فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺#پیشنهاد_دانلود
حجتالاسلام سید علی غروی
فاطمیه سال ۶۸
هیئت پنجهشاه کاشان
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستانبابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🇮🇷🏴
حضور مدیر محترم و اساتید و طلاب گرامی مدرسه همراه خانوادههای این عزیزان در سفر زیارتی حضرت ثامنالحجج "علیه السلام"؛
پس از ارسال تصاویر و اعلام گزارشات سفر، در کانال درج میگردد.
https://eitaa.com/safirn_gatab
📸 برگزاری کلاسهای درس در سفر زیارتی حضرت ثامنالحجج "علیهالسلام"
#دوشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۲۸
#مشهدمقدس
🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستانبابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🇮🇷
📣 #اطلاعیه | ثبت سوابق جهادگران حوزوی
🔸 قابل توجه طلاب جهادگر حوزوی
🔸با توجه به رونمایی از سامانه جهادگران حوزوی توسط حضرت آیت الله اعرافی دامت برکاته و شروع فرآیند ثبت گروههای جهادی و صدور مجوز، ابتدا باید از طریق پنل شخصی در سامانه نجاح سوابق خود را ثبت نمایید.
🔹مهلت ثبت سوابق در سامانه نجاح از 22 آبان تا 2 آذر 1403 میباشد.
🌐 لینک ثبت سوابق: http://reg.ismc.ir/rules/502
#سامانه_جهادگران_حوزوی
#طلاب_جهادی
—————————————
🔰#جهادگران_حوزوی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سایت |ایتا | آپارات| کارگاه رسانه
مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
📣 #اطلاعیه | ثبت سوابق جهادگران حوزوی 🔸 قابل توجه طلاب جهادگر حوزوی 🔸با توجه به رونمایی از سامانه
دوستان بروید داخل پنل خودتان حتما انحام بدهید
راه تحول حوزه
هویت حوزه علمیه گره خورده است به هویت انبیا و اولیاء، "العلماء ورثه الانبیا"، " العلماء امناء الرسل" ، "العلماء مصابیح الارض و خلفاء الانبیا"، انبیا و امامان متصل کننده انسانها با آن حقیقت بینهایتند "سُفَراءَ في خَلقِهِ يُعَبِّرونَ عَنهُ إلى خَلقِهِ و عِبادِهِ" وحی دستگیری علمی و امامت دستگیری عملی برای حرکت انسانها به سمت خدا است همان حقیقت بینهایت. به همین سبب همانطور که نبی و امام با دو جهت کشف و معرفت خداوند از یک سوی و بسط و دستگیری از خلق از سوی دیگر شناخته میشوند، علما و نهاد علم نیز نیاز به همین دو بال و دو جهت دارد. هویت حوزه های علمیه را "نفر" و "رجعت" میسازد، رفتن به سمت کانون علم که اجتهاد است و بازگشت به سمت مردم که تعلیم و تزکیه و تبلیغ است.
این یعنی دستگاه تعلیم و تربیت حوزوی باید هم توان استنباط و اجتهاد را به طلاب بدهد و هم توان نصرت جبهه حق و تبلیغ و خدمت و گره گشایی از مردم را، طلاب باید به ابزار هنر و رسانه مجهز شوند، باید همانطور که علم مقدس را کسب میکنند قدرت مقدس را نیز مطمح نظر داشته باشند. دستگاه پژوهش و تولید علم نیز باید این هر دو سوی را داشته باشد، هم توان اتصال به منابع و تراث را داشته باشد و هم مسائل مرتبط با صحنه جامعه و حاکمیت و علوم بشری را مدنظر قرار دهد. این تحول در حوزه است که باعث تحول در علوم و تکمیل اجتهاد میشود اما همین تحول در حوزه ، خودش مبتنی است بر تحول انفسی در علما و طلاب و حوزویان. طلابی که سبک زندگیشان دور از جامعه است، به قم میآیند اما بازنمیگردند، در شهرکهایی دور از حتی شهر قم زیست میکنند مسیر عبور و مرورشان هم از مردم دور است سالهای سال کلاس میروند و هیچ گاه باری از جامعه را بر نمیدارند، ماموریتی ندارند، نصرت جبهه حق و دستگاه ولایت و حاکمیت و درگیری با جبهه و تمدن طاغوت و استکبار را فوق برنامه و حاشیه زندگیشان میبینند، اینها نمیتوانند تحول حوزه را رقم بزنند. حوزه اگر درجا بزند و رشد نکند دستگیری نمیتواند کند و چنین علمایی نبودشان ثلمه و خلئی را در جامعه باعث نخواهد شد.
متاسفانه برخی به اسم تحول حوزه اتصال به منابع و تراث و سابقه علمی حوزوی را نفی میکنند و برخی نیز به اسم اتصال به منابع و تراث و استقلال حوزه، دست حوزه را از دست مردم جدا میکنند و اقامه دین که همه این علوم به قول حضرت امام ره مقدمه آن است، را رها میکنند و حوزه را تبدیل میکنند به یک موجود منزوی نیمه مرده.
راه حل چیست؟ راه حل اتصال به اندیشه و مکتب امام ره است در همه سطوح و ساحتها. نهاد حوزه باید هویت خود را بیابد، علم باید در عین حق طلبی و حق نمایی اما ذیل ولایت رسالتهای خود را تعریف کند، علوم معارفی و حکمی باید رسالت خود را در تنزیل و رسیدن به متن مردم و حاکمیت ایفا کنند، مقام نظر را تا بستر عمل امتداد دهند و کاربردی شوند، حکمت عملی باید اینقدر نحیف نماند و فربه شود، فقه باید رویکرد تمدنی و حاکمیتی پیدا کند، مناسب امروز ما ، با مسائل متنوعی که با آنها مواجهیم، اصول باید بتواند چنین نقش مباشری فقه برای اقامه دین را پشتیبانی کند، اخلاق و سلوک باید بتواند خود را در ابعاد یک جامعه و بلکه یک حرکت جهانی بازتعریف کند و ارتباط وثیق خود با ولایت و حکومت را به چشم آورد. این حرفها جدید نیست، اینها را سالها است رهبران اندیشمند و تیزبین ما گفته اند حتی سالها قبل از انقلاب نیز مساله تحول حوزه مطرح بوده است، اما حوزه امروز امکانات مهمی برای تحول در اختیار دارد، ارتباط با دستگاه اقامه دین و حاکمیت الهی، و مردمی قیام کرده و مقاوم و دشمنی که دشمنیش را بیش از پیش متوجه حوزه های علمیه کرده همگی فرصتی جدی برای تحول حوزه پدید آورده، الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون. دشمن را باید در همه ابعاد تمدنی دید و این تحول و حرکت و خیزش درونی در نهاد علم دینی و رهبری اجتماعی را سهل خواهد نمود. این همه نیاز به عزم جدی همه کشور و خصوصا طلاب جوان دارد برای تحول و ارتقای این نهاد مقدس.
📖مسابقه بزرگ کتابخوانی
❇️دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در ادامه برنامه برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقه کتابخوانی از کتاب ((انسان 250 ساله)) ویژه حوزویان برادر سراسر کشور را برگزار می نماید.
🗓 زمان برگزاری مسابقه : اول تا سی ام آذر 1403
🎁 جوایز مسابقه
🥇5 نفر اول طبق قرعه هر نفر بیست میلیون ریال
🥈 30نفر از میان شرکت کنندگان با نمره قابل قبول هر نفر پنج میلیون ریال
🥉20 نفر از میان همه شرکت کنندگان هر نفر پنج میلیون ریال
◀️جهت کسب اطلاعات و دریافت فایل کتاب به نشانی زیر مراجعه نمایید.
🌐https://spoh.ir/?p=7997
◀️جهت شرکت در مسابقه اینجا را کلیک کنید و به صفحه آزمون های من بروید.
✅دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزههای علمیه 👇
https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
◀️ آشنایی با علماء و مجتهدین بابل
✳️مختصری از زندگینامه علماء و فقهای حوزه علمیه شهرستان بابل✳️
🔴 بخش دوم؛
حضرت آیت الله محمد فاضل استرآبادی "رحمهالله"
فاضل استرابادی، محمد (1314- ۱۳۹۵ش) فرزند شیخ نجفعلی، از کودکی نزد پدرش تحصیل علوم دینی را در نجف آغاز کرد و در مدرسه کبرای آخوند خراسانی نزد شیخ عبدالله تهرانی، ادبیات عرب و خوش نویسی را آموخت.
سپس در ۱۳۲۶شمسی همراه خانواده به بابل رفت و در مدرسه صدر نزد سید محقق بهشتی، شیخ محمد علی طبرستانی و پدر بزرگوار خود آیت الله نجفعلی فاضل "رحمهمالله" مقدمات تحصیل حوزوی را فراگرفت و چندی نیز در مدرسه آیت الله کوهستانی "رحمهالله" در کوهستان نزد وی و دیگر علمای آنجا دانشهای دینی را آموخت. سپس در ۱۳۳۰ شمسی به نجف رفت و از درس مدرسانی چون صافی اصفهانی، باقری اصفهانی و مدنی تبریزی بهره برد و در درسهای خارج فقه عالمانی چون سید محمود شاهرودی، سید نصرالله مستنبط تبریزی و سیدابوالقاسم خویی شرکت کرد و در ۱۳۵۴شمسی به بابل بازگشت و چندی به تدریس و امور دینی در مدرسه کاظم بیک ؛ علامه حائری ره و صدر بابل پرداخت. او به کوششهای سیاسی در مخالفت با حکومت پهلوی نیز پرداخت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راه اندازی نهادهای انقلابی نقشی مؤثر داشت. در ۱۳۵۸شمسی در انتخابات دوره اول مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم بابل به مجلس راه یافت. در دهه ۱۳۶۰ شمسی حوزه علمیه فیضیه مازندران را در بابل تأسیس کرد و به تدریس و تربیت بیش از سه هزار طلبه پرداخت.
🏴 تاریخ وفات؛
آفتاب عمر مرحوم آیت الله فاضل در ششم آذر ۱۳۹۵ هجری شمسی غروب کرده و پیکرش را با وصیت خودش به نجف برده و در مقبرة العلماء وادی الاسلام به خاک سپردند.
🖌تالیفات ایشان؛
📘شرح لمعه بحث طهارت؛
📗تحلیل تاریخی اربعین حسینی؛
📕عاشورا؛
📒اربعین ونوروز
📚مجموعه مقالات؛ دعا و نیایش
🎙گوشه ای از تأکیدات و فرمایشات ایشان؛
✔️می فرمود: زرنگ باش اما زرنگی نکن.
زرنگ باش یعنی مواظب باشید سرتان کلاه نرود و برای مردم زرنگی کن یعنی دنبال منافع شخصی نباشید و کار مردم را راه بیندازید.
✔️در اسلام دو مستحب است که ثواب نامحدود دارد:
یکی نماز شب و دیگری نماز جماعت.
✔️درحد امکان از نوافل شبانه روزی غافل نباش که بسا خیر و برکتش از فرائض (نمازهای واجب یومیه) بیشتر باشد."
✳️انجمن تاریخ حوزه علمیه شهرستان بابل✳️
بخشی از مقاله تحلیل نقادانه درسنامه مهارت های پژوهشی.pdf
29.5K
به پیوست یک صفحه از مقاله این جانب با عنوان "تحلیل نقادانه درسنامه مهارتهای پژوهشی " تقدیم می شود.
🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستانبابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🇮🇷
هدایت شده از کانال خیریه امام حسین علیه السلام
#قربانی
به لطف خدا توفیق شد امروز تعدادی مرغ به وزن ۴۱ کیلو گرم قربانی و در بین نیازمندان توزیع شود.
ان شاء الله خداوند از همگی به احسن وجه قبول کند🙏
❤️برای ترویج کار خیر به ما بپیوندید
جهت ارتباط با ادمین👇
@MohammadMAHDi_110
📞۰۹۱۱۶۱۳۶۷۰۱
https://eitaa.com/Imam_hossein_308
🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙امام خمینی "رحمهالله"، نجف اشرف، درس خارج ولایت فقیه، ۵۶ سال پیش:
معرفی کنید اسلام را به مردم تا بچه های ما نگویند سیاست باید از دیانت جدا باشد!
⭕️ پرسید: اون مسجد که بالای مأذنه، اذان میگوید به سیاست انگلستان ضرری دارد؟؟؟
❗️گفتند: نه!
🥀گفت: خب! پس هر چی میخواهد بگوید، بگوید!
🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستانبابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🇮🇷🏴
▪️▪️▪️
▪️▪️
▪️
▪️السّلام علیکِ یا فاطمةالزهراء▪️
▪️روضه خانگی
🏴 زمان:
از ۲۶ جمادی الاولی برابر با پنجشنبه ۸ آذر
(بهمدت ۸ شب) ساعت: ۱۸:۳۰
🏴 مکان:
بابل_ خیابان امام خمینی"رحمهالله"_ کوچه فرهنگ۶_ منزل خادم الزهراء حجةالاسلام اکبرپور روشن
https://eitaa.com/safirn_gatab
🇮🇷🏴
مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
اوقات قمر در عقرب سال 1403 بر مبنای محاسبه برج و صورت فلکی استخراج: مصدق #تقویم_قمر_در_عقرب_١۴۰۳
❌ امشب وارد قمر در عقرب میشویم (ساعت ۰۲:۰۹ بامداد) الی دوشنبه ۱۲ آذر (ساعت ۲۱:۳۵) پایان صورت فلکی عقرب.
دعای رفع نحسی قمر در عقرب را بخوانید.
اکثر #بلاها و #گرفتاریها بخاطر ندانستن روزهای حساس هست.
این قمر در عقرب را میتوان ابر نحس نامید چون هم قمر در عقرب است هم محاق است و هم یک روزش با ایام نحس ماهانه مصادف است که غیر از عبادت و استغفار نشاید و صدقه فراموش نشود.
🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستانبابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🇮🇷🏴
مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
اوقات قمر در عقرب سال 1403 بر مبنای محاسبه برج و صورت فلکی استخراج: مصدق #تقویم_قمر_در_عقرب_١۴۰۳
🔴 اوقات قمر در عقرب سال 1403 طبق برخی روایات اسالمی، ازدواج و مسافرت در هنگام محاق (آخر ماه) و هنگامی که ماه در عقرب است کراهت دارد.
برج عقرب، هشتمین برج منطقه البروج است که خورشید هرساله در آبان درون این برج قرار می گیرد ولی ماه تقریبا هر 27 روز
یکبار از آن عبور می کند. (برجها به ترتیب: حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو، حوت) در حدود 3000 سال پیش مفهوم برج فلکی و صورت فلکی تقریبا یکسان بود یعنی هر برجی بنام صورت فلکی که در مجاورت آن قرار داشت نامگذاری شده بود. اما امروزه بعلت حرکت تقدیمی زمین و جابجایی نقطه اعتدال بهاری در طی قرون متمادی، هر یک از برجها به اندازه تقریبا یک برج به عقب جابجا شده اند و دیگر نام برج فلکی با نام صورت فلکی درون آن مطابقت ندارد. بطوریکه اول فروردین که گذشتگان آن را، ورود خورشید به برج حمل می دانستند اکنون عملاً در صورت فلکی حوت اتفاق می افتد.
از این رو بین منجمین اختلاف نظر است که آیا مراد از قمر در عقرب که منجمین گذشته بکار می بردند همان برج عقرب یعنی هشتمین برج بعد از نقطه اعتدال بهاری است یا منظور صورت فلکی عقرب است که ستارگان آن، در آسمان پیداست؟
هرچند اغلب منجمین و تقویم نویسان نظر اول را ملاک محاسبه قرار می دهند اما برخی محققین نظر دوم یعنی صورت فلکی عقرب را ترجیح می دهند چنانکه علامه مجلسی در بحار نیز با همین نظر موافق است. ما در اینجا برای رعایت احتیاط در هر دو نظر، شروع قمر در عقرب را از برج عقرب هنگامی که طول دایره البروجی ماه به هشتمین برج یعنی 210 درجه می رسد، و پایان آن را در صورت فلکی عقرب و به هنگام عبور ماه از صفحه کهکشانی محاسبه کرده ایم و لذا مدت قمر در عقرب حدود 4 روز بطول می انجامد.
🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستانبابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🇮🇷🏴
هدایت شده از حوزهعلمیهشهرستانبابل
#اطلاعیهمراسماتفاطمیهدوم
🏴 برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
به نیت واقف محترم مرحوم حاج محمد مهدی تاجر قزوینی ، همسرمرحومه و خاندان آیات عظام علامه حائری ره
⚫️با سخنرانی ائمه محترم جمعه شهرستان
🔶دوشنبه 12 -9-1403
حجت الاسلام والمسلمین روحانی؛ امام جمعه محترم شهر بابل
🔶سه شنبه 13-9-1403
حجت الاسلام والمسلمین بابائیان؛ امام جمعه محترم شهر امیرکلا
🔶چهارشنبه 14-9-1403
حجت الاسلام والسلمین شیخی؛امام جمعه محترم زرگرشهر
⚫️با مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت
🕖زمان: ساعت ۷ الی ۸:۳۰ بصرف صبحانه
📍مکان: بابل، خیابان امام خمینی؛ کوچه ایثار ۸ ؛ مدرسهعلمیهعلامهحائری ره
در خدمت همه علماء و فضلاء، بازاریان و همه محبین اهل بیت هستیم.
#ویژهبرادران
#مدرسهعلمیهعلامهحائریره
#مدیریتحوزهعلمیهمنطقهبابل
-567992576_-392020328.mp3
10.56M
🎧 تلاوت اختصاصی سوره فتح توسط استاد کریم منصوری
-200335616_-17568902.mp3
26.33M
🎧 قرائت اختصاصی دعای چهاردهم صحیفه سجادیه توسط حاج مهدی سماواتی