eitaa logo
قول سدید
218 دنبال‌کننده
223 عکس
82 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰طبع لطیف و ظریف! 🔻محمود کریمی در ایام شهادت امیرالمؤمنین قطعه شعری در حرم رضوی، خوانده که حامیان دولت آن را به خود گرفته و زبان اعتراض گشوده و بحثهای تکراری هیات و مداح سیاسی را دوباره شروع کرده اند. جالب اینجاست که حامیان دولت و اصلاح طلبان دم از اخلاق و رعایت حرمت دیگران می زنند. 🔻 آنچه مذموم است استفاده جناحی از یک تریبون عمومی و ملی، تحریف تاریخ و اهانت و بدزبانی است. این امور از هر کس سر بزند ناشایست و باید نکوهش شود. 🔻 اما آیا امروز مخالفت جریان دولتی و اصلاحات با محمود کریمی بر سر این مطالب است؟ سابقه این جریان نشان می دهد ماجرا بر خلاف این امر است. 🔻 آیا محمود کریمی تاریخ را تحریف کرده است؟ بررسی شعر خوانده شده نشان می دهد که وی، بخشی از تاریخ اسلام را با زبان نظم و آرايه های تلميح و ایهام و کنایه، بی افزایش و کاهش نقل کرده است. حال اگر عده ای این بخش از تاریخ و کنایات را مطابق با رفتار خود می دانند، بهتر است خود را اصلاح کنند. 🔻 همین جریان در طول این سال‌ها از صلح حدیبیه، صلح امام حسن علیه السلام و حتی حادثه کربلا برای تدابیر ناموزون خود استفاده ابزاری کرده اند و بدتر از آن دست به تحریف تاریخ اسلام زده اند و به تعبیر رهبری سهل اندیشانه و عوامانه تاریخ را به خدمت سیاست گرفته اند. حال در برابر شعری با ایهام که فقط بخشی از تاریخ اسلام را منظوم کرده فریاد وا اسلاماه سر می دهند. 🔻 این جماعت در حالی از اخلاق در منبر و مداحی می گویند که مرجع تقلیدشان مرحوم صانعی، رئیس جمهور منتخب مردم را حرامزاده و دروغگو خواند و منبری دیگرشان آقای نقویان، رئیس جمهور وقت را «گاو» نامید و عالم دینی شان سروش محلاتی، برای تخریب رقیب حاضر شد عليه مالک اشتر و عمار مطلب بنویسد! از این رو به نظر می رسد واکنش‌های عصبی این جریان فقط صورت سیاسی دارد که با عناوین فریبنده ای برای فشار بر منتقدان انجام می گیرد. 🔻 دولت و حامیان آن نشان داده اند در مواجهه با انتقادات سعه صدر کمی دارند و به سرعت واکنش سیاسی و همراه با هجمه تند نشان می دهند.. به اینان باید گفت: من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف آن چنان است که آهسته دعا نتوان خواند
🔰تشویق یا تکفیر؟ 🔸امام علي عليه السلام :لا صَلاةَ لِجارِ الْمَسْجِدِ اِلاّ فِى الْمَسْجِدِ نماز همسایه مسجد جز در مسجد نماز نیست! ظاهری ترین برداشت از این روایت این است که حکم بر بطلان نماز همسایگان مسجد داده شود اما هیچ فقیهی، فتوا بر این بطلان نداده است. 🔹دلیل چنین فتوایی این است که عقلا به راحتی می فهمند بیان این روایت در اهمیت جدی ترفیع نماز جماعت و حضور در مسجد است و از باب مجاز و مبالغه، نماز همسایگان مسجد در خانه را نماز به حساب نمی آورد به این معنا که چنان از ثواب نماز کاسته می شود که گویا نمازی خوانده نشده است تا ارزش مسجد فهم گردد. 🔸به تعبیر دیگر در این روایت از «شرط صحت» نماز صحبت نمی شود بلکه در بیان «شرط کمال» است. 🔹در روایات متعدد عباراتی شبیه این روایت آمده است که درباره آنها همین استدلال جاری است. «فليس بمسلم»، «ليس من شیعتنا»، «ليس منا» از این دست گزاره هایی است که درباره نماز شب، جهاد، فریب دیگران، اهتمام به امور مسلمین و .. بیان شده است و همه در مقام بیان مراتب ایمان و اسلام است نه نفی شهادتین و تکفیر! 🔸این از باب فقهی اما در باب کلامی و الهیاتی نیز، شیعه بر خلاف خوارج مرتکب گناه کبیره را کافر نمی داند و در نهایت حکم به فسق او می دهد. 🔹الغرض برای تشویق مردم به انتخابات، راههای بهتری از تکفیر ملت وجود دارد! اگر استدلال برخی آقایان را بپذیریم، باید گفت در انتخابات مجلس بسیاری از مردم کافر شده اند و امروز اهتمام به امور مسلمین برای بسیاری از مردم بلاموضوع شده است چه آنکه اهتمام به امور مسلمین به عهده کفار نیست و اهتمام به امور کفار هم واجب نیست!
🔰در برابر گناه بزرگ چه کنیم؟ 🔹«هیچگاه تصمیمات شورا را تا این حد غیرقابل دفاع نیافته‌ام»، این جمله «کذا» امسال از دل شورای نگهبان صادر شد. در سالی که دایره انتقادات و اعتراضات به عملکرد شورا عمق و وسعت بیشتری یافت تا آنجا که حتی رهبری برای اعتراضها را دلسوزانه و بدون ایراد عنوان کردند. از روزی که اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، از شورا درز کرد و اعلام شد، بسیاری از ناظران نگران جمهوریت و مشارکت، با ادبیات گوناگون ليست شورا را برنتافتند و علیه آن موضع گرفتند. 🔹باری، «کذا» چنان فضا را پر کرده است که نمی توان «جفا» را ندید گرفت! با این وجود در برابر این عملکرد ناصواب شورای نگهبان، بهترین واکنش کدام است؟ به یقین همگان نتیجه انتخابات سرد با مشارکت پایین، کاهش اقتدار کشور و سرکار آمدن دولتی ضعیف است که بیشترین سود آن را بيگانگان می برند. 🔹حال در این معرکه وظیفه ما چیست؟ اختلاف و اعتراض در برابر عملکرد یک نهاد داخلی را چگونه باید مدیریت کرد تا هم صدای معترضین به گوش آن نهاد برسد و هم آنکه این هیاهوها میدان را برای دشمنی که تشنه خون هر دو طرف است و قصدش از ریشه درآوردن هر دو طرف نزاع است باز نکنیم؟ 🔹عده ای برای اعتراض، نظر و رای شان به «رای ندادن» است چه آنکه این روند انتخابات را گناه بزرگ می دانند و نمی خواهند در آن شریک شوند. مگر نه آن است که خودتان معترف و معتقدید هر گونه نزاع در منطقه، فقط و فقط به نفع بیگانگان خارج از منطقه است و برای رفع جنگ و اختلاف اقدام و نامه نگاری هم کرده اید و هر اختلافی را به ضرر همه دانسته اید؟ من هم با شما هم عقیده ام به گونه ای باید موضعگیری کرد که هم در ایران و هم خارج از ایران دچار تناقض نباشیم و همه یک روند فکری را دنبال کنیم. 🔹اینک در ایران این گونه شکافها چگونه پر خواهد شد!؟ آیا رای ندادن به اقتدار ملی در برابر دشمنان می افزاید!؟ با وجود اینکه اذعان دارید مشارکت حداقلی به ضرر ملت و امتیازی برای دشمنان ملت است. 🔹به نظر می رسد بهتر آن است یک را با گناهی بزرگتر پاسخ نگوییم و در برابر ظلم بزرگی که به ملت تحمیل شده است، ظلم بزرگتری را سر دست نگیریم. راههای بسیاری برای اعتراض و تغییر وجود دارد که پیشتر در اعتراض به قوه قضائیه آزموده شده و موثر افتاده است لذا، برای اصلاح انتخابات، رای ندادن تنها راه نیست! همان گونه که امام راحل در وصیت نامه خود نگاشته اند گاه رای ندادن در راس گناهان کبیره قرار می گیرد که گناهی بزرگتر از آن نیست و به فهم من این مقطع، جز همان مقاطع تاریخی است.
✅خبرگان ١. آیت الله اعرافی ٢. آیت الله مومن ٣.حجت الاسلام سعدی ✅شورای شهر تهران ١. حسن بیادی ٢. سید حمید سجادی ٣. سید محمد آقامیری ۴. سعید طالبی نیا ۵. مهدی اقراریان ۶. اسماعیل احمدی ٧.حسین ذوقی ٨. فائزه مسعودی ٩.مهدی صیاد شیرازی ١٠. جعفر فرجی ١١. سید مهدی زریباف ١٢. محمد آخوندی ١٣. قاسم زائری ١۴. میثم مهدیار ١۵.مهدی کوچک زاده ١۶. فرشته حشمتیان ١٧.محمد خزاعی ١٨. حسین قرایی ١٩. سمیه سادات حسنی حلم ٢٠. سید مرتضی محمودی ٢١.علی عبدی ✅ میاندوره اي مجلس تهران خانم دکتر زهرا سعیدی
همه درگیر انتخابات و رای و مناظره و بحث سیاسی بودند او آمد و گفت: "این فضای معنوىِ جامعه را قدر بدانید، مبادا هیجانهای سیاسی ما را از خدا غافل کند؛ مبادا بگومگوهای گوناگونی که در یک کشور پیش می‌آید -که در میان یک ملت آزاد یک امر طبیعی است- ما را غافل کند، ندانیم به کجا می خواهیم برویم، ندانیم چه جور می خواهیم برویم. این انقلاب از اول بر پایه‌ ایمانهای پاک و صادق استوار شد و ادامه‌ی این راه هم بر همین پایه‌ی استوار قرار خواهد داشت." امام عادل الهی، وظیفه دارد مردم را از غفلت در بیاورد.... مردم خوش درخشیدند اما قدرت طلبان اشرافی علیه رهبری و ملت خروشیدند... ۲۹ خرداد فراموش نشدنی است...
باسمه تعالي جناب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور منتخب ملت ایران سلام علیکم ملت ایران علیرغم تمام گلایه ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی، بار دیگر خوش درخشید و علیرغم موانع بسیار، متناسب با شرایط و اقتضائات زمان، حضور قابل قبولی در انتخابات داشت. مردم و نخبگان از خصومت دشمن داخلی و کم کاری های داخلی اطلاع دارند اما از شما همراهی و همدلی می خواهند تا با شما همکاری کنند. به یقین تلاش مجاهدانه و انقلابی از سوی دولت شما، می تواند مسیر همواری را برای پیشرفتهای بعدی ایجاد نماید. روحیه مردمی و متواضعانه شما می تواند بخشی از اعتماد از دست رفته را برگرداند اما مهم صداقت و شفافیت با مردم است که نجیبانه مشکلات را تحمل می‌کنند. در انتخابات‌ اخیر عده ای از مردم، انتقام بی‌تدبیری ها و ناتوانی‌ها در دولت و نهادهای دیگر را از صندوق رای گرفتند و اینک شما هستید و ملتی خسته از وعده و اما امیدوار به آینده. شما با علم به مشکلات این مسئولیت خطیر را قبول کردید و لذا توجیهاتی تکراری مانند تقصیر دولت قبل بود برای کسی پذیرفته نیست. اینک که لباس خادمی ملت ایران را بر تن کرده‌اید، بایستی صدای معترضان خاموش و اقشار مستضعف که به هر دلیل دست و دلشان به رای نرفته را بشنوید و خواسته های آنها را در هیاهوی پیروزی و مقابله ژورنالیستی با رقبا، از یاد نبرید. ضمن تبریک به شما و ملت شریف ایران، ان شاء الله از امروز به عنوان ناظرين بیدار، مشاوران مهربان و منتقدان بی‌رحم شما در عرصه حاضر خواهیم بود و مطالبات ملت ایران را فریاد خواهیم زد و این راه را بهترین طریق تقویت نظام و جمهوری اسلامی می دانیم. با آرزوی موفقیت برای شما. ۴ تیر ١۴٠٠ -جمعیت طلاب انقلاب اسلامی -خانه رسانه طلاب -مجمع جهادی روحانیون ولائی و انقلابی استان تهران -ستاد ترویج احکام (تهران)
باسمه تعالی ⚫️هم زمان با مراسم شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) و حضرت مسلم بن عقیل(رض) ▪️هشتمین دوره سلسله جلسات گرامیداشت شهدای حج (کربلای حجاز) «خیزش علیه اسلام آمریکایی» 🔻 امام خامنه‌ای: منهای حرفهای سیاسی و روشنگری‌های سیاسی که بجای خود لازم و مفید هست، جنبه عاطفی این قضیه باید فراموش نشود. بنده تصمیم گرفتم به یاد این عزیزان روضه‌خوانی راه بیاندازم... توصیه می‌کنم دیگران هم بکنند این کار را، در مساجد، در منازل. بگذارید این یاد شجاعت و مظلومیت با هم، یاد این حج و جهاد با هم، یاد این خونی که بر سرزمین مکه و کنار خانه‌ خدا ریخته شد، در تاریخ ما بماند... ➖حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان مسجد امام رضا(ع)، ازگل – حوزه علمیه امام خمینی(ره) ➖حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مسجد سیدالشهداء(ع)، شمال غربی میدان انقلاب ➖حجت‌الاسلام باقرزاده مسجد نورالاصفیاء، حکیمیه-بلوار بهار-خ پورمختار ➖حجت‌الاسلام حاجعلی مسجد عباس بن علی(ع)، شهرک وصال- خ یاس- جنب آتش نشانی ➖حجت‌الاسلام مصطفی صبوری مسجد امام رضا(ع)، کیانشهر-بلوار امام رضا(ع) ➖حجت‌الاسلام سیدامیر صدری مسجد امام حسین(ع)، بلوار ابوذر- پل ششم - خ شهید بهشتی ➖حجت‌الاسلام مجید بیگ‌زاده مسجد صاحب الزمان(عج)، شهرری-شهرک فیروزآباد ➖حجت‌الاسلام صابر صمدی مسجد امام حسین(ع)، یافت آباد- بلوار مهتدی- خ جمال اسدآبادی ➖حجت‌الاسلام محمد مقصودعلی حسینیه روضه الزینب(س)، خ 17 شهریور – خ ابن سینا ➖حجت‌الاسلام سیدحجت حسینی مسجد رضویه، قصرالدشت- نرسیده به خیابان هاشمی ➖حجت‌الاسلام رضا خان‌بابایی مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خانی آبادنو- میثاق جنوبی- نبش کوچه 68 ➖حجت‌الاسلام سعید طالبی‌نیا مسجد لولاگر، میدان جمهوری اسلامی ➖حجت‌الاسلام یوسف هاشمی مسجد اصحاب الحسین(ع)، خ خاوران- خ شهید عزیزی ➖حجت‌الاسلام مجید دسمی مسجد فخرآباد، خیابان ابن سینا- نبش خیابان شهید مشکی ➖حجت‌الاسلام مهدی عامری مسجد خاتم الاوصیاء(عج)، خ شهید مدنی- خ شهید رجبی ➖حجت‌الاسلام کمال بیات حوزه علمیه امام خمینی، کرمانشاه-خ طاقبستان ➖حجت‌الاسلام ابوذر کرمی مسجد ناصری، کرمانشاه-خ ناصری ▫️جمعیت طلاب انقلاب اسلامی ▫️مجمع جهادی روحانیون انقلابی و ولایی تهران ▫️خانه رسانه طلاب
کربلای حجاز، ذي الحجة ١۴٠٠.mp3
7.59M
قال الباقر عليه السلام: 🔸قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً. وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً. 🔹امام باقر عليه السلام فرمود: خداي تبارك و تعالي فرموده است: هر آينه عذاب ميكنم هر رعيتي را كه در اسلام با پيروي از امام ستمگری كه از جانب خدا نيست دينداری كند، اگر چه آن رعيت نسبت باعمال خود نيكوكار و پرهيزگار باشد و هر آينه در ميگذرم از هر رعيتی كه در اسلام با پيروي از امام عادل از جانب خدا دينداری كند، اگر چه آن رعيت نسبت بخود ستمگر و بدكردار باشد. 🔻 مراسم شهادت امام باقر علیه السلام و گرامی داشت شهدای حج خونین. 🔻 -خیزش عليه اسلام آمریکایی 🕌مسجد خاتم الاوصیاء (عج) 📆٢٦ تير ١٤٠٠ 🎙
گریه سیاسی ١.m4a
11.58M
🔻امام خمینی فرمود ما ملت هستیم و در این ایام می خواهیم این فرمایش امام را و ریشه آن را بررسی کنیم. 🔻 همان طور که در بین همه قرائتها از اسلام، اعتقاد داریم قرائتی که از ایران به عنوان معرفی می شود، بهتر از بقیه است در میان همه عزاداری ها هم عزاداری با گریه سیاسی کاملتر است. 🔻 هیاتی که بایدن در کنار آن باشد، هیات تراز نیست. هیاتی که در آن نزول خوار و اختلاسگر و فلان مسوول اشرافی راحت بیاید و تحویلش بگیرند، هیات تراز نیست. 🔻 حتما باید عزاداری با جمهوریت و عدالت و سیاست خارجی و داخلی مرتبط باشد و یکی از حرفهای خطرناکی که زده می شود این است که هیات‌ها را سیاسی نکنید! بله هیات نباید میتینگ سیاسی فلان فرد یا جریان سیاسی بشود اما اینکه کلا هیات از سیاست خالی شود، خطر بزرگی است.
گریه سیاسی ٣.٢.m4a
8.83M
.🔻در طول تاریخ، فهم علمای اسلام از امامت و نبوت یک برداشت سیاسی و توام با سیاست بوده است. آن روشنفکری که امروز از اسلام سکولار دم می زند قرائت جدیدی بر خلاف تاریخ الهیات اسلام ارائه می دهد. 🔻 مخالفت با اسلام سیاسی یعنی حذف نبوت و امامت از اسلام و تبدیل اسلام به چیزی شبیه بودیسم که فقط باید در غار تنهایی خودت مراقبه داشته باشی! 🔻 برخی هیات‌ها هستند که فقط از گودال قتلگاه و حرم و کربلا می گویند اینها اگر در عربستان و بحرین و انگلیس هم مراسم بگیرند کسی کاری به کارشان ندارد. هیات سیاسی باید ترس بر جان ظالمان بیندازد. ١۴٠٠ ١۴۴٣ 🔹https://eitaa.com/sadid59/342 قسمت اول
🔰«کودک کشی» سند رسوایی جریان باطل 🔹آنچه از اعتقادات شیعه مسلم است این است که امام، وظیفه هدایت و ایصال الی المطلوب را به عهده دارد. اصولا طبق قاعده لطف فلسفه وجود امام پس از نبی، ادامه مسیر نبوت برای هدایت بشری تا قیامت است. امام آمده تا همچون نوری، تاریکخانه قلوب را روشن کند و به سمت خدا سوق دهد. «أَعْلاما لِعِبَادِهِ وَ مَنَارا فِي بِلادِهِ» 🔹این هدایت عام و برای همه بشریت است و وظیفه امام است تا حتی شرور و جهال را نیز دست‌گیری نماید و این امر اختصاص به مومنین و محبین حضرات معصومین ندارد. لذا آنچه از سیره ایشان مشخص است، در سر و علن دست و دشمن را برای نیل به کمال الهی و انسانی نصیحت می‌کردند و خیرخواه آنها بودند و در تحقق این مهم ذره‌ای کوتاهی نکرده‌اند. «نَصَحْتُمْ لَهُ فِي السِّرِّ وَ الْعَلانِيَةِ وَ دَعَوْتُمْ إِلَى سَبِيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ بَذَلْتُمْ أَنْفُسَكُمْ فِي مَرْضَاتِهِ» 🔹امام تا آنجا تلاش می‌کند که حجت را بر خلایق تمام کند و هیچ نقطه تاریک و مبهمی را برای تکامل انسانها فرو نمی‌گذارد از این رو آنان که امام را درک کرده‌اند، نمی‌توانند در روز حشر در برابر پروردگار حجتی برای نقص و نقض خود بیاورند چه آنکه هر آنچه لازم بوده را امام بیان نموده است. «هُدِيَ مَنِ اعْتَصَمَ بِكُمْ مَنِ اتَّبَعَكُمْ فَالْجَنَّةُ مَأْوَاهُ وَ مَنْ خَالَفَكُمْ فَالنَّارُ». 🔹همین امر در ماجرای کربلا و سیره حضرت اباعبدالله علیه السلام نیز مشاهده می‌شود. آن وجهه بارز حضرت امام حسین(ع) در کربلا بعد امامت ایشان است. اعتراض و قیام ایشان نیز ذیل همین امر باید بررسی شود. امام برای هدایت امت هم رحمت واسعه دارد «الرَّحْمَةُ الْمَوْصُولَةُ» هم باید امر به معروف و نهی از منکر نماید و با عده‌ای ستیز نماید. «اَمَرْتُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ» تمام خطبه‌های حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا و قبل از آن باید دراین راستا مورد توجه قرار بگیرد. 🔹یکی از نمونه‌های روشن این جلوه امامت در کربلا، ماجرای شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام است. برخی سهل اندیشان تصور می‌کنند در خواست آب از دشمنان گرگ صفت برای نوزادی صغیر نشان از ضعف و ذلت دارد! برخی ممکن است آن را مذاکره و تسالم معنا کنند و یا عده‌ای فقط دست بر احساسات پدری گذاشته و آن را از جنبه عاطفی تحلیل نمایند. اگر چه احساس و عاطفه در انسان کامل نیز در اوج است اما حرکت اباعبدالله الحسین در تقاضای آب از لشگر خونخوار عمرسعد تنها از این باب نبوده است. 🔹حضرت علی اصغر علیه السلام حجت پایانی امام حسین علیه السلام برای نجات فریب خوردگان لشگر اموی بود. عده‌ای ممکن بود، ندانند در میان سپاه حسینی، طفل شیرخواری وجود دارد و اگر این موضوع را می‌دانستند شاید دست از نبرد می‌کشیدند. شاید جمعی نمی‌دانستند که کودکان حضرت تشنه‌اند و نیاز به آب دارند و اگر التفات به این موضوع پیدا می‌کردند فطرت انسانی شان برانگیخته می‌شد و از سپاه کفر را ترک می‌کردند! شاید این اقدام اباعبدالله عده‌ای را متوجه می‌کرد که ایشان برای جنگ به کوفه نیامده است که اگر چنین بود اهل و عیال خویش را به همراه نمی‌آورد و سپاهی فراهم می‌نمود... به هر دلیل، امام حسین(ع)، فرزند خود را سر دست گرفت تا شاید دست عده‌ای را بگیرد و از قعر جهنم به باب جنت برساند! 🔹با این دید، این اقدام امام حسین(ع)، واجب و از باب انجام وظیفه هدایت بوده است و در واقع ایشان به عنوان امام امت این فعل را انجام می‌داد ترک واجب کرده بود و روشن است امام معصوم از معصیت و ترک واجب بری است. این اقدام حضرت هم برای افراد بسیاری در آن جمع و هم در طول تاریخ حجت را تمام کرد و اگر کسانی بعد از این ماجرا همچنان سر صف سپاه عمر سعد هستند یا پس از آن، در طول تاریخ حامی آن جریان هستند، حجتی برای این رفتار خود ندارند! 🔹حضرت علی اصغر(ع) در طول تاریخ سند رسوایی و حجت بطلان جریان یزیدی شد چه آنکه استمداد حسین(ع) از دشمن در واقع دست گذاشتن بر فطرت انسانی آن قوم بود، که به دین و مسلک مرتبط نمی‌شود. هر انسان آزاده‌ای در برابر طفل بی‌دفاع و بی‌گناه منقلب می‌شود و تحمل ظلم به او را ندارد. 🔹امروز نیز در عرصه بین المللی صحنه همان است که در کربلا بود، آنچه در یمن و فلسطین و میانمار و ... علیه کودکان بی گناه رخ می‌دهد سند باطل بودن و ستمگری و سفاکی گروههای کودک‌کشی است که به راحتی خون کودکان را می‌ریزند اما فریاد حقوق بشر سر می‌دهند.