eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه ی ◀️ لزوم همراهی فقر با عفاف و غنا با شکر وَ قَالَ (علیه السلام): الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ، وَ الشُّكْرُ زِينَةُ الْغِنَى. ورزيدن ، ، و گزارى ، زينت بى نيازى است. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی #نهج_البلاغه_حكمت_68 ◀️ لزوم همراهی فقر با عفاف و غنا با شکر وَ قَ
◀️ زينت فقر و غنا: 📋 امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه اش از زینت فقر و زینت غنا سخن مى گوید و مى فرماید: «خویشتن دارى و و گزارى زینت غناست»; (الْعَفَافُ زِینَةُ الْفَقْرِ، وَالشُّکْرُ زِینَةُ الْغِنَى). فقیر در معرض آفات مختلفى قرار دارد: اظهار حاجت توأم با ذلت، دست بردن به سوى اموال حرام، ناسپاسى در برابر خداوند و مانند اینها. اما اگر خویشتن دار باشد نه دست حاجت به سوى لئیمان مى برد و نه عزت نفس خود را زیر پا مى گذارد، نه آلوده حرام مى شود و نه زبان به ناشکرى مى گشاید، بنابراین عفت به معناى خویشتن دارى، زینت فقر است، از این رو خداوند از این گونه فقیران در قرآن مجید با عظمت یاد کرده و مى فرماید: «(لِلْفُقَراءِ الَّذِینَ أُحْصِرُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ لاَ یَسْتَطِیعُونَ ضَرْباً فِی الأَْرْضِ یَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِیَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُمْ بِسِیمَاهُمْ لاَ یَسْئَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا); (انفاق شما مخصوصاً باید) براى نیازمندانى باشد که در راه خدا در تنگنا قرار گرفتند (از وطن خود براى شرکت در میدان جهاد آواره شده و در تأمین زندگى وامانده اند) آنها نمى توانند (براى تأمین روزى) مسافرتى کنند و از شدت خویشتن دارى افراد ناآگاه آنها را بى نیاز مى پندارند; اما آنها را از چهره هایشان مى توانى بشناسى. آنان هرگز با اصرار چیزى از کسى نمى خواهند». این همان عفت است که زینت فقر است. البته باید توجه داشت که عفت معناى عام و معناى خاصى دارد: معناى خاص آن پاکدامنى در مقابل آلودگى هاى جنسى و معناى عام آن هر گونه خویشتن دارى در برابر گناه و کارهاى زشت و پست است. در حدیث دیگرى از امام(علیه السلام) در غررالحکم مى خوانیم: «مَنْ عَفَّ خَفَّ وِزْرُهُ وَعَظُمَ عِنْدَاللّهِ قَدْرُهُ; آن کس که عفاف پیشه کند بار گناهش سبک و قدر و مقامش در پشگاه خدا افزون مى شود». اما در مورد غنا که بهترین زینت شکرگزارى است; نه تنها شکر لفظى بلکه شکر عملى. اغنیا و ثروتمندانى که شکر عملى به جا مى آورند، به نیازمندان کمک مى کنند، در کارهاى خیر و عام المنفعه سرمایه گذارى مى نمایند، به آنها که وام مى خواهند وام مى دهند و حتى به کسانى که محتاجند و روى سؤال ندارند به طور پنهانى کمک مى کنند آنها برترین زینت را در زندگى براى خود فراهم کرده اند، در پیشگاه خدا آبرومندند و در برابر خلق خدا نیز داراى شخصیت و آبرو و چه زینتى از این بالاتر. اما اگر غنىّ راه طغیان پیش گیرد، در کمک به دیگران بخل بورزد، آلوده شهوات و عیش و نوش گردد، در نظر همه زشت و منفور خواهد شد. البته همه باید شکر نعمت هاى خدا را به جا آورند; ولى این کار براى آنها که مشمول نعمت بیشترى هستند زیبنده تر، بلکه لازم تر است. شکر نعمت را باید از پیامبران بزرگ الهى یاد گرفت; سلیمان که ملک و حکومت بى مانندى داشت و جن و انس سر بر فرمان او بودند و بسیارى از قواى زمین و آسمان در خدمت او قرار داشتند هنگامى که مى بیند یکى از شاگردانش به نام «آصف بن برخیا» چنان مقام والاى روحانى پیدا کرده که مى تواند تخت «بلقیس» را در یک چشم بر هم زدن از شهر سبأ به شام نزد وى حاضر کند مى گوید: «(هَذَا مِنْ فَضلِ رَبِّى لِیَبْلُوَنِى أَشْکُرُ أَمْ أَکْفُرُ); خداوند چنین نعمتى را در اختیار من گذاشته تا مرا بیازماید که آیا شکر نعمت به جاى مى آورم یا نه (و به یقین من شاکر و سپاس گزار اویم». شکرگزارى نه تنها براى غنىّ زینت، بلکه موجب فزونى نعمت است. رسول خدا(صلى الله علیه وآله)» فرمود: «مَا فَتَحَ اللَّهُ عَلَى عَبْد بَابَ شُکْر فَخَزَنَ عَنْهُ بَابَ الزِّیَادَةِ; خدا درِ شکرگزارى را به روى کسى نگشود که زیادى نعمت را از او باز دارد» 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
مجموعه 3 در محضر حاج اسماعیل دولابی ✳️ لااله ، هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن .... !! حضرت امیر علیه السلام به هر چه نگاه کرد ، لااله الاالله را دید!! حاج اسماعیل 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
💠 35 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
موانع استجابت دعا_38.mp3
15.7M
۳۸ در تمام دعاهایی که از معصومین به یادگار مانده، درخواستِ بخشش گناهان و پذیرش توبه، مشهود است! ▫️آیا معصومین علیهم‌السلام نیز، به گناه مبتلا می‌شدند؟ آیا گناه و مقام عصمت ، باهم جمع می‌شوند؟ 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️در روایتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را کفاره گناهان می شمرد و می فرماید: یا علی ثلاث کفارات منها التهجد باللیل و الناس نیام. سه چیز موجب کفاره گناهان است که یکی از آنها شب زنده داری است در حالی که مردم خوابند. ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 قرآن را بایستی از خودمان جدا نکنیم. دائم باید با قرآن مرتبط و مأنوس باشیم. حالا در روایات دارد که هر روز لااقل پنجاه آیه‌ی قرآن بخوانید. این، یکی از معیارهاست ... غیر از آن قرآنی که در نماز میخوانید، چه نماز نافله، چه نماز فریضه، قرآن را باز کنید، بنشینید، با حضور قلب، ده آیه، بیست آیه، پنجاه آیه، صد آیه بخوانید. قرآن را برای تدبّر کردن و فهمیدن و استفاده کردن بخوانید. 👤 ⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/tYO2Vq 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ سید حلّاوی ( ) یک قصیده شکواییه ‌ای ساخت که در آن به ارواحنا فداه ، شکایتها دارد: یا ابن العسکری کجا هستید؟ شیعیان شما را آزار می‌کنند. فلان دسته از شیعیانت گرفتار شده‌اند و دچار رنج و شکنج و بلا و محنت هستند. در این اشعار بلاهایی که بر شیعیان مختلف رخ داده است به نظم کشیده شده است. این اشعار را این طرف و آن طرف در دوسه جلسه خوانده بود. یکی دو نفر از اوتاد نجف ، در عالم رؤیا، به حضور مبارک حضرت بقیة اللّه عج شرفیاب شدند. حضرت به آنها فرمودند: بروید به سید بگویید: سید! این قدر دل مرا مسوزان. این قدر سینه مرا کباب مکن. اینقدر ناراحتی شیعه را به گوشم مرسان. من از شنیدن آن متأثر می‌شوم. عبارتی که پیغام داده است این است: لیس الامر بیدی ، سید! کار به دست من نیست، به دست خدا است. دعا کنید خدا مرا برساند، تا شیعیانم را از این شکنجه‌ ها نجات دهم. 🔴 گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید گفتم که ماه من شو گفتا اگر برآید گفتم ز مهرورزان رسم وفا بیاموز گفتا ز خوبرویان این کار کمتر آید گفتم که بر خیالت راه نظر ببندم گفتا که شب رو است او از راه دیگر آید گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید گفتم خوشا هوایی کز باد صبح خیزد گفتا خنک نسیمی کز کوی دلبر آید گفتم که نوش لعلت ما را به آرزو کشت گفتا تو بندگی کن کو بنده پرور آید گفتم دل رحیمت کی عزم صلح دارد گفتا مگوی با کس تا وقت آن درآید گفتم زمان عشرت دیدی که چون سر آمد گفتا خموش کاین غصه هم سر آید 🔅 برنامه ی روزانه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ و عج قسمت اول 🔴 سید حیدر بن سلیمان بن داود حلّی حسینی، شاعر اهل بیت در عراق است، شعرش نیکو بود و آن را در خدمت مدیحه سرایی و گدایی به کار نمی گرفت و به سخاوت مشهور بود. سید حیدر در شعر خود به جدّ بزرگوارش امام حسین (ع) بسیار پرداخته است و هدفش آن بود تا مظلومیت او را به بهترین وجه آشکار کند و حقّ او را در شعر ادا نماید، اگر چه نتوانست به عمق مصایب امام و رنج های ایشان که دیدگان را اشک بار و دل ها را خون می کند برسد. او در ارائه تصویر این واقعه دردناک، غم و اندوه امام عصر را فراموش نکرد و با کلامی که پیش از اشک، دل ها را خون می کند چنین سروده است: مَن حاملَ لِولیّ الامر مألکة تطوی علی نفثاتٍ کلّها ضرم یا بن الأولی یقعدون الموت إن نهضت بهم لدی الروعِ فی وجه الضباالهم الخیل عندک مَلَّتها مرابطها و البیض منها عری اغمادُها السأمُ لا تُطَهَّر الارض من رجس العدی ابداً مالم یَسَل فوقها سیل الدم العرم و سپس می گوید: اُعیذُ سیفک اَن تَصدی حدیدته و لم تکن فیه تجلی هذه النعم قد آنَ اَن یعطرالدنیا و ساکنها دماً اَغَرّ علیه النقع مرتکم اِن اعجب شیء اَن اَبُثُّکها کأنَّ قلبک خالٍ و هو محتدم ما خَلت تقعد حتی تستثار لهم و أنت أنت و هم فیما جنوه همُ لم تبقَ اسیافهم منکم علی ابن تقیّ فکیف تَبقی علیهم لا اَباً لهم فلاو صفحک اِنّ القوم ما صفحوا ولاو حلمک اِنّ القوم ما حلموا فحمل أمک قدماً اسقطوا حنفاً و طفل جدک فی سهم الردی فطموا (1. چه کسی پیغامی سوزان و آتشین برای ولی امر می برد؟ 2. که ای بزرگ زاده، اگر علیه آنان بپاخیزی، ترسان و لرزان به مرگ می افتند. 3. اسبان جنگی از بسته بودن خسته شده اند و شمشیرها در غلاف زنگ گرفته اند. 4. زمین هرگز از پلیدی دشمنان پاک نخواهد شد، مگر آن که خون آنان چون سیل عزم جاری گردد. 5. به خدا پناه می برم که شمشیرت کُند شود و این نعمت های وعده داده شده آشکار نگردد. 6. زمان آن رسیده که دنیا و مردم آن را با خون فاسدانی که یکباره کشته می شوند خرّم سازی. 7. عجیب ترین چیزی که به خاطر آن ناراحتم این است که قلبت خالی از غم و اندوه به نظر می رسد حال آن که در آتش غم می سوزد. 8. تا کی در انتظار زمان انتقام خواهی ماند؟ حال آن که تو امامی و آنان همان جنایت کارانند. 9. شمشیرهای آنان از کشتن هیچ یک از شما باز نماند، پس چرا این بی اصل و نسب ها را به حال خود می گذرای؟ 10. وقتی آنان نسبت به شما گذشت و بردباری نداشتند، تأمل و صبر درباره آن ها چه معنی دارد؟ 11. آنان با ستم فرزند مادرت را سقط کردند و با تیر، طفل جدّت را سیراب کردند). ادامه دارد ... 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ و عج قسمت دوم 🔴 سیّد قصاید دیگری دارد که در آن ها تصویری روشن از امام مهدی و مصایب و خطرهایی که به خاطر سلطه جباران، اساس اسلام را تهدید می کند و حلال و حرام خدا را نادیده می گیرند، ارائه داده است و می گوید: الله یا حامی الشریعة أتقرّ و هی کذا مروعة بک تستغیث و قلبها لک عن جوی یشکو صدوعة تدعو و جرد الخیل مصغیه لدعوتها سمیعة و تکاد السنة السیوف تجیب دعوتها سریعة فصدورها ضاقت بسرّ الموت فأذن اَن تذیعه (1. ای حامی دین، خدا را، چگونه بر جای مانده ای؟ حال آن که وحشت حکم فرماست. 2. دین فریاد خواهی می کند و یاری می طلبد و قلبش از غم و اندوه شکوه دارد. 3. تو را می خواند و لشکریان همگی آماده دفاع از دین خدا هستند. 4. چیزی نمانده که شمشیرها فریاد دادخواهی شریعت را پاسخ گویند. 5. فریادها در سینه فرو مرده، بگذار تا این فریادها را بشنوی). سپس می گوید: مات التصبّر فی انتظارک ایّها المحیی الشریعة فانهض فما أبقی التحمل غیر احشاء جزوعه قد مزّقت ثوبالأسی و شکَت لواصلها القطبعه فاسیف اِن به شفاء قلوبِ شیعتک الوجیعة کم ذالعقود و دینکم هُدّمِت قواعدُه الرفیعه تنعی الفروع أصوله و أصوله تنعی فروعه فیه تَحکّم من أباح الیومَ حرمته المنیعه (1. ای زنده کننده دین خدا، صبر در انتظار تو بی تاب شده. 2. برخیز و قیام کن که از صبر و تحمل، چیزی جز درونی دردناک برایم نمانده است. 3. جامه غم دریده شده و دلداده مهجور به دلدار خود شکایت برده است. 4. امروز شمشیرت، شفا بخش دل های غمگین شیعیان است. 5. نشستن تا کی؟ حال آنکه ستون های رفیع دین در حال ویرانی است. 6. اصول دین بر فروع می نالد و فروع دین به اصول، شکایت می برد. 7. امروز کسانی که حرمت دین را زیر پا نهاده اند با استبداد و ستم حکم می رانند). 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
الله ياحامي الشريعة - باسم الكربلائي.mp3
6.3M
و عج الله یا حامی الشریعة أتقرّ و هی کذا مروعة 👤 کربلایی 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2