eitaa logo
🏴[عاشِقانِ حَضڑت مَهدے ﷻ³¹³]🏴
3.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
838 ویدیو
34 فایل
✨بر مهدی و آن هاله نورش صلوات✨ 📿بر خال لب و جام ظهورش صلوات📿 ✨بی پرده همه ی انس و ملک می گویند✨ 📿بر سال و مه و وقت ظهورش صلوات📿 ارتباط با مدیر https://eitaa.com/Abasiir لینک کانال https://eitaa.com/s56592 اللھم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ ❥🌤[عاشِقانِ حَضڑت مَهدے ﷻ³¹³]🌤 •┈•◈◉◈•┈••◈◉◈•
12.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترتیل صوتی و تصویری (فونت درشت) از صفحه ۴۳ قرآن کریم آیات ۲۵۷ تا ۲۵۹ سوره مبارکه بقره با صدای استاد پرهیزگار ◉●◉✿ا✿◉●•◦ ❥🌤[عاشِقانِ حَضڑت مَهدے ﷻ³¹³]🌤 •┈•◈◉◈•┈••◈◉◈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«اللَّهُ وَلِىُّ الَّذِينَ ءَامَنُواْ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الْظُّلُمَتِ إِلَى الْنُّورِ وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَاؤُهُمُ الْطَّغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ الْنُّورِ إِلَى الْظُّلُمَتِ أُولَئِكَ أَصْحَبُ الْنَّارِ هُمْ فِيهَا خَلِدُونَ‏» بقره آیه257 🌿ترجمه خداوند دوست و سرپرست مؤمنان است، آنها را از تاریكى ها(ى گوناگون) بیرون و به سوى نور مى برد. لكن سرپرستان كفّار، طاغوت ها هستند كه آنان را از نور به تاریكى ها سوق مى دهند، آنها اهل آتشند و همانان همواره در آن خواهند بود. 🌿 نکته ها 🔹در آیه قبل خواندیم كه او مالك همه چیز است؛ «له مافى السموات و...» و در این آیه مى خوانیم: نسبت او به مؤمنان، نسبت خاصّ و ولایى است. «ولىّ الذین آمنوا» 🔸گوشه اى از سیماى كسانى كه ولایت خدا را پذیرفته اند: * آنكه ولایت خدا را پذیرفت، كارهایش رنگ خدایى پیدا مى كند. «صبغة اللّه» * براى خود رهبرى الهى برمى گزیند. «ان اللّه قد بعث لكم طالوت ملكاً» * راهش روشن، آینده اش معلوم و به كارهایش دلگرم است. «یهدیم ربّهم بایمانهم» ، «انّا الیه راجعون»، «لانضیع اجرالمحسنین» * در جنگ ها و سختى ها به یارى خدا چشم دوخته و از قدرت هاى غیر خدایى نمى هراسد. «فزادهم ایماناً» * از مرگ نمى ترسد و كشته شدن در تحت ولایت الهى راسعادت مى داند. امام حسین علیه السلام فرمود: «انّى لا ارى الموت الاّ السعادة». * تنهایى در زندگى براى او تلخ و ناگوار نیست، چون مى داند او زیر نظر خداوند است. «ان اللّه معنا» * از انفاق و خرج كردن مال نگران نیست، چون مال خود را به ولى خود مى سپارد. «یقرض اللّه قرضاً حسناً» * تبلیغات منفى در او بى اثر است، چون دل به وعده هاى حتمى الهى داده است: «والعاقبة للمتّقین» * غیر از خدا همه چیز در نظر او كوچك است. امام على علیه السلام فرمود: «عظم الخالق فى أنفسهم فصغر مادونه فى أعینهم...». * از قوانین و دستورات متعدّد متحیّر نمى شود، چون او تنها قانون خدا را پذیرفته و فقط به آن مى اندیشد. و اگر صدها راه درآمد برایش باز شود تنها با معیار الهى آن راهى را انتخاب مى كند كه خداوند معیّن كرده است. «ومن لم یحكم بماانزل اللّه» 🌿 پیام ها ۱- مؤمنان، یك سرپرست دارند كه خداست و كافران سرپرستان متعدّد دارند كه طاغوت ها باشند و پذیرش یك سرپرست آسان تر است. درباره مؤمنان مى فرماید: «اللّه ولىّ» امّا درباره ى كفّار مى فرماید: «اولیائهم الطاغوت» 2- آیه قبل فرمود: «قد تبیّن الرّشد من الغى» این آیه نمونه اى از رشد و غىّ را بیان مى كند كه ولایت خداوند، رشد و ولایت طاغوت انحراف است. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت» 3- راه حقّ یكى است، ولى راههاى انحرافى متعدّد. قرآن درباره راه حقّ كلمه ى نور را به كار مى برد، ولى از راههاى انحرافى و كج، به ظلمات وتاریكى ها تعبیر مى كند. «النور، الظلمات» 4- راه حقّ، نور است و در نور امكان حركت، رشد، امید و آرامش وجود دارد. «النور» 5 - مؤمن در بن بست قرار نمى گیرد. «یخرجهم من الظلمات» 6- طاغوت ها در فضاى كفر وشرك قدرت مانور دارند. «الذین كفروا اولیائهم الطاغوت» 7- هر كس تحت ولایت خداوند قرار نگیرد، خواه ناخواه طاغوت ها بر او ولایت مى یابند. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت» 8 - هر ولایتى غیر از ولایت الهى، ولایت طاغوتى است. «اللّه ولىّ... اولیائهم الطاغوت» 9- توجّه به عاقبت طاغوت پذیرى، انسان را به حقّ پذیرى سوق مى دهد. «اولئك اصحاب النّار» برگرفته از تفسیر نور ◉●◉✿ا✿◉●•◦
257.mp3
2.34M
🌿 تفسیر آیه 257 سوره بقره ✍🏻 مفسّر: حاج اقای قرائتی «اللَّهُ وَلِىُّ الَّذِينَ ءَامَنُواْ يُخْرِجُهُمْ مِنَ الْظُّلُمَتِ إِلَى الْنُّورِ وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَاؤُهُمُ الْطَّغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ الْنُّورِ إِلَى الْظُّلُمَتِ أُولَئِكَ أَصْحَبُ الْنَّارِ هُمْ فِيهَا خَلِدُونَ‏» ◉●◉✿ا✿◉●•◦
4_5868573739079174774.mp3
4.68M
صوت_تفسیر‌_صفحه‌_43 📖 سوره‌_مبارڪہ_بقره 🎙 حجت الاسلام قرائتی
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شیطان چرا نمیزاری مردم قرآن بخونن؟🔹 ✍🏻حجت الاسلام رفیعی ◉●◉✿ا✿◉●•◦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿 قصه های مربوط به: علیه السلام 🔹نفرین نوح علیه السلام🔹 برای آنکه پیغمبران الهی رسالت خود را بصورت کامل ادا کنند، خدا به آنان صبر بر شداید و قدرت استدلال عنایت و دامنه همت آنان را توسعه و امید آنان را بسط داده است، تا بدون پروا و با امید فراوان رسالت خود را به تمام مردم ابلاغ کنند تا دیگر عذری برای مردم نباشد و بعد از دعوت و انجام رسالت، حجت تمام شود و برای آنان که نافرمانی کرده اند، بهانه ای باقی نماند. نوح ع که از جمله پیغمبران اولوالعزم (صاحب کتاب) بود، نهصد و پنجاه سال در میان قوم خویش به دعوت پرداخت، بر شکنجه آنان صبر کرد، استهزاء آنان را نادیده گرفت، امید و آرزو را در نهاد خود روشن ساخت و به انتظار بیداری آنان نشست، شاید به راه راست هدایت گردند، ولی گذشت روزگار و صبر و انتظار نوح، بر تکبر و خودخواهی قوم افزود، و اصرار نوح غیر از لجاجت و دوری مردم از او، سودی نبخشید. کاخ امید نوح روبه ویرانی و نقش زیبای آرزوی او هرچه بیشتر به تیرگی گرایید و رشته امیدش سست گشت، لذا خدا به نوح وحی کرد: [أَنَّهُ لَنْ يُؤْمِنَ مِنْ قَوْمِکَ إِلَّا مَنْ قَدْ آمَنَ] «غیر از آنان که به تو گرویدند، دیگر کسی به تو ایمان نمی آورد، بنابراین از کفر و عصیان آنها غمگین مباش» چون نوح فرموده خدا را دریافت که دیگر کسی به او ایمان نمی آورد و قلبهای آنان قادر به پذیرش حق نیست و دیگر تسلیم حجت و دلیل نمی شوند و تصدیق ایمان نمی کنند، صبر نوح به پایان رسید و گفت: «بار خدایا! هیچکس از کفار را روی زمین باقی نگذار، زیرا اگر آنان را امان دهی، بندگان تو را گمراه می سازند و غیر از نسلی تبهکار و افرادی که در کفران نعمت غوطه ور باشند، اولادی از آنان بوجود نمی آید.» [ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیَّاراً] علیه السّلام منبع: کتاب قصه های قرآن؛ زمانی، مصطفی، پایگاه اطلاع رسانی حوزه ◉●◉✿ا✿◉●•◦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🍃﷽🍃🍃🍃 ☜روزِ سی و نھم چِلہ تَرکِ غیبَت 🍃🍃🍃💐🍃🍃🍃
🔴غیبت از عیبی که هر دو شاهد آن بودند مرحوم شهید ثانی در کشف الربیه از بعضی از فقها نقل کرده که فرمودند: هرگاه دو نفر گناهی از شخصی ببینند و در غیابش با یکدیگر نقل کنند، بدون آنکه کس دیگری مطلع شود جایز است، زیرا گوینده چیز پنهانی از نظر شنونده برایش نگفته، بلکه چیزی را که خودش دیده و می‏داند برایش بازگو می‏کند. البته شهید رحمه الله می‏فرماید: بهتر ترک چنین گفتاری است خصوصاً در صورتی احتمال دهیم، شنونده مطلب را فراموش و یا ترس مشهور شدن اصل قضیه در بین باشد. شیخ انصاری رحمه الله می‏فرماید: در این مورد اگر نقل کردن آن گناه برای همدیگر، از روی سرزنش و بدگویی از آن شخص باشد، حرام (زیرا در آن صورت داخل در مساله حرمت مذمت مومن می‏شود) وگرنه جایز است. و علامه مجلسی رحمه الله: احتیاط را در ترک چنین غیبتی می‏دانند. 📚غیبت و عواقب آن 🎯 ♻🎯 🎯♻🎯