فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«چه کسی سیلی خورد؟»
#حضرت_فاطمه (سلام الله علیها)
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گر عقل روی حرف دل اما نمی گذاشت...
♥️🌱
۱۷ آذر
۱۷ آذر
۱۷ آذر
۱۷ آذر
۱۷ آذر
۱۷ آذر
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨نشر حداکثری
🔻نشر حداکثری
😍نشر حداکثری
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مکه و مدینه
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا ما بندگان ضعیف تو هستیم
مناجات بسیار زیبا
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ان شاءالله فرج امضا میشه....
۱۷ آذر
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عطوفت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نسبت به ما چقدر است؟!
۱۷ آذر
۱۷ آذر
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● هشدار بسیار عجیب امامخامنهای ارواحنافداه :
○ کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود.
○ بر سر ملت، بلاهای بزرگ خواهد آمد.
باید به مسئولان، احساس قدرت بدهیم.
#وعده_ی_صادق۳
۱۷ آذر
۱۷ آذر
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 خاخام خبیث صهیونیستی :
چرا نمی شود مسلمانان را شکست داد؟
دلایل جالبی نام می بره
۱_نماز و دعا خواندنشون باعث میشود ارتباط با حضرت ابراهیم خلیل پیدا کنند و با این کار قلبشان پر از معنویت میشود
۲_ چون از مرگ نمیترسند و اعتقاد به شهادت دارند
۳_زنانشان حجاب دارند و بی حجابی را نوعی خروج از معنویت و ورود به فساد و گمراهی میدانند.
پس با این جماعت نمیشود ازطریق نظامی و جنگ مبارزه کرد .فقط باید کارفرهنگی کرد و زن ومرد و پیر و جوانشان را از معنویت دور کرد تا به پیروزی یهود بر دنیا دست یافت
✍ببینید این حرامیان برای انحراف ما از راه خدا چه برنامه ها دارند....
اینها تمام تلاششان ترویج بی حجابی و رواج بی غیرتی در میان خانواده ها است.تا از این طریق بر مسلمانان مسلط شوند و هر آنچه دارند غارت کنند و آنوقت بر هیچ کسی حتی بر آن زنان و جوانان بی غیرت و بی حیا رحم نمی کنند.این چیزی است که مکرر می گویند. کاش گوش شنوایی باشد!
۱۷ آذر
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا انداختن خط ریش یا تراشیدن ریش اشکال داره؟
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠چطور و اصلا چرا باید مرجع تقلید انتخاب کنیم؟!
🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر به رساله توضیح المسائل وسایت مراجع تقلید مراجعه شود.
۱۷ آذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فروش جنس سالمی که تاریخ مصرف آن گذشته اشکال داره؟
۱۷ آذر
💢بهترین نوع استخاره از نگاه سید بن طاووس
📍سید در کتاب فتح الابواب روایات گوناگونی درمورد اشکال مختلف استخاره مطرح میکند. و درنهایت با "۱۰ دلیل" و "۹ احتمال" و "توضیحات فراوان" اثبات میکند که "استخاره ذات الرقاع" بهترین نوع استخاره است.
📍میفرماید : استخاره با ۶ رقعه یکی از راههای دستیابی به امور غیبی است!
📍 سپس میفرماید" ما فواید و شگفتی هایی از استخاره دیده ایم که قبلا آن را بازگو نکرده ایم و بعدا هم ذکر نخواهیم کرد!
اگر من بخواهم بهره هایی که از استخاره بردم(موفقیت ها و ایمن ماندن از موقعیت های خطرناک ترسناک) را بيان کنم چند جلد لازم است .
📍ایشان البته شگفتی هایی را در باب نهم کتاب ذکر میکند که خواندنی و شنیدنی است.
۱۷ آذر
🔰 روش استخاره ذات الرقاع
📍كيفيتش چنين است كه هرگاه كارى را اراده كردى شش ورقه آماده كن در سه ورقه بنويس:
📍بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحيمِ خِيَرَةٌ مِنَ اللهِ الْعَزيزِ الْحَكيمِ لِفُلان بْنِ فُلان اِفْعَلْ
📍و در سه ورقه ديگر بنويس:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحيمِ خِيَرَةٌ مِنَ اللهِ الْعَزيزِ الْحَكيمِ لِفُلان بْنِ فُلان لا تَفعَل
📍سپس آنها را زير جانماز خود مى گذارى و دو ركعت نماز به جا مى آورى چون از نماز فراغت يافتى سجده مى كنى و در سجده صد بار مى گويى:
📍اَسْتَخيرُ اللهَ بِرَحْمَتِهِ خِيَرَةً في عافِيَةٍ
📍آنگاه مى نشينى و مى گويى:
اَللّهُمَّ خِرْ لي وَ اخْتَر لي في جَميعِ اُمُوري في يُسْرٍ مِنْكَ وَ عافِيَةٍ
📍سپس ورقه هاى زير جانماز را با هم مخلوط مى كنى و يكى يكى بيرون مى آورى هرگاه سه اِفعَل دنبال هم بيرون آمد آن كار را كه اراده كرده اى به جاى مى آورى و اگر سه لا تَفعَل بيرون آمد به جا نياور و اگر يكى اِفعَل بيرون آمد و ديگر لا تَفعَل تا پنج ورقه بيرون بياور و به آن دقت كن اگر سه اِفعَل است و دو لا تَفعَل بجا آورد و اگر برعكس است انجام نده.
(باب هشتم فتح الابواب)
(سید اَشکال دیگری نیز ذکر فرموده)
۱۷ آذر
🕋 "تفأل به قرآن"
💢سید بن طاووس در باب ۲۱ کتاب "فتح الابواب" سه روایت ذکر میکند:
1⃣ فقال تأخذ المصحف وتدعو فتقول:
🔰قرآن را بر میدارد و دعا میکند: [اَللَّهُمَّ إِنْ كَانَ فِي قَضَائِكَ وَ قَدَرِكَ أَنْ تَمُنَّ عَلَى أُمَّةِ نَبِيِّكَ بِظُهُورِ وَلِيِّكَ وَ اِبْنِ بِنْتِ نَبِيِّكَ فَعَجِّلْ ذَلِكَ وَ سَهِّلْهُ وَ يَسِّرْهُ وَ تَحَمَّلْهُ وَ أَخْرِجْ لِي آيَةً أَسْتَدِلُّ بِهَا عَلَى أَمْرٍ فَآتَمِرَ أَوْ نَهْيٍ فَأَنْتَهِيَ أَوْ مَا تُرِيدُ اَلْفَأْلَ فِيهِ فِي عَافِيَةٍ.]
📍ثم تعد سبع أوراق ثم تعد فی الوجهة الثانیة من الورقة السابعة ستة أسطر وتتفأل بما یکون فی السطر السابع.
🔰سپس قرآن را باز میکنی و هفت ورق را می شماری و در طرف دوم ورقه هفتم شش سطر می شماری و به سطر هفتم تفال میزنی !
2⃣ وقال فی روایة أخری: إنه یدعو بالدعاء ثم یفتح المصحف الشریف ویعد سبع قوائم ویعد ما فی الوجهة الثانیة من الورقة السابعة وما فی الوجهة الأولی من الورقة الثامنة من لفظ اسم الله جل جلاله ثم یعد قوائم بعدد لفظ اسم الله ثم یعد من الوجهة الثانیة من القائمة التی ینتهی
العدد إلیها ومن غیرها مما یأتی بعدها سطورا بعدد لفظ اسم الله جل جلاله ویتفأل بآخر سطر من ذلک.
🔰دعای قبل را میخوانی و قرآن را باز میکنی و هفت ورق می شماری، سپس تعداد اسماء الله هایی که در طرف دوم ورقه هفتم و طرف اول ورقه هشتم آمده را می شماری و سپس به تعداد اسماء الله ورق میزنی و در طرف دوم به تعداد اسماء الله سطور را می شماری و از آخرین سطر تفال میزنی
3⃣ وقال فی الروایة الثالثة إنه إذا دعا بالدعاء عد ثمانی قوائم ثم یعد فی الوجهة الأولی من الورقة الثامنة أحد عشر سطرا ویتفأل بما فی السطر الحادی عشر وهذا ما سمعناه فی الفأل بالمصحف الشریف قد نقلناه کما حکیناه
🔰وقتی دعای قبل را خواند، قرآن را بگشاید، هشت صفحه بشمارد و سپس در طرف اول صفحه هشتم؛ یازده خط بشمارد و به آن تفال بزند
4⃣سید (رحمة اللَّه علیه) در فتح الابواب همچنین از خطیب مستغفری در دعوات خود ذکر کرده است که: هرگاه خواهی تفأل نمائی به کتاب خدا،
پس سه مرتبه سوره قل هو اللَّه أحد را بخوان
و سه مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد بفرست،
پس بگو: «اللَّهُمَّ إِنِّی تَفَأَّلْتُ بِكِتَابِكَ وَ تَوَكَّلْتُ عَلَیكَ فَأَرِنِی مِنْ كِتَابِكَ مَا هُوَ الْمَكْتُومُ مِنْ سِرِّكَ الْمَكْنُونِ فِی غَیبِك»
پس مصحف مجید را بگشا و عمل کن به آنچه در سطر اول صفحه دست راست ظاهر میشود بی آن که اوراق و سطور را بشماری، و این را از حضرت رسول (صلی اللَّه علیه و آله) روایت کرده است
💢ایشان همچنین یک تفال به قرآن بعد از نماز جعفر طیار نیز در همین باب با دستورالعمل خاصی مطرح میکند.
۱۷ آذر
بخاری این را در مورد امیر المؤمنین (علیه السّلام) گفته است و بسیار سوزناک است.
میگوید: «دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ»علی شبانه او را دفن کرد، بر او نماز خواند و آنها را خبر نکردند
سپس میگوید: «وَكَانَ لِعَلِيٍّ مِنَ النَّاسِ وَجْهٌ حَيَاةَ فَاطِمَةَ»
زمانی که فاطمه علیهاالسلام در قید حیات بود، مردم به علی علیهالسلام احترام میگذاشتند
«فَلَمَّا تُوُفِّيَتِ اسْتَنْكَرَ عَلِيٌّ وُجُوهَ النَّاسِ»
ولی وقتی از دنیا رفت، مردم از او بدشان آمد...
[صحیح بخاری ؛ باب غزوه خیبر ج۵ ص ۱۳۹]
۱۷ آذر
💢 علامه مجلسی در مفتاح الغیب مینویسد: استخاره چند نوع است:
1⃣اول: آن که در هر امری که اراده نماید به جناب مقدس الهی متوسل شود، و خیر خودرا در آن امر از حق تعالی طلب نماید، و بعد از آن، آنچه روی دهد به آن راضی باشد، از میسر شدن آن امر یا میسر نشدن، و از مصالح و مفاسدی که بر شدن یا نشدن آن مترتب شود، زیرا که چون امر خود را به عالم الخفیّات تفویض کرده است، باید که راضی باشد بهرچه واقع میشود، و بداند که حق تعالی خیر او را بهتر از او میداند.
2⃣دوم: آن که بعد از آن طلب خیر از خدا بکند در دل خود نظر کند، و آنچه به خاطر او میافتد به آن عمل کند.
3⃣سوم: آن که بعد از طلب خیر، مشورت کند با مؤمنی، و به آنچه آن مؤمن میگوید عمل کند.
4⃣چهارم: آن که استخاره به قرآن مجید، یا به تسبیح، یا به بنادق، یا به رقاع بکند، به تفصیلی که مذکور خواهد انشاء اللَّه. و اکثر احادیث استخاره دلالت بر قسم اول میکند.
📍و بعضی از علمای ما مانند شیخ مفید و ابن ادریس و محقق (رضوان اللَّه علیهم) در جواز استخاره بغیر سه قسم اول، تردد و تأمل کرده اند، بلکه ابن ادریس، ترجیح عدم جواز داده. اما اکثر اعاظم تجویز کرده اند و مستحسن دانسته اند، و در کتب فقه و دعا کیفیت انواع استخارات را ذکر کرده اند، و شیخ شهید و سید بن طاووس (علیهما الرحمة) طعن بسیار بر انکار ابن ادریس (رحمه اللَّه) نموده اند.
❌❌❌مجلسی میفرماید: قسم چهارم را نمیتوان انکار کرد اما عمده استخاره، آن سه شق اول است که در این زمانها متروک است.
۱۷ آذر