eitaa logo
همگام با صحیفه تا ظهور
1.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
701 ویدیو
72 فایل
جامعه سازی مبتنی برصحیفه سجادیه ⛔کپے مطالب كانال بدون ذکر آدرس کانال شرعا مجاز نمے باشد ارتباط با ادمین @zainab_moradi @parastoo_khodabande @Mohsen_shirmohammadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹علامه مجلسی فرمودند: شب جمعه مشغول مطالعه بودم، به این دعا رسیدم: 💌بسم الله الرحمن الرحیم💌 اَلْحَمْدُلله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها وَ مِنَ الآخِرَة اِلی بَقائِها,اَلْحَمْدُللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه،اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ 💌 بعد یک هفته مجدد خواستم، آنرا بخوانم،که در حالت مکاشفه از ملائکه ندایی شنیدم،که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم . 📗قصص العلماء ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌐 @sahifehsajjadieh1
🤲 ای خـُدای مـن! چه بسیار ابرهای ناپسند و تیره و زشتی که از آسمان زندگی‌ام برطرف فرمودی، و ابرهای نعمتی که بر من باریدی، و جویبارهای رحمتی که در کشت‌زار حیاتم روان کردی... 🥀 📘 صحیفه سجادیه، دعای ۴٩ 🌐 @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ تصحیح دریقین((وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَكَ يَقِينِي)) ✅ شرح و تفسیر دومین طلب حاجت ((تکمیل یقین)) در این فراز دوم مبتنی بر این است معرفت و شناخت نسبت به صفات حق تعالی داشته باشیم، چرا که ارباب معرفت وعرفان در یک تقسیم صفات حق تعالی را به دو دسته تقسیم می کنند: 1⃣ دسته اول: از صفات حق تعالی(صفات جمالیه) است. مقصود ازصفات جمالیه آن دسته از صفاتی است که حکایت گر از لطف و رحمت بی کران خداست، لطف و رحمتی که بشر را به اعجاب و شگفتی وا می‌دارد چون(تواب، غفار، ستار، رزاق، رحمان، رحیم و...) بودن ذات اقدس الهی که با وجود این که می تواند عبد و بنده سرکش را به دلیل معصیت توبه اش را نپذیرد، پنهان‌کاریش را آشکار کند و انگشت نمایش نماید و از روزی اش محروم نماید با داشتن چنین حقی و قدرتی با بنده سرکش خود مهربانانه برخورد می کند و خطاب به وی می گوید: «إِذا جاءَكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآياتِنا فَقُلْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلى‌ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْكُمْ سُوءاً بِجَهالَةٍ ثُمَّ تابَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (۵۴ انعام): «و هرگاه كسانى كه به آيات ما ايمان دارند نزد تو آيند، پس بگو: سلام بر شما! پروردگارتان بر خودش رحمت را مقرّر كرده است كه هر كس از شما از روى نادانى كار بدى انجام دهد و پس از آن توبه كند و خود را اصلاح نمايد، پس قطعاً خداوند، آمرزنده و مهربان است». 🌐 @sahifehsajjadieh1
👌 و نیز می فرماید:«قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى‌ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (۵۳)»: بگو: «اى بندگان من كه بر نفس خويش اسراف و ستم كرده‌ايد! از رحمت خداوند مأيوس نشويد، همانا خداوند همه‌ى گناهان را مى‌بخشد، زيرا كه او بسيار آمرزنده و مهربان است» وهمچنین می فرماید: «هُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ يَعْفُوا عَنِ السَّيِّئاتِ وَ يَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ(۲۵سوره شوراء) و اوست كه توبه را از بندگانش مى‌پذيرد و از گناهان در مى‌گذرد و هر چه را انجام مى‌دهيد مى‌داند» بلکه معامله حق تعالی با بندگان توابش این گونه است: «إِلَّا مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلًا صالِحاً فَأُوْلئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً(۷۰،سوره فرقان): مگر كسانى كه توبه كنند و ايمان آورند و عمل صالح انجام دهند. پس اينان (كسانى هستند كه) خداوند بدى‌هايشان را به نيكى تبديل مى‌كند، و خداوند آمرزنده و مهربان است». 🌐@sahifehsajjadieh1
2⃣ دسته دوم: از صفات حق تعالی صفات ((جلالیه)) است، مقصود ازصفات جلالیه آن دسته ار صفاتی است که حکایت گرعظمت، کبریایی و بزرگی حق تعالی است،چون (منتقم، قهار، عزیز، متکبر) بودن حق تعالی که وقتی عارف و سالک الی الله حقیقت این دسته از صفات راه پیدا می کند می رود که از خشیت و خوف در برابر آن قالب تهی کند و آرام و قرار خویش از دست بدهد. آن چنان حضرت شعیب فانی و محو در این صفات شده بود که در توصیف حالت عارفانه آن حضرت است از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل شده که فرمود: ((حضرت: شعیب علیه‌السلام به عشق خدا آن قدر گریه کرد تا نابینا شد،خداوند او را بینا کرد، باز آن قدر گریست تا نابینا شد، باز خداوند او را بینا کرد، برای بار سوم نیز آن قدر به عشق الهی گریست که نابینا شد، خداوند باز او را بینا کرد، در مرتبه چهارم خداوند به او چنین وحی کرد:«ای شعیب! تا کی به این حالت ادامه می‌دهی؟ اگر گریه تو از ترس آتش دوزخ است، آن را بر تو حرام کردم، و اگر از شوق بهشت است، آن را برای تو مباح نمودم»شعیب علیه‌السلام عرض کرد: «اِلهِی وَ سَیدِی اَنْتَ تَعْلَمُ اَنِّی ما بَکَیتُ خَوْفاً مِنْ نارِکَ وَ لا شَوْقاً اِلی جَنَّتِکَ، وَ لکِنْ عُقِدَ حُبُّکَ عَلی قَلْبِی فَلَسْتُ اَصْبِرُ اَوْ اَراکَ؛ ای خدای من و ای آقای من! تو می‌دانی که من نه از خوف آتش دوزخ تو گریه می‌کنم، و نه به خاطر اشتیاق بهشت تو، بلکه حبّ و عشق تو در قلبم گره خورده که قرار و صبر ندارم تا تو را (با چشم دل) بنگرم و به درجه نهایی عرفان و یقین برسم و مرا به عنوان حبیب درگاهت بپذیری. بحار، ج۱۲، ص۳۸۱» 📌 ازهمین رو حق تعالی خود را در سوره الرحمن این چنین توصیف می کند:( كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ «۲۶» وَ يَبْقى‌ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ «۲۷»هركه روى زمين است، فنا پذيرد و (تنها) ذات پروردگارت كه داراى شكوه و اكرام است، باقى مى‌ماند) 🤲خواسته امام سجاد علیه السلام در این فراز دوم (تکمیل یقین) در این مرتبه از یقین است همانگونه غرق و محو در (صفات جمال)است، غرق و محو در(صفات جلال) شود، و همانگونه که غرق و محو در (صفات جلال) می شود، غرق در (صفات جمال) شود، از همین روست که در این فراز این چنین درخواست می کند: ((وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَكَ يَقِينِي)) 🌐@sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت صدیقه در این بخش از دعا یاد می دهند که برای بهینه سازی و ظهور عمل صالح شش نکته کلید را مورد توجه قرار داد: ۱. شکر: یعنی یک پارچه سازی یا هماهنگ سازی از ادراک تا عمل برای استفاده بهینه و درست از فرصت ها دادهای زندگی ۲. ذکر: اتصال به مبداء و وصل بودن ارتزاق کردن ۳. حمد : واکنش آگاهانه به محاسن دادن،لازمه حمد معرفت و شناخت خدا است. ۴. طاعت: اوامر و نواهی الهی که مجموعه شریعت ۵. رضایت : رضایت در الف. قضا(قوانین کلی) ، ب. امر(باید و نبایدها) ج. قسم(آنچه داده است). ۶. برائت از سخط: آنچه مورد خشم خداوند دوری کرد. اگر این شش گزینه در فردی جمع شود به طور اتوماتیک به الهام خیر مجهز می شود اما در قسمت پنجم حضرت توجه می دهند که وقوع اعمال ما در بسترهایی اتفاق می افتد که این بستر همان شب روز است که مانند کالبد(جسم) و نماز و دعا مانند روحی است که در این کالبد جاری و نازل می شود و در بخش آخر بیان می فرمایند تمام اعمال ما در صورتی مورد پذیرش است تحت ولایت الهی باشیم . تمام تلاش حضرت در این دعا این است که دست ما بگیرد ، در دست ولی الله قرار دهد و ما را وارد حیات طیبه کنند تا به راحتی بتوانیم بندگی خدا را کنیم و به سلامت مسیر را عبور کنیم. ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
《وَ كِدْ لَنَا وَ لَا تَكِدْ عَلَيْنَا، وَ امْكُرْ لَنَا وَ لَا تَمْكُرْ بِنَا. و به سود ما چاره فرما و به زبان ما چاره مساز، و به سود ما تدبير كن و به زيان ما تدبير مفرما.》 "كِدْ لَنَا" کید هم به خدا نسبت داده می شود هم به شیطان نسبت داده می شود مکر همین طور هست یک معنای مشترک "کید و مکر" طرح و نقشه ای ارائه کردن است که ظاهر آن یک چیز است ولی محتوای آن چیز دیگر است 👈ممکن است ظاهر سهل و آسان و پر سود باشد ولی درون و محتوای آن این طور نباشد ⬅️این کید شیطانی است. 👈از سویی ممکن ظاهرش سخت باشد ولی درون آن(محتوای آن) سهل و آسان و پر سود باشد⬅️ این کید الهی است دقیقا مکر هم همین طور است در مورد خداوند اینکه پشت آن خیر است ولی در مورد شیطان آن است که پشتش شر است حضرت در اینجا می فرمایند خدایا تو این طرح های پنهانی که داری اینها به سود ما باشد نه به ضرر ما . ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
همگام با صحیفه تا ظهور
گروه سجادیه با همکاری بنیاد غدیر (کانون غدیر) برگزار می کند: 📚مسابقه دعای نوزدهم صحیفه سجادیه( طل
🔴🔴توجه توجه‼️ باسلام دوستان توجه داشته باشید برای مسابقه طلب باران رشته روانخوانی و ترجمه برای خواهران 10 تا 20 سال اضافه شد حتما دوستان خود را برای مسابقه دعوت کنید 🔴🔴🔴
برنامه میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها روز زن و مادر🌹 چهارشنبه1402/10/13 ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1