eitaa logo
مدرسه صاحب الزمان علیه‌السلام
2.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
74 فایل
🔸 مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان ارواحنافداه 🔹وابسته به بنیادعلمی فرهنگی هاد ( تولیت حضرت حجّت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری) 📍اصفهان، خیابان امام خمینی خیابان درخشان،خیابان حکمت ✅ آیدی خادم کانال جهت ارسال انتقادات و پیشنهادات👇 @yahosaeinjan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هجرت از خود به سمت خدا 🔹هجرت یک معنای بزرگی است. و از همه هجرتها [مهمتر] هجرت از خودبینی و راه افتادن از این انانیت نفس و هجرت از خود به خداست. 🔸هجرت رسول اکرم، از مکه به مدینه برای این بود که به بشر راه هجرت را، این هجرت از خود به خدا را نشان بدهد. تعلیمات انبیا برای همین هجرت است که ما از ظلمات، از تاریکیها، از خودخواهیها، از نفسانیتها، هجرت کنیم به سوی خدا و پشت کنیم به خودمان و به آمال شیطانی خودمان؛ و رو کنیم به خدای تبارک و تعالی. 🔹وَ مَن یَخرُج مِن بَیتِهِ مُهَاجِراً إلَی اللّهِ و رَسوُلِهِ ثُمَّ یُدرِکهُ المَوتُ فَقَد وَقَعَ اَجرُهُ عَلَی اللهِ. محتمل است که همین هجرت از خانه، طبیعت باشد؛ از جهت نفس باشد. ممکن است «بیت» همین بیت نفس انسان باشد. یعنی همین طبیعت که بیت نفس است و نفس در او محبوس است. ممکن است [معنای‌] آیه شریفه این باشد که کسی که از این بیت نفس خارج شد، «مهاجراً إلی الله و رسوله» رو آورد به خدا و رسول، و از آن چیزهایی که وادار می‌کند انسان را [برای‌] توجه به دنیا، توجه به آمال دنیایی، و بازمی‌دارد انسان را از رسیدن به خدا، از رسیدن به حقیقت این تعلقاتی که انسان دارد به دنیا، که هر انسانی تعلق‌ به دنیا دارد، و نفس متعلق به دنیاست، توجه به خود و آمال خودش دارد و اگر چنانچه کسی از این بیت، از این بیت ظلمانی، از این بیتی که ما را بازمی‌دارد از وصول به کمالات انسانی. 🔸کسی خارج بشود از این بیت و رو بیاورد به خدا، هجرت کند به سوی خدای تبارک و تعالی و رسول خدا، که آن هم هجرت به خداست، برسد تا آنجایی که «ادرکه الموت» حالا یا «ادرکه الموت»، یعنی آن موت اختیاری که از برای اولیای خدا هست که از همه آمال خودشان دست برمی‌دارند و فانی می‌شوند در حق تعالی، یا اینکه در این مهاجرتی که [می‌کند] ادراک موت بشود همان موت معهود، این وقع اجره علی الله- این دیگر هیچ- بنا بر آن احتمال اول، دیگر اجری جز اینکه خدا به او بدهد اجر دیگری را نمی‌خواهد. اصلًا برای او دیگر آمال و آرزویی نیست. فقط خدا را می‌خواهد. 📚صحیفه امام، ج۱۲ ص۵۹ ‌ 🌺 زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه‌‌حضرت‌صاحب‌الزمان علیه‌السلام: 👉🏻 @sahebozaman_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸حکایت جوانی که میخواست جزو ۳۱۳ یار امام زمان علیه السلام باشد... ‌ 🌺 زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه‌‌حضرت‌صاحب‌الزمان علیه‌السلام: 👉🏻 @sahebozaman_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرد خدا 🔹شهید دکتر مصطفی چمران به روایت رهبر انقلاب 🌷به مناسبت ۳۱ خرداد، سی و نهمین سالروز شهادت دکتر چمران ‌ 🌺 زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه‌‌حضرت‌صاحب‌الزمان علیه‌السلام: 👉🏻 @sahebozaman_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی عجب امانی است استغفار! امــان خــداست. ان شاءالله خدا استغفار به شما مرحمت کند. یادتان بماند که اگر توانستید در شبانه روز هفتاد مرتبه استغفار را سر جای نمـاز هیچ وقت ترک نکنید. این امان خداست. یعنی در امان خدا هستی... اگر در هر شبانه روز یک دفعه این کار را بکنی برای خودت دیوار چدنی گذاشته ای، برای خودت و ذَراریت(فرزندان و نسلت). استغفار امان خداست. 📚طوبای محبت۵، ص۱۸۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ 🌺 زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه‌‌حضرت‌صاحب‌الزمان علیه‌السلام: 👉🏻 @sahebozaman_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنای صحیح عرفان و سير و سلوك 🔹خيال كردند يك دسته زيادى كه معناى عرفان عبارت از اين است كه انسان يك محلى پيدا بشود و يك ذكرى بگويد و يك سرى حركت بدهد و يك رقصى بكند و اينها، اين معنى عرفان است؟! مرتبه اعلاى عرفان را امام على- سلام اللَّه عليه- داشته است و هيچ اين چيزها نبوده در كار. 🔸خيال میكردند كه كسى كه عارف است بايد ديگر بكلى كناره گيرد از همه چيز و برود كنار بنشيند و يك قدرى ذكر بگويد و يك قدرى تغنى بشود و يك قدرى چه بكند و دكاندارى. امير المؤمنين (علیه السلام) در عين حالى كه اعرف خلق اللَّه بعد از رسول اللَّه (صلی الله علیه و آله) در اين امت، اعرف خلق اللَّه به حق تعالى بود مع ذلك، نرفت كنار بنشيند و هيچ كارى به هيچى نداشته باشد، هيچ وقت هم حلقه ذكر نداشت، مشغول بود به كارهايش، ولى آن هم بود. 🔹يا خيال مى شود كه كسى كه اهل سلوك است، اهل سلوك بايد به مردم ديگر كار نداشته باشد، در شهر هر چه میخواهد بگذرد، من اهل سلوكم، بروم يك گوشه اى بنشينم و وِرد بگويم و سلوك به قول خودش پيدا كند. اين سلوك در انبيا زيادتر از ديگران بوده است، در اوليا زيادتر از ديگران بوده است، لكن نرفتند تو خانه شان بنشينند و بگويند كه ما اهل سلوكيم و چكار داريم كه به ملت چه میگذرد هر كه هر كارى میخواهد بكند. اگر بنا باشد كه اهل سلوك بروند كنار بنشينند، پس بايد انبيا هم همين كار را بكنند و نكردند. 🔸موسى بن عمران اهل سلوك بود، ولى مع ذلك، رفت سراغ فرعون و آن كارها را كرد، ابراهيم هم همين طور، رسول خدا هم كه همه میدانيم. رسول خدايى كه سالهاى طولانى در سلوك بوده است، وقتى كه فرصت پيدا كرد، يك حكومت سياسى ايجاد كرد براى اينكه، عدالت ايجاد بشود. 🔹تبع ايجاد عدالت فرصت پيدا میشود براى اينكه هر كس هر چيزى دارد بياورد. وقتى كه آشفته است نمیتوانند. در يك محيط آشفته نمیشود كه اهل عرفان، عرفانشان را عرضه كنند، اهل فلسفه، فلسفه شان را، اهل فقه، فقهشان را، لكن وقتى حكومت يك حكومت عدل الهى شد و عدالت را جارى كرد و نگذاشت كه فرصت طلبها به مقاصد خودشان برسند، يك محيط آرام پيدا میشود، در اين محيط آرام همه چيز پيدا میشود. 🔸بنا بر اين، «ما نُودِى بِشِيء مِثْلَ ما نُودِىَ بِالوِلايَه» براى اينكه حكومت است. به هيچ چيز مثل اين امر سياسى دعوت نشده است و اين امر سياسى بوده است، زمان پيغمبر بوده است، زمان امير المؤمنين بوده است، بعدها هم اگر يك فرصت پيدا میشد، آنها هم داشتند اين معنا را. 🔹اينها را تزريق كردند به ما، به ما آن طور دستهاى توطئه گر تزريق كردند كه ماها هم باورمان آمده است. تو چكار دارى به اينكه چه ميگذرد! تو مشغول درست باش! تو مشغول فقهت باش! تو مشغول فلسفه ات باش! تو مشغول عرفانت باش! چكار دارى كه چه میگذرد. 📚صحیفه امام ج۲۰ ص۱۱۶ ‌ 🌺 زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه‌‌حضرت‌صاحب‌الزمان علیه‌السلام: 👉🏻 @sahebozaman_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عارف ۱۹ ساله 🔹فراموش نمیکنم خاطره جوان نوزده یا بیست ساله‌ای که بعد از شهادتش وصیت‌نامه او را دیدم. او نوه یکی از علمای معروف و مراجع تقلید زمان خود بود و آن مرجع تقلید و عالِم معروف، اهل سلوک و معرفت و توحید شمرده میشد. وقتی وصیت‌نامه جوان را خواندم، این‌طور فهمیدم که این جوانِ نوزده، بیست ساله دانشجو، در رسیدن به آن حالت حضور، کشف و عروج معنوی و روحی - چیزی که هر سالک و عارف و هر جویای حقیقتی، آرزوی آن را دارد - اگر از پدربزرگ مجتهد و عارف خود که شاید شصت، هفتاد سال هم در آن راه زحمت کشیده بود، جلوتر نباشد، عقبتر نیست. البته این حالت، همیشه و برای همه پیش نمی‌آید. شرایطی که در آن، انسان به معنای حقیقىِ کلمه مجاهدت میکند و منِ نامطلوب در عروج انسانی را که مزاحم حرکت او به سمت بالاست، زیر پا لگد میکند و از شهوات و غرایز و حیوانیّت خود صرف‌نظر میکند، ناگهان چنین عروجی را برای یک جوان پیش می آورد. بیانات رهبر معظم انقلاب ۸۲/۲/۲۲ 🌺 زندگی با طعم طلبگی در کانال مدرسه‌‌حضرت‌صاحب‌الزمان علیه‌السلام: 👉🏻 @sahebozaman_ir