کامیون های ولوو در حال انتقال زائران حسینی بین دو دهه 60 و هفتاد قرن بیست
#پیاده_روی
#زیارت_اربعین
🆔 @sahife2
۱۶ شهریور ۱۴۰۲
زائران اربعين حسینی در حرکت به سمت كربلا معلی در سال ۱۳۸۴ (۱۴۲۴ قمری - ۲۰۰۳ میلادی) بعد از سقوط صدام
#پیاده_روی
#زیارت_اربعین
🆔 @sahife2
۱۶ شهریور ۱۴۰۲
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
طرح #برداشت_من هفته 123
از عبارات نورانی #صحیفه_سجادیه
👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای #جمعه
✳️ قسمت 2 عبارت زیر
🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ،
1️⃣ وَ امْنَعْنِى مِنَ السَّرَفِ
2️⃣ وَ حَصِّنْ رِزْقِى مِنَ التَّلَفِ،
3️⃣ وَ وَفِّرْ مَلَكَتِى بِالْبَرَكَةِ فِيهِ،
4️⃣ وَ أَصِبْ بِى سَبِيلَ الْهِدَايَةِ لِلْبِرِّ فِيمَا أُنْفِقُ مِنْه 🔹
https://eitaa.com/sahife2/5535
دعای #بیستم #مکارم_اخلاق
#دعا_بیستم_23
👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود
◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید
👌 ادمین 👇
@yas2463
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
✳️« بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید....
همین دعای #مکارم_اخلاق " دعای #بیستم صحیفه سجادیه " یک کتاب درس زندگی و درس #اخلاق است»
👤#مقام_معظم_رهبری
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
✳️ دعای امام سجاد جامعه را عقلانی و از جاهلیت نجات می دهد
▫️ این دعای امام سجاد علیه السلام است:
«أَنَّ طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ»
این دعا برای ما معیار است؛ به چه كسی مراجعه كنیم به چه كسی وابسته باشیم؛ به شرق وابسته باشیم به غرب وابسته باشیم؟
فرمود ملتی سفیه است كه به بیگانه چشم داشته باشد..!!!
👤آیت الله #جوادی_آملی
https://eitaa.com/sahife2/7729
#دعا_بیست_هشتم_5
#بیست_هشتم #برجام #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
انس با صحیفه سجادیه
طرح #برداشت_من هفته 123 از عبارات نورانی #صحیفه_سجادیه 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای #جمعه ✳️ قسمت
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث امروز (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
حضرت زين العابدين (علیه السلام) می فرمایند:
اللهم وَ حَصِّنْ رِزْقِى مِنَ التَّلَفِ
بار الها! رزقم را از تباهى و تلف شدن محافظت فرما.
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
اينكه امام (ع) كلمه ى تلف شدن #رزق را بعد از كلمه ى «سرف» آورده، مىتوان گفت :
جمله ى اول ( و امنعنى من السرف ) و جمله ى دوم ( حصن رزقى من التلف )، هر دو، مربوط به رزق و روزى است،
در جمله ى اول از اتلاف در روزى توسط خود فرد سخن مىگويد و از خداوند درخواست مىكند كه او را از چنين عملى باز دارد،
و در جمله ى دوم از خداوند مىخواهد كه رزق او را از رويدادهايى كه موجب تلف شدن آن مىشود، از قبيل سيل و طوفان و زلزله و آتشسوزى و ديگر امورى همانند اينها، محافظت نمايد.
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
اتلاف مال:«وَ حَصِّنْ رِزْقِي مِنَ التَّلَف».
تلف اعم از اتلاف است. اتلاف، فعل و رفتار است، اما تلف ممکن است در اثر حوادث طبیعی و اجتماعی رخ دهد و نیز ممکن است در اثر فراموشی و نسیان باشد.
و اتلاف نیز اعم از تضییع و اسراف است. زیرا هر اسراف تضییع است و هر تضییع اتلاف است؛ خواه تضییع کل یک مال باشد و خواه تضییع بخشی از آن، یا تضییع کارآمدی و استعداد مال.
بنابراین، امام از خدا می خواهد که روزیش را از اسراف، تضییع، اتلاف و تلف طبیعی، حفظ کند.
پس آنچه مصداق «اسراف» است در این دو فقره از کلام، دوبار آمده است. و این «ذكر العام بعد الخاص» نشان می دهد که اسراف مذمومتر و بدتر و نکوهیده تر از همه است.
نکته: اسراف و تضییع هر دو فعل ارادی انسان هستند. چرا امام (علیه السلام) تضییع را دوبار عنوان نکرده، اسراف را دوبار عنوان کرده است؟ برای اینکه از دیدگاه دیگر، تضییع اعم از اسراف است، زیرا ممکن است تضییع در مقام مصرف نباشد و اساساً مال را بدون مصرف، اتلاف کند.
با بیان دیگر: گاهی اتلاف و تضییع قسیم هم و در تقابل با هم به کار می روند و مراد از اسراف فقط در مقام مصرف، می شود. و اسراف به این معنی معمولاً در جهت چشم و هم چشمی و تفاخر انجام می یابد. و این حاکی از یک بیماری دوم است که در تضییع اصل مال، نیست. و نیز اسراف به این معنی، سرایت کننده هم هست که بیماری چشم و هم چشمی و تفاخر در مصرف را در جامعه رایج می کند، و لذا از دو جهت مذموم و خطرناک است.
۱۸ شهریور ۱۴۰۲