فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاش بی نتیجه برای آتش زدن شال
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای کاش فقط دشمن بیرونی بود
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امت ایران اسلامی از نگاه امام امت اسلامی
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و صبح به خیر
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : تَمَنَّوُا الفِتنَةَ ؛ ففيها هَلاكُ الجَبابِرَةِ ، و طَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَةِ .حديث
امام صادق عليه السلام : آرزومند فتنه باشيد؛ زيرا فتنه موجب نابودى ستمگران و پاك شدن زمين از [لوث وجود] فاسقان است.
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امان از بی سوادی رسانه ای
🇮🇷 @sabzpoushan
🔻آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایتها
۱. فتنۀ اخیر، یکی از مصداقهای برجستۀ «جنگ روایتها» است
و در درون خود، درسها و عبرتهای فراوانی در این باره دارد.
در بازی روایتی، «مسائل غیرمرتبط» و «اجزای ناهمگون» به هم ربط داده میشوند و «شبکۀ پیچیده»ای از معادلات و مناسبات در میان متغیّرها طرّاحی میشود؛
بهطوریکه مخاطب از دستیابی به «شناخت اطمینانبخش»، بازمیماند و نمیتواند خود و ذهن خود را این «فضای غالب» بیرون بکشد و مستقل و فارغ از جوّ ایجادشده، اندیشهورزی کند.
در این حال، وظیفۀ ما عبارت است از «واسازی روایت»، نه تسلیمشدن در برابر روایت.
بهبیاندیگر، اگر روایت نمیسازیم، نباید «روایتزده» شویم و در چهارچوبها و قفسهایی تنفس کنیم که جریان معارض تولید کرده است.
وظیفۀ ما، شکستن همین روایتها و در واقع، کجروایتهاست.
باید «ساختارشکنی ذهنی» کنیم و «گزینههای شناختیِ جدید»ی در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم.
ذهنیّت جمعی، همواره گرسنه است و محتاج تحلیل و تفسیر و روایت.
باید برای او در مقابل هر واقعیّت، روایتی را ساخت و آن را توزیع کرد تا شاید در برابر روایتهای معارض، تاب بیاورد و مردم را متقاعد سازد.
۲. به محض تحقّق واقعیّت، روایتهایی بر آن بار میشوند و به این ترتیب، جنگ روایتها آغاز میگردد
و بر اساس مضمون روایتها، جبههبندی صورت میگیرد.
در این ماجرا، ما «روایت نخست» را از آنِ خود نکردیم و در انتظار نشستیم تا پس از شکلگیری روایت اوّل، «مواجهۀ واکنشی» با آن داشته باشیم.
در این مواقع، کار زیادی از رویارویی واکنشی ساخته نیست و خواهناخواه، فرصتها و مزیّتهایی که در «مرحلۀ پیشاروایت» در اختیار ماست، از دست میروند یا ضعیف و
رقیق میشوند.
بنابراین مسأله عبارت از سرعت عمل در ساختهوپرداختهکردن «روایت اوّل». چنین روایتی، محتمل است که «غالب» نیز شود.
روشن است که ذهنهای خالی و آغشتهنشده به کجروایتها را بهتر و آسانتر میشود جذب کرد و همراه و همدل نگاه داشت، تا ذهنهایی که روایتی در بسترشان
نشسته است و با آن انس گرفتهاند.
۳. بازی روایتیِ جبهۀ دشمن، محدود به این مورد نخواهد بود،
بلکه ما با «مجموعه»ای از کنشهای روایتی و ضدّروایتی روبرو خواهیم بود که یکی پس از دیگری از راه میرسند و میخواهند اعصاب عمومی را بفرسایند و امید اجتماعی را بزدانید.
این یک «خطّ ممّتد» است که متوقف نخواهد شد؛ چراکه دشمن زینپس، هیچ اقدامی را بدون «پیوست روایتی» به انجام نخواهد رساند و بهخوبی دریافته که میتواند با ذهن جمعی، بازی کند.
در این صورت، ما باید همواره نگران از دست رفتن «شناختهای پیشین» باشیم؛
«ساختارشکنی ذهنی»، به هیچ باوری رحم نمیکند و هدفی جز «بیثباتسازیِ شناختی» ندارد.
ذهن جمعی، دستخوش طوفانها و تلاطمهای متعدّد خواهد شد و بازی دشمن، به زمین برداشتها و تفسیرها و درکها تغییر یافته است.
ازاینرو، نباید سرگرم «واقعیّت» و اصلاح آن شد و تصوّر کرد که ساماندهی به واقعیّت، شرط لازم و کافی است.
واقعیّت، هرچه که باشد، چه بسامان و چه نابسمان، این «روایت» است که تعیینکننده است و نتیجۀ نبرد را مشخص میکند.
«قدرت روایت» بر «قدرت واقعیّت»، پیشی گرفته و روایت به علّت تامّۀ تحوّلات اجتماعی تبدیل شده است.
با این حال، ما همچنان این وضع تاریخیِ جدید را جدّی نگرفته و برای آن چارهسازی نکردهایم.
۴. زمانی بود که با مواجهۀ امنیتی یا حضور مردمی، قصّههای تلخ، پایان میپذیرفت و فصل تازه آغاز میشد،
اما اینک، قواعد بازی تغییر کرده است.
باید به سراغ «ذهنیّتها» رفت و «شناختها» و «معرفتها» را دگرگون ساخت.
ما هیچ گزینۀ دیگری در اختیار نداریم که بتواند در «بلندمدّت» و بهطور «ریشهای»، کارساز و راهگشا باشد؛ نهفقط ما بلکه این تقدیر کنونیِ همۀ جوامع است.
جهان کنونی، چنین خصوصیّتی دارد و دشمن نیز بر اساس درکی که از این موقعیّت تاریخی یافته است،
کنشهای خویش را صورتبندی میکند.
در این ماجرا نیز تلاش دشمن، معطوف به تثبیت روایتِ نخست خویش است؛
میخواهد ثبات کند که داوری ابتداییاش درست بود و هیچیک از «توضیحهای نظام جمهوری اسلامی»، معتبر و واقعی نیستند.
گفته شد که این وضع انفعالی، برخاسته از تعلل ما در ساختن «روایت اوّل» است.
حال که چنین شده، باید تمام توان خویش را صرف «گردآوری شواهد عینی» کنیم و «مراجع اجتماعی» را نیز به صحنۀ تأیید و همراهی فرابخوانیم تا این کجروایت، شکسته شود
. در این جنگ ترکیبی، ما نیز باید «ترکیبی» و «چندلایه» عمل کنیم و متناظر با حملۀ شناختی و تهاجم روایتی، یک «جبهۀ روایتگر» بیافرینیم که «در لحظه» و «متقن» بگویند و بنویسند و به این واسطه، زمام و عنان «ذهن جمعی» را در اختیار خویش بگیرند.
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد دانلود و انتشار
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیوه استراحت کار ذهنی کودکان
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چکار کنیم فرزندمان تحت تاثیر منفی دیگران قرار نگیرد
🇮🇷 @sabzpoushan
🔴مریم رجوی جلاد، دانشجوی شریف بوده ؟
برای احمقایی که فک میکنن اگر کسی نخبه بود ، رتبه دانشگاهش خوب بود یا فلان دانشگاه خوب درس خونده بود دلیل بر معصومیت یا برتریش میشه :)
نمونهشم علی یونسی و امیرحسین مرادی دو دانشجوی المپیادی دانشگاه شریف که ۳ سال پیش به دلیل همکاری با منافقین برای بمبگذاری بازداشت شدن
🇮🇷 @sabzpoushan
🔴نخبههای ایران کسانی بودند که دانشمند بودند و خدمت به کشورشان کردند، همگی بچه شهرستان و روستایی
🔻نه آن پخمههای بالاشهرنشین که با پول و رفاه تحصیلی نخبگی را به یدک میکشند و از صدقه سر جمهوری اسلامی به دانشگاه شریف رسیدهاند و حالا لگد میزنند
🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستاورد آزادی و برداشتن حجاب در غرب
🇮🇷 @sabzpoushan