eitaa logo
صحیفه فاطمیّه سلام اللّه علیها
300 دنبال‌کننده
354 عکس
194 ویدیو
49 فایل
مجموعه معارفی بَيْتُ اَلْمَقْدِس👇 صحیفه فاطمیه "سلام الله علیها" @sahife_fatemieh القرآن الکریم @alquran_olkarim قاهر العدو (تولی و تبری) @Ghaher_Aladov معارف رضویه @maaref_razavieh احیاء الاموات @ehyaol_amvat
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️امام صادق سلام الله علیه فرمود: وقتی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف کند ... (صلوات الله علیه) را در حالی که آغشته به خونش است، خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت اسد، مادر امیرالمومنین (صلوات الله علیهما) که دو جده او هستند، می آورند ... و یک طرف مادرش فاطمه زهرا (صلوات الله علیها) می گرید و فریاد می زند: [این همان روزی است که شما وعده داده شدید] و جبرئیل فریاد بر می آورد و می گوید: مظلوم است، پس یاری اش فرما - یعنی محسن صلوات الله علیه را- و محسن (صلوات الله علیه) می گوید: من مظلوم هستم، یاری ام فرما... مفضل خدمت امام صادق سلام الله علیه عرض کرد: مولای من! آیا سوالی بپرسم؟ حضرت فرمود: بپرس. عرض کرد: مولای من! چه می گویید درباره ی فرمایش حق تعالی: (و اذا المووده سئلت بای ذنب قتلت)؟ حضرت فرمود: ای مفضل! عامه می گویند که آن درباره هر جنینی از اولاد مردم است که مظلومانه کشته می شود. مفضل عرض کرد: آری مولای من اکثرشان چنین می گویند. حضرت فرمود: وای بر آنها! از کجا می گویند که آیه برای آنهاست؟ این آیه در قرآن فقط مخصوص ماست و آن محسن (صلوات الله علیه) است؛ چرا که او از ماست و خداوند می فرماید: [بگو من از شما برای رسالتم چیزی نمی خواهم، جز دوستی با خویشان نزدیکم] و همانا که آن «مووده» از اسامی مودّت است، پس از کجا می گویند که برای هر جنینی از اولاد مردم است؟ و آیا مودت و نزدیک بودن به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) برای غیر ما هم هست؟ ای مفضل! به خداوند (عزوجل) قسم که منظور از جنین، محسن (صلوات الله علیه) است؛ چرا که او از ماست و نه غیر، پس هرکه غیر این را بگوید، تکذیبش کنید. 📚بحارالانوار ج۵۳ ص۲۳ کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05
▪️عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : ... وَ أَوَّلُ مَنْ يُحْكَمُ فِيهِمْ مُحَسِّنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ فِي قَاتِلِهِ ثُمَّ فِي قُنْفُذٍ فُيُؤْتَيَانِ هُوَ وَ صَاحِبُهُ فَيُضْرَبَانِ بِسِيَاطٍ مِنْ نَارٍ لَوْ وَقَعَ سَوْطٌ مِنْهَا عَلَى اَلْبِحَارِ لَغَلَتْ مِنْ مَشْرِقِهَا إِلَى مَغْرِبِهَا - وَ لَوْ وُضِعَتْ عَلَى جِبَالِ اَلدُّنْيَا لَذَابَتْ حَتَّى تَصِيرَ رَمَاداً فَيُضْرَبَانِ بِهَا ثُمَّ يَجْثُوا أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بَيْنَ يَدَيِ اَللَّهِ لِلْخُصُومَةِ مَعَ اَلرَّابِعِ فَيُدْخَلُ اَلثَّلاَثَةُ فِي جُبٍّ فَيُطْبَقُ عَلَيْهِمْ لاَ يَرَاهُمْ أَحَدٌ وَ لاَ يَرَوْنَ أَحَداً فَيَقُولُ اَلَّذِينَ كَانُوا فِي وَلاَيَتِهِمْ - رَبَّنٰا أَرِنَا اَلَّذَيْنِ أَضَلاّٰنٰا مِنَ اَلْجِنِّ وَ اَلْإِنْسِ نَجْعَلْهُمٰا تَحْتَ أَقْدٰامِنٰا لِيَكُونٰا مِنَ اَلْأَسْفَلِينَ قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَنْ يَنْفَعَكُمُ اَلْيَوْمَ إِذْ ظَلَمْتُمْ أَنَّكُمْ فِي اَلْعَذٰابِ مُشْتَرِكُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ يُنَادُونَ بِالْوَيْلِ وَ اَلثُّبُورِ وَ يَأْتِيَانِ اَلْحَوْضَ فَيَسْأَلاَنِ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَعَهُمْ حَفَظَةٌ فَيَقُولاَنِ اُعْفُ عَنَّا وَ اِسْقِنَا وَ تُخَلِّصُنَا[خَلِّصْنَا]فَيُقَالُ لَهُمْ فَلَمّٰا رَأَوْهُ زُلْفَةً سِيئَتْ وُجُوهُ اَلَّذِينَ كَفَرُوا وَ قِيلَ هٰذَا اَلَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تَدَّعُونَ بِإِمْرَةِ اَلْمُؤْمِنِينَ اِرْجِعُوا ظِمَاءً مُظْمَئِينَ إِلَى اَلنَّارِ - فَمَا شَرَابُكُمْ إِلاَّ اَلْحَمِيمُ وَ اَلْغِسْلِينُ وَ مَا تَنْفَعُكُمْ شَفٰاعَةُ اَلشّٰافِعِينَ. امام صادق سلام الله علیه فرمود: ... و اوّلين نفرى كه در مورد او حکم می شود و حضرت بن على سلام الله علیهما است و قاتل او و سپس در مورد قنفذ حکم می شود، پس قنفذ و صاحب قنفذ را آورده سپس با تازيانه‌ئى از آتش ايشان را مى‌زنند، اگر يكى از اين تازيانه‌ها در دريا بيفتد از شرق تا غرب دريا به غليان و جوش آمده چنانچه اگر آن را روى كوه‌هاى دنيا بياندازند آنها را ذوب كرده تا خاكستر شوند پس با اين تازيانه‌ها ايشان را مى‌زنند. سپس امير المؤمنين سلام الله علیه در مقابل حق تعالى براى خصومت و دادخواهى با فلانى كه در چاه عذاب است مى‌ايستد، پس چاه را بر ايشان مى‌بندد به طورى كه كسى ايشان را نديده و آنان نيز كسى را نبينند، پس آنان كه در ولايت و دوستى اين ظالمين بودند مى‌گويند: پروردگارا به ما نشان بده جن و انسى كه ما را گمراه كردند، تا ايشان را زير قدم‌هاى خود گذاشته تا از اسفلين باشند. خداوند عزّ و جلّ‌ مى‌فرمايد: [وَ لَنْ‌ يَنْفَعَكُمُ‌ اَلْيَوْمَ‌ إِذْ ظَلَمْتُمْ‌ أَنَّكُمْ‌ فِي اَلْعَذٰابِ‌ مُشْتَرِكُونَ] در اين وقت ايشان با صداى بلند مى‌گويند: واى بر ما هلاك شديم. آن دو نفر بر سر حوض كوثر حاضر شده و از امير المؤمنين سلام الله علیه درخواست آب مى‌كنند در حالى كه با ايشان نگهبانانى همراه هستند، پس آن دو نفر مى‌گويند: ما را عفو كنيد و سيرابمان نموده و رهايمان بنمائيد. به ايشان گفته مى‌شود: چون كافران آن عذاب سخت را به چشم خود نزديك ديدند رخسارشان سياه و زشت شود و به آنها گويند اين همان عذابى است كه بواسطه ظلمى كه به امير مؤمنان نموديد مستحقش مى‌باشيد، با حالت تشنگى به جهنم برگرديد آب شما تنها حميم (آب سوزان و گرم جهنّم كه از عرق دوزخيان جارى است) و غسلين (آبى متعفّن كه از پوست و گوشت اهل دوزخ جريان دارد) مى‌باشد و امروز شفاعت شافعين نفعى براى شما ندارد. 📚کامل الزيارات ج ۱، ص ۳۳۲ کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05
‍ ❗️سرپیچی از پیامبر 💠 «يَا مُحَمَّدُ إِنَّ أُمَّتَكَ سَتُفْتَنُ بَعْدَكَ…¹» 🎤 کلام فقیه: ⚠️ جبرئیل عرض کرد: ای پیغمبر، به زودی امّتت بعد از تو دچار می‌شوند. ⬅️ «سین» در اینجا از نظر ادبیات زبان عرب، برای تقریب زمانی است؛ یعنی نشان می‌دهد که این امّت به زودی دچار فتنه خواهند شد. باید بحث شود که این فتنه‌ای که به پا شد چه فتنه‌ای بود. ⬅️ فرمود: «إِنَّ أُمَّتَكَ سَتُفْتَنُ بَعْدَكَ»؛ این عبارت با سوره‌ی «عنکبوت» معنا می‌شود؛ آنجا که می‌فرماید: ﴿أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ²﴾؛ آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم، رها مى‌شوند و مورد آزمايش قرار نمى‌گيرند؟ ⁉️ قرار است این آزمایش بعد از پیغمبر برای این امّت به وجود بیاید؛ آن فتنه چه بود؟ 📛 این فتنه، همان فتنه‌ی بپا شدن و است؛ کاری کردند که و رسول الله خانه‌نشین شد... کاری کردند که علیه‌السلام فرمودند: «فَصَبَرْتُ‏ وَ فِي الْعَيْنِ قَذًى وَ فِي الْحَلْقِ شَجًا³»؛ با خار در چشم و استخوان در گلو صبر کرد... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. اعلام النبوه، ص۱۳۷. ۲. سوره‌ی عنکبوت، آیه‌ی۲. ۳. نهج البلاغه، خطبه‌ی۳. 📚 برگرفته از کتاب مصباح الهدی، ج۳ آیت الله العظمی وحید خراسانی. کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05
❗سرپیچی از پیامبر 📖 تنها از نظر و معجزه نیست؛ این یکی از معجزات قرآن برای عصری بود که عرب درگیر الفاظ بود و به «معلّقات» و «مذهّبات»¹ خود می‌نازید. 🥇 اعجاز دیگر قرآن این است که پست‌ترین مِلَل، بی‌سواد‌ترین اُمَم، دور افتاده‌ترین طوائف بشر از مراحل انسانیّت را با نکات اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و مدنی و نظامی و فرهنگی، به اوج تمام تعالیم جهات مختلف علوم انسانی رساند، آن هم توأم با . 🤲🏻 قرآن در فاصله‌ی کوتاهی مردمی را پروراند که از نظر تعلیم و تربیت به جایی رسیدند که قوایشان متمرکز در گشته بود. ⚠️ این قرآن بعد از صلی‌الله‌علیه‌وآله بازیچه شد؛ کسانی بر مسندِ خلافت اسلامی تکیه زدند که ظاهر این قرآن را هم نمی‌فهمیدند تا چه رسد به باطن آن... ❇️ کسی که پیغمبر در عظمتش فرمود: «علی مع القرآن والقرآن مع علی» خانه‌نشین شد و کسانی که خود به جهالتشان اعتراف کرده‌اند بر مسند حکومت تکیه زدند... ------------------------------------------------------ 📌 ۱. مذهّبات: هفت قصیده‌ی درجه دوم عهد جاهلیت را مذهّبات گویند، در مقابل معلّقات که هفت قصیده‌ی درجه‌ی اول بودند. (از اقرب الموارد) 📚 برگرفته از کتاب مصباح الهدی، ج۳، آیت الله العظمی وحید خراسانی. کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05
کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05
▪️امام زمان ارواحنا فداه حضرت فاطمه سلام الله علیها را در ابتدای ظهور می زند ▪️امام صادق سلام الله علیه فرمود: حضرت مهدی سلام الله علیه (در ابتدای ظهور) کنار قبر پیغمبر می آید و صدا می‌زند: ای مردم! آیا این قبر جد من است؟ مردم می‌گویند: ای مهدی آل محمد! آری، این قبر پیغمبر جد تو است. می‌پرسد: چه کسانی با وی در اینجا مدفون هستند؟ می‌گویند: دو نفر از اصحاب و انیس او ابوبکر و عمر. با اینکه او از هر کس بهتر آن دو نفر را می‌شناسد، در حالی که مردم همه گوش می‌دهند، سؤال می‌کند: آنها کیانند؟ چطور شد که در میان تمام مردم، فقط این دو نفر با جد من پیغمبر خدا صلّی اللَّه علیه و آله در اینجا دفن شدند؟ شاید کسان دیگری مدفون باشند. مردم می‌گویند: ای مهدی آل محمد! کسی غیر از این دو نفر در اینجا مدفون نیست. آنها از این جهت در اینجا دفن شدند که خلیفه پیغمبر و پدر زن او هستند، حضرت مهدی سلام الله علیه سه بار این سؤال را تکرار می‌کند، سپس دستور می‌دهد که آن دو نفر را از قبر بیرون بیاورند. مردم هم آنها را بیرون می‌آورند، در حالی که بدنشان تر و تازه است و اصلا نپوسیده و رنگشان تغییر نکرده است. سپس حضرت مهدی سلام الله علیه می‌پرسد: آیا کسی در میان شما هست که اینان را بشناسد؟ مردم می‌گویند: ما آنها را به اوصافشان می‌شناسیم. اینان انیس جد شما هستند. حضرت می‌پرسد: آیا در میان شما کسی هست که جز این را بگوید یا در مورد آن دو شک کند؟ می گویند: نه، پس حضرت خارج کردنشان را تا سه روز به تاخیر می اندازد ، سپس این خبر در بین مردم پخش می شود و حضرت مهدی سلام الله علیه حاضر می شود و دیواره ها را از قبر آن دو کنار می زند و به نقبا می فرماید: قبر را نبش کنید و آن دو را خارج کنید (يَقُولُ لِلنُّقَبَاءِ اِبْحَثُوا عَنْهُمَا وَ اُنْبُشُوهُمَا) و نقبا آن دو را با دستانشان می یابند و آن دو خارج می شوند، در حالی که تر و تازه هستند مثل صورت آن دو و حضرت کفن هایشان را برمی دارد و امر می فرماید که آن ها را به درخت خشک و پوسیده ای آویزان کنند و آن دو را بر آن مصلوب می کند و بعد از درخت سرسبز می شود و شاخ و برگ درآورده و رشد می کند. با مشاهده این وضع عجیب، دوستداران آنها می‌گویند: به خدا قسم این شرافت حقیقی است که اینها دارند و ما هم به دوستی اینان فائز شدیم! هر کس جزیی محبتی از آنها در دل داشته باشد، می‌آید و آن منظره را می‌نگرد و با دیدن آن فریفته می‌گردد. در این هنگام منادی حضرت مهدی سلام الله علیه صدا می‌زند: هر کس دو صحابه پیغمبر و انیس او را دوست می‌دارد در یک سمت بایستد. مردم دو دسته می‌شوند: یک دسته دوست آنها و دسته ای دشمن آنان. 📚بحارالانوار ، ج ۵۳ ، ص ۱ کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05
▪️امام زمان ارواحنا فداه حضرت فاطمه سلام الله علیها را در ابتدای ظهور می زند ▪️حضرت مهدی سلام الله علیه به دوستان آن دو نفر دستور می‌دهد که از آنها بیزاری جویند. آنها هم می‌گویند: ای مهدی آل پیغمبر! ما پیش از آنکه بدانیم اینان در نزد خدا و تو چنین مقامی دارند، از آنها بیزاری نجستیم، اکنون که فضل و مقام آنها برای ما ظاهر شده، چگونه با دیدن بدن تر و تازه آنها و سبز شدن درخت پوسیده از آنان بیزاری بجوییم؟ بلکه به خدا قسم ما از تو و کسانی که عقیده به تو دارند و آنها که به اینان ایمان ندارند و آنها را بر دار زدند و از قبر بیرون آوردند، بیزاری می‌جوییم. در این وقت حضرت مهدی سلام الله علیه به امر خداوند دستور می‌دهد باد سیاهی بر آنها بوزد و آنان را مانند ریشه‌های پوسیده درخت نخل از میان می‌برد. سپس دستور می‌دهد آنها را از بالای دار پایین بیاورند و به امر خداوند آنها را زنده می‌گرداند و دستور می‌دهد تمام مردم جمع شوند. آنگاه اعمال آنها را در هر دوره ای شرح می‌دهد، تا آنکه داستان کشته شدن هابیل فرزند آدم، برافروختن آتش برای ابراهیم، انداختن یوسف در چاه، زندانی شدن یونس در شکم ماهی، قتل یحیی علیه السّلام، به دار کشیدن عیسی، شکنجه دادن جرجیس و دانیال پیغمبر علیهم السّلام، زدن سلمان فارسی، آتش زدن در خانه امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا و حسن و حسین سلام الله علیهم، تازیانه زدن به بازوی حضرت فاطمه سلام الله علیها، لگد به پهلوی او زدن، سقط شدن محسن سلام الله علیه بچه او، سم دادن به امام حسن، کشتن امام حسین و اطفال و عموزادگان و یاوران آن حضرت سلام الله علیهم، اسیر کردن فرزندان پیغمبر، ریختن خون آل محمد صلّی اللَّه علیه و آله و هر خونی که به ناحق ریخته شده، هر زنی که مورد تجاوز قرار گرفته و هر خیانت و اعمال زشت و گناه و ظلم و ستمی که از زمان حضرت آدم علیه السّلام تا موقع قیام قائم ما سلام الله علیه از بنی آدم سرزده، همه و همه را به گردن آن دو انداخته و بر آنها ثابت نموده و ملزم می‌گرداند و آنها هم اعتراف می‌کنند. آنگاه دستور می‌دهد هر کس حاضر است و از آنها ظلمی دیده قصاص کند. آنها هم قصاص می‌کنند، سپس آنها را دوباره بر همان درخت به دار می‌کشد. آنگاه امر می‌کند آتشی از زمین بیرون آمده و آنها را با درخت می‌سوزاند. آنگاه به باد دستور می‌دهد تا خاکسترشان را به آب دریاها بپاشد. مفضل خدمت امام صادق سلام الله علیه عرض کرد: آقا! این عذاب آخر آنهاست؟ حضرت فرمود: نه! نه! ای مفضل، به خدا قسم فردای قیامت هر مؤمن و کافری که به صحرای محشر می‌آیند و سید بزرگ رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و صدیق اکبر امیرالمؤمنین و فاطمه و حسن و حسین و ائمه اطهار سلام الله علیهم نیز حاضر می‌شوند و همه آنها از آن دو نفر قصاص می‌کنند. تا جایی که آن دو نفر را در هر شبانه روز هزار بار می‌کشند و باز به امر خداوند به صورت اول برمی گردند تا باز عذاب شوند. 📚بحارالانوار ، ج ۵۳ ، ص ۱ کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05
4_5904302996488980241.mp3
6.23M
▪️نامت سکینه باشد و محنت زدای ما گریان بود برای غمت دیده‌های ما ما غرق غفلت ایم و اسیران «غیبت» ایم ای غرق در خدا ، تو دعا کن برای ما 🔘 "شاهدُخت" به مناسبت سالروز شهادت . کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05
❗️ سرپیچی از پیامبر 💠 فرمود: «علی مع القرآن و القرآن مع علی¹»؛ 👈🏻 تا به بشر بفهماند آن کتاب مکنونی که قرآن می فرماید: «جز نمی‌توانند به آن دست يابند»، است و همان هم است. 💠 پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «عَلِيُّ مِنِّي وَ أَنَا مِن عَلَيّ²»؛ 👈🏻 تا بشریت بفهمد و و علیه‌السلام از است. 💠 رسول الله فرمود: «أنا مَدِینَةُ العِلم وَ عَلِيّ بَابُهَا³»؛ 👈🏻 تا دنیا بداند که و که بزرگترین گوهر در خزینه‌ی خداوند است، همه در وجود علیه‌السلام است. 🤝 این باهم بودن و عینیت و سلام‌الله‌علیهما و این مشارکت وجودی علیه‌السلام و ، ✅ برهان قاطع بر اول و دوم و سوم است و دلیل قطعی بر علیه‌السلام است. ⁉️ آن وقت بعد رسول خدا چه شد که این شخصیت خانه‌نشین شد و آن کسی زمام امور مسلمین را به دست گرفت که گفت: «أقِیلُوني وَ لَسْتُ بِخَیرِکُم.⁴» ---------------------------------------------------- 📌 ۱. مستدرک حاکم، ج۳، ص۱۲۴. ۲. مصنف عبدالرزاق، ج۱، ص ۲۲۷. ۳. المعجم الكبير، الطبراني، ج۱۱، ص۵۵. ۴.مرا رها کنید که من بهترین شما نیستم. الطبقات الکبری، ج۳، ص۱۸۲؛ تاریخ مدینه‌ی دمشق، ج۳۰، ص۳۰۱. 🎙 حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی کانال "صحیفه فاطمیه" سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/2268332106C5fd4ea9b05