✳ آقایان! ابد در پیش داریم...
🔻 شاگردان #علامه_طباطبایی تعریف میکردند که
ایشان در بین درس و بیمناسبت میفرمود
که آقایان
ما #ابد در پیش داریم.
و این را تکرار میکردند.
انسان در لابهلای زندگیاش نباید دچار #غفلت بشود
و فراموش کند که چه چیزی را در پیش دارد.
دهها برابر عمر زندگی نوح در مقابل #ابدیت پلکزدنی بیش نیست.
📌 ۲۴ آبان؛ سالروز وفات علامه طباطبایی(ره)
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکری برای رفع فشارهای زندگی
🇮🇷 @sabzpoushan
عطر شهادت
ما ملت حسین شجاع و دلاوریم
آیینهدار عزت اولاد حیدریم
دشمن خیال کرده حریفش نمیشویم
هیهات با هجوم ستم کم بیاوریم
ریشه دوانده در دل ما اعتقاد ما
ای بادهای هرزه! درخت تناوریم
بر دوش ماست رایت آزادگی بلند
حاجت به نزد اهل شقاوت نمیبریم
در لشکری که پیر و جوانش بسیجی است
از لالهزار سرخ شهادت معطریم
ما را جدا نمیکند از هم نفاقها
وقتی به حکم آیۀ قرآن برادریم
#معصومه_توکلی
#ایران_اسلامی | #شعر_پایداری
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدویت یعنی ...
🇮🇷 @sabzpoushan
📙معرفی کتاب👇
اثر ارزشمند آیت الله العظمی جوادی آملی:
«علامه سید محمدحسین طباطبایی(ره) «شمس الوحی تبریزی» یكی ازفرزانگانِ وارسته بود كه جامعیت او در علم و معرفت متجلی است. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) عشق و ارادت خود به استادش علامه طباطبایی(رضوان الله تعالی علیه) را در كتاب «شمس الوحی تبریزی» اظهار كرده است. این اثر در سه بخش و نُه فصل به حیات قرآنی و مهارتهای تفسیری علامه، ویژگیهای فكری و مشی فلسفی علامه، ابتكارات عقلی و فلسفی علامه، تلاشهای علمی، حیات عرفانی و اخلاقی علامه و... میپردازد.»
🇮🇷 @sabzpoushan
بطور کلی درباره حوادث اخیر، قلبمان آرام و مطمئن است
و این انقلاب، حوادث بسیار بزرگتری را پشت سر گذاشته
و انشاءالله تعالی با رهبری امام خامنهای و تبعیت ملت شریف ایران
از این مقطع به سلامتی عبور خواهیم کرد.
اما همواره باید بین بیم و امید بمانیم.
هم نگران و پیگیر و با دغدغه
و هم امیدوار و آرام و صبور.
🇮🇷 @sabzpoushan
🔴 آنتی تز انقلاب در قم!
🔹دو خطر اصلی، #جمهوری_اسلامی را تهدید می کند. یکی پروژه غربزدگی که در طول 200 سال اخیر بعد از ماجرای مشروطه تاکنون با آن مواجهیم و مشروطه دقیقاً از زمانی به انحراف کشیده شد که تحصیلکردان در غرب که عمدتاً آقازادگان درباری قاجار و فرزندان خانواده های متمول و سرمایه دار بودند و بعد از سالها تحصیل در اروپا، به کشور بازگشتند و تنها راه حل پیشرفت کشور را در کنار زدنِ هویت اسلامی و ایرانی جستوجو و اعلام میکردند!
🔸خطر دیگر هم جریان تحجری است که قبل از انقلاب، وقتی امام با رژیم درگیر بود؛ وقتی امام با استبداد و استکبار درگیر بود، آنان مشغول مبارزه با بهائیت و سایر مکاتب بودند و اصل و فرع نمی کردند! یک بخش این جریان تحجر، در انجمن حجتیه نمود پیدا کرد! یک رگه تحجر، با قرائت امام و بهشتی و مطهری از اسلام موافق نبود بلکه مخالف بود. لذا مطهری و بهشتی بخاطر این تحجر از قم به تهران پناه بردند!
🔹راه مبارزه با غربگرایی و غربزدگی که روشن است اما مبارزه با تحجر و ارتجاع بسیار پیچیده و سخت است. به نظر آنچه موجب نگرانی است، آنتیتز انقلاب اسلامی است که در قم ظهور و بروز دارد چون این آنتیتز، جامعه را نسبت به اسلام خمینی و نظام بدبین میکند و جامعه را به دل تمدن غرب هل میدهد. اگر تز انقلاب اسلامی از قم برخاست، آنتی تز این انقلاب هم از قم برخواسته کما اینکه علائمش مشهود است!
🔸رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان قم در سال۸۹ گفته بود: «سالهاي آخر دهه اول انقلاب به بعد، دشمن يك سياست را با استفاده از كارشناسان ايراني طراحي كرد و آن اين بود كه از قم يك آنتيتز انقلاب درست كنند. يعني انقلاب همانطور كه از قم جوشيد يك ضدانقلاب هم از قم بهوجود بياورند.آمريكاييها نميتوانستند بفهمند اين را يك خودي و ايراني به آنها ياد داد. لذا در قم زمينه فتنه را فراهم كردند. هم در مقطع اول انقلاب و هم بعد از رحلت امام (ره) اين اتفاق افتاد. اينجا هم مخالفين انقلاب طراحي كردند و ميخواستند از قم آنتيتز انقلاب درست كنند!»
🔹برخی این آنتیتز را صرفاً در برخی تشکلهای حوزوی اصلاحطلب قم محدود کردند که اینها همان آنتیتز انقلاب هستند! اما بنده معتقدم آنتیتز انقلاب اسلامی با یکی از این دو مخالف است: یا با جمهوریت مخالف است یا حاکمیت دینی!
🔸ببینید؛ جمهوری اسلامی، حرف نویی داشته و آن هم "مردمسالاری" بعلاوه "ارزشها" بوده است. رهبر انقلاب چندین بار به این مسئله اشاره داشتهاند: "جمهوری اسلامی حرف نویی دارد ارزشهای الهی و مردم؛ این دوتا باید باهم توأم بشوند".(۹۰/۱۰/۷)
🔹نه ارزشها بدون مردم محقق میشوند نه هم مردم بدون این ارزشها به سعادت دنیوی و اخروی میرسند. هم مرحوم امام(ره) هم آیتالله خامنهای، جمهوریت و رای مردم را واقعی و برآمده از متن اسلام میدانند؛ جریان تحت تاثیر تحجر اما جمهوریت و رای مردم را از سر اجبار در عصر فعلی میپذیرد یا اصلاً قبول ندارد مردم نظری داشته باشند!
🔸قرائت امام از اسلام، اسلام مبارزه با ظلم و تبعیض بود؛ اسلام قیام و مبارزه با فقر؛ اسلام مبارزه با اشرار و مستکبران عالم؛ اسلام مدافع حقوق مستضعفان در داخل کشور و خارج کشور؛ اسلام مدافع آزادی انسان ها؛ اسلامی که انتخاب سرنوشت هر شخص را به خود او می سپارد. تبیین و تبلیغ می کند ولی با غلبه و سلطه و سلطنت مخالف و متضاد است!
🔹اما آن اسلامی که بعنوان آنتیتز انقلاب اسلامی، از قم بر میخیزد و چنددهه رگههای آن هم مشخص است اسلامی است که جمهوریت و مردم سالاری را از سر مجبوری شرایط میپذیرد! اسلام ساکت و بی تفاوت در برابر تبعیض؛ اسلام سرمایهداری و توجیه کننده فاصله های طبقاتی و مدافع طبقهطبقه شدن جامعه؛ اسلام بیتفاوت نسبت به ظلم و تبعیض و فقر! اسلامی که میخواهد با ابرقدرتهای عالم و سرمایهداران زالو صفت بسازد و همراهی کند! اسلامی که از دین فقط مناسک و ظواهر آن را گرفته و متن جامعه را رها کرده است!
🔸این آنتیتز، مردم را نسبت به اسلام و نظام بدبین میکند و مردم را به آغوش غربزدگی هل میدهد! این آنتیتز را باید شناخت...
🇮🇷 @sabzpoushan