eitaa logo
سید احمد رضوی | صراط
17.6هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
101 فایل
کلام؛ معجزه ایست که می توان با آن، شیر را رام کرد یا وحشی... و خدا لگام کلام را در دست تو نهاد... سیداحمدرضوی آیدی ارتباط : @Seyedahmadrazavi59 🔹 لینک کانال http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️ تحلیل و تبیین موضوع در نظام حاکمیتی اسلامی - از منظر و سیره ائمه اطهار علیه السلام - از منظر امام خمینی ( ره ) و مقام معظم رهبری - از منظر حصول به آرمان های انقلاب اسلامی - نقد و بررسی دیدگاهها و رفتارهای سیاسی مسئولین و شخصیتهای نظام از حیث عدالت و مصلحت 👈 شنبه ۲۶ آبان ؛ ساعت ۲۲:۳۰ 👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
🔸️ تحلیل و تبیین موضوع #عدالت_و_مصلحت در نظام حاکمیتی اسلامی - از منظر و سیره ائمه اطهار علیه السلا
🔸️«این سه شعار عزت، حکمت، مصلحت را درست باید بفهمیم؛ اگر توانستیم اینها را عملیاتی بکنیم، سیاست خارجی ما همان چیزی خواهد شد که نیاز کشور به آن است و شایسته‌تر از نظام جمهوری اسلامی است.» 👈 رهبر معظم انقلاب (6/6/1392)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️عربستان 6 هزار موشک دوربرد برای حمله به ایران خریداری کرد و قرار بود 2 سال پیش حمله کند علت عدم حمله رو در این کلیپ 10 دقیقه ای ببینید آگاه باشید دشمنان مون آماده سرنگون کردن ما هستند http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
Panahian-Clip-Chikar Konim Emamzaman Biyaad(1).mp3
1.67M
🎵 چکار کنیم امام زمان(عج) بیایند؟ 🔻 رفتی یک گوشه برای خودت خوب شدی؟! اینجوری که نمیشه... http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
سید احمد رضوی | صراط
🔸️ تحلیل و تبیین موضوع #عدالت_و_مصلحت در نظام حاکمیتی اسلامی - از منظر و سیره ائمه اطهار علیه السلا
امام رضا (ع) فرمود: در تمامى حلال خداوند مصلحت است و در تمامى حرام مفسده، (انّا وجدنا کلمّا احلّالله تبارک و تعالى ففیه صلاح العباد و بقاؤهم ... و وجدنا المحّرم من الاشیاء لا حاجة بالعباد الیه و وجدناه مفسداً داعیاً الى الفناء و الهلاک)
مفهوم مصلحت در فقه شیعه چیست در فقه شیعه احکام بر پایه مصلحت است، هر چیزى که مصلحت ملزمه داشته باشد آن واجب است و هر چیزى که مفسد قابل ملاحظه داشته باشد آن حرام است. عالمان شیعه مى گویند هیچ حکم ایجابى در اسلام از مصلحت تهى نیست و هیچ حکم تحریمى فعلش از مفسده تهى نیست. تمامى احکام بر پایه مصالح و مفاسد واقعى بنا شده است. لیکن مصلحت بر دو نوع است «پایدار» و «ناپایدار» اگر مصلحت پایدار باشد حکمش هم پایدار است. و اگر مصلحت موقتى باشد حکمش هم موقتى است. احکامى که ثابتند و مصلحت پایدار دارند به زمان و مکان و موقعیّت خاصى وابسته نیستند امّا احکام متغّیر وابسته به زمان و مکان و موقعیّت ویژه اند.