🌱 تشکیلات توحیدی 🌱
💡آیا روش ما در انتقال معارف درست است؟ دوستانی که به دنبال روش امتداد معارف در جامعه هستند، حتما ای
. 🔖 فهرست: ▫️دقیقه ۱: شرایطی که اسلام دعوت به معارف را در جاهلیت شروع کرد. ▫️دقیقه ۵: شروع دعوت به دین از کجاست؟شروع دعوت به دین از اعتقادات اجمالی شروع میشود، نه احکام. ▫️دقیقه ۷: در کار تربیتی با کودک و نوجوان از کجا شروع کنیم؟ استعداد در کودک و نوجوان زیاد است. ▫️دقیقه ۹: هیچگاه در مکه تفاصیل احکام نازل نشد. دقیقه ۱۲: اغلب سوره های مکی عمدتا باور به معاد و توحید با نگاه فطری است‌. ▫️دقیقه ۱۳: تفصیل اعتقادات در تحلیل حوادث شکل میگردد و بیان می‌شود. مثل بیان بالاترین مباحث تولید و ولایت در ضمن حادثه جنگ احد. ▫️دقیقه ۱۴: قرآن در صحنه میدان دستگیری هدایتی میکند نه سر کلاس درس. در ستاد نشستن و صرفاً آدرس دادن روش قرآن نیست. قرآن توحید و معاد و اخلاق و احکام را در میدان آموزش میدهد‌. ▫️دقیقه ۱۶: دستگیری از اهل بیت ایصال به مطلوب است. اوحینا الیهم فعل الخیرات. ▫️دقیقه ۱۷: جای بیان تفاصیل اعتقادات سر کلاس های درس نیست. ما مطابق روش پیامبر ابراز دین نکردیم. ▫️دقیقه ۱۹: نتیجه مطلوب بیان دین در میدان محقق می‌شود. ما راحتترین راه را انتخاب کردیم. برای بیان دین کلاس آموزشی میگذاریم! ▫️دقیقه ۲۰: قالب ما بر مبنای آموزش و گفتار درمانی شکل گرفته است اما این گونه آموزش ها حل مسأله نمیکند! تعالیم قرآن در ضمن حوادث زندگی انبیأ بیان میشود یا خود حوادث هجرت و وقایع صدر اسلام بیان میشود. ▫️دقیقه ۲۳: روش پیامبر اسلام در تربیت دینی جامعه با توجه به حوادث و استعداد های جامعه است. روش دائمی پیامبر بیان تفاصیل در ضمن وقایع است. ▫️دقیقه ۲۶: بار کردن یکجای احکام به نوجوان موجب تخطی است. رساله های که برای بیان احکام برای کودک و نوجوانان است باید مرحله به مرحله باشد. لازم است گاهی سوال پیش بیاد و در جواب مطالب بیان شود. نباید تا یک نوجوان بالغ شد همه احکام را یکجا به او بار کنیم. بلکه از قبل باید تدریجی فرهنگ سازی کرد. ▫️دقیقه ۲۹: تطبیق نظر مرحوم علامه طباطبایی در مورد روش بیان معارف دین در متن المیزان. 📌شرح المیزان / دوشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۳ 🔗 منبع: @ahlevela313 📲کانال تشکیلات توحیدی 🆔 @tashkilat_ir ▫️▫️▫️