☑️ توجه و تأمل و چرایی وعده الهیِ<والله یعصمک من الناس> در
#آیه_تبلیغ نکات مهمی
را روشن میکند؛🤔
انتخاب ناگهانی منطقه غدیر و غافلگیری منافقان، ابلاغ آخرین فریضه و مهمترین فریضه الهی را 👈👈 با اتمام حجت با خلایق و نشر خبر جانشینی و حفظ جان رسول خدا صلی الله علیه و آله همراه نمود!
چرا که خیل کثیری از حاجیان در غدیر پس از شنیدن سخنان رسول خدا صلی الله علیه و آله و حضور سه روزه در غدیر و حضور در مراسم بیعت با صاحب غدیر ،
بلافاصله با
#خبر_انتخاب_جانشینی به سمت شهرهای خود راهی شدند؛
لذاست که بسیاری از کسانیکه بعد از انتخاب ابوبکر با او مخالفت کردند قبایل خارج از مدینه بودند که اعلام میکردند ما در غدیر با علی علیه السلام بیعت کردهایم ؛
این در حالی است که اگر ابلاغ عمومی واقعه غدیر در عرفات میافتاد ، پیش از نشر خبر جانشینی به خارج مکه ، بیم ترور رسول خدا در مکه و در ازدحام اطراف کعبه میرفت و حرمت خانه خدا از بین میرفت ، همانگونه که برای سیدالشهداء نیز چنین توطئهای چیده شد و
همانگونه که پس از ابلاغ وصایت مولا در غدیرخم در گردنه هرشی ، چنین دسیسهای شکل گرفت!
و پس از آن با جعل احادیث شایعه میکردند که رسول خدا در حادثهای از دنیا رفت و در لحظات آخر اعلام کرد که امر خلافت را به اجماع امت گذاشته اند و خلافت و نبوت در یک خاندان جمع نمیشود
و ....❗️
همانگونه که بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و پس از اخذ بیعت عمومی غدیر ، به راحتی به ایشان همین افترا را بستند و پیمان شکستند.❗️
و در مکه هم ابوسفیان آنقدر قدرت داشت که خود را خلیفه اعلام کند و با او بیعت شود!
🅾 نکته مهم دیگر اینجاست که پیامبراکرم در طول حضور خود در حجة الوداع ، بارها به جایگاه امیرمومنان علی اشاره فرمودند؛
و هم در عرفه و هم در منا در مسجد خیف برای مردم سخنرانی داشتند و به مناقب امیرمومنان و خاصتا
#حدیث_ثقلین اشاره فرمودند،
( سخنرانیهایی که منافقین را به هراس انداخت و زمینه ساز نوشتن
#صحیفه_ملعونه اول شد! )
⁉️❕حال سوال ما از مخالفین است که به جای شبههپراکنی درباره محل برگزاری واقعه بزرگ غدیر، چرا به این روایت نقل شده در روز عرفه عمل نکردند؟؟
و به غیر اهل بیت متمسک شدند؟؟
به عنوان نمونه سند صحيحي است و الباني وهابی هم به صحت آن اعتراف كرده که در
#عرفه پیامبر به تمسک به ثقلین امر فرمودهاند::
✅ از جابر بن عبدالله روایت شده است كه پيغمبر در روز عرفه سخنراني كردند و فرمودند:
حدثنا نصر بن عبد الرحمن الكوفي حدثنا زيد بن الحسن هو الأنماطي عن جعفر بن محمد عن أبيه عن جابر بن عبد الله قال رأيت رسول الله في حجته 👈يوم عرفة👉وهو على ناقته القصواء يخطب فسمعته يقول يا أيها الناس إني قد تركت فيكم ما إن أخذتم به لن تضلوا كتاب الله وعترتي أهل بيتي...
رسول الله را در حجة الوداع، در روز عرفه ديدم که بر ناقه قصواي خود سوار بود و خطبه ميخواند. شنيدم که ميفرمود: اي مردم، همانا من چيزي را بين شما بر جاي ميگذارم که اگر تسليم آن بوده و بدان عمل کنيد هرگز گمراه نخواهيد شد. آن کتاب خدا و عترت، يعني اهل بيت
📗📘صحيح وضعيف سنن الترمذي، محمد ناصر الدين الألباني (المتوفى: 1420هـ)، ج 8، ص 286
در آخر روايت هم آقاي الباني ميگويد:
تحقيق الألباني ✅صحيح
❗️❕از طرفی قرائنی موجود است که ثابت میکند پيامبر در عرفه میخواستهاند درباره معرفی خلفای خود سخنی بگويند،اما اصحاب بلند میشدند و سر و صدا و فرياد میکردند تا صدا به ديگران نرسد !👇👇
❗️فَكَبَّرَ الناس وَضَجُّوا
مسند أحمد بن حنبل، ج 5، ص 99.
همچنين آمده است :
❗️فَجَعَلَ الناس يقُومُونَ وَيقْعُدُونَ
مسند أحمد بن حنبل، ج 5، ص 99
یعنی عدهای به هر قيمتی بود از رسيدن سخن پيامبر به گوش مردم جلوگيری میکردند و اقداماتی از قبيل راه انداختن جار و جنجال، داد و فرياد، سر و صداهای بيهوده و نشست و برخاست تا پيامبر نتوانند سخن بگويند!!!
⬇️ این هم اعتراف مهم ابنعباس ::
لما أمر النبي (صلي اللّه عليه وآله وسلم) أن يقوم بعلي ابن أبي طالب المقام الذي قام به؛ فانطلق النبي (صلي اللّه عليه وآله وسلم) إلي مكّة، فقال: رأيت الناس حديثي عهد بكفر- بجاهلية - ومتي أفعل هذا به، يقولوا: صنع هذا بابن عمّه ثم مضي حتي قضي حجة الوداع
ابن عباس مي گويد: چون رسول الله مامور شد كه علي عليه السلام را به جانشينی خود نصب كند به مكه رفت(ولي در آنجا اقدام به اين كار نكرد) و گفت مردم هنوز در آنها علايق كفر (و جاهليت) باقي است اگر اقدام به اين كار كنم مي گويند اين كار را بخاطر پسر عمو بودن انجام داده لذا از اين كار صرف نظر كرد تا در برگشت از حجه الوداع آن كار را انجام داد.
📕 تاريخ الخلفاء للسيوطي، ص158؛ كنز العمال، ج11، ص603، ح 32916 بنقل از امالي محاملي
✊لعنت خدا بر غاصبین حق امیرمومنان علی علیه السلام
والسلام....
〰〰〰〰〰〰〰