eitaa logo
گمنام
2.9هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
13.9هزار ویدیو
795 فایل
❣﷽❣ سلام علیکم 🍃«رَحِمَ اللّهُ عَبْدا" اَحْیا أمْرَنا...» 🚩🇮🇷🇵🇸 🍃«خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». @GomnamArak ♥️ #گُمنام به عشق #شهدای گُمنام❤ درکانال #گُمنام عضو شوید ♥️🚩 https://eitaa.com/joinchat/3920691917C9a79f3a574
مشاهده در ایتا
دانلود
※  بِسْــمِ اللهِ الرَّحْــمٰنِ الرَّحیـــمْ ※♥️ 📖 السَّلاَمُ عَلَى الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ بِهِ الْأُمَمَ... سلام بر آن مولائی که نام و یادش مرهم زخم های مومنان هر امّت در طول تاریخ بوده است. سلام بر او و بر روزی که همه ستم دیدگان، آمدنش را جشن خواهند گرفت. اَلْلَّٰھُمـَّـ ؏َـجِّڸْ لِوَلیِّٖــღــڪَ اَلْفَــــࢪَجْ🤲💐
❤️رسول الله صلي الله عليه و آله : اي ابوذر !هر جواني براي خدا لهويات دنيا را رها كند و جواني اش را درانجام فرمان الهي طي نمايد خداوند پاداش ٧٢ صديق را به او مي دهد اي ابوذر !هم نشيني نكن مگر با مؤمن و غذايت را نخورد مگر انسان خداترس و غذاي فاسقان را نخور (فاسق = كسي كه بنابرترك گناه ندارد ) 📚مجالس شيخ طوسي ص ٥٣٥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پزشک معروف مغز که مسلمان شد دید ۹۰ درصد سکته های مغزی در زمان سحر اتفاق می افتد که اگر مثل مسلمانها بیدار باشند و تحرکی مثل نماز صبح داشته باشند این سکته مغزی رد می‌شود . 🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینا تازه فهمیدن😏👆👆👆 👈🏻 پیامبر خدا(ص): هر کسی که غذای خود را با نمک آغاز کند وبا نمک به پایان ببرد، از هفتاد و دو درد در امان است. 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما که درسایه خورشید معذب بودیم چشممان کور سزاوار همین شب بودیم 😭😭😭🥀 ‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسم دختـــــرت رو بزار فاطـــــــمه😍 🎙️ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🌺 🇮🇷 🌺჻ᭂ࿐✦ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🌺 🇮🇷 🌺჻ᭂ࿐✦
18.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⌈📺🌿 یه‌زن‌تو‌این‌دورھ‌زمونھ چقدر‌باید‌قوۍباشھ‌کھ‌دستش اینطورۍ‌رو‌تابوت‌شوهرش‌بچرخه؟(:💞 🕊 ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🌺 🇮🇷 🌺჻ᭂ࿐✦ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🌺 🇮🇷 🌺჻ᭂ࿐✦
⛔️ شوخی با نامحرم ممنوع! ابوبصیر می گوید: در کوفه برای زنی قرآن می خواندم، یک بار در موردی با او شوخی کردم. بعد از مدّتی خدمت امام باقر (ع) رسیدم، امام مرا مورد مؤاخذه و سرزنش قرار داد و فرمود: «کسی که در خلوت مرتکب گناه شود خداوند به او نظر لطف نمی کند، چه سخنی به آن زن گفتی؟؟!! وی می گوید:از شرم و خجلت سر در گریبان افکندم و توبه کردم. امام باقر (ع) فرمود:«شوخی با زن نامحرم را تکرار نکن.» 📚بحارالانوار ج۴۶ ص۲۴۷ ┄┄┅┅┅❅🌷❅┅┅┅┄┄
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔°• بایدم صدات دنیا رو پر کنه... وقتی بی سر و صدا تو کوچه ها زدنت... 🎙 حاج مهدی رسولی
❤️دلنوشته قابل تأمل شهید محسن فخری زاده تنها یکماه پیش از شهادتش: «یک سئوال دارم، چرا شهدا در جوانی سخنانی می‌گویند که عرفا در کهنسالی؟ البته می‌دانیم که این سخنان از عمق حکمت جاری شده از قلب بر زبان است نه آنکه سخنانی سطحی است.»(۹۹/۸/۷) 🕊
🌹 ... دانشمند شهید ♦️فیزیکدان هسته‌ای دانشمند ارشد وزارت دفاع رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ♦️امروز هفتم آذر ماه چهارمین سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده، مردی که نامش در فهرست ۵۰۰ نفرهٔ قدرتمندترین افراد جهان در نشریهٔ آمریکایی فارن پالیسی منتشر شد. 🕊شادی روح بلندش صلوات
عقوبت ترک حج پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله به امام علی علیه السلام فرمودند: یا عَلی، تارِکُ الحَجِّ وَ هُوَ یستَطیعُ کافِرٌ قالَ اللهُ تَبارَکَ وَ تَعالی: (وَ لِلهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ البَیتِ مَنِ استَطَاعَ إِلَیهِ سَبیلاً وَ مَن کَفَرَ فَإِنَّ اللهَ غَنِی عَنِ العَالَمینَ). (1) یا عَلی، مَن سَوَّفَ الحَجَّ حَتّی یموتَ بَعَثَهُ اللهُ یومَ القِیامَةِ یهودِیاً أو نَصرانِیاً. ای علی، کسی که استطاعت مالی دارد ولی حج به جا نیاورد کافر است، خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: «و برای خدا بر مردم (واجب) است که آهنگ خانه‌ی (او) کنند، آنها که توانایی رفتن به سوی آن دارند. و هر کس کفر ورزد (و حج را ترک کند، به خود زیان رسانده)، و خداوند از همه‌ی جهانیان بی نیاز است». ای علی، کسی که مسامحه کند در فریضه‌ی حج و حج نکرده بمیرد خداوند او رادر قیامت یهودی یا نصرانی برمی‌انگیزد. بحارالانوار، ج 77، ص 58 شرح حدیث: شرح حدیث توسط حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مدظله‌العالی: مراسم پرشکوه حج همچون عبادات دیگر دارای برکات و آثار فراوانی در فرد و جامعه‌ی اسلامی است که اگر طبق برنامه‌ی صحیح انجام پذیرد و از آن بهره‌برداری درستی شود می‌تواند هر سال منشأ تحوّل تازه‌ای در جوامع اسلامی گردد. این مناسک بزرگ در حقیقت دارای چهار بعد است که هر یک از دیگری ریشه‌دارتر و پرسودتر است. این چهار بُعد عبارتند از: 1. بُعد اخلاقی حج: مهم‌ترین فلسفه‌ی حج همان دگرگونی اخلاقی است که در انسان‌ها به وجود می‌آورد. مراسم «احرام» انسان را به کلّی از تعینات مادّی و امتیازات ظاهری و لباس‌های رنگارنگ و زر و زیور بیرون می‌برد و با تحریم لذایذ و پرداختن به خودسازی که از وظایف مُحرم است، او را از جهان مادّه جدا کرده و در عالمی از نور و روحانیت و صفا فرو می‌برد و آنان که در حال عادی بار سنگین امتیازات موهوم و درجه‌ها و مدال‌ها را بر دوش خود احساس می‌کنند یک مرتبه سبکبار و راحت و آسوده می‌کند. سپس مراسم حج یکی پس از دیگری انجام می‌گیرد، مراسمی که علاقه‌های معنوی انسان را لحظه به لحظه با خدایش محکم‌تر و رابطه‌ی او را نزدیک‌تر و قوی‌تر می‌سازد، او را از گذشته‌ی تاریک و گناه‌آلودش بریده و به آینده‌ای روشن و پر از صفا و نور پیوند می‌دهد. توجّه به این حقیقت که مراسم حج در هر قدم یادآور خاطرات ابراهیم بت شکن و اسماعیل ذبیح‌الله و مادرش ‌هاجر است و مجاهدت‌ها و گذشت‌ها و ایثارگری آنها را در برابر چشمان انسان مجسّم می‌کند و نیز توجّه به اینکه سرزمین مکّه به طور عام و مسجد الحرام و خانه‌ی کعبه و محلّ طواف به طور خاص یادآور خاطرات پیامبر اعظم و پیشوایان بزرگ و مجاهدت‌های مسلمانان صدر اوّل اسلام است، این انقلاب اخلاقی عمیق‌تر می‌شود به گونه‌ای که در هر گوشه‌ای از مسجدالحرام و سرزمین مکّه، انسان چهره‌ی پیامبر صلّی الله علیه و آله و علی و سایر پیشوایان بزرگ را می‌بیند و صدای آوای حماسه‌های آنها را می‌شنود. آری اینها همه دست به دست هم می‌دهند و زمینه‌ی یک انقلاب اخلاقی را در دل‌های آماده فراهم می‌سازند و به گونه‌ای وصف ناشدنی ورق زندگانی انسان را برمی‌گردانند و صفحه‌ی نوینی در حیات او آغاز می‌کنند. بی جهت نیست که در روایات اسلامی می‌خوانیم: «هر که حج را کامل به جا آورَد، از گناهان خود بیرون می‌آید مانند روزی که از مادر زاده شده است». آری، حج برای مسلمانان یک تولّد ثانوی است، تولّدی که آغازگر یک زندگی نوین انسانی است. البتّه ناگفته پیداست که این برکات و آثار نه برای کسانی است که از حج تنها به پوسته‌ای از آن قناعت کرده و مغز آن را به دور افکنده‌اند و نه برای آنها که حج را وسیله‌ی تفریح و سیر و سیاحت یا تظاهر و ریا و تهیه‌ی وسایل مادّی قرار داده و هرگز به روح آن واقف نشده‌اند، بلکه تنها برای کسانی است که به عمق و معنای آن رسیده‌اند. 2. بُعد سیاسی حج: به گفته‌ی یکی از فقهای بزرگ اسلام، مراسم حج در عین اینکه خالص‌ترین و عمیق‌ترین عبادات را عرضه می‌کند، مؤثّرترین وسیله برای پیشبرد اهداف سیاسی اسلام است. روح عبادت توجّه به خدا و روح سیاست توجّه به خلق خداست. این دو در حج چنان به هم آمیخته‌اند که تار و پود یک پارچه به حساب می‌آیند. حج عامل مؤثّری برای وحدت صف‌های مسلمانان است. حج عامل مبارزه با تعصّبات ملّی و نژادپرستی و محدود شدن در حصار مرزهای جغرافیایی است. حج وسیله‌ای است برای شکستن سانسورها و از بین بردن خفّت نظام‌های ظالمانه‌ای که در کشورهای اسلامی حکمفرما می‌شود. حج وسیله‌ای است برای انتقال اخبار سیاسی کشورهای اسلامی از هر نقطه به نقطه‌ی دیگر و سرانجام حج عامل مؤثّری است برای شکستن زنجیرهای اسارت و استعمار و آزاد ساختن مسلمین.