eitaa logo
سبک زندگی اسلامی
160 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
65 فایل
در این کانال شما با مباحث ازدواج آسان آثار مثبت فرزندآوری راه های زندگی با نشاط و سبک زندگی خانواده آسمانی آشنا خواهید شد ارتباط با ادمین https://eitaa.com/Sa_mahdavi لینک کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | خلیج فارس علیه آمریکا 🍃🌹🍃 🌀 ۲۲ دی‌ماه، سالروز دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس و شکست هیمنه آمریکا... | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
4_5972240991040572612.mp3
6.61M
دنیا صحنه تئاتر است و ما انسان‌ها بازیگران آن هستیم که هر یک نقشی را به عهده داریم↓ ← در این بین نقشی به مراتب بزرگتر، مهم‌تر و حیاتی‌تر از همه نقش‌ها وجود دارد ⭕️ که اگر متوجه عظمت و مفهوم آن نشویم هفتاد سال عبادتمان به باد خواهد رفت! علیه‌السلام
🚫 تحلیل وقایع از رحلت پیامبر(ص) تاشهادت حضرت زهرا (س) 🔹 قسمت هجدهم (پایانی) 🔹 الف- استبعادِ تمام بودنِ چهار ماهِ متوالی قمری؛ 🔹 ب - وجود روایات معتبر و قابل اعتنا دالّ بر رحلت رسول خدا (ص) در دوم ربیع الاول، که بر اساس این قول، فاصله میان رحلت نبوی (ص) و شهادت فاطمی (ع) قریب سه ماه خواهد بود. بر اساس روایت کتاب تاریخ اهل البیت (ع)، به نقل از امام رضا (ع)[97] و نقل اربلی از امام باقر (ع) [98]و نقل طبری از ابی مخنف [99] و نقل یعقوبی[100]، تاریخ وفات رسول خدا (ص) دوم ربیع الاول بوده است. 🔹 ج- روایت طبری و ابوالفرج اصفهانی به نقل از امام باقر (ع) حاکی از مدت سه ماه به عنوان دوره حیات حضرت فاطمه (س) پس از پدر است.[101] د- ابن شهرآشوب طول مدت بیماری حضرت فاطمه (س) را 40 روز دانسته[102]و این تأییدی است برای دیدگاه دوم؛ چرا که با توجه به شواهدِ پیش گفته، آغاز بیماری حضرت فاطمه (س) 50 روز پس از رحلت نبوی (بوده است و جمع این مدت 90 روز خواهد بود. 🔸 جمع بندی در این مقاله، تلاش شد با بررسی و چینش شواهد تاریخی و روایی، به پاسخ درستی برای این پرسش ها دست یابیم که هجوم به خانه حضرت فاطمه زهرا (س)، مدت بیماری و در نهایت، شهادت آن حضرت در چه تاریخی رخ داده و ترتیب حوادثِ منجر به شهادت آن حضرت چگونه بوده است؟ وجود قراینی چند حکایت از آن دارد که هجوم به خانه فاطمه زهرا (س) بر خلاف تصور رایج، بلافاصله پس از رحلت رسول خدا (ص) رخ نداده است. برای نمونه، گزارش های مربوط به حالات حضرت فاطمه (س) پس از رحلت رسول خدا (ص)، همچون زیارت مکرّرِ قبورِ شهدای احد، چگونگی آمدن به مسجد برای ایراد خطبه پس از غصب فدک، رفتن شبانه به در خانه مهاجران و انصار، همه حکایت از سلامت آن حضرت در دهه های پس از رحلت پدر دارد. همچنین گزارش مربوط به بازگشت بریده بن حصیب اسلمی (پس از همراهی با سپاه اسامه) و اعلامِ اینکه «تا وقتی علی (ع) بیعت نکند من بیعت نخواهم کرد» نیز حکایت از آن دارد که بیعت گیری از امام علی (ع) تا بازگشت سپاه اسامه به تأخیر افتاده است. اما بر فرضِ تأخیر هجوم، این واقعۀ شوم در چه تاریخی رخ داده است؟ در این مقاله، با ارائه مستنداتی، به این نتیجه رسیدیم که هجوم به خانه فاطمه زهرا (س) قریب 50 روز پس از رحلت رسول خدا (ص) رخ داده و پس از آن، حضرت فاطمه (س) به مدت 40 روز در بستر بیماری بودند، تا آنکه سه ماه پس از رحلت پدرشان به شهادت رسیدند. 🔸 منابع ابن ابی الحدید، عبدالحمید بن هبه الله (1337)، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، قم، کتابخانه آیهالله مرعشی نجفی. ابن ابی شیبه، عبدالله بن محمد (1409ق)، المصنف، تحقیق سعید اللحام، بیروت، دارالفکر. ابن اثیر، عز الدین (1409ق)، اسدالغابه فی معرفه الصحابه، بیروت، دارالفکر. ابن جبر، زین الدین علی بن یوسف (1418ق)، نهج الایمان، تحقیق سید احمد حسینی، مشهد، مجتمع امام هادی. ابن جوزی، أبو الفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (1412ق)، المنتظم فی تاریخ الأمم و الملوک، تحقیق محمد عبد القادر عطا و مصطفی عبد القادر عطا، بیروت، دار الکتب العلمیه. ابن حاتم شامی، جمال الدین یوسف (1420ق)، الدر النظیم، قم، جامعه مدرسین. ابن حجر عسقلانی، بی تا، فتح الباری، بیروت، دار المعرفه. ابن حزم اندلسی، علی بن احمد، بی تا، المحلی، تحقیق احمد محمد شاکر، بیروت، دار الفکر. ابن سعد، محمد (1376ق)، الطبقات الکبری، بیروت، دار صادر و دار بیروت. ابن سید الناس، محمد بن محمد (1414ق)، عیون الاثر، بیروت، دار القلم. ابن شهر آشوب، محمد بن علی (1376ق)، مناقب آل ابی طالب، تحقیق لجنه من اساتذه النجف الاشرف، نجف، مطبعه الحیدریه. ، (1410ق)، متشابه القرآن و مختلفه، قم، بیدار. ابن عساکر (1415ق)، تاریخ مدینه دمشق، تحقیق علی شیری، بیروت، دارالفکر. ابن ندیم بغدادی، بی تا، فهرست، تحقیق رضا تجدد، بی جا، بی نا. ابن هشام، عبدالملک (1355ق)، السیره النبویه، تحقیق: مصطفی سقا و دیگران، بیروت، دار احیاء التراث العربی. ابن بطریق، یحیی بن حسن اسدی حلی (1407ق)، العمده، قم، موسسه النشر الاسلامی. ابن خیاط، خلیفه (1415ق)، تاریخ خلیفه، بیروت، دارالکتب العلمیه. ابن عبدالوهاب، حسین (1369ق)، عیون المعجزات، نجف، مطبعه الحیدریه. ابن قتیبه دینوری، عبدالله بن مسلم (1410ق)، الإمامه و السیاسه، ، تحقیق علی شیری، بیروت، دارالأضواء. ابن قدامه، عبدالله بن احمد[بی تا]، المغنی، بیروت، دارالکتاب العربی. ابن کثیر، اسماعیل بن عمر (1407ق)، البدایه و النهایه،  پایان
🔸️کاملا رایگان🔸️ 📣📣📣 با سلام خدمت شما دوست عزیز اگر محصولی خانگی جهت فروش دارید یا کالایی را تولید می کنید و دنبال بازار فروش هستید یا دارای حرفه و یا فروشگاهی هستید، می توانید عکس و مشخصات و قیمت محصول یا عنوان حرفه و یا فروشگاه و مکان آن را به آی دی مدیر کانال ارسال نمایید تا جهت معرفی و تبلیغ در کانال پیوند اقتصادی اهالی مساجد کشور در پیام رسان ایتا قرار دهند. باتشکر 🌺🌺🌺 https://eitaa.com/masajed_iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از مستحبات نماز بگذرید!! به جهاد در فضای مجازی بپردازید.. فهم ولایت فقیه اگر صورت نگیرد، ظهور رخ نخواهد داد دکتر معصومی اصل، مدرس دانشگاه
17.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢حکمرانی مجازی آغازگر نظم نوین جهانی خواهد شد؟ ↩️ به بهانه پویش ایرانی ها علیه سانسور اینستاگرام ✍🏻 کاربران ایرانی کوشیدند تا پویش هایی را در اعتراض به سانسور شدید در اینستاگرام راه اندازی کنند 📌 سوال جدی البته اینجاست : چه طور میتوان این پویش ها را موثر کرد؟ 📌 سوال اساسی تر شاید این باشد که ادامه این روند میتواند به حکمرانی مجازی منجر شود؟
10.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قوس نزول؛ عبارت است از حرکت تکوینی انسان از ذات اقدس خدا به عالم ناسوت (انا لله) قوس صعود؛ عبارت است از حرکت کمالی ارادی انسان به سوی ذات اقدس الهی (انا الیه راجعون) ...
9.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظهور نزدیک است ؛ انقلاب اسلامی ایران ،ظهور صغری و بین الطلوعین حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه است.
🥀غربت امام عصر عجل الله فرجه🥀 🔴‌قدرناشناسي نسبت به «علم مصبوب» ◀️ما فهميده ايم كه امام عليه السلام «علم مصبوب» است، ولي وقتي دنبال كسب علم مي‌رويم، آيا گوشه ی نظري به ايشان مي‌افكنيم و با اين كه از هر كسي غير از ايشان طلب علم مي‌كنيم؟! ◀️آيا احاديث اهل بيت عليهم السلام را در علوم ديني به اندازه كتب فلسفي و كلامي داراي اعتبار مي‌دانيم؟! ◀️آيا امام صادق عليه السلام در بيان اعتقادات عميق اسلامي، درحد مقامي كه طلاب علوم ديني يا دانشجويان رشته‌هاي علوم انساني براي فلان فيلسوف يا عارف قائل مي‌باشند، جايگاهي دارند؟ ◀️آيا در مقام فهم دقايق و ظرايف علوم اهل بيت عليهم السلام (خصوصاًدر امور اساسي و اعتقادي مانند مبدأ و معاد) آن دقت نظرهايي كه در كلمات غير معصومين صورت مي‌پذيرد، انجام مي‌شود؟! ◀️آيا در فهم و تفسير قرآن، به سخنان اهل بيت عليهم السلام – به عنوان تنها كساني كه علم قرآن به طور كامل در سينه ايشان است – اهميت و بهاي لازم داده مي‌شود؟! مي‌بينيم كه در محافل و مجالس علمي ديني، احاديث ائمه اطهار عليهم السلام با عناوين و برچسبهاي مختلف، مردود و مهجور مي‌گردد. ◀️حداكثر شأن علمي كه بعضاً – نه كلاً – براي ايشان قائل مي‌شوند، محدود به فقه اصطلاحي و بيان احكام عملي است – در حالي كه سخنان متكلمان مسيحي و يهودي و حتي غير اهل كتاب، به عنوان دستاوردهاي عميق ديني در برخي مجامع حوزوي علمي و دانشگاهي مطرح مي‌گردد و در ترجمه كتابهاي آنها با استقبال فراواني از ناحيه دانشجويان علوم ديني مواجه مي‌شود. اينجا به غربت ائمه اطهار عليهم السلام بيشتر متنبه مي‌گرديم. ◀️اگر قرار بود به عده اي از علماء در طول دوران تاريخ كم توجهي شده، آنها قدر ناشناخته و غريب بمانند، آيا مردم بهتر از اين مي‌توانستند عمل كنند؟! ◀️خوب است به قضاوت بنشينيم كه نحوه برخورد با فرمايش‌هاي ائمه عليهم السلام چگونه است؟! ◀️به محض اين كه كلامي از امام معصوم عليهم السلام مطرح مي‌شود كه مخالف با مذاق فكر رايج و معمول است، در درجه اول، انتساب آن سخن به امام عليه السلام را زير سؤال مي‌برند، بعد در موضوع آن به انحاء مختلف تشكيك مي‌كنند، مانند اين كه سخن گفتن در آن موضوع خاص، در شأن امام عليه السلام هست يا خير! ◀️در مرحله بعد، اگر قولي از امام عليه السلام هنوز مورد توجه باقي مانده باشد، آن را خلاف ظاهر و بلكه مخالف صريح آن معنا مي‌كنند و استفاده از معناي ظاهري آن را در شأن عوام الناس مي‌دانند. اين چيزي است كه با كمال تأسف در بسياري از محافل علمي ديني خصوصاً دانشگاهي وجود دارد. ‌📚 ✍محمد بنی هاشمی
🌷 چه بسیار گناهانی از ما که با یک لبخند به فرزند و همسرمان، بخشیده شد!! 🌷 آیت الله سید علی قاضی می فرماید: خوشحال کردن انسان محزون، چه با بذل مال، چه با سخن نیکو ، چه با کنار او نشستن، گناهان را پاک می کند. فقط کافیه دلِش رو شاد کنی ✅ رفتی بازار یه کش مو واسه دخترت بخر دلش رو شاد کن ✅ رفتی مغازه یه خوراکی کوچولو هم شده واسه خانواده بخر، خوش حال میشن ✅ اگر دیدی همسرت ناراحته برو پیشش بشین بگو غمت نباشه، من کنارتم ✅ وقتی میخوای غذا پخت کنی، ببین خانواده چی دوست دارند، همون رو درست کن ✅ موقع سفره انداختن به خانومت کمک کن، خوشحال میشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در جهان ؛ تنها دو نفر توانستند در مقابل آمریکا بایستند...