18.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جاسوسی در طبیعت
حیوانات جاسوس
عشق
سگ ها ووووو
مستند جالب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره مبارکه غافر آیه 3.
غافر الذنب وقابل التوب شدید العقاب ذی الطول لا اله الا هو
الیه المصیر
خداوندی که آمرزنده گناه،
پذیرنده توبه،
دارای مجازات سخت،
و صاحب نعمت فراوان است؛
هیچ معبودی جز او نیست؛
و بازگشت (همه شما) تنها بسوی اوست.
*دوچرخه مرگ آرام زمین است.*
مدیر کل بانک exim اقتصاددانان را به فکر فرو برد زمانی که این جملات را بر زبان آورد:
یک دوچرخه سوار برای اقتصاد کشور فاجعه بار است. زیرا او ماشین نمیخرد و برای خرید ماشین پول وام نمیگیرد.
پولی برای بیمه پرداخت نمیکند و همینطور سوخت هم نخواهد خرید.
همچنین هزینهای برای نگهداری و تعمیرات آن هم پرداخت نخواهد کرد.
او پولی صرف پارکینگ نمیکند و منجر به تصادفات شدید هم نمیشود.
او به بزرگ راههای چند لاینه نیاز ندارد. همچنین چاق هم نخواهد شد.
افراد سالم برای اقتصاد فایدهای نداشته و برای آن لازم نیستند
زیرا آنها پولی برای خرید دارو نخواهند پرداخت، همچنین به بیمارستان و دکتر نمیروند
لذا هیچ چیزی به تولید خالص داخلی نخواهند افزود.
در نقطه مقابل هر رستوران مک-دونالد حداقل 30 شغل ایجاد میکند که شامل 10 متخصص قلب، 10 دندانپزشک و 10 متخصص تغذیه میباشد. بعلاوه افرادی که بطور مستقیم در رستوران کار خواهند کرد.
*به دقت انتخاب کنید: دوچرخه سوار یا مک دونالد؟*
این مساله ای است که ارزش درنظر گرفته شدن دارد.
*ضمیمه*: پیاده روی از آن هم بدتر است زیرا افراد پیاده حتی همان دوچرخه را هم نمیخرند.
1400.08.11 استفتائات آیة الله سیستانی - احکام.MP3
6.33M
.
📗 #استفتائات آیة الله سیستانی حفظه الله ✉️
🌸 احکام - جلسه شماره 62
🌺 خمس از ديدگاه قرآن ( 3 )
و روایات
📖 جلد 1 صفحه 248
🌼 تاریخ 1400.08.12
💠 لینک جلسه قبلی ( جلسه شصت و یکم ) 👇👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/22853
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
📖 مطالب بیان شده در جلسه 👆👆🌺👇👇
رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ به دادن خمس امر مي كرد
از جمله آن حضرت به طايفه بني قيس نوشت
«فَاَنتُم اِنْ اَقَمْتُمُ الصَّلوةَ و آتَيتُم الزَّكوةَ و اَعطَيتُم سهمَ اللهِ
و الصفِي فَاَنتُمْ آمِنونَ» . اسدالغابة، ج 1، ص 328
يعني اگر شما نماز را به پا داريد و زكات و خمس بدهيد در امانيد.
و آن حضرت همچنان كه افرادي را
براي جمع آوري زكات مي فرستاد
براي گرفتن خمس
نيز مأموريني را اعزام مي فرمود
چنانكه علي ـ عليه السلام ـ را به يمن اعزام داشت
و دستور داد خمس را از آنها بگيرد . بحارالانوار، ج 21، ص 360
و مردي از بني اسد را نيز مأمور گرفتن خمس كرد
تفسير عياشي، ج 2، ص 93
لذا جاي ترديد باقي نمي ماند كه
مقصود از آيه خمس
لزوم خمس در موارد ديگري از سود
علاوه بر غنائم جنگي نيزخواهد بود
ی 41 انفال : « بايد خمس سودي كه مي بريد بدهيد اگر به خدا
و آنچه بر بنده خود نازل كرده ايم ايمان داريد »
اگر بر كسي خمس واجب شده و از دادن آن خودداري مي كند
به خدا و آنچه بر پيامبر نازل شده ايمان و اعتقاد ندارد.
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
علی محبی - امامت 1400.08.11.MP3
8.6M
.
#حق_الیقین
#امام_شناسی
🌼 جلسه چهل و یکم #صوتی
🌺 تدریس کتاب حق الیقین #صوتی
💐 اثبات امامت امیر المومنین علیه السلام
◼️ مطاعن غاصب دوم
طعن و عیب دوم
🌸 انکار شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم توسط عمر
🌹 چهار شنبه شب 1400.08.11
♻️ لینک جلسه قبلی
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/22781
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
#حق_الیقین
طعن و عیب دوم غاصب دوم ص 371
وفات (شهادت ) رسول الله را انکار کرد و در بین مردم ندا کرد به خدا قسم رسول الله نمرده است و بر خواهد گشت ...
و کسانی را که بگویند رسول خدا مرده است
تهدید به قتل و دست و پا قطع کردن کرد
پیامبر متعدد خبر داده
بودند از وفات خودشان
رسول اکرم(ص)در آخرین سفرحج(در عرفه)،
در مکه،
در غدیرخم،
درمدینه قبل از بیماری و بعد از آن
در جمع یاران یا در ضمن سخنرانی عمومی،
با صراحت و بدون هیچ ابهام، از رحلت خود خبرداد.
چنان که قرآن رهروان رسول خدا(ص)را آگاه ساخته بود که پیامبرهم در نیاز به خوراک و پوشاک و ازدواج و وقوع بیماری
وپیری مانند دیگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد.
در حجه الوداع در هنگام رمی جمرات فرمود : مناسک خود را از من فراگیرید، شاید بعد از امسال دیگر به حج نیایم.
هرگز مرا دیگردر این جایگاه نخواهید دید.
هنگام بازگشت نیز در اجتماع بزرگ حاجیان فرمود :
نزدیک است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمایم.
عبدالله بن مسعود گوید:
پیامبراکرم(ص)یک ماه قبل از رحلت،
ما را از وفات خود آگاه نمود ...
عرض کردیم: ای رسول خدا! رحلت شما در چه موقع خواهدبود؟ فرمود: فراق نزدیک شده و بازگشت به سوی خداوند است.
زمانی نیز فرمود: نزدیک است فراخوانده شوم
و دعوت حق را اجابت نمایم و من دو چیزگران در میان شما می گذارم و می روم : کتاب خدا و عترتم، اهل بیتم...
و خداوند لطیف و آگاه به من خبرداد که این دو هرگز از یکدیگر جدا نشوند تا کنار حوض کوثر برمن وارد شوند.
پس خوب بیندیشید چگونه با آن دو رفتار خواهید نمود.
رسول خدا(ص)در حالی جان سپرد که
سر در دامن علی بن ابی طالب(ع)داشت.
علی(ع) شیون کنان، رحلت پیامبرص را به اطرافیان خبر داد.
در این زمان ابوبکر به محل سکونت خود در«سنح » رفته بود
و عایشه به دنبال وی فرستاد تا بی درنگ به شهرآید.
انکار رحلت رسول خدا ص
چون خبر وفات پیامبر(ص)زمزمه شد، عمر به نهیب فریاد برآورد: هرگز چنین نیست. این بعضی از منافقانند که می پندارند پیامبرمرده است! مردم بدانید، به خدا سوگند، رسول خدا نمرده است بلکه به سوی پروردگار خود رفته،
به همان گونه که موسی به سوی پروردگار خود رفت،
او چهل روز از پیروان خود غایب بود و پس ازاین که گفته شد او مرده است به نزد ایشان بازگشت.
به خداسوگند، رسول خدا باز می گردد
و دست و پای کسانی را که گمان برده اند او مرده است،
قطع خواهد کرد.
عمر بی وقفه مردم را بیم می داد
و در هراس و تردید می گذارد
و آن کلمات را به قدری تکرار کرد که دهانش کف نمود.
می گفت: هرکس بگوید او مرده است
با این شمشیر سرش را از تن جدا خواهم کرد.
خداوند تا وعده هایش را به دست او عملی نسازد،
وی را نزد خود نمی برد.
در آن هنگامه از خانواده حضرت کسی تردید
در رحلت رسول گرامی(ص)نداشت
و از همین رو جز عباس، شنیده نشد که کسی با عمرسخن گفته و به او توجهی کرده باشد. جز این که برخی چون آشوب آفرینی عمر را دیدند، گفتند: او چه می گوید!! از وی بپرسیدمگر رسول خدا(ص)در این باره به تو چیزی فرموده که این گونه سراسیمه و آشفته سخن می گویی! و او در پاسخ گفت: نه، اصلا.
موضوع رحلت برای خاندان پیامبر و مردم چنان قطعی و بدیهی بودکه ابن ام مکتوم نابینا نیز که جسد مطهر رسول خدا(ص)را نمی دید همانند عباس در اعتراض به عمر گفت:
تو از خود چه می گویی؟!
مگرقرآن نیست که می فرماید:(و ما محمد الا رسول قد خلت من قبله الرسل افان مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم و من ینقلب علی عقبیه فلن یضر الله شیئا و سیجزی الله الشاکرین
محمد جز فرستاده ای که پیش از او هم پیامبرانی
(آمده و)گذشتند،نیست. آیا اگر او بمیرد یا کشته شود از عقیده خود(به شیوه جاهلیت)برمی گردید!
هرکس از عقیده خود بازگردد هرگز هیچ زیانی به خدا نمی رساند و به زودی خداوند سپاسگزاران را پاداش می دهد.
عباس می افزود: تردید نیست که رسول خدا(ص)مرده است.
بیایید اورا دفن کنیم. (با فرض قطعی که وی مرده است.) ...
با این حال، عمر بدون کمترین توجه به اعتراض آنان، بر نظرخود پافشاری می کرد تا آن که چند ساعتی بعد ابوبکر از محل سکونت خود در سنح رسید.
و چون چشم به جسد مطهر پیامبر(ص)دوخت، همان آیه را که پیشتر دیگران خوانده بودند خواند و عمر را به سکوت فراخواند
و عمر نیز ساکت بر زمین نشست و گفت:
گویا این آیه راپیش از این نشنیده بودم.
آیا این از قرآن است؟!
انگیزه انکار رحلت
محققان و مورخان اهل تسنن برپایه اعتراف عمر انگیزه او رازمینه سازی برای رسیدن ابوبکر به مدینه یاد کرده اند.
طرح عمر جوانب فراوانی را در برداشت:
1- طرح او برای مردم دوستدار پیامبر امیدوار کننده بود. آن ها آرزو می کردند این سخن راست درآید و رهبر خود را بدین زودی از دست ندهند.
ادامه مطالب 👆👇👆👇
2- آن طرح با خود شاهدی از قرآن داشت و نوید می داد
که محمدخاتم(ص)نیز چون موسی به ملاقات خدا شتافته
و به زودی بازمی گردد.
3- برپایه آن ادعا چون پیامبر زنده است نیازی به کوشش برای تعیین جانشین او نیست.
4 - فرد معتقد به مرگ پیامبر، منافق است و اقدام به بیعت باجانشین او علامت نفاق
و تلاش برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان است.
5- با آن که به مرگ پیامبر اعتقاد یابد
یا با کسی به عنوان جانشین پیامبر بیعت کند
باید دست و پایش را قطع کرد.
6- این که عمر تا پیش از ورود ابوبکر به سخن هیچ کس توجه نکرد و چون ابوبکر رسید و جمله ای می گوید و عمر آرام می گیرد; زیرکانه نقش ابوبکر را بزرگ می نمایاند.
این واقعه حتی اگر صحنه سازی از پیش طراحی شده نبود،
تا همین جا می توانست مردم را به نقش ابوبکر
در رهبری جامعه مسلمانان و آرام ساختن اوضاع متوجه سازد.
باید پرسید:
1- اگر رفتار او از دهشت وی از مرگ پیامبر(ص)بود، می بایست پس از اعلام قطعی ابوبکر، بردهشت وی افزوده می شد نه این که آرام گیرد و بر زمین نشیند!
2- پس از اطلاع
چرا در مراسم عزاداری و تغسیل و تشییع پیامبرشرکت نجست
و بی درنگ به سقیفه شتافت؟
3- چرا جز او چنین هراسان و دهشت زده نشد؟ آیا اندوه وی ازدختر گرامی پیامبر بیشتر بود؟ چرا ابوبکر که خشونت و قساوت قلب او را نداشت دچار چنین حالی نشد؟
4- آیا آن رفتار نیز از علاقه به پیامبر بود که درحال حیات
حضرت به وی نسبت هذیان و بیهوده گویی داد
و به دیگران نیز نهیب زد که گوش به حرف او ندهید، درک و حواس درستی ندارد که چه می گوید؟!
5- چرا شبهه وفات نکردن پیامبر تنها برای عمربن خطاب پیش
آمد؟ او از کجا و به کدام آیه و روایت چنین حدس زد که رسول خدا(ص)نمرده است و چون موسی به میقات رفته و به زودی بازمی گردد و دست و پا قطع می کند؟!
6- ماجرای سپاه اسامه و ...
این که عمر خود عذرمی آورد که در این روزهای حساس نباید پیامبر را بدین حال تنهاگذاشت دلیل آن است که آن ها همه می
دانستند که به زودی رسول خدا(ص)رحلت خواهد کرد.
7- چرا او پیش از تحقیق و اطمینان، این گونه جنجال برانگیخت؟
7- چه حکمت داشت که تنها با تایید ابوبکر آرام گرفت
نه باسخن دیگران؟
آیاتی که ابوبکر خواند، نباید سبب شود که اوتغییر عقیده دهد، زیرا مفاد آیات جز این نیست که پیامبر(ص)نیزبه سان مردم می میرد، در صورتی که خلیفه منکر امکان مرگ او نبودبلکه می گفت: هنوز وقت مرگ وی فرا نرسیده است، زیرا هنوزکارهایی ناتمام مانده و رسالتهایی انجام نگرفته است.
به اعتراف ابن ابی الحدید
آن جنجال همه بهانه اتلاف وقت برای رسیدن ابوبکر بود
و جز این، علتی نداشت.
انگیزه عمر از این کار را اینگونه ذکر کرده اند که نکند بعد از نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) مردم بریزند و با آقا امیر المومنین، علی بن ابیطالب (علیه السلام) بیعت کنند.
إبن أم مکتوم، عمر بن قیس (از صحابه بزرگ پیامبر که حدود 14 مرتبه، وقتی پیامبر از مدینه بیرون میرفت، به جای پیامبر نماز خواند و جانشین پیامبر در مدینه بود)
همین آیهای را که ابی بکر خواندند، ایشان قرائت کرد:
وَ مَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ
أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ
سوره آل عمران/آیه144
(دلائل النبوة للبیهقی، ج7، ص217 ـ السیرة النبویة لإبن کثیر، ج4، ص481 ـ البدایة و النهایة لإبن کثیر، ج5، ص263
همچنین عباس، عموی پیامبر أکرم (صلی الله علیه و آله) صراحت دارد که وقتی آمد دید نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) از دنیا رفته، به زنانش تسلیت گفت و با صراحت گفت:
إن رسول الله قد مات.
با کلمه قد که نشانه حقیقت است، گفت پیامبر أکرم (صلی الله علیه و آله) به حقیقت از دنیا رفته است.
تمهید الأوائل للباقلانی، ص489
إبن کثیر دمشقی سلفی در البدایة و النهایة، جلد 5، صفحه 263 میگوید:
وقتی عباس گفت: پیامبر مرده، عمر شمشیر به دست گفت:
هرکس بگوید پیامبر مرده، دست و پایش را قطع میکنم.
انگیزه عمر در انکار شهادت پیامبرصلي الله عليه و آله
علت اصلی دور کردن علی(علیه السلام) از منصب خلافت و زمینه سازی برای بیعت مردم با ابوبکر بوده است:
ادامه مطالب 👆👇👆👇
پس باید پیش بینی های لازم انجام می شد،
و مردم به چیز دیگری سرگرم می شدند،
و آن شایع کردن انکار مرگ پیامبر(صلي الله عليه و آله) در بین مردم بود که در صورت زنده بودن پیامبر(صلي الله عليه و آله) مسئله خلافت خود بخود منتفی می گردید.
طرح، طرحی بسیار جالب بود، خیلی زود مردم را تحت تأثیر قرار داد، زیرا مردم علاقمند بودند رهبرشان زنده بماند،
عمر با این نقشه چند چیز را به حاضرین دیکته کرد:
1- این که پیامبر(صلي الله عليه و آله) زنده است، و تا زنده است نیازی به جانشین ندارد، پس نباید اقدامی در این راستا صورت گیرد.
2- کسانی که معتقد به مرگ پیامبر(صلي الله عليه و آله) هستند، منافق می باشند، و اقدام به بیعت یعنی اعتقاد به مرگ پیامبر(صلي الله عليه و آله) و در نتیجه یعنی نفاق!
3- تهدید به قطع دست و پا و شکنجه برای کسانی که اقدام به بیعت نمایند. و عمر با این شیوه ابتکار عمل را بدست گرفت، و آنچنان با شدت و حرارت این موضوع را پی در پی تکرار کرد، که طبق گزارشات رسیده دهانش به کف نشست طبقات ابن سعد، ج 2، 267
طعن و عیب دوم غاصب دوم ص 371
وفات (شهادت ) رسول الله را انکار کرد و در بین مردم ندا کرد به خدا قسم رسول الله نمرده است و بر خواهد گشت ...
و کسانی را که بگویند رسول خدا مرده است تهدید کرد
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
22.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بچه تمساح جاسوس
جاسوسی در طبیعت
حیوانات جاسوس
عشق مادر
تمساح ها ووووو
مستند جالب