فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️مقام معظم رهبری:هیئت امام حسین سکولار نداریم.
✅رهبرانقلاب:
✅هیاتها نمیتوانند سکولار باشند.
⬅️هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم!
✅هرکس علاقهمند به امام حسین است،
⬅️یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است.
⬅️اسلام مجاهد است.
⬅️اسلام مقاتله است.
✅اسلام خون دادن است.
⬅️اسلام جان دادن است.
✅و معنای واقعی اعتقاد به امام حسین(ع) این است.
⬅️اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود.⬅️این غلط است.
⬅️البتّه معنای این حرف این نیست که هر حادثهی سیاسی در کشور اتّفاق میافتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یک گرایش خاصّی - حالا یا این طرف، یا آن طرف - بیان کنیم و احیاناً با یک چیزهایی هم همراه باشد؛ نه،
✅امّا مهم اینست که
⬅️ فکر انقلاب،
⬅️ فکر اسلام،
⬅️خطّ مبارکی که امام (رضوان الله علیه) در این مملکت ترسیم کردند و باقی گذاشتند، اینها بایستی در مجموعهها و مانند اینها حضور داشته باشد.
📌 #عروسی_قاسم در کربلا....
عروسی قاسم پسر امام #حسن(ع) در #کربلا صحت تاریخی ندارد؛ زیرا:
1⃣نخستین کسی که ماجرای عروسی قاسم را به تفصیل و در قالب داستان بیان کرده، ملا حسین واعظ #کاشفی (م910ق)است.
2⃣تنها مستند کاشفی یک بیت شعر از ابوالمفاخر رازی است:
با اساس و لباس دامادی
عزم ترتیب راه خواهم کرد.
آقای کاشفی آن را بصورت #داستان نقل کرده است.
3⃣منابع بعدی این داستان را از کاشفی نقل می کنند. لذا این داستان در #منابع_قدیم شیعه و سنی نیست.
4⃣سند و محتوای این روایت مورد نقد برخی از عالمان و نویسندگان #شیعه قرار گرفته است.
📚ر.ک. اطلاعات بیشتر،
#مقتل جامع #سیدالشهداء، ج۲، ص۵۵۶
🍃 معتکف کوی حسین
چشم هایت را بده به من می خواهم یک بار با چشم های تو ضریح شش گوشه را طواف کنم. مزار حسین چشم بر هم زدنی از فرشته ها خالی نمی شود. طواف مزار او به همراه فرشته ها لطف دیگری دارد. می خواهم دست در بال فرشته ها شش گوشه را زیارت کنم و برایشان روضه بخوانم و صدای ناله شان را بشنوم. ضجه فرشته هایی که در مصیبت حسین از خود بیخود می شوند، حکومت غم حسین در آسمان را نشانم می دهد. غم حسین بیداد کرده. زندگی در زمین و آسمان به برکت غم حسین جاری است. من در این تردید ندارم اما دوست دارم آن را ببینم. چشم هایت را دریغ نکن از من.
شبت بخیر معتکف کوی حسین
#محرم
#شب_بخیر
#بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
#سلام_امام_زمانم
🔅السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ سَلامَ مُخْلِصٍ لَكَ فِى الْوَِلايَةِ...
🌱سلام بر تو ای مولایم،
سلام بر تو از سوی قلبی، که جز تو در آن راه ندارد!
🌱بپذیر سلام کسی را که قلبش، خانه محبت توست
و چشمهایش مشتاق دیدار تو...
#اللهمعجللولیکالفرج
19.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 پرسش و پاسخ از مرحوم حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
🏴فرا رسیدن ایام #شهادت_امام_حسین و یاران با وفایش تسلیت باد
📌#راه_سعادت(#قسمت_ششم)
❓چرا بعضیها با شنیدن #کوچکترین_روضه از #ته_قلب #گریه میکنند
❓#وهابیون اشکال میکنند که #شیعه معتقد است #ثواب_زیارت_کربلا بیشتر #ثواب_زیارت_بیت_الله الحرام است
❓چرا #عزاداری_بقیه_امامان مانند امام حسین ع نیست
❓آیا روایاتی که #ثواب_زیارت_امام حسین را #بیحد و #حصر نامیده است صحیح است
❓#بهترین_کتاب برای #نقل_حادثه_عاشورا
❓فایده اصلی #زیارت_عاشورا چیست؟ چند روز یکبار بخوانیم
❓بعضی میگویند #لعنت_کردن کار درستی نیست و ...
هدایت شده از انسانِ کامل
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢منظور از جذب حداکثری چیه⁉️
رهبر عزیزِ انقلاب با جزئیات توضیح
میدن👆🏼👆🏼
انسانکامل
🌍 @ensanekamel_ir
[در پاسخ به هادیان هدایت]
▪️کیفیت شهادت حضرت عباس(علیه السلام)
در روز عاشوراء هنگامی که همۀ یاران امام به شهادت رسیده بودند و تنها حضرت عباس(علیه السلام) مانده بود تشنگی بر امام حسین(علیهالسلام) شدت گرفت، پس امام به سمت فرات حرکت کرد و حضرت عباس در جلوی ایشان حرکت نمود.
سوارن سپاه عمر بن سعد -لعنه الله- به ایشان حمله کردند و بین دو برادر فاصله انداختند و حضرت عباس(علیه السلام) را محاصره کردند، و یک نفرشان که از تیرۀ بنی دارِم بود راجع به امام به همراهانش فریاد زد:
ای وای بر شما! بین او و فرات قرار بگیرید و نگذارید به آب برسد!
امام حسین(علیه السلام) گفت:
«اللهمّ أظمئه!»
خدایا به تشنگی گرفتارش کن!
دارِمی خشمگین شد و تیری به امام انداخت و آن را در چانۀ ایشان نشاند.
امام حسین(علیهالسلام) تیر را درآورد و دستانش را زیر چانه گرفت و هنگامی که دو کف دستش پر از خون شد آن را پرتاب نمود. سپس فرمود:
«اللهمّ إنّي أشكو إليك ما يُفعل بابن بنت نبيّك!»
خدایا! به تو شکایت میكنم از آنچه با فرزند دختر پیامبرت میکنند!
سپس امام به سوی خیمهها برگشت در حالیکه تشنگی بسیار بر او شدت گرفته بود.
حضرت عباس(علیه السلام) در آن محاصره به تنهایی با آنان مبارزه نمود تا آنکه زخمهای بسیار برداشته و توانایی حرکت نداشت، در این وضعیت دو نفر بنامهای زید بن ورقاء حنفی و حُکیم بن طُفیل سِنبِسی پیش رفته و متولی قتل حضرت شدند.
📚 موسوعة التاريخ الإسلامي 6: 181،
مقتل سیدالشهداء(ع) (ترجمۀ فارسی بخش مربوط به امام حسين(ع) از موسوعه): 162.
از:
الإرشاد 2: 109– 110. #جان_فدا و #شهید_کربلا
23.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻عرض ارادت مردم ولایتمدار دزفول در دهه محرم
دفاع از پرچم اسلام
دفاع از پرچم ایران
دفاع از حجاب و چادر
دفاع از ولایت
دفاع از آرمانهای شهدا
🔺ایمان و امید
باصدای: حاج مهدی تدینی
#هیأت_روضة_الزهراء_دزفول
محرم امسال
🌷 به قصد تقرب به سیدالشهدا و به نیت شهدا منتشر بفرمایید.... 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
~•┈┈••✾•✨🌺✨•✾••┈┈•~
🔻تاسوعاء در روایت اهلبیت
عن ابیعبدالله علیهالسلام:
«تاسُوعَاءُ» يَوْمٌ حُوصِرَ فِيهِ الْحُسَيْنُ َ عَلَيْهِ السَّلَام وَ أَصْحَابُهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ بِكَرْبَلَاءَ وَ اجْتَمَعَ عَلَيْهِ خَيْلُ أَهْلِ الشَّامِ وَ أَنَاخُوا عَلَيْهِ وَ فَرِحَ ابْنُ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ بِتَوَافُرِ الْخَيْلِ وَ كَثْرَتِهَا وَ اسْتَضْعَفُوا فِيهِ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ أَصْحَابَهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ أَيْقَنُوا أَنْ لَا يَأْتِيَ الْحُسَيْنَ َ عَلَيْهِ السَّلَام نَاصِرٌ وَ لَا يُمِدَّهُ أَهْلُ الْعِرَاقِ.
بِأَبِي الْمُسْتَضْعَفُ الْغَرِيب.
تاسوعاء، روزى است كه حسين و يارانش در كربلاء محاصره شدند، اهل شام در اطراف آنان اجتماع نمودند. ابنمرجانه و ابنسعد از كثرت لشكر خود خوشحال شدند و حسين و ياران او را در آن روز ضعيف شمردند. آنان يقين كردند كه براى حسين ياورى نخواهد آمد و اهل عراق آن حضرت را امداد نخواهند كرد.
پدرم فداى آن حسينى كه ناتوانش دیدند و غريب بود.
📚الکافی، ج۴، ص۱۴۷
حقیقت ناب
عزاداری در ایران در طول تاریخ بخش دوم: سلجوقیان و مبارک دانستن روز عاشورا! 🔰سنت عزاداری عاشورا تا پ
عزاداری در ایران در طول تاریخ (3)
بخش سوم: دوران مغولها و حذف نام خلفای سهگانه از خطبهها
در زمان مغول تشیع نخست در سایۀ آزادیهایی که به کیشها داده شده بود و به پشتیبانی برخی سلاطین مغول، خصوصاً غازانخان و خدابنده، در ایران پیشرفت بسیار کرد. غازانخان در سال 649 هجری و پیش از رسیدن به سلطنت به دست شیخ صدر الدین ابراهیم حموی اسلام آورد و چندی بعد پس از آنکه دو مرتبه پیامبر را در خواب دید که او را به محبت اهل بیت خود میخواند، مذهب تشیع را برگزید. پس از غازانخان برادر او سلطان محمد خدابنده مشی غازانخان را ادامه داد. خدابنده ابتدا مذهب حنفی و سپس شافعی را برگزید. اما پس از مدتی در سال 709 هجری به دست علامه حلی به مذهب شیعۀ اثناعشری درآمد و مذهب تشیع را رسمی اعلام کرد.
خدابنده دستور داد اسامی خلفای سهگانه از خطبهها حذف شود و به نام علی و صحابۀ پیرو او خطبه بخوانند و نام دوازده امام بر سکهها حک شود و عبارت حی علی خیر العمل در اذان وارد شود. در نتیجه، در دوران او شیعیان فرصتی یافتند تا به گسترش مراکز شیعی همت گمارند و با خیال آسوده آیینهای مذهبی خود را برگزار کنند. تا آنجا که مناقبیان آزادانه در کوچه و بازار میگشتند و مناقب اهل بیت را به آواز بلند میخواندند.
به طور کلی مراسم عزاداری در این دوره رونقی بیشتر گرفت و شعرای شیعه به سرودن اشعار در رثای امامان خود و ساختن نوحه برای سینهزنی اهتمام ورزیدند. از شعرا و مرثیهسرایان نامی این عصر میتوان به سیف فرغانی، خواجوی کرمانی، اوحدی مراغهای، سلمان ساوجی و اینیمین فریومدی اشاره کرد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در دهۀ اول محرم هر روز گزیدهای از «عزاداری در ایران در قرون مختلف» را منتشر میکنیم. در این مجموعه از دوران آلبویه آغاز میکنیم و نگاهی خواهیم داشت به عزاداری در دورههای مختلف تاریخی. منبع ما در انتشار محتواهای مربوط به «عزاداری در تاریخ ایران» فصل اول کتاب رسانۀ شیعه نوشتۀ محسن حسام مظاهری است. گفتنی است با توجه به ارجاعات بسیار این کتاب به منابع مختلف و بهخصوص شیوۀ ارجاعدهی درونمتنی، برای رعایت اختصار ارجاعات به منابع مختلف را حذف خواهیم کرد، و خوانندگان برای مطالعۀ بیشتر باید به اصل کتاب رجوع کنند.
#عزاداری #عاشورا #مغول #خدابنده #غازان_خان
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 صلی الله علیک یا اباالفضل العباس
▪️ ماه بهخونافتاده
تا عکسی از رخسار ماه افتاد در آب
رفت از جلال و هیبتش آیینه از تاب
برداشت آب و بر لب آورد و فرو ریخت
در حسرت یک بوسهاش خون شد دل آب
پیچید در پایش که دست از او نشوید
شد آب هم پابند آن گیسوی پُرتاب
بگذاشت پا در علقمه دریای غیرت
بگذشت تشنه از کنار آبْ مهتاب
او تشنه رفت و تا قیامت آبِ ناکام
در دل گرفته عکس آن دردانه را قاب
ساقی بهسوی تشنگان میرفت سرمست
تا که به میخانه رساند بادۀ ناب
مشکی پر از امید را بر دوش میبرد
آن شاه خوبان، شیر هَیجا، شمع احباب
بارانی از تیر آمد اما او سپر شد
میرفت در موج خطر بی ترس گرداب
کی از هجوم شبپره ترسد عقابی؟
پولاد کی میلرزد از غوغای سیماب؟
هرگز نلرزد پشت کوه از لشکر کاه
دریا نخواهد شد اسیر چنگ مرداب
از تیرها با جانش استقبال میکرد
تا که بَرد آبی سوی گلهای بیتاب
انداختند از پیکرش دست و نلرزید
تنها امیدش را به دندان کرد قلاب
آن مشک را چون طفل در آغوش میبرد
سقا صدف شد، مشکْ مرواریدِ خوشاب
تا که رساند قطرۀ آبی به اصغر
شاید شود آن غنچۀ پژمرده شاداب
در چشم او تصویری از لبهای تشنه
در گوش او بانگ «عمو بشتاب، بشتاب»
پا تا سرش خون بود و فکر خیمهها بود
تا تشنهکامان را کند از آبْ سیراب
دشت تنش شد بیشهای از تیر دشمن
خون دل او میچکید از چشم نُشّاب
شد تیرها بال و پرش، در اوج میرفت
تا آنکه شد تیری بهسوی مشک پرتاب
هم آب مشک و هم امیدش بر زمین ریخت
شد جام ساقی خالی از آن دُرّ نایاب
دیگر نه شوق راندن و نه پای رفتن
درمانده و نومید شد ماه جهانتاب
با هم یکی شد آب مشک و اشک عباس
از مشک سقا بر زمین میریخت خوناب
شد بوسهگاه تیرها آن ماه خونین
یک تیر هم زد بوسه بر آن چشم جذاب
مرغ دلش یکباره پر زد تا مدینه
چون روضههای فاطمیه دارد آداب
از روضههای فاطمه میمرد اباالفضل
هر بار حرفی مجتبی میزد از این باب
میسوخت عمری از غم زهرا و حیدر
شد بیقرارِ مادر آن محبوب احباب
ناگاه دستی آمد و شقالقمر کرد
افتاد با صورت به خاک آن ماه محراب
دستش جدا فرقش دوتا چشمش پر از خون
در راه وصل دوست شد آماده اسباب
ناگه پسر خواندش صدایی مهرپرور
او دید مادر را به بیداری، نه در خواب
آمد به ساحل کشتی پهلوگرفته
از داغ دلبندش کشید آه جگرتاب
پیچید بوی عطر یاس و سیب در دشت
از خیمهها میآمد آوای "عمو، آب"
شد بار اول که صدا میزد: برادر
ماه بهخونافتاده را خورشید دریاب...
▪️▪️▪️؛
مولا بهسوی خیمهها برگشت تنها
دیگر نه در تن تاب و نه در پاش پایاب
پشتش شکست و باغ امیدش خزان شد
بی چاره شد آن چارۀ خویشان و اصحاب
از علقمه میآمد اما بی علمدار
میآمد و از چشم او میرفت سیلاب
زینب شود کمکم مهیای اسارت
ای وای من از روضۀ خلخال و جَلباب
✍️#محمدتقی_عارفیان
#یا_حسین
#ما_ملت_شهادتیم
#ما_ملت_امام_حسینیم
🏴