«خورشید» کم نور مجیدی!؟
🔻 آقای مجید مجیدی را به ساخت فیلمهای عدالتخواهانه و توجه به اقشار مستضعف می شناسیم. او در غالب فیلمهایش معضلات زندگی کسانی را به تصویر می کشد که در جامعه کمتر دیده می شوند.
🔻 این سبک مجیدی در ساخت فیلم همان هنر متعهدی است که مورد تایید و تاکید امام خمینی بود و به زیبایی و لطافت، جنگ فقر و غنا را به نمایش می گذارد.
🔻 در فیلمهای مجیدی علاوه بر تلخیها و مشکلات، نور امید هم وجود داشته است به طوری که بیننده بعد از دیدن فیلم با وجود اینکه با سختی ها و غصه های داستان همراه بوده اما در آخر فیلم، ضمن هشدار و توجه به آسیبهای جامعه، در نهایت به پوچی و بی انگیزگی نمی رسید بلکه با یک حال خوش از سینما خارج می شد.
🔻 در «بچه های آسمان»، طواف ماهیها دور پاهای تاول زده قهرمان داستان، در «آواز گنجشکها» آن نقاشی زیبای دختر روی گچ پای شکسته پدرش، در «باران» آن پرواز ملکوتی آن پسر و گسست از مال دنیا برای عشقش، در رنگ خدا زندگی زیبای روستایی و... موقعیتهایی است که بیننده را با مظلومیت شخصیتهای فيلم گره می زند و او را بین خوف و رجا نگه می دارد.
🔻 «خورشید» مجیدی، باز هم سراغ محرومین جامعه رفته و هنرمندانه به زیست کودکان کار پرداخته است، اما این بار از ابتدا تا انتها تلخی و خشونت است. بر خلاف فیلمهای دیگر مجیدی، با پایان خورشید، من بیننده آن حال خوش را ندارم.
فیلم پر است از تلخی، فقر، فریب، اعتیاد، خشونت، تبعیض، بی پناهی، شکست، اشک، ناسزا، فرار و...
🔻 گنجی نیست، خیّری نیست، کمک و حمایتی نیست، رضایت نیست... خورشید تعطيل می شود، پناهجویان اخراج می شوند، ناظم مدرسه بازداشت می شود، زیر خاکی موعود، مواد مخدر است، مادر از بیمارستان مرخص نمی شود و... در بین همه اینها فیلم تمام می شود.. داستانی شبیه شنای پروانه، متری شش و نیم، مغزهای کوچک زنگ زده و... این دست فیلمها.
🔻 مجیدی، پیشتر از فقر و فلاکت و محرومیت می گفت اما سیاهنمایی نمی کرد، خشم و نفرت را افزایش نمی داد، جامعه را رها و بی عاقبت تصویر نمی کشید، نا امیدی و افسردگی را القا نمی کرد، چیزی که متاسفانه در «خورشید» رخ داده و بیننده پس از کش و قوسهای فراوان به این نتیجه می رسد که انتهای کار هیچ چیز وجود ندارد، جز زنگ اخباری که کسی صدایش را نمی شنود!
#مهدی_عامری
#قول_سدید
20.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 حواسش هست...
🔹#اندیکا زلزله آمده و جمعی از گروههای جهادی بطور خودجوش باروبنه بسته و از مسیرهای صعب العبور خود را به مردم رسانده اند تا هم به آنها کمک کنند و هم صدای آنها باشند برای رفع مشکلاتشان.
بالاترین مسوول اجرایی کشور تماس گرفته تا از اوضاع باخبر شود واز این گروهها تشکر کند که همیشه قبل از نهادها دست به کار می شوند.
🔹این تماس تلفنی، قوت قلب گروههای جهادی و مسوولین است، کسانی که شاید توقعش را نداشتند رئیس جمهور شخصاً پیگیر مساله باشد و نهایت به همکاری وزیر یا استاندار دلخوش کرده بودند، حالا می بینند رئیس جمهور هم حواسش هست.
🔹مساله اصلی همین است،حواسش هست..
البته غير از قوت قلب، برای فرماندار و استاندار این پیام را دارد که رئیس جمهور در تهران ننشسته تا در دفتر کار خود فقط امر و نهی به وزرا کند، بلکه این رئیس جمهور حواسش هست، نمی توانید قسر در بروید.. بله نگران باشيد که ناگهان ممکن است بالگرد رئیس جمهور پیش شما فرود بیاید. دیگر دوران تسبیح چرخاندن جلوی دوربین و ماله کشی کارها گذشته است. نمی توانید با یک گزارش سر و ته قضیه را هم بیاورید.
🔹حالا ما منتظریم ببینیم نتیجه این تماس تلفنی را.
#مهدی_عامری
🔰 گزینه مناسب سازمان فرهنگ ارتباطات
🔹هویت و سابقه دیرین ملی و مذهبی ایران دو سرمایه بزرگی است که با آمیخته شدن با هویت انقلابی، یک قدرت نرم موثر و یک پشتوانه عظیم فرهنگی برای ایران امروز بنا کرده است.
این عنصر مهم در داخل و خارج باید تبیین و تکریم و تبلیغ و ترویج شود. همان مقدار که در داخل کار نشده است، چندین برابرش در عرصه بین الملل بی توجهی به این امر دیده میشود.
🔸امروزه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی و حتی ورزشی بیش از دیپلماسی سیاسی نفوذ و بروز دارد.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نهادی است که وظیفه دارد فرهنگ ایرانی و اسلامی را با رویکرد اسلام ناب به مردم جهان به خصوص مسلمين معرفی نماید. مساله اینجاست که در وظیفه این سازمان، ترویج تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی باید مبتنی بر اسلام انقلابی باشد که برگرفته از عقلانیت و دوری از افراط و تحجر است.
🔹اینکه تا امروز تلاشهای این سازمان چه نمره ای در دیپلماسی فرهنگی می گیرد را به وقت دیگری وا می گذارم اما آنچه این روزها از تحول و تغییر در آن به گوش می رسد، نویدبخش روزهای متفاوتی است.
گفته می شود حجت الاسلام دکتر سیدکمیل باقرزاده از نامزدهای ریاست بر این سازمان است.
زمزمه حضور این طلبه انقلابی برخی را به تکاپو انداخته است تا با تخریب او، محافظه کاری در سازمان را تمدید نمایند.
🔸به پاس بیش از 15 سال آشنایی با آقای باقرزاده و به حکم انصاف، می بایست بنویسم که باید به کسی که روی این نام دست گذاشته است دست مریزاد گفت که به خوبی درک کرده سید برای چنین فضایی مناسب است. اما با مطرح شدن نام او برای این جایگاه، وقتی سابقه او را مرور می کنیم، با قاطعیت می توان گفت از بهترین گزینه ها برای این سازمان است.
🔹اولا همین ابتدا این شبهه را برطرف کنم که سید، پسر سردار است اما «آقازاده» به معنای رایج نیست. در همه این سالها خوی «آقازادگی» در او ندیدم چنانچه پدرش هم ادعای آقایی ندارد. هر دو متواضع و فروتن و به شدت متخلق و مودب به آداب دینی اند.
🔸هیچگاه از رابطه سببی و نسبی اش برای پیشبرد کارهایش استفاده نکرده و این روحیه به هیچ وجه در او نیست.
دقیق بخواهم بگویم شايد در جنگ سوریه و حضور در میدان جنگ کمی از این رابطه سود برده باشد. او این سالها در عراق و سوريه لباس رزم پوشید و علیه داعش سلاح دست گرفت و چند بار تا مرز شهادت رفت.
🔹او اهل فضل است و محضر اساتید بزرگی مانند آقامجتبی تهرانی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله عمیدزنجانی و... را از نزدیک درک و همین امر چارچوب ذهنی او را با اسلام فقاهتی و حکومتی عجین کرده است. او به خوبی و عمیق با اندیشه امام و رهبری آشناست و نه فقط مروج آن که ملتزم به آن است و با این اندیشه زندگی می کند.
🔸 بخشی از مخالفتها با این انتصاب، از سوی محافظه کارانی است که تاب تفکر انقلابی و جهادی را به خصوص در عرصه دیپلماسی ندارند، گرچه سعی می کنند اعتراض خود را وجیه و منطقی نشان دهند اما در اصل حاشیه سازی می کنند تا اصل مطلب مغفول بماند.
🔹 باقرزاده سالهاست در حوزه بین الملل به خصوص کشورهای منطقه و محور مقاومت، مطالعه و حضور میدانی دارد و شناخت درست و تقریبا کاملی از این عرصه دارد.
به دلیل کارش در بخش بین الملل انتشارات انقلاب اسلامی، این فهم و آگاهی ریشه ای تر و دقیق تر هم شده است.
🔸او رسانه را هم خوب می شناسد و در این عرصه هم موفق بوده است. سید کمیل هم اهل فکر است و هم اهل قلم. همیشه ایده های نو دارد و رو به جلو می اندیشد. هر جا کاری را به او سپرده اند با خلاقیت آن را پیش برده است.
او فکری روشن و به روز دارد و در عین حال پایبند به اصول است.
🔹همه اینها را گفتم که بگویم «سید کمیل باقرزاده» جوان، مومن، انقلابی، باسواد، حزب اللهی، خوش فکر، جهادی، دلسوز مردم و کشور، با سعه صدر و اهل گفتگو، معتقد به توانایی های جوانان کشور، وزين و امین، ساده زیست و فروتن همان فردی است که میتواند سازمان عریض و طویل فرهنگ و ارتباطات اسلامی را از این رخوت بیرون بکشد و طرحی نو در اندازد.
🔸او این توانایی را دارد که نشان دهد ضمن فراجناحی بودن و با نگاه ملی، می توان انقلابی کار کرد و اتفاقا بهترین شیوه تبلیغ فرهنگ ایرانی و اسلامی همین مسیر است.
#مهدی_عامری
٢٣ مهر ١۴٠٠
🔰ریشه تدین و انقلابیگری!
🔹«در گذشته، برخی اعضای شورای شهر به این اعتماد عمومی مردم توجه جدی نکردند و الان بنده در لفافه عرض میکنم ضربه به اعتماد عمومی زده شد خود عزیزان باید جبران کنند...
واضحتر بگویم جبران این خدشه، به نصب مدیران انقلابی است، نصب مدیرانی که متعهد و متخصص باشند، اما آنچه که در نصب بعضی مدیران دیده شد، تخصص بود اما آن تدین و تعهد کافی نبود. کسی که محاسن ظاهری ندارد چه انتظاری دارید که محاسن درونی داشته باشد؟ هی میگویند محاسن دیگر، شما محاسن ظاهرش را ببین! ریش ندارد! کسی که علنی دارد کار حرام مرتکب میشود، چه انتظاری است که انقلابی باشد، خادم به مردم باشد؟» (پیاده شده از صوت نمازجمعه 23 مهر 1400 از سایت ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان)
🔹آنچه گذشت فرمایشات امام جمعه محترم اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی است که روزهای گذشته حواشی بسیاری ایجاد کرده بود. جدای از کسانی که همواره با غرض و مرض دنبال بهانه میگردند تا علیه اسلام و انقلاب عقده گشایی کنند، این بیانات چنان عجیب بود که برخی در مقام دفاع از ایشان هم باورشان نمیشد که امام جمعه محترم، منظورش از محاسن، «ریش» باشد و آن را به خوبی و نیکی معنا کردند. اما رجوع به صوت کامل خطبه دوم نشان میدهد منظور ایشان از محاسن دقیقا همان «ریش» است!
راجع به این سخنان چند نکته قابل ذکر است:
1⃣اینکه باید مسئولین در نظام اسلامی علاوه بر تخصص مزین به تدین هم باشند سخنی درست است اما روشن است تعهد و ایمان اموری ذو مراتب هستند و توقع عصمت (و حتی عدالت فقهی در اغلب مناصب) از کارگزاران نظام نمیرود، بلکه فرد مسئول میبایست تا حد مناسبی مشهور به تدین و تقوا باشند، نه اینکه تمام راذیل اخلاقی، گناهان صغیره و مکروهات را نیز ترک کند.
از طرفی تفسیق مومن جایز نیست و به راحتی نمیتوان به فردی اتهام ارتکاب فعل حرام علنی زد. حرمت تراشیدن ریش در نظر بسیاری از مراجع، احتیاط واجب دارد و احتمال دارد فردی که محاسن ندارد، توجیه شرعی داشته باشد.
2⃣به نظر این گونه نیست که همه معاصی با روحیه خدمتگزاری تنافی داشته باشند. اشرافیت، تکبر و تفرعن، دروغگویی، طمع و دلبستن به دنیا، دزد بودن و از این دست رذائل اخلاقی و معاصی اگر در فردی نهادینه شده باشد، مقام را به دید طعمه مینگرد و بجای مردمداری و خدمت، به فکر پر کردن جیب خود است. اما آیا همه رذایل اخلاقی این چنین است؟ البته هر رذیله نقطه ضعفی برای فرد محسوب میشود اما نمیتوان یک قاعده کلی ساخت که هر کس عاصی یا بداخلاق است، خادم و انقلابی نیست!
3⃣مردم فردی مانند #شهید_رجایی را دیده اند که «محاسن ظاهری» نداشت، اما از بسیاری از روحانیون و مبارزین زمان طاغوت، محاسن درونیاش بیشتر بود و اتفاقا امروز به عنوان یکی از نمادهای خدمت و انقلابی بودن در تاریخ انقلاب شناخته میشود.
لذا این استدلال که هر کس ریش ندارد پس ریشه انقلابی هم ندارد در غایت سستی است و جا دارد به جای سخنان دافعهدار و جنجال برانگیز به سیره امام و رهبری و بزرگان انقلاب نگریسته و طبق آن موضعگیری کرد.
4⃣ در حالی امام جمعه اصفهان از شورای شهر میخواهد بالاترین مراتب ایمان را در نصب شهردار لحاظ کند که رهبری، فراوان به افرادی بدون محاسن ظاهری در مناصب مختلف با حکم مسؤوليت دادهاند و اتفاقا آنها را با اوصافی مانند متدین و انقلابی ستودهاند!
5⃣حتما آرامش دینی و سیاسی با خدمت خالصانه به مردم صورت میگیرد، اما یکی از عوامل آرامش جامعه، دقت در بیان مطالب و فهم اولویتهای مردم و کشور، از سوی اهل بیان و قلم است در غیر ین صورت هر هفته باید منتظر یک جنجال تازه بود!
#مهدی_عامری
🔰فرار زیر عبای مرجعیت
🔸«توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید.
امروز یکی از راههای اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزّت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد».
🔹آنچه بیان شد بخشی از بیانات آیت الله صافی دردیدار رییس مجلس بود که در روزهای اخیر دستخوش حواشی سیاسی قرار گرفت. ماجرا از آنجا شروع شد که یکی از سایتهای خبری این قسمت از سخنان ایشان را برنتافته و نقدی بر آن نگاشت. همین امر موجب شد تا عده ای این مطلب را توهین به ساحت مرجعیت تلقی کنند و در اعتراض به آن سایت و در دفاع از آیتالله صافی موضعگیری نمایند.
در این باره چند نکته قابل ذکر است:
🔸١.کلیت آنچه ایتالله صافی بیان کرده است، همان مطلبی است که در سند چشم انداز بیست ساله هم آمده و سیاست کلی نظام از ابتدا همین بوده است که بر مبنای «عزت و حکمت و مصلحت» روابط خارجی خود را تنظیم نماید و همان گونه که در کلام آیت الله صافی هم ذکر شده با عقلانیت و حفظ منافع کشور و عزت باید با کشورهای جهان تعامل داشت. در کلام رهبری معظم نیز بارها این نکته راهبردی بیان شده است و لذا توصیه به این مهم از سوی مرجعیت امری پسندیده و از باب «و ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ» شاید واجب هم باشد.
🔹این توصیههای آیت الله صافی سخن تازهای هم نیست ایشان در اسفند سال 97 در دیدار با وزیر خارجه وقت نیز گفته بود: «اینجانب همیشه توصیه داشتهام که با همسایگان و جهان اسلام ارتباطی قوی همراه با حفظ عزت و منافع خود داشته باشیم و صلح و صفا و مهربانی را به تمام کشورهای جهان صادر کنیم. ا نهتنها با دوستان، بلکه با دشمنان نیز میتوانیم با عقلانیت و حفظ عزت و منافع کشور در ارتباط باشیم.»
🔸لذا مشی ایشان همیشه همین بوده و این بار هم کما فی السابق موضعگیری نموده است که به یقین این گونه مواضع از سوی مراجع مبتنی بر تقوا و دلسوزی برای کشور و ملت است و با موضعگیری یک عنصر سیاسی متفاوت است. این همان نکتهای است که اگر قرار است نقدی بر مرجعیت انجام شود باید لحاظ شود.
🔹٢. در بیان آیتالله صافی به حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید شده است و ثقل بحث ایشان همین مطلب است و در ادامه توصیه کرده است اگر این مشکلات ریشه در تعاملات بین المللی دارد خوب است این موانع برطرف شود. به تعبیری روشن است اثبات شی نفی ماعداه نمیکند و توصیه به بهبود روابط با سایر کشورها، نفی اقتصاد مقاومتی و توجه به درون و تولید ملی نخواهد بود.
🔸متاسفانه برخی جریانات که همواره برای پیشرفت و حل مشکلات کشور نگاه به خارج دارند و حتی به تحقیر توانمندیهای داخلی می پردازند سعی دارند با بزرگنمایی و حتی تحریف آن، این بیانات را مصادره به مطلوب کرده و به یک موضع جناحی فرو بکاهند.
🔹٣. اگر سخنان آقای صافی را حمل بر قضیه خارجیه کرده و از یک توصیه صرف مبتنی بر قضیه حقیقیه بیرون بیاوریم، باید به این نکته توجه داشت که اگر امروز با بسیاری از کشورها قهر هستیم، نتیجه هشت سال دیپلماسی آقایانی است که به توصیه بزرگان توجه نکردند و با خوشبینی و سادهاندیشی همه تلاش خود را در صدد قدم زدن و دست دادن و عکس انداختن با آمریکا مصروف داشتند و دنیا را در آمریکا خلاصه کرده و تعامل با سایر کشورها را مشروط به راضی کردن کدخدا دانستند!
🔸سیاستی که نتیجهاش پاره کردن برجام، افزایش تحریمها، محدودیتهای بیشتر در روابط با کشور و در نهایت به هم ریختن اوضاع اقتصادی کشور شد!
اکنون عجیب است جریانی که مخاطب این فرمایشات است به جای آنکه پاسخ دهد چرا ژنرالهای مدعی شما بعد هشت سال اوضاع کشور را در داخل و خارج به این وضع رساندهاند، می خواهند خود را پشت مرجعیت پنهان کنند و با ژست دفاع و حمایت از مراجعیت مسایل اصلی را به حاشیه ببرند و فرافکنی کنند!
🔹جریان اصلاحات که امروز مدعی دفاع از مرجعیت شده است سابقه تاریکی در اهانت به مرجعیت و حتی احکام اسلام دارد. هنوز ایامی که در روزنامه ها وتریبونهای اصلاحات به احکام اسلام و مراجع اهانت میشد و آنها را از موضعگیری سیاسی نهی میکرد در اذهان باقی است سابقه این جریان نشان داده است که از هر چه لازم باشد برای منافع جناحی و سیاسی خود بهره میبرد و حق و حقیقت برایشان تا وقتی مهم است که در خدمت منافع آنها باشد!
#مهدی_عامری
تقریبا معلوم بود تیتر سایتهای اصلاح طلب، ناقص و جهت دار و بودار است...
ابتدای خطبه، صديقي مانند همه ائمه جمعه، خودش و دیگران را توصیه به تقوا کرده و آیه ای از قرآن را بیان و ترجمه می کند... در بین صحبتهایش حتی مسوولیتهای سیاسی و اجتماعی را هم می آورد... موضوع خطبه اصلا چیز دیگری است...
اما دوستان عجول و کم صبر در دام تیترهای سیاسی می افتند و می گویند صديقي گفته مردم عامل مشکلات هستند و چند روز با سنگین ترین حجم علیه او و نماز جمعه هجمه می کنند...
بله لازمه جامعه آباد و آزاد، تقوا و عقلانیت
و عدالتخواهی توام با صبر و معنویت است.
https://www.instagram.com/tv/CWN0Pa7DqZJ/?utm_medium=copy_link
🔰 عقل بهتر است یا تاریخ؟
🔹بعد از آنکه فیلم سخنان آقای گرگیج را دیدم، به نظرم آمد، در بيانات او اهانتی به اهل بیت نیست و متأسفانه در گیر و دارهای رسانه، غرضها و تعصبات و جوگیری ها و غفلتها و عوامگرایی ها، برداشت ناصحیحی از کلام ارائه شده است.
او اگر چه روش و منش غیرعالمانه ای در بیان نظراتش پیش گرفته، اما توهینی به اهل بیت نکرده، البته توهین به یک گروه و عقیده نموده است.
به نظر او امیرالمؤمنین و اولادش تن به خلافت دیگران داده اند و حتی با ایشان رابطه دوستانه هم داشته اند ولی برخی افراد با رجوع به اسنادی که به نظر او صحیح و معتبر نیستند به اشتباه راه دیگری می روند و به لوازم این اعتقاد غلط خود توجه ندارند!
🔸او در این خطبه اخیر و سایر خطبه هایش سعی کرده ارادت و اعتقاد خود به تقدس و عظمت خاندان اهل بیت بروز دهد از این رو نمی توان او را فردی معاند و مخالف اهل بیت دانست. از این رو نقد به او از این منظر صحیح به نظر نمی رسد.
🔹اما آنچه درباره سخنان او می توان گفت این است که روش بیان او، خطابه و برای اقناع مخاطبان هم نظرش مناسب است، لذا فقط مصرف یک نماز جمعه محفلی اهل سنت آن هم در سطح عامیانه دارد.
سخنان او به هیچ وجه از روش علمی تبعیت نمی کند و روشن است، او در جمع تابعین خود نیازی به بحث علمی نبیند.
🔸برای نمونه او در باب برخی مسائل تاریخی مدعی می شود که مخالفان «هیچ» توجیهی در برابر آن ندارند! اين در حالى است که با اندک جستوجویی به راحتی می توان به کتب و مقالات و سخنرانی هایی دست یافت که همین مسائل را توجیه کرده اند و اتفاقا از آن سو جواب درخوری به آنها داده نشده است. حضور حسنین در جنگ با ایران، دختر یزدگرد، ازدواج امام حسین با بانوی ایرانی، ازدواج ام کلثوم و... بسیاری از ادعاهای تاریخی چنان محل اختلاف است که گاه از اساس نفی و تاریخ سازی و افسانه تلقی شده اند.
🔹گرگیج در مسند امامت جمعه نشسته است و قصد دارد ایمان مخاطبین خود را تقویت کند و در این راه صلاح دانسته برخی حقایق را برای مخاطب عام خود پنهان کند، غافل از اینکه این روش در دوران حاضر که منابع به راحتی در دسترس هستند و ارتباطات رشد کرده، راهکار کاملا اشتباهی است. ضمن اینکه احتمال شیطنت رسانه ای هم در این حالت بسیار است.
🔸هر کدام از آیاتی که او تفسیر و روایتهایی که ذکر می کند، حتی در بین خود اهل سنت، معرکه آراست و او سعی دارد بدون اشاره به این اختلافات و احتمالات حرف خود را به کرسی بنشاند. اختلافاتی که گاه مبنایی است و با ذکر چند مصداق تاریخی نمی توان پاسخ آن را داد.
🔹برای نمونه، شیعه نصب امام را عقلا از جانب خالق ضروری دانسته ولی اهل سنت امامت را از جانب خلق می داند، از این رو شیعه برای امام، علم و عصمت حداکثری قائل است. این مبنای عقلی یقینی با وقایع ظنی تاریخی قابل ابطال نیست و هر جا بین این دو تعارضی به نظر برسد، می توان نقل را به سود عقل تأویل برد.
🔸از این رو می توان بدون توجه به وقایع تاریخی پس از رحلت پیامبر، امام و خلیفه ای را با استدلال عقلی قبول داشت یا نداشت و یقین را فدای ظن نکرد. با این شیوه ممکن است برخی از وقایع تاریخی اصلا قابل تامل نباشد!
قشری گری و ظاهرگرایی بلای جان عقلانیت است و امروز راهکار درست وحدت و دوری از تفرقه، ستیز با تفکرات سلفی و اخباری و قشری است.
#مهدی_عامری
#قول_سدید
4_5949306810572737266.pdf
1.82M
🔰ویژه نامه روزنامه #راه_مردم به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی
🌐 (نگاهی الهیاتی به وصیتنامه حاج قاسم)
آخرین پیام سردار
👈صفحه ٧