فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیةالله بهجت فرمودند: چون سبّ و طعن را کنار گذاشتیم، موجب شد، سهنفری که بر ولایت امیرمؤمنان ماندهبودند، تبدیل به 500 میلیون شود! اگر شیوهی سبّ و طعن را در پیش گرفته بودیم، همهی اینها را از دست میدادیم!
مرحوم علامهی عسکری میگفت: به اندازهای که با کتابهای من، از اهلسنت شیعه شدهاند، در طول تاریخ اسلام، با کتابهای هیچ عالمی به این اندازه، شیعه نشدهاند؛ علتش آن است که من از کتابهایم سبّ و طعن به خلفا را حذف کرده، و به جای آن استدلال آوردهام.
این واقعیت را نمیتوان انکار کرد که برای هدایت انسانها، زمینههای آنرا باید فراهم کرد و در مقابل، نباید زمینهی هدایت را با گفتار و رفتار، از بین برد.
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_مطففین
#سوره_مطففین
🔅🔅🔅
📌نگاشت31 :تفسیر آیه14 سوره مطففین
✳️ کلاَّ بَلْ رَانَ عَلَى قُلُوبِهِمْ مَا کَانُوا يَکْسِبُونَ
☑️ ۱ - افسانه پنداشتن قرآن، دیدگاهى مطرود است و صاحب نظران نباید از قرآن چنین تصورى داشته باشند. (کلاّ)
حرف «کلاّ»، براى منع مخاطب از پذیرفتن سخنى است که پیش از آن، مطرح بوده است.
☑️۲ - قیامت، حقیقت دارد و نباید آن را افسانه پنداشت. (الذین یکذّبون بیوم الدین ... إذا تتلى علیه ءایتنا قال أسطیر الأوّلین . کلاّ)
☑️۳ - روى گردانى کافران از قرآن، به دلیل ناتوانى آنان از درک مفاهیم آن است و افسانه دانستن آن، بهانه اى بیش نیست. (قال أسطیر الأوّلین . کلاّ بل ران على قلوبهم)
☑️۴ - قلب منکران قرآن، زنگارگرفته و چرکین است و از درک مفاهیم آن ناتوان مى باشد. (کلاّ بل ران على قلوبهم) «رَیْن» (مصدر «ران») به معناى زنگار و چرک است (لسان العرب).
☑️۵ - قلب، مرکز دریافت حقایق و رهنمودهاى الهى و پیدایش گرایش ها و اعتقادات است. (ما یکذّب ... قال أسطیر الأوّلین . کلاّ بل ران على قلوبهم)
☑️۶ - مداومت کافران بر تکذیب، طغیان و گناه، مایه چرکین شدن قلب و مسدود شدن راه هاى شناخت بر آنان است. (بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون) مراد از «ما کانوا یکسبون»، همان امورى است که آیات پیشین درباره کافران برشمرده است.
☑️۷ - شناخت ها و کردار انسان، سرمایه و دستاورد او و مؤثر در گرایش ها و ضعف و قوّت فهم او است. (ما کانوا یکسبون) تعبیر «یکسبون» - که ناظر به تکذیب اعتدا و گناه کافران است - بیانگر این است که اندیشه ها و کردار، سرمایه اى است که آن را به دست آورده اند; گرچه براى آنان چیزى جز زیان دربرندارد.
☑️۸ - انکار قیامت، برخاسته از قلب سیاه و درک ناتوان است. (الذین یکذّبون بیوم الدین ... کلاّ بل ران على قلوبهم)
☑️۹ - طغیان گرى و گناه، سیاه کننده قلب و مسدودسازنده راه درک و اعتقاد است. (کلّ معتد أثیم ... بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون)
☑️۱۰ - تمام مردم، حتى کافران، در اصل آفرینش خویش، از قدرت درک حقایق و قلبى روشن و فهمیده برخورداراند. (بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون)
☑️۱۱ - تلاوت آیات قرآن، بر کسانى که قلب شان بر اثر گناه، سیاه و فاسد شده، تأثیرى ندارد. (إذا تتلى علیه ءایتنا ... بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون)
🌴🌴🌴
👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم.
التماس دعا🙏
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 روایت امام خمینی (ره) از رفتار پیامبر اسلام (ص) با کفار
🌴 پیامبر رحمت برای این آدم هایی که مسلمان و مؤمن نمیشدند غصه میخورد
#انانیت
💠 مراقبه از انانیت حتی در گفتار
🔻 در روایتی حکایت شده شخصی درِ منزل امام صادق علیه السلام را زد حضرت فرمودند: چه کسی است؟ گفت: أنا (من). حضرت تا آمدند در را باز کنند چند مرتبه فرمودند: أنا أنا...
🔸 انسان نباید خود محور و خودبین باشد و حتی گاهی کسی لفظ من و أنا هم نمی گوید ولی در واقع که نگاه کنیم می بینیم همان لفظ أنا و من در باطنش هست.
🔹 البته اگر کسی در مسیر رشد و سلوک معنوی باشد و برایش فرقی نکند که من یا ما بگوید این زیاد مهم نیست. حتی اگر بشود نه نسبت من و نسبت ما باشد بهتر است.
🔸 مثلاً یک بار گفته می شود: این عینک را بدهید به «من» تا پاک کنم؛ یک وقت گفته می شود این عینک را به «ما» بدهید تا پاک کنیم و یک وقت گفته می شود این عینک را بدهید تا پاک کنم که این جمله سوّم بهتر است.
🔸 البته بالاخره چاره ای از اسناد نیست ولی بحث در تکرار آن است.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
﷽ ❤️ فایده گفتن «الحَمدُ للّهِ رَبِّ العالَمينَ» در صبح و شب ❤️
🍀 الإمام الصادق عليه السلام: مَن قالَ أربَعَ مَرّاتٍ إذا أصبَحَ: «الحَمدُ للّهِ رَبِّ العالَمينَ» فَقَد أدّى شُکرَ يَومِهِ،
🍀 و مَن قالَها إذا أمسى فَقَد أدّى شُکرَ لَيلَتِهِ.
🌸 #امام_صادق عليه السلام: هر کس چون صبح کند، چهار مرتبه بگويد: «ستايش، خداى را که پروردگارِ جهانيان است»، شکر آن روزش را به جا آورده است،
🌸 و هر کس چون شب کند، همين گونه بگويد، شکر آن شبِ خود را نيز به جا آورده است.
📚 بحار الأنوار، جلد ۸۶ صفحه ۱۶۲.
👌 ما در نماز صبح دو بار و در نماز مغرب و عشاء چهار بار این جمله را میگویم.
#معارف_ذکر_های_نماز #حدیث
⭕️ شک در گفتن صیغه نذر برای یکی از دو نذر و ادای آنها
❓ سؤال: چند سال قبل، دو مورد نذر داشتم که برای یکی از آن ها صیغه نذر خوانده بودم، اگر ندانم برای کدامیک صیغه نذر جاری کرده بودم، تکلیف ادای نذرها چیست؟
✅ پاسخ: 🔻🔻
♦️ امام خامنه ای: باید هر دو را عمل کنید، مگر این که آن دو عمل اقل و اکثر باشند، که در این صورت انجام اقل کافی است. [1]
♦️ آیت الله مکارم: چنانچه فراموش کرده برای کدامیک از نذرها صیغه نذر خوانده و مي تواند احتياط کند، به هر دو نذر عمل نمايد؛ اما اگر احتیاط ممکن نیست و نمي تواند به هر دو مورد عمل نمايد، #قرعه مي زند و طبق آن عمل مي نمايد. [2]
♦️ آیت الله سیستانی: بايد هر دو را انجام بدهيد. [3]
♦️ آیت الله شبیری زنجانی: اگر مورد نذر مردّد بين اقل و اكثر باشد، انجام حداقل کافی است در غیر این صورت باید هر دو را انجام دهید مگر مقداری که منجر به حرج گردد. [4]
♦️ آیت الله وحید: باید به هر دو عمل نمایید. [5]
♦️ آیت الله فاضل: اگر مورد #نذر را می دانید و نمی دانید برای کدام یکی از دو تا نذر خود #صیغه_شرعی نذر را گفته اید، احتیاط آن است که به هر دو نذر خود عمل کنید. [6]
#شک_گفتن_صیغه_نذر
#دونذر_ادای_نذر
➖🔺➖🔺➖🔺➖
◀️ پی نوشت: 🔻🔻
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 9GnSWpAIhP0.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9507150087.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 540119.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 34237.
[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 24171.
[6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502142
________________
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨دعا، استغفار و شکر
🔰با این سه خصوصیت نگرانی از حوادث دنیوی و اخروی نداشته باشید
👇شرح حدیث امام صادق علیهالسلام توسط حضرت آیتالله خامنهای
🔻رهبر انقلاب: امام صادق (علیه السّلام) میفرمایند اگر این سه خصوصیّت در شما باشد، دیگر نگرانی از حوادث گوناگون دنیوی و اخروی نداشته باشید:
1️⃣«اَلدُّعَاءُ عِندَ الکُرُبات» اوّل، وقتی که حادثهی تلخی برایتان پیش میآید، متوسّل بشوید به ذیل عنایت پروردگار و دعا کنید!
2️⃣«وَ الِاستِغفارُ عِندَ الذَّنب» دوّم، استغفار کردن در وقتی است که گناهی از انسان صادر میشود. این موجب میشود که موانع استجابت دعا برداشته بشود.
3️⃣«وَ الشُّکرُ عِندَ النِّعمَة» سوّم، هر نعمتی که خدای متعال به شما داده، شکر کنید. شکر نعمت، موجب افزایش نعمت است.
❗مطالعه متن کامل:
http://farsi.khamenei.ir/hadis-content?id=45303
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد دو خورشید عالم تاب
امام جعفرصادق علیه السلام
وحضرت ختمی مرتبت برهمگان
مبـــــ❣❣❣ــــارك
💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟أّلَلَهّـمً🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ 💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
🌟أّلَلَهّـمً 🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟أّلَلَهّـمً🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ 💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
🌟أّلَلَهّـمً 🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟أّلَلَهّـمً🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ 💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
🌟أّلَلَهّـمً 🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟أّلَلَهّـمً🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ 💞🌟أّلَلَهّـمً 🎀
💞🌟صّـلَ🎀
💞🌟عٌلَى🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
💞🌟وٌأّلَ🎀
💞🌟مًحًمًدٍ🎀
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_مطففین
#سوره_مطففین
🔅🔅🔅
📌نگاشت32 :تفسیر آیه15 سوره مطففین
✳️ کلاَّ بَلْ رَانَ عَلَى قُلُوبِهِمْ مَا کَانُوا يَکْسِبُونَ
کَلاَّ إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ
☑️ ۱ - قیامت، حقیقت دارد و نباید آن را افسانه پنداشت. (الذین یکذّبون بیوم الدین ... قال أسطیر الأوّلین ...کلاّ)
☑️۲ - افسانه پنداشتن قرآن، پندارى واهى و سزاوار پرهیز است. (قال أسطیر الأوّلین . کلاّ ... کلاّ) حرف «کلاّ» در این آیه، مى تواند تأکید «کلاّ» در آیه قبل باشد.
☑️۳ - لزوم مراقبت از قلب و پرهیز از چرکین ساختن آن با گناه (ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون . کلاّ)
☑️۴ - قلب تکذیب کنندگان قرآن و قیامت، هرگز از آلودگى هاى گناه پاک نخواهد شد. (ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون . کلاّ إنّهم ... محجوبون)
☑️۵ - تکذیب کنندگان قیامت و منکران قرآن، از ملاقات خداوند و دیدار رحمت او در قیامت محروم اند. (إنّهم عن ربّهم یومئذ لمحجوبون)
محجوب بودن از خداوند، نمى تواند به معناى ندیدن با چشم باشد; زیرا این امر به کافران اختصاص ندارد. بنابراین مراد، رانده شدن از درگاه الهى و محرومیت از دیدار جلوه هاى خداوند (از قبیل رحمت و ثواب الهى و یا نظایر آن) است.
☑️۶ - قلب هاى تیره کافران، در قیامت نیز از درک حقیقت و شناخت خداوند و جلوه هاى ربوبیت او، ناتوان خواهند بود.* (إنّهم عن ربّهم یومئذ لمحجوبون)
محجوب بودن از «ربّ» - چنانچه از ارتباط این آیه با آیه قبل برمى آید - ممکن است به معناى محجوب ماندن قلب، از هرگونه ارتباط با خداوند باشد. در نتیجه کافران، در قیامت نیز خداوند را نخواهند شناخت و به او ایمان قلبى نمى آورند.
☑️۷ - گناه، طغیان گرى و تکذیب قرآن و قیامت، مانع ملاقات و قرب خداوند در قیامت است. (ما یکذّب به إلاّکلّ معتد أثیم ... إنّهم عن ربّهم یومئذ لمحجوبون)
☑️۸ - ربوبیت خداوند، عام و فراگیر همه انسان ها حتى کافران، است. (ربّهم)
🌴🌴🌴
👈 به هنگام فتنه ها و بلاها از قرآن کمک بگیریم.
التماس دعا🙏
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رهبرمعظم انقلاب: گرانیهای اخیر توجیه ندارد و قابل علاج است
♦️به نظر من در ۳ زمینه اقتصاد و امنیت و فرهنگ باید مسئولین تلاشها را افزایش بدهند.
♦️خیلی از مشکلات کنونی ما مربوط به خود ماست و مربوط به ناهماهنگی هاست.
♦️این گرانی های اخیر توجیه ندارد و باید مسئولین علاج کنند. از گوشت قرمز و مرغ تا پوشک بچه. این گرانیها توجیهی ندارد.
❓❓❓آیا کتاب نهج الفصاحه کاملا معتبر است؟
آیا این کتاب را پیامبر (صلی الله علیه و آله) تألیف فرموده است؟
🔰🔰🔰🔰پاسخ:
کتاب نهج الفصاحه را خود رسول الله (صلی الله علیه و آله) ننوشته اند و به همین علت، حاوی برخی احادیث نامعتبر نیز هست.
این کتاب را مرحوم ابوالقاسم پاینده در حدود سی سال قبل از انقلاب، صرفا با سلیقه شخصی خود و بدون بررسی کافی درباره سندیت یکایک روایات، جمع آوری کردند که در 1347 خورشیدی منتشر شد.
در تالیف این کتاب از روایات اهل سنت و برخی از منابع معتبر و نامعتبر نیز استفاده شده است.
نباید تصور شود هر جمله ای که در این کتاب یا سایر کتابهای حدیثیِ قرنهای اخیر یافت میشود دقیقا عین کلمات پیامبر (ص) است زیرا بسیاری از احادیثِ اینگونه کتابها قبل از تولدِ نویسندگان، دستخوش تحریف شده بود.
مرحوم استاد پاینده(مؤلف نهج الفصاحه) با حُسن ظنِّ حداکثری، هر جمله ای که با سلیقه خود سازگار یافته اند باور کرده و در کتاب نهج الفصاحة درج نموده اند.
امروزه ادای وظیفه به پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله) می طلبد هر جمله عجیب و مشکوک را صرفا به خاطر اینکه در #نهج_الفصاحه آمده به عنوان حدیث وانمود نکنیم زیرا برخی از روایاتِ این کتاب، جعلی یا تحریف شده اند گرچه بخش مهمی از روایاتش، معتبر و درست هستند.
از آنجا که پالایش احادیث معتبر از نامعتبر، یک کار تخصصی است، هر حدیثی که محتوایش تا حدی عجیب یا شک برانگیز باشد باید درباره اش احتیاط و از ترویج آن به نام معصومان (ع) خودداری شود.
حتی درباره احادیثی که احساس میکنیم محتوای منطقی و مطابق قرآن دارند نیز باید به مواردی اکتفا کرد که در منابع معتبرتر و قدیمی تر آمده نه روایاتی که تنها در قرنهای اخیر ترویج شده اند و در منابع شناخته شده و قدیمی یافت نمی شوند.
حقیقت ناب
پیامبر (ص) و یهود حجاز ⏹نویسنده: مصطفی صادقی کاشانی
#معرفی_اثر
#آثار_علمی_پژوهشکده_تاریخ_وسیره
#مصطفی_صادقی
✅پیامبر (ص) و یهود حجاز
⏹نویسنده: مصطفی صادقی کاشانی(عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
⏹ناشر: بوستان کتاب
⬅️تهیه کننده: پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهالسلام
💠 سال نشر 1382
✅خلاصهی کتاب:
🔲یهودیان از جمله گروههایی هستند که نامشان در کنار مسلمانان صدر اسلام به فراوانی به چشم میخورد. اینکه رفتار رسول خدا(ص) با آنان چگونه بوده و چه روابط دوستانه و خصمانهای بین آنان وجود داشته است مطالب اصلی این پژوهش را تشکیل میدهد. در این کتاب با استفاده از آیات قرآن و منابع تاریخی، مجموع برخوردهای مسلمین صدر اسلام و یهودیان ساکن حجاز (مدینه و شمال آن) از چند زاویه بررسی میشود: یکی روابط دوستانه و انعقاد پیمانها، دوم گفتوگوها و برخوردهای غیرنظامی یهود، سوم روابط خصمانه و قهرآمیز شامل جنگها و سریهها. بدیهی است در این نوشتار به برخی از شبهات مطرح شده در چگونگی رفتار پیامبر با یهود پاسخ داده شده است.
⬅️چگونگی برخورد پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) با شهروندان مدینه به خصوص نامسلمانان که قشری ناهمگون بودند، میتواند الگوی مناسبی را در اختیار دولتمردان و حکومتگران مسلمان در سرتاسر تاریخ اسلام و تمامی گستره مملکت اسلامی بگذارد ... با توجه به اهمیت حضور یهویان در مدینه و مشکلاتی که در عصر حکومت پیامبر(صلی الله علیه و آله) در مدینه بوجود آوردند این کتاب نوع تعاملات نبی اکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) را با این افراد به تصویر کشیده است.
🔲این کتاب که 287 صفحه داشته و در پنج فصل تهیه شده است، پس از ذکر مقدمهای در مورد سوابق قوم یهود و عقائد آنان به بررسی روابط دوستانه و همچنین نبردهای پیامبر(صلی الله علیه و آله) با آنان میپردازد.
💠برای دریافت نسحه الکترونیکی اثر به کتابخوان پژوهان مراجعه نمایید.
🌐https://www.pajoohaan.ir/document/1360