eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
17.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ محشور و مأنوس با کتاب 🔰 باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچه‌های کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خریدِ کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۶ 🔹مصاحبه رهبری در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
✅ یک سوال بسیار مهم و کلیدی 🔰 چرا وقتی ما در سطح کلان به کشور نگاه میکنیم در حوزه های مختلف مانند ن
👇👇👇👇👇👇 ✅ برای رسیدن به پاسخ این سوال، ابتدا ما باید چند نکته را مد نظر قرار دهیم. 1️⃣ در هم تنیدگی گزاره های مختلف زیست فردی و اجتماعی انسان 2️⃣ نگاه جامع نگرانه و منظومه ای 3️⃣ تحلیل موضوعات بدون برداشت سوگیری شده و جانبدارانه
1.03M
1️⃣ در هم تنیدگی گزاره های مختلف زیست فردی و اجتماعی انسان 🔸 سیاست ما عین دیانت ماست، دیانت ما عین سیاست ماست(آیت الله شهید مدرس) 🔸 شیعه آب خوردنش هم سیاسی است(استاد رحیم پور ازغدی) 🔹 هیچ یک از گزاره های زندگی بشر، تفکیک شده از دیگر گزاره ها نیست؛ در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، عقیده و مذهب، علم و ... موثر و درهم تنیده شده است و بالعکس 🎙 سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
585.9K
2️⃣ نگاه جامع نگرانه و منظومه ای 🔹 رجوع شود به موضوع "بیگ پیکچر" https://eitaa.com/s_a_razavi/5198 🔹 رجوع شود به داستان فیل و هندو مثنوی و معنوی https://eitaa.com/s_a_razavi/4669 🔰 تحلیل ما به موضوعات باید جامع باشد، زوایای مختلف را مورد بررسی قرار داده باشد، مجموعه ای از گزاره ها را در نظر گرفته باشد و ... 🎙 سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
802K
3️⃣ تحلیل موضوعات بدون برداشت سوگیری شده و جانبدارانه 🔰 اگر تحلیل و نگاه ما دچار حب و بغض گردد، دچار سوگیریهای سیاسی، عقیدتی گردد، دچار سطحی نگری و عوام گرایی گردد، نتیجه اش دور شدن از واقعیات و حقیقت موجود خواهد بود. 🔹 تحلیل و نگاه میبایست بر اساس شواهد و قرائن متقن، مستندات معتبر، واقعیت های موجود و همچنین بدون پیش داوری و غرض ورزی های شخصی- جریانی صورت گیرد تا در برگیرنده حقیقت و واقعیت باشد. 🎙 سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔰 از چه زمانی تکخوانی زن در تفکر انقلابیون از حرمت خارج شده است؟!🤔 🔸 آیا یکی از اهداف دشمن همین قبح شکنی در موضوعات مرتبط با زن ( حجاب، موسیقی، اختلاط و ...) نبوده است؟!!!🤔 🔹 چه شده که یک روز گفتگو با یک زن بی حجاب در انظار عمومی را بصورت گسترده و با افتخار منتشر میکنیم؟! و روز دیگر تکخوانی یک زن؟!! 🔹 آیا در تفکر یک انقلابی، هدف، وسیله را توجیه میکند؟! 🔸 مراقب دو طرف بام باشیم👌 ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ حکم گوش دادن به صدای زن 🔰 آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای -اگر صداى زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست. 🔰 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی -س: شنیدن صدای آواز زن برای مرد نامحرم چه حکمی دارد؟ ج: حرام است. -س: آیا گوش دادن به موسیقی‌هایی که زنان می‌خوانند، ولی آرام هستند و مناسب مجالس فساد نیستند، هم اشکال دارد؟ ج: حرام است. ◀️ تعریف غنا: 🔸غنا بدون مد به معنای بی‌نیازی و با مد همان آواز خواندن است. [راغب اصفهانی، حسین بن محمد، المفردات فی غریب القرآن، (دفتر نشر الکتاب، دوم، ۱۴۰۴ ه) ص۳۶۶. ] 🔸بعضی هم به معنای آواز یا کشیدن آواز معنی نموده‌اند. و بعضی دیگر به معنای نیکو کردن صورت یا نازک نمودن آن معنی نموده‌اند. [ انصاری، شیخ مرتضی، مکاسب محرمه (چاپ قدیم، خط طاهر خوشنویس، ۱۳۷۵ ق)، ج۱، ص۲۹۱. ] 🔹غنا در اصطلاح فقهاء عبارت است از کشیدن صدا و آواز، با دو شرط: یکی این‌که دارای رفت و برگشت و گردانیدن آواز در حلق باشد (= ترجیع). دیگری طرب آور باشد: یعنی در انسان حالت خفت و سبکی خاصی به وجود آورد که باعث شدت حزن و یا خوشحالی زیاد می‌شود و بعضی‌ها قید لهوی بودن را هم اضافه نموده‌اند [ انصاری، شیخ مرتضی، مکاسب محرمه (چاپ قدیم، خط طاهر خوشنویس، ۱۳۷۵ ق)، ج۱، ص۲۹۱.] 🔹در نتیجه فرق آن دو این شد که موسیقی از نوع آهنگ و صداهایی است که توسط آلات خاص و یا حرکت‌های طبیعی ایجاد می‌شود. نوع حرام آن موسیقی است که متناسب مجالس لهو و لعب، و اهل فسق باشد که تمام فقهاء این نوع موسیقی را حرام می‌دانند، ولی اگر متناسب با مجالس لهو و لعب و اهل فسق نباشد به نظر برخی از فقها حرام نیست ولی غنا صوتی است که توسط انسان، با گرداندن صوت در حلق «ترجیع» ایجاد می‌شود. ◀️ خلاصه کلام؛ وقتی یک زن، صدایش را نازک کند، با آن لحن و وزن دهد و ... چه با موسیقی باشد چه بدون موسیقی، چه قرآن بخواند چه شعر حافظ و فردوسی و چه آهنگ گوگوش، در چهارچوب غنا قرار میگیرد. حال ما چه با قصد لذت و ریب گوش کنیم چه بدون قصد لذت هم فرقی ندارد. 🔰 استفتائات رهبری در مورد موسيقى و غنا 🔸س ۱۱۳۸. مقصود از موسیقی و غنا چیست؟ ج. غنا یعنی ترجیع صدا به نحوی که لهوی مضلّ عن سبیل الله باشد که از گناهان بوده و بر خواننده و شنونده حرام است. ولی موسیقی، نواختن آلات آن است که اگر به نحو لهوی مضلّ باشد، هم بر نوازنده و هم بر شنونده حرام است. و اگر به آن نحو نباشد، فی نفسه جایز است و اشکال ندارد. ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ گوش دادن به خوانندگی زن 🔻 نظر مقام معظم رهبری سؤال: آیا گوش دادن به خوانندگی زن اشکال دارد؟ جواب: بطور کلی گوش دادن به صدای زن اگر به صورت غنا باشد یا موجب تهییج شهوت یا مستلزم مفسده دیگری‌ شود، . https://www.leader.ir/fa/content/23822/www.leader.ir
سید احمد رضوی | صراط
3️⃣ تحلیل موضوعات بدون برداشت سوگیری شده و جانبدارانه 🔰 اگر تحلیل و نگاه ما دچار حب و بغض گردد، دچا
👆👆👆 👇👇👇 🔹 میدونید چرا داریم در خصوص موضوع خوانندگی زن در سرود " برای دختر همسایه " مقاومت میکنیم؟! 🔸 چون نگاهمان در این خصوص سوگیری شده و آغشته به حب و بغض هست 🔹 یعنی از این زاویه نگاه میکنیم که چقدر محتوای خوبی داره، چقدر در بین اقشار خاکستری تاثیر گذار هست، چه بدل خوبیه در مقابل شعرخوانی شروین حاجی پور، چقدر خنثی کننده شبهات دشمن هست و ... چون داریم اینگونه به این ویدئو نگاه میکنیم و در خصوص آن دچار حب و بغض سیاسی شده ایم باعث میشه اشکالات شرعیش رو یا نبینیم یا کم اهمیت بدونیم! 🔹 این نوع نگاه سوگیری شده باعث میشه ما نتوانیم به یک تحلیل دقیق و معقولانه برسیم 🔰 سوال: کدام نفرمان با گوش دادن به این ویدئو لذت نبرد؟! کیف نکرد؟! جگرش حال نیومد؟! به به نگفت؟! زیبائی دختران جوان به چشمش نیامد؟! 🔸 مراقب شیطان باشیم! خداوند در آیات متعددی از زینت دادن اعمال زشت توسط شیطان در برابر ما سخن گفته است مانند سوره انفال آیه 48 "وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ" ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
🔰 کمی کتاب درسنامه غنا و موسقی برای اساس متن درس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه العالی) را مطالعه کنیم تا بهتر به این موضوع اشراف پیدا کنیم👌 👇👇 https://oniketab.ir/product/gena-mosigy
✅ غنا بودن یا نبودن؛ مسئله این است! 🔰 در خصوص غنا، انواع و اقسام آن و همچنین شرایط و کیفیت آن مطالعه دروس "بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم و سی‌ام و سی‌ویکم" از جلد دوم «رساله‌ی آموزشی» احکام و مسائل شرعی است که مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی تهیه، تنظیم و منتشر شده است که در ذیل لینک آن را جهت مطالعه عزیزان قرار میدهم. https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27823 🔰 چند نکته در پاسخ به چند شبهه پیرامون بحث کلیپ " برای دختر همسایه" 1️⃣ طبق فرموده رهبری:" آواز­خوانی در مجالس لهو و فسوق با آوازخوانی در غیر مجالس لهو و فسوق تفاوتی ندارد. ممکن است شخصی غزلی از حافظ بخواند و شنوندگان به عالم معنا توجّه کنند و ممکن است همین شخص در مجلس دیگری همین آواز و همین غزل را بخواند و دیگران کف بزنند و برقصند. بنابراین مقوّم معنای غناء این نیست که مخصوص مجالس لهو و فسوق یا متناسب با مجالس لهو باشد." 🔸 لذا اینکه محتوای خوانش این کلیپ منطبق بر تقویت جبهه انقلاب است دلیلی بر چشم پوشی بر احکام شرعی نیست. 2️⃣ طبق فرموده رهبری یکی از قیودی ­که متقوّم مفهوم غنای است داشتن نظم موسیقایی است و در توضیح این موضوع میفرمایند: "نظم موسیقایی این است که کسی آهنگی را طبق دستگاه و مقامی شروع کند و به روال صحیح آن تا آخر آواز پیش ببرد؛ این را می‌گویند نظم موسیقایی که اگر خلاف این رفتار کند، اهل موسیقی آن را زشت می‌شمرند." 🔸 لذا تک خوانی ابتدای کلیپ نیز در جهت نظم موسیقایی آن سرود قلمداد میگردد و با عباراتی چون عادی خواندن و دکلمه گفتن و ... نمیتوان آن را چهارچوب شرایط غنا خارج نمود. 3️⃣ طبق فرموده رهبری: "باطل بودن کلام هم دخالتی در مفهوم غنا ندارد. ممکن است غنا، کلام حق باشد، یا باطل. در هر دو صورت آوازخوانی و غنا صدق می‌کند." 🔸 لذا اینکه بگوییم مفاهیم و معانی این کلیپ در درون جبهه حق تعریف میشود، پس غنا نیست، استدلال باطلی است. 4️⃣ طبق فرموده رهبری:" معیار در حرمت، اضلال شأنی است نه فعلی؛ 🔹گاهی آوازی برای کسی مضلّ عن سبیل الله است، امّا برای دیگری نه؛ چراکه ممکن است تقوا و مراقبتش زیاد باشد و این چیزها در او اثر نگذارد یا اینکه زیاد شنیده و برایش عادی شده باشد؛ یعنی برای او مهیج و محرک نباشد. یا به دلیل دیگری باشد. بنابراین افراد مختلف‌اند. آیا حکم غناء نسبت به این­گونه افراد مختلف است؟ 🔹 در شمول حرمت نسبت به این دو شخص و بین این دو حالت تفاوتی نیست. نمی‌توان گفت که اضلال در مورد کسی که فعلاً تحقّق پیدا می‌کند، حرام و در مورد کسی که فعلاً تحقّق پیدا نمی‌کند، حلال است. (مکاسب محرمه، ج۲۹۶، ص۵) 🔸 لذا اینکه گفته شود چون این کلیپ برای من یا برخی افراد ایجاد کننده حس شهوانی نیست پس مشکلی ندارد، استدلال صحیحی نیست. 👈 طرب‌انگیز بودن، نه تنها مقوم مفهوم غنا نیست، بلکه ملاک حرمت غنا هم نیست 👈ریتمِ تند شاخص غنای محرّم نیست 👈گر یکی از عناصر تشکیل‌دهندۀ غنا که عبارت است از صوت، کلام و خواننده، موجب لهو شد، این غنا حرام است ✍️ سید احمد رضوی 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e