eitaa logo
گروه فرهنگی صبار
2هزار دنبال‌کننده
230 عکس
124 ویدیو
77 فایل
گروه فرهنگی صبار ارائه مباحث معرفتی وب سایت: sabbar.ir اینستاگرام: sabbar.ir پشتیبانی: @Mrafiei
مشاهده در ایتا
دانلود
nahjolbalagheh-khotbeh-38-1401-09-14.mp3
22.12M
🔸سلسله جلسات نهج البلاغه 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 شرح خطبه 38 🔹 14 آذر ماه 1401 @sabbar_ir
tafsir_sureh_safat_j05_14010914.mp3
16.29M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸جلسه پنجم 🔹یادمان شهدای نجف آباد 🔸مزار شهید محسن حججی 🔹14 آذر ماه 1401 @sabbar_ir
فاطمه زهرا(س) از آن جایی که مانند همه‌ی اولیاء الهی نظر به حقیقت و «وجود» دارند، به چیزی ما فوق حادثه‌های جزئی نظر دارند و به رسالتی می‌اندیشیدند که در مقابل حادثه‌ی پیش‌آمده می‌بایست آن را به عهده بگیرند. و آن عبارت از گشودن جبهه‌ای بود که به مبارزه‌ای مقدس منجر شود تا روح رفته از اسلام به اسلام برگردد و نظمی دوباره بین انسانِ زمینی و حیات معنویِ آسمانی برقرار ‌شود و جهان کنونی به بلوغ و کمال خود برسد و پایان یابد. بعد از رحلت رسول خدا(ص) حاکمیتی به میان آمد که اسلام را پذیرفته بود و آن را دوست ‌می ‌داشت، اما اسلام را صرفاً براي آبادی دنیا می‌خواست در حالی‌که فرهنگ فاطمی در عین علاقمندی به اسلام، انسانی را می‌پروراند که حیات خود را در فداشدن برای اسلام می‌خواهد و نه فداشدن اسلام برای خود. در فرهنگ فاطمی عزم ما آن است که ما در تملّک اسلام باشيم، نه اسلام در تملک ما. {قسمتی از کتاب مقام ليلة‌القدری حضرت فاطمه(س) - استاد طاهرزاده} @sabbar_ir
tafsir-sureh-jasiyeh-j77-1401-09-14.mp3
20.84M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹 جلسه هفتاد و هفتم 🔸 14 آذر ماه 1401 @haghighategomshodeh @sabbar_ir
jahad-tabiein-j02-14010923 - فاطمیه - چهلم شهید عجمیان.mp3
22.17M
🔸سلسله جلسات جهاد تبیین 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 نظر به حضرت (س) و خروج از بن بست های تاریخی 🔹 نوین اسلامی 🔸نظر به شهدا ، ظهور حججی های تاریخ 🔹فتنه ها 🔸گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهید سید روح الله عجمیان 🔹جلسه دوم 🔸 23 آذر ماه 1401 🔹هیأت یاحسین(ع) گلپایگان @sabbar_ir
tafsir-sureh-jasiyeh-j78-1401-09-28.mp3
21.6M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 سوره جاثیه استاد طاهرزاده 🔹 جلسه هفتاد و هشتم 🔸 28 آذر ماه 1401 @haghighategomshodeh @sabbar_ir
tafsir_sureh_safat_j06_14010928.mp3
12.42M
🔸 سوره 🔹به کلام استاد موسویان 🔸جلسه ششم 🔹یادمان شهدای نجف آباد 🔸مزار شهید محسن حججی 🔹28 آذر ماه 1401 @sabbar_ir
nahjolbalagheh-khotbeh-39-1401-09-28-moghadameh_hazrat_zahra.mp3
34.11M
🔸سلسله جلسات نهج البلاغه 🔹به کلام استاد موسویان 🔸 شرح خطبه 39 🔹مقدمه جلسه در مورد حضرت زهرا(س) 🔸حضرت فاطمه(س) حقیقت گمشده عالم 🔹نسبت وجودی با حضرت زهرا(س) 🔸 28 آذر ماه 1401 @sabbar_ir
beyt_shahid_musaviyan_fatemieyh_1401_j01.mp3
14.67M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹بیت شهید موسویان 🔸جلسه اول 🔹فاطمیه - تذکر به عالم غیب 🔸 فاطمیه دوم - دی ماه 1401 @sabbar_ir
rooze-shahadat-hazrat-zahra-1401.mp3
24.21M
🔸سخنرانی استاد موسویان 🔹روز شهادت حضرت فاطمه(س) 🔸فاطمیه - شهادت - عبور از بن بست ها 🔹 فاطمیه دوم - دی ماه 1401 @sabbar_ir
مراسم_سالگرد_حاج_قاسم_استاد_موسویان_دیماه_1400.mp3
14.08M
🔹سخنرانی استاد موسویان 🔸مراسم سالگرد شهادت 🔹مکتب 🔸 متفکرترین انسان ها 🔹رمز عاقبت به خیری 🔸مسجد حضرت امیر(ع) - هیأت یاحسین(ع) 🔹10 دی ماه 1400 @sabbar_ir
💠 حاج قاسمی که همه میشناسیم بسم الله الرحمن الرحیم اگر فرمودند شرافت مکان به کسی ست که در آن زیست می‌کند « شرف المکان بالمکین» ؛ چون انسان محور خلقت و اصل و اساس وجود عالم است. پس هر چیزی در نسبت با اوست که معنا می یابد. مگر ندیدی که خداوند به آدم علیه السلام فرمودند: «انبئهم باسمائهم» تو که باید هر چیزی را به نامی و هر چیز به معنایی است که انسان به هر چیز می دهد، و آن خطاب قدسی چه فرمود: «خلقت الاشیاء لاجلک و خلقتک لاجلی» پس اگر انسان تاریخ مند است و انسان و زمان را امری جداناشدنی، پس شرافت زمان هم به کسی است که، ساکن آن است. پس «وقت» از «آنِ» انسانی‌ست که با او همه چیز معنا می شود. پس هر تاریخی را عصری‌ست مختص به انسانی که در آن زیست می کند. پس تاریخ دیگر عصر حجر و عصر مفرغ کشاورزی، بخار ،مدرن، پست مدرن و.... نیست چون آنها نیز اشیاء و اختراع انسان است. عصرها به انسانی است که در آن طلوع می‌کند. عصرِ آدم علیه السلام، عصرِ نوح علیه السلام، عصرِ ابراهیم علیه السلام ، عصرِ موسی علیه السلام ، عصرِ عیسی علیه السلام و عصرِ محمد صلوات الله علیه و اینک عصرِ امام خمینی رضوان الله تعالی علیه . در هر عصری صاحبان عصر شرافت آن زمان اند، و به آنهاست که اسرار ملکوت عالم و سر و مسکنت آدم در کره خاکی و این سیاره رنج بیان می گردد. قلم می‌لغزد و می‌نویسد، و او نیست که می‌نویسد این انسان است که بر این خطوط معنا می‌دهد، و تو گویی همه رازها در نوشتارها به حکم «هو الاول و الآخر» پیدا می شود. عاصف دوران نه تنها اشیا را جعل می‌کند بلکه زمان را ؛ اوست که زمان را فرا می‌خواند و به آن معنا می‌دهد. و تو میبینی چگونه آنکه وجود خویش را یکسره در خدمت نفس اماره کرده و انانیت و انیت را گردن نهاده چگونه تمام تلاش و عظمتش را در یک «آنِ» عاصف می‌آورد، علمش را، قدرتش را، ..... ای انسان ای آنکه بر کرانه ابدی و ازلی وجود بر نشسته ای، کافیست خود را از حجاب های عادات و مشهورات زمانه آزاد کنی تا بیابی آنهایی را که مانند فرزندان خود میشناسی. «یعرفونه کما یعرفون ابنائهم» ؛ آری می‌شناسیم اش اما نه به نشانه های زمینی بلکه به نشانه های وجودی، اگر شنیده ای امام عصر ارواحنا فداه را همه می شناسند، این شناخت، نه به خط و خال و ابرو ،گوشت و پوست، بلکه به صورتی که معنی بودن انسان است. حاج قاسم را نگاه کن، آری من او را میشناسم همانطور که قبل از او حججی در گوشه ای از شهر نجف آباد را میشناختمش ،آری همانطور که فرزندان خود را می شناسیم. و عجیب است تکرار تاریخ یهود زده ی بشری چگونه حسین ها را به مسلخ می برند آنجا که شمر می گوید: «اعرفک حق المعرفه» دوباره از خودت بپرس این ها از چه بودنی هستند و ما را به کجا فرا می‌خوانند، انگار همه ما باید کتاب دیگری به نام خود بسرائیم «حاج قاسمی که من میشناختمش» نیاز به انبوهی از نشانه های زمینی نیست تا او را بشناسیم، ما او را درون خود میشناسیمش، آنگونه که فرزندان خود را . چشم بگشایم و غبار راه را کنار بزنیم و طور دیگری به عالم نگاه کنیم آن سان که حضرت خواجه شیرازی گفت آدمی در عالم خاکی نمی آید به دست عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آدمی آری ما انسان را می‌شناسیم آنگونه که خود را می‌شناسیم . فرق در آنانی است که زمان را فرا می خوانند و به آن معنا می دهند، تا «وقتی» حاصل آید و تا انسان بدون حجاب یهودی زده اش خودش را بیابد. ما حضرت خواجه را می‌شناسیم...ما امام عزیز را می‌شناسیم ...ما حاج قاسم را می‌شناسیم ... اینان عهدو میثاق فراموش شده را به بشر می نمایانند، و هم در وجود خود «قالوا بلی» می‌گویند ... از همه محروم ترخفاش بود کو عدو آفتاب فاش بود حاج قاسم وقتی را پیش آورد که در آن او را از درون خود یافتیم، نه در عرصه رسانه ها ، هرچند رسانه هم بود، او را یافتیم نه در عرصه‌ی گفتارها، هرچند کلام هم بود، و او را یافتیم نه در عرصه شنیده ها هر چند صوت هم بود..... یادداشت استاد موسویان در کنار مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی 12 دی ماه 1401 @sabbar_ir