فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ورود به حوزه علمیه
#خیمه_عشق ،
در مسیر تحقق
جامعه مهدوی🔰🔰
http://eitaa.com/masoumiehnahavand
http://sapp.ir/masoumiehnahavand
دسر مشکوفی
📌شیر ۲ لیوان
📌نشاسته ۲ قاشق
📌سویقکامل و سویقسنجد مخلوط ۲
قاشق
📌شکر قهوهای ۴ قاشق
📌زعفران اب شده ۲ قاشق
📌گلاب نصف فنجان
📌وانیل کمتر از نصف قاشقچایخوری
📌کره ۳۰ گرم
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
طرز تهیه:
نشاسته، سویقها و شکر و شیر رو باهم خوب مخلوط کرده بعد روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید
وقتی گرم شد زعفران،گلاب، وانیل و کره رو اضافه کرده باز هم به هم زدن ادامه بدید تا به غلظت فرنی برسه
اونوقت تو ظرف مورد نظرتون سِرو کنید.
(حتما مدام روی شعلهی ملایم هم بزنید و گرنه دسرتون خراب میشه)
🌾بسیار مقوی و خوشمزهاست🌾
1_320159228.mp3
8.89M
وفات #حضرت_خدیجه سلام الله علیها 🥀
توسل به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فراموش نشود
سید مهدی میرداماد🎤
🌙#ماه_خدا
#ارسالی_تنهامسیریها 🌺
✅زندگی انسان دو بخش دارد: یک قسمت برای برآوردن نیازهای حیاتی مثل خوراک و پوشاک و غیره است، و بخش دیگر، تفریح(لحظه ی رهایی انسان ). گاهی انسانها نیازهای حیاتی مثل غذا را تبدیل به تفریح میکنند، مثل غذاهای خوش طعم در رستوران های لاکچری؛ چون انسان در جستجوی تفریح است.
✅خداوند نیاز به تفریح را در انسان قرار داده و طبق سنت خود، برنامه ای هم برای برآوردن این نیاز طراحی کرده. نکته ی جالب این است که تفریح مختص انسان میباشد و حیوانات از آن بی بهره اند. بنابراین تفریح خوب است و نباید از آن دوری کرد بلکه باید به دنبال بهترین تفریح ها رفت.
✅تفریح خوب و تفریح بد نداریم، بلکه بحث سر تفریح بهتری است که پس از آن ضرر نباشد؛ چون خداوند برای انسان تفریح کم و پرضرر نمیخواهد.
✅بخش دلچسب زندگی، بخش تامین نیازهای حیاتی نیست بلکه بخش تفریحی آن است. و ۱٪ برنامه دین برای نیازهای اولیه است و مابقی برای نحوه ی لذت بردن و تفریح است.
✅تفریح عبادت، بالاترین تفریح هاست که کمترین ضرر و سریعترین تاثیر مثبت را دارد. تکراری و خسته کننده نیست و در طول زمان تازه تر میشود. عبادت برای عیش دل انسان طراحی شده.
✅علت کم کیفیت بودن عبادات مخصوصا نماز، این نگاه غلط است که فقط بعد جدی آن در نظر گرفته میشود، نه ۹۹٪ بعد تفریحی آن. در حالی که لذت نماز آنچنان زیاد است که حتی نیازی به سایر لذتها نیست. حتی کاری میکند که آیت الله بهجت ره حین نماز به پنکه در فصل گرما هم نیاز نداشته باشد. نگاه غلط و جدی به عبادت مانند این است که در استخر با شامپو و لیف خود را بشوییم برای تمیزی بدن!😂
✅عبادت برای تمام انسانها تفریح است نه فقط برای مذهبی ها. بلکه اگر مذهبی ها با عبادت تفریح نکنند، دین را به سایرین بد معرفی کرده اند.
✅برای اینکه انسان بنیه قوی داشته داشته باشد و مریضی در او رخنه نکند، باید تفریح کند تا انرژی بگیرد. با ذکر خدا، اهل بیت و اولیاء خدا میتوان این انرژی را کسب کرد؛ که این قضیه با زائران امام حسین ع در زمان کرونا به اثبات رسیده است. به همین دلیل باید در دوران کرونا، فعالیت هیئت ها و مساجد بیش از پیش باشد.
✅اهل بیت و اولیاء الله با عبادت تفریح میکردند، مثل لذت بردن حضرت زهرا س از اذان بلال حبشی، و یا اینکه پیامبر در دنیا با عطر و همسر و نماز لذت میبردند. و اینکه ماه رمضان ماه عید اولیاء است چون برای آنها تفریح است. و یا مهلت خواستم امام حسین ع از دشمن در شب عاشورا برای خواندن قرآن.😢
✅تفاوت مومن با غیرمومن: مومن تفریح بودن عبادت را میفهمد چون ایمان این را به او آموزش میدهد.
لمس کردن تفریح عبادت سخت است و این را باید خود انسان جستجو و کشف کند.
شرح دعا افتتاح قسمت نهم.mp3
7.73M
#شرح_دعای_افتتاح
استاد #پناهیان ؛ جلسه ٩
#دعای_افتتاح مخصوص افرادی است که خودخواهی های خود را کم کرده اند و امام زمان، مهمترین شخص زندگی آنها شده است.
#رمضان ؛ #دعای_افتتاح
🔹 وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحا یَسِیرا
🔆 خدایا برای امام زمان پیروزی آسان رقم بزن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴السلامُ علیکِ یا اُمّالمومنین
🔹بهترین همسر برای پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم»
▪️شهادت حضرت خدیجه سلام الله علیها را تسلیت عرض میکنیم
♦️ دعای زیبا فرج ✨✨
#یا_فارس_الحجاز
#قرار_شبانه
🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊
☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️
┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•
16.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شبنشینی_بامقام_معظم_رهبری
رهبر انقلاب: «مطلبی را میخواهم به داوطلبان عرض بکنم. به آن کسانی که داوطلب ریاست جمهوری میشوند -حالا شروع شده دیگر؛ الان مدّتی است که افراد پیدرپی اعلام میکنند که میخواهند شرکت کنند- میخواهم به آنها بگویم انتظار داریم سنگینی کار را بدانید...» ۴۰۰/۱/۱
#سلامتی_فرمانده_صلوات
#مادر_بزرگ_سادات
دنباله دار عشق اویس قرن شدی
ده شب دلیل گریه چشمان من شدی
جایت اگرچه زیرکسای نبی نبود
مادرشدی خلاصهی آن پنج تن شدی
#یاخدیجه_الکبری🖤
صالحین تنها مسیر
#شرح_دعای_سحر حضرت اميرالمؤمنين(ع) در دعاي صباح به محضر حق عرضه مي دارند: «يا مَن دَلَّ عَلَي ذا
#شرح_دعای_سحر
رسيدن به احوالاتي که انسان بتواند اسماء الهي را بنگرد در اصطلاح به «ذات بيني» معروف است که کار ارزشمندي است.
اميرالمؤمنين(ع) در دعاي صباح در نيايش با خدا عرضه مي دارند:
«يَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِهِ» اي خدايي که هرکس را به نور ذات خودت به سوي خودت راهنمايي مي کني.
آن حضرت از اين طريق نظر مبارک خود و آن هايي را که از آن دعا استفاده مي کنند، متوجه حقيقتي مي نمايند ماوراء ماهيات و پديده هاي متکثر.
افرادي هستند که در کسب معارف اسلامي و انجام عبادات ديني زحمت کشيده اند، ولي برنامه اي جهت ذات بيني ندارند.
اين ها متوجه آن درجه ي توحيد که بتوانند «اَحد» را بشناسند نيستند، و لذا هميشه با خداي غايب به سر مي برند. ابتدا بايد با حساسيت زياد بين روش «انتزاعي» و روش «انكشافي» فرق گذاشت و دقيقاً تفاوت اين دو روش را در ارتباط با حقايق عالم از همديگر باز شناخت و متوجه بود آن چه از طريق دين نصيب انسان مي شود سير حضوري به سوي حق و قيامت است و اين نتيجه با نگهباني قلب و حفظ كردن آن در محضر حق، از طريق عبادات شرعي ممكن مي شود.
در روش حضوري و انکشافي، قلبِ انسان با «وجود» يا «ذات» روبه رو مي شود و هرجا ذات در ميان باشد قلب انسان بدون هيچ واسطه اي از نور آن بهره مند مي شود.
عمده آن است که بتوانيم قلب را طوري تربيت کنيم که هنر ذات بيني پيدا کند، در آن حالت خودِ ذات، دليل خود است و آن طور نيست که معلول، دليل بر وجود علت باشد، بلکه خود حضرت حق خود را مي نماياند.
با چنين مبنايي حضرت اميرالمؤمنين(ع) در دعاي صباح به محضر حق عرضه مي دارند: «يا مَن دَلَّ عَلَي ذاتِهِ بِذاتِه» اي خدايي که خودت گواه خودت هستي «وَ تَنَزَّهَ عَنْ مُجَانَسَةِ مَخْلُوقَاتِهِ» و منزه هستي از اين که هم جنس مخلوقاتت باشي «وَ جَلَّ عَنْ مُلائَمَةِ كَيْفِيَّاتِهِ» و بالاتر از آن هستي که همراه چيستي ها و چگونگي ها باشي
چنانچه ملاحظه مي فرماييد؛ حضرت علي(ع) در فراز فوق به خدا عرض مي کنند:
خودت فقط هستي، بدون آن که چيز خاصي باشي، خودت ذات خودت هستي، بدون هرگونه ماهيت و چيستي.
اين نوع نگاه به خداوند در صورتي ممکن است که قلب انسان جهت ارتباط با ذات، تربيت شده باشد.
زيرا حقيقت خدا همان ذاتي است که به ذات خود، دليل بر وجود خود است، نه به واسطه ي چيز ديگر. کسي با خدا مي تواند مرتبط شود که جانش بتواند با ذات او رابطه برقرار کند و چنين چيزي به جهت ذات مجرد انسان ممکن است، بايد راه را درست پيدا کرد.
يک وقت از اين که مي بينيم در عالم هستي، رزق خواران از رزق محروم نيستند متوجه خداوند رزّاق مي شويم.
ولي يک وقت ذات رزاقيت او را، ماوراء وجودِ رزق خواران، مي شناسيم. روحِ ذات بين به خودِ ذات نظر دارد، ذاتِ يگانه را مي يابد، نه اين که از هماهنگي اجزاء عالم متوجه توحيد و يگانگي خداوند بشود.
بايد با ذات او و جلوات آن ذات به نام اسماءْ مرتبط گشت و لازمه ي چنين رؤيتي تغيير ساحت است تا به جاي نظر به معلول جهت پي بردن به علت، به خودِ علت نظر کنيم - از طريق به صحنه آوردن قلب- ولي اگر هنوز در ساحتي باشيم که بايد براي پي بردن به علت، معلول را بيابيم،
دائماً مي گوييم ذات کو؟
گفت:
چو گويد مرغ جان يا هو، بگويد فاخته کوکو
استاد طاهر زاده
@saLhintanhamasir
ݐٻامبرِمانـ با عِۺقـ♡
مےفرماٻنـد ڪۿ ⦂ أَٻْنَ مِــثْلُ خَدِٻجَة💔
#وفات_حضرت_خدیجه_سلاماللهعلیها
#استوری🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴نقاشی با شن خانم فاطمه عبادی به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه (س)
فضایل ماه رمضان بدون مراقبه،
درکنمیشود.درکفضیلتهایاین
ماه،محاسبه ومراقبه میخواهدو
اگر کسی میخواهددر ماهرمضان
۱۰ختمقرآنداشتهباشد،بایدمراقبهکند.
من نمیگویم همهْ این کار را بکنند؛
ولی امام (ره)که یک کشور را اداره
میکردنددر ماه رمضان ملاقاتهایشان
الّابرایکارهای ضروریتعطیلبود.بیرون
ماه رمضان گاهی روزی۱۸ساعت مسائل
حکومتیراتدبیرمیکردندولیماهرمضان
تعطیل بود.
گاهی آدم میببیند سحر شد،
هیچ کاری نکرده.در شب اول،
ابوحمزهنخوانده.در شب دوم
هم نخوانده. شب دهم نخوانده!
شب بیست و پنجم هم نخوانده.
خُب، پس کی می خواهد از مـاه
رمضان برخوردار شود؟!»
-استادمیرباقری-🌿•°