🎤چکیده سخنرانی آیت الله استاد ضیایی نوری حفظه الله،شب چهارم فاطمیه دوم:
⭕نکته اول: علامه حسنزاده رحمت الله علیه : آنهایی که مولای ما را کنار زدند به مسلمانان جهان و ما شیعیان ظلم نکردند، بلکه به انسانیت ظلم کردند. چرا؟
🔹 به دو دلیل قرانی و روایی ؛
▪دلیل قرآنی: (وَ أْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوابها)، برای ورود به خانه از در آن وارد بشوید.▪دلیل روایی: پیامبر می فرمایند: (انا مدینه العلم و علی بابها).
• آنها دَر علم را بستند. علم هم که وقف ما شیعیان نیست، علم برای انسان به ما هو انسان است.
☆امروزه هم از همانها میکِشیم، به ظاهر نسبت میدهیم به این سران کشورهای اسلامی، کار از همان جا خراب شد!!
⭕نکته دوم: ما دو تا دهان داریم؛ یک دهان، کانال تغذیه بدن است و یک دهان، کانال تغذیه روح است.
☆بداند آنکه در علم است راسخ، غذا با مغتندی باشد مسانخ.
⭕نکته سوم: خلاصه جلسه قبل: بذر سعادت ذکر الهی و حضور عندالله است و بعد ذکر کردیم؛ که چه کار کنیم در همه حال حضور عندالله داشته باشیم؟ گفتیم باید دیدمان را و ذهنمان را توحیدی کنیم، آن هم توحید قرآنی، خدا را از خودمان جدا ندانیم. ادله عقلی و نقلی را بیان کردیم.
⭕ نکته چهارم: (ما از خدا جدا نیستیم و خدا از ما جدا نیست).
▪ به بیان اولیاءالهی:
☆علامه حسنزاده رحمت الله علیه : الهی همه گویند خدا کو، حسن گوید جز خدا کو.
الهی گروهی کو کو میگویند و حسن هو هو.
⭕نکته پنجم: مثال اکثر ما، مثال ماهی در دریا است. یک ماهی خوش شانسی بود که هر روز صیاد توری میانداخت و به تور صیاد نمیافتاد: (نه از صیاد تشویشی کشیده). اما روزی به فکر فرو رفت:
(که میگویند مردم آب، آب کو)، کوکو میکرد! آب را نمیدید و از شکر نعمت غافل شد. ولی بعد از اینکه موجی آمد و آن را بیرون انداخت و از آب دور شد به زبان آمد، گفت:
(که اکنون یافتم آن کیمیا چیست\
که امید هستیام بی او دمی نیست). ☆چه فایدهای؟! از این دنیا وقتی بریم، حالا بفهمیم خدا کیست. فایدهای ندارد.
⭕نکته ششم: نشد کسی از دنیا برود و برگردد!
•(حَتّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ)
کسی که ۷۰ سال در دنیا زندگی میکرد و از همه میشنید که (خدا، اسلام، قرآن، حلال، حرام و....)، و اعتنایی نمی کرد، حالا که رفته در قبر میگوید: من را برگردان! چرا؟ (لَعَلِّی أَعْمَلُ صالِحاً فِیما تَرَکت).
جواب می آید: (کَلاّ). "کلا"در اینجا به معنای نفی است، ولی توأم با تحقیر است. یک وقت میگوییم: "فرمایش نفرما"، یک وقت میگوییم: "حرف نزن"، یک وقت میگوییم: "ساکت"، هر سه، نفی را می رساند، اما "فرمایش نفرما" توأم با تکریم است و "ساکت" توأم با تحقیر است. "کلا" در اینجا به این معناست.
⭕ نکته هفتم: (إِنَّها کَلِمَةٌ هُوَ قائِلُها وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى یَوْمِ یُبْعَثُونَ).
مسیری که ما عزیزان پیش رو داریم عقبگرد ندارد. دائم رو به جلو است. به تعبیر حضرت علامه: (ما مسیر قهقرایی نداریم.) از دنیا میرویم به سمت برزخ، از برزخ میرویم به سمت عالم قیامت.
هیچ آیینه دگر آهن نشد\هیچ نانی گندم خرمن نشد.
☆ بنا را بگذاریم یک طوری زندگی کنیم که رفتن ما از این نشئه، اول راحتی ما باشد.
⭕نکته هشتم: ☆هیچگاه تأسف نخوریم ای کاش ای کاش نگوییم،
این بدترین عذاب است، چرا که ناله اهل آتش؛ سوف.سوف است.
⭕نکته نهم: (بنا را بگذاریم بر اینکه این ذهن خودمان را توحیدی کنیم آن هم توحید قرآنی)؛
●توضیح: علمای علمِ کلامِ اهل سنت به جهت دوری از خانه اهل بیت، به تعبیر حضرت علامه؛ به بیراهه رفتند.
میگویند ما موجودات عالم در حدوث نیازمند خدا هستیم و در بقا نیازمند نیستیم؛ بعد تشبیه میکنند
به "بِنا و بَنّا". میگویند: بِنا در حدوث نیاز به بَنّا دارد. یعنی بنایی که این ساختمان را ساخت و بعد رفت این بِنا به جای خود باقی است. آیا اینطوری است؟!
●علامه میفرماید: آنها به بیراهه رفتند. بلکه ما ، هم در حدوث و هم در بقا، به خدای باری تعالی احتیاج داریم. و تشبیه میکنند به شعاع شمس و خودشمس؛ شعاع شمس هم در حدوث، نیازمند خورشید و هم در بقا، نیازمند خورشید است، یک لحظه اگر خورشید نباشد شعاع آن هم نیست.
☆ای جود تو سرمایه سود همه کس
☆وی ظل وجود تو وجود همه کس
☆گر فیض تو یک لحظه بهعالمنرسد
☆معلوم شود بود و نبود همه کس
⭕نکته دهم: نسبت بین ما و حق تعالی چیست؟
▪امام خمینی رحمت الله علیه در تفسیر سوره حمد می فرماید: اهل معرفت ماندند که نسبت بین ما و خدا را تبیین کنند ناچار شدند به مثال متوسل بشوند.
۱.بهترین مثالها؛ موج دریا و دریا است.
▪توضیح: ما به منزله موج دریا هستیم و وجود حق تعالی به منزله دریاست. موج دریا، دریا نیست، جدای از دریا هم نیست.
۲. مثال؛ نَم و یَم.
▪توضیح: ما به منزله نم هستیم. باری تعالی به منزله یم. یم یعنی دریا و نم یعنی رطوبت ساحل دریا. این نم، ساحل دریا نیست. جدای از دریا هم نیست. یعنی نمدار بودن این ساحل به برکت آب دریا است.▪مثالهای دیگری هم ذکر کردهاند از اهل عرفان؛ مثلاً ملای جامی، مثال؛ تابیدن نور خورشید به شیشههای رنگیِ پنجرهِ اتاق و انعکاس نورهای رنگی در اتاق، را زده است.
▪مولانا مثال های متعددی زده است:
🔷 مثال آسیاب سنگی را زده است که آن سنگ، در حدوث نیازمند به جریان آب دارد و هم در بقا نیازمند جریان آب است.
🔷یا در مثال دیگر گفته است: که تو چو عقلی و ما مثال این زبان.
🔷 در جای دیگر گفته است: تو چو جانی و ما مثال دست و پا.
🔷 یا در مثال دیگر گفته است: خدایا تو بهاری و ما مثال سبز و خش.
▪با همه ی این مثالها باز قانع نشدند و گفتهاند: نسبت ما با حق تعالی اینها نیست و حرف بالاتر است.
☆و لذا، فرمودهاند: همین قدر بدانیم که ما از خدا جدایی نداریم!!
⭕نکته یازدهم: این عالم چه خبر است؟
☆خلاصه بگویم، یک پارچه حضور است، یک پارچه شهود است.
▪ این آیه ۱۰۵ سوره توبه را آویزه گوش من و شما باشد؛ ( وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ)چقدر این آیه هشدار دهنده است؛
می فرماید: هر کاری میخواهید بکنید فقط بدانید خدا و رسولش و مومنون میبینند.
☆ قدرمتیقن مومنون، ائمه اطهارعلیهم السلام هستند.
💠هیئت سائلین حضرت زینب سلام الله علیها، فاطمیه دوم ۱۴۴۵
@saeline_zeynab
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#گزارش_تصویری
《مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه 》
#شب_پنجم
#دهه_دوم_فاطمیه
#شب_پایانی
سخنران:
حضرت آیت الله ضیایی نوری
با مداحی : کربلایی امیرمهدی بصاری
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
43.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی استاد آیت الله ضیایی نوری
چرا گناه میکنیم؟
چگونه گناه نکنیم؟
شب سوم دهه دوم فاطمیه هیئت سائلین حضرت زینب سلام الله علیها
#علامه_حسن_زاده_آملی #آیت_الله_ضیایی_نوری #فلسفه #عرفان #اخلاق #حکمت #معرفت_نفس
#مهدیه_شهدای_کربلا
@saeline_zeynab
AudioCutter_سخنرانی استاد ضیایی حفظ الله شب پنجم 1402(2).mp3
26.5M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》
#سخنرانی: استاد اخلاق و عرفان اسلامی
حضرت آیت الله ضیایی نوری (حفظه الله )
#شب_پنجم
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
روضه استاد ضیایی حفظ الله شب پنجم 1402.mp3
8.64M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》
#روضه: استاد اخلاق و عرفان اسلامی
حضرت آیت الله ضیایی نوری (حفظه الله )
#شب_پنجم
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
روضه حجتالاسلام والمسلمین بصاری شب پنجم 1402.mp3
16.93M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》
#روضه: حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای بصاری
#شب پنجم
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
سینه زنی کربلایی امیر مهدی بصاری زمینه شب پنجم 1402.mp3
10.51M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》
#سینه_زنی: کربلایی امیر مهدی بصاری
#زمینه
#شب_پنجم
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
سینه زنی کربلایی امیر مهدی بصاری سنگین شب پنجم 1402.mp3
6.42M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》
#سینه_زنی: کربلایی امیر مهدی بصاری
#سنگین
#شب_پنجم
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
سینه زنی کربلایی امیر مهدی بصاری شور شب پنجم 1402.mp3
1.88M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》
#سینه_زنی: کربلایی امیر مهدی بصاری
#سنگین
#شب_پنجم
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
سینه زنی حجتالاسلام والمسلمین بصاری شور شب پنجم 1402.mp3
4.33M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》
#سینه_زنی: حجتالاسلام والمسلمین بصاری
#شور
#شب_پنجم
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
سینه زنی کربلایی امیر مهدی بصاری شور2 شب پنجم 1402.mp3
7.02M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》
#سینه_زنی: کربلایی امیر مهدی بصاری
#شور
#شب_پنجم
هیئت سائلین حضرت زینب سلاماللهعلیها لوشان
@saeline_zeynab
🎤چکیده سخنرانی آیت الله استاد ضیایی نوری حفظه الله، شب پنجم فاطمیه دوم:
⭕نکته اول: خلاصه جلسه قبل؛ گفتیم اهل معرفت نتوانستند که نسبت ما با حق تعالی را آنطوری که هست تبیین کنند ، ناچار، متوسل به مثالها شدند. چند تا از این مثالها را تقدیم کردم.
⭕ نکته دوم: نسبت ما با باری تعالی، مثل نسبت عکس و عاکس است؛
■توضیح: آیینههای گوناگونی با اندازههای مختلف وجود دارد. عکس من در تمام آینهها میافتد ولی هر آینه به مطابق کیفیتش عکس من را منعکس میکند. عکسها یکسان نیست، ولی از یک شخص است.
▪میگویند نسبت ما با حق تعالی این چنین است.
⭕نکته سوم: هر موجودی در این عالم به اندازه ظرفیت خودش، حق تعالی را نشان میدهد.
و لذا تعبیر میکنند؛ موجودات این عالم مظاهر حق تعالی هستند. •حقیقت یک چیز است ظهورش متعدد است.
⭕نکته چهارم: نسبت ما با باری تعالی، مثل نسبت قوای نفس ما با نفس ما است. یک نفس است و چند قوا. ■توضیح:
●اولاً، این قوای ما عین نفس ما نیست، جدای از نفس ما هم نیست؛ یعنی هم قوه باصره است و هم صامعه هست و هم.... .
●ثانیاً، نفس ما در تار و پود قوای نفس ما وجود دارد. یعنی امکان ندارد قوه باصره ببیند و نفس ما با خبر نباشد. چرا؟ چون(هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ)؛ یعنی هرکاری که قوای ما انجام بدهند در مرعا و محضر نفس ما انجام میدهند.
●ثالثاً، بین قوای نفس ما و نفس ما بینونت عزلی و جدایی به تمام معنا وجود ندارد؛ یعنی کار این قوا را به نفس هم نسبت میدهیم؛ یعنی، گاهی میگوییم: چشم من دید، گاهی میگوییم: قوه باصرهِ من دید، گاهی میگوییم: من دیدم، هر سه درست است.
●رابعاً در یک روایتی آمده؛ (مَن عَرَفَ نَفسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبَّه)؛ یعنی راه خداشناسی از کانال خودشناسی میگذرد.
▪علامه حسنزاده رحمت الله علیه، در کلمه ۲۱۰، در کتاب ۱۰۰۱ کلمه، آنجا مینویسد: من برای این روایت بیش از ۹۰ معنا جمع کردم و در کلمه ۳۳۰ این ۹۰ معنا را آورده است. یک معنایش همین است که نسبت ما با باری تعالی، همانند نسبت قوای نفس ما با نفس ما است.
☆ یعنی اگر ما نسبت قوا با نفسمان را بشناسیم، نسبت خودمان با رب را میشناسیم.
⭕نکته پنجم: علامه حسنزاده رحمت الله علیه، بین این مثالها مثال اخیر را ترجیح داده است. یعنی نسبت ما با باری تعالی، مثل نسبت ما با قوای نفس ما است. چرا؟ چون با توجه به این خیلی از سوالها جواب داده میشود.
•آیا ما هر کجا بریم خدا با ما هست؟ بله، هر کجا که این قوا هست این نفس هم هست.
•آیا ما هر کاری که انجام بدهیم خدای باری تعالی آگاهی دارد؟ بله، هر کاری که این قوای نفس من میبیند نفس من هم میبیند.
☆دیدن او عین دیدن من است، اصلاً جدایی نیست. ☆نفس من است که در قوه باصره ظهور کرده است؛ خداوند باری تعالی است که در من و تو ظهور کرده است.
⭕نکته ششم: الفاظ زبانی ذکر نیستند، بلکه "وِرد" هستند، غایت نیستند، ولی وسیله هستند، نیاز هستند.
■اهل معرفت بر آن تاکید داشته و اربعینها میگرفتند و ذکر میگفتند:
۱-امام خمینی رحمت الله علیه به نقل از آیت الله شاه آبادی، میفرمود: قلب ما همانند کودک است که میخواهد به زبان بیاید. ما با اذکار لفظی قلب را به زبان میآوریم. شاید اول نتواند درست تلفظ کند اما با تکرار درستش را ادا میکند
۲-مرحوم آقای قاضی رحمت الله علیه، توصیهاش این بود: هر ذکر را انسان، یک سال بر آن، مداومت داشته باشد، نه یک اربعین!
۳- علامه حسنزاده رحمه الله علیه، در رابطه با علامه طباطبایی، میفرمود: وقتی ایشان به من یک ذکر را توصیه میکرد که یک اربعین داشته باش، من ۱۰ تا اربعین آن را داشتم.
☆پس باید بگویی لا اله الا الله و ...، تا قلب به زبان بیاید و لذا این ذکر لفظی نیاز است تا به ذکر قلبی برسید.
⭕نکته هفتم: ما دو نوع ذکر داریم:
۱. اذکار عمومی؛ این اذکار به درد همه میخورد و اگر هر کسی آن را به کار گیرد به نتیجه میرسد.
▪البته شاید نتایج متفاوت باشد، چون جانها متفاوت است. این اذکار را، عموماً ائمه ماذکر کردهاند.
۲. اذکار خصوصی؛ این اذکار را طبیب حاذق میخواهد. نمیشود هر کسی آنها را به کار بگیرد و دارو تجویز کند.
■توضیح: دو نفر که یک نوع مریضی دارند پیش یک دکتر میروند. اما دکتر بر اساس مزاج آنها دارو تجویز میکند. دارو های آنها بااینکه در نوع بیماری مثل هم هستند ولی مزاج ها متفاوت است، به همین دلیل دکتر یکجور دارو تجویز نکرده است.
☆ما نباید سراغ هر کسی برویم و بگوییم به ما ذکر بدهید.
⭕نکته هشتم: چه کسی میتواند ذکر بدهد؟
■الان بعضیها دُکّان باز کردهاند، چه مریدهایی دارند، عرفانهای کاذب بیداد میکند، از همه جا بدتر استان البرز است. البته بعضی کارهای خارقالعاده را انجام میدهند تا جاذبه ایجاد کنند.
▪انجام کار خارقالعاده دلیل بر حقانیت نمیشود هر نفسی که قوی باشد میتواند کار خارقالعاده انجام بدهد.
☆لذا کسی میتواند ذکر بدهد که باطن من و شما را بخواند، یعنی چشم برزخی داشته باشد. عین همان طبیبی که طبق مزاج، دارو تجویز میکرد.
☆در حال حاضر من کسی را نمیشناسم چنین ویژگی داشته باشد.
⭕نکته نهم: نکاتی در رابطه با مرتاضهای هندی؛
آنها کسانی هستند که به خاطر ریاضتها، قوی میشوند و به همین دلیل میتوانند تصرفاتی داشته باشند.
■علامه حسنزاده رحمت الله علیه، میفرمود: خاصیت مایع زلال انعکاس تصویر است. حالا فرقی ندارد تو حوضچه، آب چشمه باشد، یا پر از ادرار باشد. در هر دو صورت، اگر برویم کنار آن حوضچه و بایستیم و آن مایع زلال را ببینیم، عکسمان را میبینیم. علامه میفرمود: آن مرتاضهای هندی، مثل حوضچه ادرار هستند! اما اون ولی خدا آب چشمه است.
▪در مثال دیگری میفرمود: گاو و خوک، هر دو قوی هستند، ولی یکی حلال و یکی حرام و نجس است. نفس قوی دلیل بر طهارت نمیشود.
☆ کای بسا ابلیس آدمرو که هست\پس به هر دستی نباید داد دست.
•لذا نتیجه میگیریم که نفس قوی تاثیرگذار است ولی دلیل بر حقانیت نمیشود.
☆برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مرتاضهای هندی دو کتاب معرفی شده است: ۱. کتاب "تاریخ تمدن ویلدورانت". ۲.کتاب "ارمغان هند و پاک"، اثر؛ مرتضوی لنگرودی.
⭕نکته دهم: امام صادق علیه السلام میفرماید:
من تعجب میکنم از کسی که در چهار مورد ناراحتی دارد و چرا پناه نمیبرد به چهار چیز آن هم به چهار راهکارِ معنوی!!
۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» پناه نمی برد. چرا؟ چون: فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا {فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ}.
۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین و افسرده است، چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» پناه نمی برد. چرا؟ چون: فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا {فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ}.
۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» پناه نمی برد. چرا؟ چون: فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا {فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا}.
۴-در شگفتم برای کسی که مشکل مالی دارد و به هر کاری وارد میشود نتیجه نمی دهد، چگونه به ذکر «ماشاءالله لاقوة الا بالله» پناه نمی برد. چرا؟ چون: فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا {فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا}.
☆این اذکار از آیات قرآن است.
☆ دقت کنید امام صادق علیه السلام فرمود من شنیدم از خدا؛ [فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ]، نفرمود: من در قرآن خواندم. (سَمِعتُ) یعنی نشان میدهد که فقط مخاطب اصلی قرآن پیامبر نبود، بلکه امامان ما هم مخاطب اصلی قرآن هستند.
☆ به چون و چرا روایت کاری نداشته باشید و بدانید که اثرگذار است، پس اذکار را تجربه کنید. روزی رسان دیگریست، ما همه وسیلهایم، باید مقدمات را آن فراهم بکند!
💠هیئت سائلین حضرت زینب سلام الله علیها، فاطمیه دوم ۱۴۴۵
@saeline_zeynab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیگه بالغ شدی!
#احکام_به_زبان_ساده_۱
#هر_روز_یک_مسئله_از_احکام
برای دیگران ارسال کنید...
@saeline_zeynab
#شب_یلدا
ما را شبِ دیدار بُوَد هر شب جمعه
دل منتظر یار بُوَد هر شب جمعه
شب یلدا شده بر گُلِ زهرا بشتابید
یوسُف، سرِ بازار بُوَد هر شب جمعه
خون شد جگر ما ز بس، آدینه شمردیم
بین، دیده چه خونبار بُوَد هر شب جمعه
گویند چرا هیئتیان خواب ندارند
گو فاطمه بیدار بُوَد هر شب جمعه
آدینه ای، آن جانِ جهان می رسد از راه
زآن دل، پِیِ دلدار بُوَد هر شب جمعه
ای گمشده ی فاطمه برگرد که دل ها
از عشق تو سرشار بُوَد هر شب جمعه
@saeline_zeynab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیر به نماز نرسی!
وصل شدن به نماز جماعت
#احکام_به_زبان_ساده_۲
#هر_روز_یک_مسئله_از_احکام
برای دیگران ارسال کنید...
@saeline_zeynab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وسواس نباش!
#احکام_به_زبان_ساده_۳
#هر_روز_یک_مسئله_از_احکام
برای دیگران ارسال کنید...
@saeline_zeynab