eitaa logo
هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان
378 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
275 ویدیو
36 فایل
"سَلامٌ عَلی قَلبِ زِینَبِ الصَّبور" ارتباط با ادمین : @saman_m_chegini
مشاهده در ایتا
دانلود
《مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه 》 سخنران: حضرت آیت الله ضیایی نوری با مداحی : کربلایی امیرمهدی بصاری هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
43.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد آیت الله ضیایی نوری چرا گناه میکنیم؟ چگونه گناه نکنیم؟ شب سوم دهه دوم فاطمیه هیئت سائلین حضرت زینب سلام الله علیها @saeline_zeynab
AudioCutter_سخنرانی استاد ضیایی حفظ الله شب پنجم 1402(2).mp3
26.5M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》 : استاد اخلاق و عرفان اسلامی حضرت آیت الله ضیایی نوری (حفظه الله ) هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
روضه استاد ضیایی حفظ الله شب پنجم 1402.mp3
8.64M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》 : استاد اخلاق و عرفان اسلامی حضرت آیت الله ضیایی نوری (حفظه الله ) هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
روضه حجت‌الاسلام والمسلمین بصاری شب پنجم 1402.mp3
16.93M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》 : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای بصاری پنجم هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
سینه زنی کربلایی امیر مهدی بصاری زمینه شب پنجم 1402.mp3
10.51M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》 : کربلایی امیر مهدی بصاری هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
سینه زنی کربلایی امیر مهدی بصاری سنگین شب پنجم 1402.mp3
6.42M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》 : کربلایی امیر مهدی بصاری هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
سینه زنی کربلایی امیر مهدی بصاری شور شب پنجم 1402.mp3
1.88M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》 : کربلایی امیر مهدی بصاری هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
سینه زنی حجت‌الاسلام والمسلمین بصاری شور شب پنجم 1402.mp3
4.33M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》 : حجت‌الاسلام والمسلمین بصاری هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
سینه زنی کربلایی امیر مهدی بصاری شور2 شب پنجم 1402.mp3
7.02M
《مراسم عزاداری ایام فاطمیه دُوُّم 》 : کربلایی امیر مهدی بصاری هیئت سائلین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها لوشان @saeline_zeynab
🎤چکیده سخنرانی آیت الله استاد ضیایی نوری حفظه الله، شب پنجم فاطمیه دوم: ⭕نکته اول: خلاصه جلسه قبل؛ گفتیم اهل معرفت نتوانستند که نسبت ما با حق تعالی را آنطوری که هست تبیین کنند ، ناچار، متوسل به مثال‌ها شدند. چند تا از این مثال‌ها را تقدیم کردم. ⭕ نکته دوم: نسبت ما با باری تعالی، مثل نسبت عکس و عاکس است؛ ■توضیح: آیینه‌های گوناگونی با اندازه‌های مختلف وجود دارد. عکس من در تمام آینه‌ها می‌افتد ولی هر آینه به مطابق کیفیتش عکس من را منعکس می‌کند. عکس‌ها یکسان نیست، ولی از یک شخص است. ▪می‌گویند نسبت ما با حق تعالی این چنین است. ⭕نکته سوم: هر موجودی در این عالم به اندازه ظرفیت خودش، حق تعالی را نشان می‌دهد. و لذا تعبیر می‌کنند؛ موجودات این عالم مظاهر حق تعالی هستند. •حقیقت یک چیز است ظهورش متعدد است. ⭕نکته چهارم: نسبت ما با باری تعالی، مثل نسبت قوای نفس ما با نفس ما است. یک نفس است و چند قوا. ■توضیح:  ●اولاً، این قوای ما عین نفس ما نیست، جدای از نفس ما هم نیست؛ یعنی هم قوه باصره است و هم صامعه هست و هم.... . ●ثانیاً، نفس ما در تار و پود قوای نفس ما وجود دارد. یعنی امکان ندارد قوه باصره ببیند و نفس ما با خبر نباشد. چرا؟ چون(هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ)؛ یعنی هرکاری که قوای ما انجام بدهند در مرعا و محضر نفس ما انجام می‌دهند. ●ثالثاً، بین قوای نفس ما و نفس ما بینونت عزلی و جدایی به تمام معنا وجود ندارد؛ یعنی کار این قوا را به نفس هم نسبت می‌دهیم؛ یعنی، گاهی می‌گوییم: چشم من دید، گاهی می‌گوییم: قوه باصرهِ من دید، گاهی می‌گوییم: من دیدم، هر سه درست است. ●رابعاً در یک روایتی آمده؛ (مَن عَرَفَ نَفسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبَّه)؛ یعنی راه خداشناسی از کانال خودشناسی می‌گذرد. ▪علامه حسن‌زاده رحمت الله علیه، در کلمه ۲۱۰، در کتاب ۱۰۰۱ کلمه، آنجا می‌نویسد: من برای این روایت بیش از ۹۰ معنا جمع کردم و در کلمه ۳۳۰ این ۹۰ معنا را آورده‌ است. یک معنایش همین است که نسبت ما با باری تعالی، همانند نسبت قوای نفس ما با نفس ما است. ☆ یعنی اگر ما نسبت قوا با نفسمان را بشناسیم، نسبت خودمان با رب را می‌شناسیم. ⭕نکته پنجم: علامه حسن‌زاده رحمت الله علیه، بین این مثال‌ها مثال اخیر را ترجیح داده است. یعنی نسبت ما با باری تعالی، مثل نسبت ما با قوای نفس ما است. چرا؟ چون با توجه به این خیلی از سوال‌ها جواب داده می‌شود. •آیا ما هر کجا بریم خدا با ما هست؟ بله، هر کجا که این قوا هست این نفس هم هست. •آیا ما هر کاری که انجام بدهیم خدای باری تعالی آگاهی دارد؟ بله، هر کاری که این قوای نفس من می‌بیند نفس من هم می‌بیند. ☆دیدن او عین دیدن من است، اصلاً جدایی نیست. ☆نفس من است که در قوه باصره ظهور کرده است؛ خداوند باری تعالی است که در من و تو ظهور کرده است. ⭕نکته ششم: الفاظ زبانی ذکر نیستند، بلکه "وِرد" هستند، غایت نیستند، ولی وسیله هستند، نیاز هستند. ■اهل معرفت بر آن تاکید داشته و اربعین‌ها می‌گرفتند و ذکر می‌گفتند: ۱-امام خمینی رحمت الله علیه به نقل از آیت الله شاه آبادی، می‌فرمود: قلب ما همانند کودک است که می‌خواهد به زبان بیاید. ما با اذکار لفظی قلب را به زبان می‌آوریم. شاید اول نتواند درست تلفظ کند اما با تکرار درستش را ادا می‌کند ۲-مرحوم آقای قاضی رحمت الله علیه، توصیه‌اش این بود: هر ذکر را انسان، یک سال بر آن، مداومت داشته باشد، نه یک اربعین! ۳- علامه حسن‌زاده رحمه الله علیه، در رابطه با علامه طباطبایی، می‌فرمود: وقتی ایشان به من یک ذکر را توصیه می‌کرد که یک اربعین داشته باش، من ۱۰ تا اربعین آن را داشتم. ☆پس باید بگویی لا اله الا الله و ...، تا قلب به زبان بیاید و لذا این ذکر لفظی نیاز است تا به ذکر قلبی برسید. ⭕نکته هفتم: ما دو نوع ذکر داریم:  ۱. اذکار عمومی؛ این اذکار به درد همه می‌خورد و اگر هر کسی آن را به کار گیرد به نتیجه می‌رسد. ▪البته شاید نتایج متفاوت باشد، چون جان‌ها متفاوت است. این اذکار را، عموماً ائمه ماذکر کرده‌اند. ۲. اذکار خصوصی؛ این اذکار را طبیب حاذق می‌خواهد. نمی‌شود هر کسی آنها را به کار بگیرد و دارو تجویز کند‌. ■توضیح: دو نفر که یک نوع مریضی دارند پیش یک دکتر می‌روند. اما دکتر بر اساس مزاج آنها دارو تجویز می‌کند. دارو های آنها بااینکه در نوع بیماری مثل هم هستند ولی مزاج ها متفاوت است، به همین دلیل دکتر یکجور دارو تجویز نکرده است. ☆ما نباید سراغ هر کسی برویم و بگوییم به ما ذکر بدهید. ⭕نکته هشتم: چه کسی می‌تواند ذکر بدهد؟
■الان بعضی‌ها دُکّان باز کرده‌اند، چه مریدهایی دارند، عرفان‌های کاذب بیداد می‌کند، از همه جا بدتر استان البرز است. البته بعضی کارهای خارق‌العاده را انجام می‌دهند تا جاذبه ایجاد کنند. ▪انجام کار خارق‌العاده دلیل بر حقانیت نمی‌شود هر نفسی که قوی باشد می‌تواند کار خارق‌العاده انجام بدهد. ☆لذا کسی می‌تواند ذکر بدهد که باطن من و شما را بخواند، یعنی چشم برزخی داشته باشد. عین همان طبیبی که طبق مزاج، دارو تجویز می‌کرد. ☆در حال حاضر من کسی را نمی‌شناسم چنین ویژگی داشته باشد. ⭕نکته نهم: نکاتی در رابطه با مرتاض‌های هندی؛ آنها کسانی هستند که به خاطر ریاضت‌ها، قوی می‌شوند و به همین دلیل می‌توانند تصرفاتی داشته باشند‌. ■علامه حسن‌زاده رحمت الله علیه، می‌فرمود: خاصیت مایع زلال انعکاس تصویر است. حالا فرقی ندارد تو حوضچه، آب چشمه باشد، یا پر از ادرار باشد. در هر دو صورت، اگر برویم کنار آن حوضچه و بایستیم و آن مایع زلال را ببینیم، عکسمان را می‌بینیم. علامه می‌فرمود: آن مرتاض‌های هندی، مثل حوضچه ادرار هستند! اما اون ولی خدا آب چشمه است. ▪در مثال دیگری می‌فرمود: گاو و خوک، هر دو قوی هستند، ولی یکی حلال و یکی حرام و نجس است. نفس قوی دلیل بر طهارت نمی‌شود. ☆ کای بسا ابلیس آدم‌رو که هست\پس به هر دستی نباید داد دست‌. •لذا نتیجه می‌گیریم که نفس قوی تاثیرگذار است  ولی دلیل بر حقانیت نمی‌شود. ☆برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مرتاض‌های هندی دو کتاب معرفی شده است: ۱. کتاب "تاریخ تمدن ویل‌دورانت". ۲.کتاب "ارمغان هند و پاک"، اثر؛ مرتضوی لنگرودی. ⭕نکته دهم: امام صادق علیه السلام می‌فرماید: من تعجب می‌کنم از کسی که در چهار مورد ناراحتی دارد و چرا پناه نمی‌برد به چهار چیز آن هم به چهار راهکارِ معنوی!!  ۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» پناه نمی برد. چرا؟ چون: فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا {فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ}. ۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین و افسرده است، چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» پناه نمی برد. چرا؟ چون: فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا {فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ‏}. ۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» پناه نمی برد. چرا؟ چون: فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا {فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا}. ۴-در شگفتم برای کسی که مشکل مالی دارد و به هر کاری وارد میشود نتیجه نمی دهد، چگونه به ذکر «ماشاءالله لاقوة الا بالله» پناه نمی برد. چرا؟ چون: فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا {فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا}. ☆این اذکار از آیات قرآن است. ☆ دقت کنید امام صادق علیه السلام فرمود من شنیدم از خدا؛ [فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ]، نفرمود: من در قرآن خواندم. (سَمِعتُ) یعنی نشان می‌دهد که فقط مخاطب اصلی قرآن پیامبر نبود، بلکه امامان ما هم مخاطب اصلی قرآن هستند. ☆ به چون و چرا روایت کاری نداشته باشید و بدانید که اثرگذار است، پس اذکار را تجربه کنید. روزی رسان‌ دیگریست، ما همه وسیله‌ایم، باید‌ مقدمات را آن فراهم بکند! 💠هیئت سائلین حضرت زینب سلام الله علیها، فاطمیه دوم ۱۴۴۵ @saeline_zeynab
شرح اصول کافی آیت الله حسینی آملی (حفظه الله تعالی) پخش زنده‌ی کلاس از طریق ویدئو پروژکتور. مکان: حسینیه فردی زمان: جمعه یکم دی ماه ، راس ساعت ۱۰ صبح 🟢(خواهران و برادران) هیئت سائلین حضرت زینب (سلام الله علیها)
ما را شبِ دیدار بُوَد هر شب جمعه دل منتظر یار بُوَد هر شب جمعه شب یلدا شده بر گُلِ زهرا بشتابید یوسُف، سرِ بازار بُوَد هر شب جمعه خون شد جگر ما ز بس، آدینه شمردیم بین، دیده چه خونبار بُوَد هر شب جمعه گویند چرا هیئتیان خواب ندارند گو فاطمه بیدار بُوَد هر شب جمعه آدینه ای، آن جانِ جهان می رسد از راه زآن دل، پِیِ دلدار بُوَد هر شب جمعه ای گمشده ی فاطمه برگرد که دل ها از عشق تو سرشار بُوَد هر شب جمعه @saeline_zeynab
اُمُّ الادب، اُمُّ الوفا، اُمُّ البنینی دلگرمی و وصف امیرالمومنینی 📌 مراسم وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها ♦️سخنران : حجت الاسلام والمسلمین بصاری 🎤 مداح : کربلایی امیرمهدی بصاری 📆زمان‌ : سه شنبه ۵ دی‌ماه، ساعت ۲۰ 🕌مکان:لوشان، خیابان شهیدمیرزایی، حسینیه فردی هیئت سائلین حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) @saeline_zeynab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهید سید رضی موسوی: مشکی پوشیدن را ترک نکردم چون حاج قاسم به من وعدۀ شهادت داده بود. @saeline_zeynab