🔊👈 خیال کن یه زائری زیر بارون
به علی بگو آقا جون؛ حواست به منم باشه
آخه دل خوشی عرب و عجمی به علی بگو دلتنگم..
حرمم داره دیر میشه خیلی وقته ما رو نمیطلبی
چشماتو ببند خیال کن؛ یه زائری زیر بارون..
که تو نجف شدی مهمون؛ با چشمای گریون
خیال کن میان زائرا باشی؛ سحر قراره پاشی که راهی کربلا بشی..
اللهم الرزقنا حرم حرم؛ یه حرم داره اربابو یه جهان گرفتارش
زندگی رو تو کربلا میبینی..
یه دفعه میرسیم پابوس یه سالی تو هوای غم
یاد خاطره هامو #اربعین..
چشماتو ببند خیال کن؛ با خستگی تو جاده
رسیدی پای پیاده؛ شبت شب اون شب..
خیال کن چه شوری! چه فروغی گمی میون شلوغی یاد بی بی زینب
اللهم الرزقنا حرم حرم؛ آرزو شده مشهد هم لک دلامون اما..
یکی ما رو یه حرم ببره
هی بهم میگیم این روزا خدارا چه دیدی شاید؛ یه نگاهی کنه مارو هم بخره..
حرف شده باز خیال کن؛ نشستی کنج گوهر شاد
نگات به گنبدش افتاد؛ چه حس شیرینی..
خیال کن خراب بودی؛ شدی آباد
کنار پنجره فولاد شفاتو میبینی اللهم الرزقنا حرم حرم..
#پیاده_روی
🆔 @sahife2
طريق ولايت.mp3
3.3M
▫️
طريق ولايت▫️ برای #اربعین سالار شهیدان، صفوان از وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) زیارت خاص نقل می كند كه فرمود وقتی روز اربعین رسید، هنگامی كه آفتاب برآمد، #زیارت_اربعین را بخوانید بعد نماز زیارت را و سپس خواسته های خود را با خدا در میان بگذارید. 👤 حضرت آیت الله #جوادی_آملی 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شرب مدام
▫️ اگر کسی توانست در #زیارت_اربعین به کربلا مشرّف شود، فوز و فیض بیشتری دارد و اگر آن توفیق نصیب او نشد، زیارتِ از دور، معقول و ممکن است، زیرا آنها در دور و نزدیک حضور دارند. اگر زیارت پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) در تِلو زیارت ذات اقدس الهی است و زیارت خدای سبحان، قُرب و بُعدی ندارد، زیارت این خاندان هم به برکت توحید، قُرب و بُعدی ندارد؛ ما از نزدیک می توانیم بگوییم: «السلام علیک»، از دور هم می توانیم بگوییم: «السلام علیک».
▫️ این «کاف»، «کاف»ی نیست که ما گرفتار ادبیات عرب باشیم؛ آنها می گفتند اگر کسی را می بینی بگو «السلام علیک» و اگر نمی بینی و غایب است بگو «السلام علیه»؛ فرمودند لازم نیست تو او را ببینی، همین که او تو را می بیند حاضر است! اگر حضور دارد و حضور به حضور مزور است نه اینکه لازم باشد که زائر حاضر باشد، این «کافِ خطاب» معنای خاص خودش را دارد: «السلام علیک».
ما غایب هستیم و نه او؛ ما دور هستیم و نه آن حضرت!
بنابراین این #زیارت_اربعین و سایر زیارت ها، در هر زمان و زمینی جا دارد، برای اینکه آنها در هر زمان و زمینی به اذن خدای سبحان حاضرند.
https://aparat.com/v/Ve6uh
👤 حضرت آیت الله #جوادی_آملی
🆔 @sahife2
زائران اربعين حسینی در حرکت به سمت كربلا معلی سال ۱۹۷۱ (۱۳۵۰ شمسی)
#پیاده_روی
#زیارت_اربعین
🆔 @sahife2
زائران اربعين حسینی در حرکت به سمت كربلا معلی سال ۱۹۰۵ (۱۳۲۳ شمسی)
#پیاده_روی
#زیارت_اربعین
🆔 @sahife2
تصویری از مرجع عالیقدر آيت الله العظمى سيد علی حسینی شاهرودي (قدس سره) در زیارت و راهپیمایی اربعین
#پیاده_روی
#زیارت_اربعین
🆔 @sahife2
زائران اربعين حسینی در حرکت به سمت كربلا معلی سال ۱۹۱۶(۱۳۳۴ شمسی)
#پیاده_روی
#زیارت_اربعین
🆔 @sahife2
کامیون های ولوو در حال انتقال زائران حسینی بین دو دهه 60 و هفتاد قرن بیست
#پیاده_روی
#زیارت_اربعین
🆔 @sahife2
زائران اربعين حسینی در حرکت به سمت كربلا معلی در سال ۱۳۸۴ (۱۴۲۴ قمری - ۲۰۰۳ میلادی) بعد از سقوط صدام
#پیاده_روی
#زیارت_اربعین
🆔 @sahife2
طرح #برداشت_من هفته 123
از عبارات نورانی #صحیفه_سجادیه
👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای #جمعه
✳️ قسمت 2 عبارت زیر
🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ،
1️⃣ وَ امْنَعْنِى مِنَ السَّرَفِ
2️⃣ وَ حَصِّنْ رِزْقِى مِنَ التَّلَفِ،
3️⃣ وَ وَفِّرْ مَلَكَتِى بِالْبَرَكَةِ فِيهِ،
4️⃣ وَ أَصِبْ بِى سَبِيلَ الْهِدَايَةِ لِلْبِرِّ فِيمَا أُنْفِقُ مِنْه 🔹
https://eitaa.com/sahife2/5535
دعای #بیستم #مکارم_اخلاق
#دعا_بیستم_23
👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود
◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید
👌 ادمین 👇
@yas2463
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️« بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید....
همین دعای #مکارم_اخلاق " دعای #بیستم صحیفه سجادیه " یک کتاب درس زندگی و درس #اخلاق است»
👤#مقام_معظم_رهبری
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️ دعای امام سجاد جامعه را عقلانی و از جاهلیت نجات می دهد
▫️ این دعای امام سجاد علیه السلام است:
«أَنَّ طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ»
این دعا برای ما معیار است؛ به چه كسی مراجعه كنیم به چه كسی وابسته باشیم؛ به شرق وابسته باشیم به غرب وابسته باشیم؟
فرمود ملتی سفیه است كه به بیگانه چشم داشته باشد..!!!
👤آیت الله #جوادی_آملی
https://eitaa.com/sahife2/7729
#دعا_بیست_هشتم_5
#بیست_هشتم #برجام #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
طرح #برداشت_من هفته 123 از عبارات نورانی #صحیفه_سجادیه 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای #جمعه ✳️ قسمت
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث امروز (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
حضرت زين العابدين (علیه السلام) می فرمایند:
اللهم وَ حَصِّنْ رِزْقِى مِنَ التَّلَفِ
بار الها! رزقم را از تباهى و تلف شدن محافظت فرما.
اينكه امام (ع) كلمه ى تلف شدن #رزق را بعد از كلمه ى «سرف» آورده، مىتوان گفت :
جمله ى اول ( و امنعنى من السرف ) و جمله ى دوم ( حصن رزقى من التلف )، هر دو، مربوط به رزق و روزى است،
در جمله ى اول از اتلاف در روزى توسط خود فرد سخن مىگويد و از خداوند درخواست مىكند كه او را از چنين عملى باز دارد،
و در جمله ى دوم از خداوند مىخواهد كه رزق او را از رويدادهايى كه موجب تلف شدن آن مىشود، از قبيل سيل و طوفان و زلزله و آتشسوزى و ديگر امورى همانند اينها، محافظت نمايد.
اتلاف مال:«وَ حَصِّنْ رِزْقِي مِنَ التَّلَف».
تلف اعم از اتلاف است. اتلاف، فعل و رفتار است، اما تلف ممکن است در اثر حوادث طبیعی و اجتماعی رخ دهد و نیز ممکن است در اثر فراموشی و نسیان باشد.
و اتلاف نیز اعم از تضییع و اسراف است. زیرا هر اسراف تضییع است و هر تضییع اتلاف است؛ خواه تضییع کل یک مال باشد و خواه تضییع بخشی از آن، یا تضییع کارآمدی و استعداد مال.
بنابراین، امام از خدا می خواهد که روزیش را از اسراف، تضییع، اتلاف و تلف طبیعی، حفظ کند.
پس آنچه مصداق «اسراف» است در این دو فقره از کلام، دوبار آمده است. و این «ذكر العام بعد الخاص» نشان می دهد که اسراف مذمومتر و بدتر و نکوهیده تر از همه است.
نکته: اسراف و تضییع هر دو فعل ارادی انسان هستند. چرا امام (علیه السلام) تضییع را دوبار عنوان نکرده، اسراف را دوبار عنوان کرده است؟ برای اینکه از دیدگاه دیگر، تضییع اعم از اسراف است، زیرا ممکن است تضییع در مقام مصرف نباشد و اساساً مال را بدون مصرف، اتلاف کند.
با بیان دیگر: گاهی اتلاف و تضییع قسیم هم و در تقابل با هم به کار می روند و مراد از اسراف فقط در مقام مصرف، می شود. و اسراف به این معنی معمولاً در جهت چشم و هم چشمی و تفاخر انجام می یابد. و این حاکی از یک بیماری دوم است که در تضییع اصل مال، نیست. و نیز اسراف به این معنی، سرایت کننده هم هست که بیماری چشم و هم چشمی و تفاخر در مصرف را در جامعه رایج می کند، و لذا از دو جهت مذموم و خطرناک است.