بدان آنچه که در ولایت تشریعی و تکوینی گفته‌ایم هر دو در مقام توحید فعل بازگشت به یک ولایت می‌کند، لا إله إلا الله وحده وحده وحده، که توحید ذات و توحید صفات و توحید افعال است، نه تاکید لفظی، " وَ إلَيهِ يُرجَعُ الأَمرُ کُلُّه" و "إِلَى اللّهِ تُرْجَعُ الأُمُورُ"، "قُلْ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ" ، "اِنَّ إِلی رَبِّك الرُّجْعَی"،"وَ أَنْ إِلَى رَبِّكَ الْمُنْتَهى". لذا با اینکه در یک جای قرآن فرمود: "قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وَكُلَ بِكُمْ" ، در جای دیگر آن فرمود: "اللهُ يَتَوَفَّى الأنفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِها ". فافهم ! دیده ای خواهم سبب سوراخ کن تا حُجب را بر کند از بیخ و بن 📗،ج ۱، ص ۱۸۲، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏