eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.9هزار ویدیو
448 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 جنگ بین انسان و نفس 🔻 اينکه فرمود: «و لاتَکونوا کَالَّذينَ نَسوا الله؛ همچون کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند. حشر/۱۹» یعني مقدماتش دست خودتان است و براي مراقبه و براي توجه، يک جنگ دائم بين انسان و نفس انسان لازم است. يعني دائم باید با اين غفلت و نسيان جنگ کرد. 🔸 يک تعبيري حضرت آيت الله العظمی بهجت داشتند تعبير خيلي جالبي است مي‌فرمودند: «اختياراً وارد ياد خدا بشويد و اختياراً خارج نشويد.» اين خيلي حرف است. چهل سال آدم بخواهد با اين حرف کشتي بگيرد خلاص نمي‌شود. «اختياراً وارد بشوید و اختياراً خارج نشوید.» ادامه دارد.‌.. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
🔷رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان مورخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ فرمودند : ✔️نسبت به اشخاص، نسبت به جریانها، نسبت به سیاستها، نسبت به دولتها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید. این‌‌جور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى درباره‌‌ى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ میکند که بر اساس آن، شما هم موضع‌‌گیرى کنید؛ نه، اینکه کارها را قفل خواهد کرد. رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛ منتها معیار عبارت باشد از تقوا....
الهی! عمری آه در بساط نداشتم و اینك جز آه در بساط ندارم!
💧☀️💧☀️💧 ✅پرسش: تا کجا باید آبروی دیگران را حفظ کرد؟ 🌺پاسخ: در کتاب کافی ج۸ ص ۱۴۷ح۱۲۵ نقل شده است که محمد بن فضل گوید: به امام کاظم علیه السلام عرض کردم قربانت گردم، از یکی از برادرانم خبری می رسد که آن را نمی پسندم و وقتی از خود او می پرسم، وی منکر آن می شود با آن که گروه مورد اعتمادی آن را از او نقل می کنند. 🍀امام علیه السلام در پاسخ فرمود: یا محمد! کذب سمعک و بصرک عن أخیک فإن شهد عندک خمسون قسامه و قال لک قولا فصدقه و کذبهم لا تذیعن علیه شیئا تشینه به و تهدم به مروءته- فتکون من الذین قالالله فی کتابه - إ ن الذین یحبون أن تشیع الفاحشه فی الذین آمنوا لهم عذاب ألیم. 🍃ای محمد! گوش و چشمت را پیرامون برادرت تکذیب کن، و اگر پنجاه سوگند خورنده نزد تو گواهی دهند و او سخن دیگری گوید، سخن برادر خود را تصدیق و سخن آنان را تکذیب کن، و 👈از او خبری را منتشر نکن که موجب زشتی او گردد و آبرویش را بریزد که اگر چنین کنی از کسانی خواهی بود که خداوند درباره ی آن ها فرموده: إن الذین یحبون أن تشیع الفاحشه فی الذین آمنوا لهم عذاب ألیم؛ کسانی که دوست دارند که زشتکاری در میان آنان که ایمان آورده اند شیوع پیدا کند برای آنان عذابی پردرد خواهد بود – سوره نور/ آیه 19
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚽️ تله آفسايد⚽️ 👌مجموعه کلیپ ✅ به قلم همون‌طور که در فوتبال گاهی از نیرنگ استفاده می‌شه و با تله‌های آفساید، تبانی، ناداوری، تمارض و غیره، نقشه‌های تیم حریف نقش بر آب می‌شه، در صحنه انتظار هم باید با دقت و بصیرت مراقب ترفندهای باطل‌گراها بود و از مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان(عج) و امثال اونا باید دوری کرد.
699_exported_0-1585644100593.m4a
2.81M
✍️✍️✍️✍️✍️✍️✍️ 👇 ⭕️ غالبا وسایلِ یا ظروف یا لباس و.... در منزلمون پیدا میشه ک صاحبش رو نمیشناسیم و حتی ازبعضیها ک شک داریم مالِ اونهاس میپرسیم ولی نهایتا صاحبش رو پیدا نمیکنم و یا دسترسی بهشون سخته. و برام سخته ک بخوام یکسال هم نگه دارمو ...😢 میتونم اون جنس یا وسیله رو از طرف صاحبش رد کنم یا پولشو بذارم صدقه و استفاده کنم❓🧐 🔵 پاسخ صوتی استاد فلاح زاده ☝️ 🛑⭕️🛑⭕️🛑⭕️🛑⭕️🛑 •┈┈••✾❀✿💜✿❀✾••┈┈
🍏 آسايش امروز ، آرامش فردا 🍏 🔸 بسيارى از مردم براى آسايش فرداى خود به دنبال پس انداز، بيمه و ... هستند. سؤال اين است كه براى آسايش فرداى قيامت چه چيزى بايد پس انداز كنيم؟ 📚 محمود اکبری، نكته هاى ناب اخلاقى، ص ۱۷. 🔸 در سوره رعد آیه ۲۸ خداوند می فرماید آرامش با یاد خداست : أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب‏ و می دانیم که نماز های پنجگانه یادِ واجب خداوند در هر روز است. 🔸 همچنین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند که نماز کلید بهشت است. آن بهشتی که آسایش همیشگی برای انسان ها دارد. مِفْتَاحُ‏ الْجَنَّةِ الصَّلَاةُ. 📚 عوالی اللئالی ؛ ج‏ ۱ ؛ ص ۳۲۲. 🔸 پس می توان گفت که : آرامش امروز و آسایش فردای ماست.
🔺احکام ☝️ 🔺مشاهده ☝️ 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌 نگاشت 13 : پیام ها ی تفسيری آیه 1 سوره اعلی ✅ سبِّحِ‌ اسْمَ‌ رَبِّکَ‌ الْأَعْلَى‌ 🔹 «سَبِّحْ»: منزّه‌دار. به پاکی یاد کن. تسبیح و تقدیس نما. 🔹 «إسْمَ»: نام. مراد صفاتی است که با آن ما خدا را می‌شناسیم 🔹 ذات. یعنی ذات مقدّس او را از هر فعل و صفتی که لایق مقام و عظمتش نباشد، پاک و منزّه بداریم و از خیال و قیاس و گمان و وهم دورتر و برتر بدانیم . 🔹 «الأعْلَی»: بسیار والامقام. بسیار بلند مرتبه. 🔅🔅🔅 📂 ابن مسعود گوید: على مرتضى به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم گفت: یا رسول الله در رکوع خود چه بگویم پس از آن آیه (فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّک الْعَظِیمِ) نازل شد سپس گفت: یا رسول الله در سجود خود چه بگویم سپس این آیه نازل گردید. ۱ - تسبیح خداوند و دور نگه داشتن نام هاى او از اوصاف ناروا، وظیفه اى الهى برعهده پیامبر(ص) (سبّح) ۲ - خداوند، از هر عیب و نقصى مبرّا است. (سبّح اسم ربّک) لزوم منزّه قرار دادن نام، بیانگر منزّه بودن صاحب نام است. ۳ - اعتراف به پاک بودن خداوند از هر عیب و نقصى، وظیفه اى الهى بر عهده همه انسان ها است. (سبّح اسم ربّک) خطاب «سبّح»، ممکن است ویژه پیامبر(ص) نباشد; گرچه روى سخن با آن حضرت است; زیرا مفاد آیات قرآن بدون توجه به آیه هاى قبل و بعد نیز مراد بوده و در محتواى عام خود قابل تمسک هستند. ۴ - نام خداوند، هرگز نباید با اثبات صفات ناشایست و سلب صفات بایسته، همراه شود. (سبّح اسم ربّک) ✅ تسبیح و تقدیس و تنزیه به یک معنا است (مصباح). مراد از تسبیح نام خداوند، پاک و دور از عیب معرفى کردن آن است که مستلزم چند چیز است: ⏪ ۱. همراه نساختن نام خداوند با وصفى ناشایست; ⏪ ۲. حمل نکردن نام او بر معنایى نادرست; ⏪ ۳. سلب نکردن صفات نیکو از آن; ⏪ ۴. به کار نبردن نام هاى اختصاصى خداوند براى غیر او; ۵. پرهیز از بى احترامى به نام هاى او. برداشت یاد شده به برخى از امور یاد شده نظر دارد. ✅ ۵ - لزوم پرهیز از حمل نام هاى خداوند، بر معنایى که زیبنده او نیست. (سبّح اسم ربّک) ✅ ۶ - لزوم پرهیز از هرگونه جسارت و بى احترامى، به نام هاى خداوند (سبّح اسم ربّک) ✅ ۷ - نام هاى اختصاصى خداوند، نباید بر غیر او نهاده شود. (سبّح اسم ربّک الأعلى) پاکیزه نگه داشتن نام خداوند، معنایى عام است و شامل نکته یاد شده نیز مى باشد. ✅ ۸ - هر نام که بر ربوبیت دلالت کند، ویژه خداوند است و بر غیر او روا نیست. (سبّح اسم ربّک) ✅ ۹ - باور به ربوبیت خداوند، زمینه ساز پرهیز از همراه ساختن نام او با هرگونه وصف ناشایست. (سبّح اسم ربّک) ✅ ۱۰ - تسبیح پیامبر(ص)، مایه رشد و تعالى او است. (ربّک) ✅ ۱۱ - خداوند، داراى برترین مقام ها و کامل ترین ویژگى ها است. (ربّک الأعلى) وصف «الأعلى» - به قرینه آیه بعد - به «ربّک» ارتباط دارد; نه «اسم ربّک». ✅ ۱۲ - اختصاص والاترین مقام ها به خداوند، دلیل لزوم تنزیه نام او از هر عیب و نقص است. (سبّح اسم ربّک الأعلى) وصف «الأعلى»، در مقام تعلیل براى «سبّح» است. ✅ ۱۳ - ملاک شایستگى اسامى و اوصاف براى خداوند، دلالت آنها بر بى عیب بودن خداوند و سازگارى شان با مقام والاى او است. (سبّح اسم ربّک الأعلى) ✅ ۱۴ - خداوند، داراى نام هایى منزّه از دلالت بر کمترین عیب و سازگار با مقام والاى او است. (سبّح اسم ربّک الأعلى) 🌿🌿🌿 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بدترین نوع خیانت از زبان 👌کسانی که در جایگاه و منصب . . . . علیه السلام 🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
✨💫✨💫✨💫✨ 🌀حکم وضو با خالکوبی و تاتو🌀 💢سوال : ️حکم وضو با خالکوبی و تاتو حتی اگر اسمای جلاله یا آیاتی از قرآن باشند، چیست؟ ✅ پاسخ: 👇👇 1⃣ «خالکوبی» و «تاتو» اگر مجرد رنگ در زیر پوست است و مانع از رسیدن آب به ظاهر پوست نمی شود، برای وضو و غسل اشکالی ندارد؛ ولی اگر به صورت نقاشی و موقت است و روی پوست کشیده می شود باید برای وضو برطرف شود. [1] 2⃣ خال کوبی آیات قرآن بر روی بدن حرام و پاک کردن آن در صورتی که مشقت ندارد، [2] واجب است؛ ولی در هر صورت مسّ آنها اشکالی ندارد؛ چون زیر پوست است. [3] *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: [1] امام استفتائات.، ج1 (وضو)، س 44؛ بهجت، استفتائات، ج1، س 642؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 144؛ سبحانی و صافی: استفتا؛ سیستانی، سایت، سوال ها و جواب ها، وضو، س 16؛ مکارم، استفتائات جدید، ج2، س 72 و احکام بانوان، س 278. [2]. مکارم: بنابر احتیاط. [3]. خامنه ای، بهجت و صافی: استفتا؛ مکارم، استفتائات جدید، ج2، س 72. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج1، ص 164. ---------------------------
🍀🌟🍀🌟🍀 ✅پرسش: ایمان چگونه وارد قلب ما می شود و چگونه بدانم که خارج نمی شود و تقویت می شود؟ 🌺پاسخ: ایمان و باور قلبی، بر اعمال و رفتار انسان تاثیرگذار است؛ لذا بهترین معیار برای سنجش ایمان، عمل انسان است. 🌸در قرآن کریم نیز در بیشتر موارد، ایمان همراه عمل صالح آورده شده است؛ لذا بشارت برای کسانی است که همراه ایمان، عمل صالح هم دارند: «وَ بَشِّرِ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحات‏»؛ به كسانى كه ايمان آورده، و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، بشارت ده‏.(1) 🌱هم چنین قرآن بطور موردی هم موارد عمل صالح و رفتار صحیح مبتنی بر ایمان را متذکر شده است: 📌ـ ایمان و صبر و نماز: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاة»؛ اى افرادى كه ايمان آورده‏ ايد! از صبر (و استقامت) و نماز، كمك بگيريد!(2) ـ ایمان و عشق به الله: «وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ»؛ امّا آنها كه ايمان دارند، عشقشان به خدا، (از مشركان نسبت به معبودهاشان،) شديدتر است.(3) 📌ـ ایمان و روزی حلال و شکر الهی: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ اشْكُرُوا لِلَّه‏»؛ اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد! از نعمتهاى پاكيزه‏اى كه به شما روزى داده‏ ايم، بخوريد و شكر خدا را بجا آوريد.(4) 📌ـ ایمان و هجرت و جهاد در راه خدا: «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّه ...‏»؛ كسانى كه ايمان آورده و كسانى كه هجرت كرده و در راه خدا جهاد نموده ‏اند... .(5) ـ ایمان و انفاق: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُم‏»؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد! از آنچه به شما روزى داده ‏ايم، انفاق كنيد!(6) 📌ـ ایمان و یاد خدا: «الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّه‏»؛ آنها كسانى هستند كه ايمان آورده‏اند، و دلهايشان به ياد خدا مطمئن (و آرام) است‏.(7) 📌ـ ایمان و باور به معاد، ملائکه و ...: «لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ الْمَلائِكَةِ وَ الْكِتابِ وَ النَّبِيِّينَ وَ آتَى الْمالَ عَلى‏ حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبى‏ وَ الْيَتامى‏ وَ الْمَساكينَ وَ ابْنَ السَّبيلِ وَ السَّائِلينَ وَ فِي الرِّقابِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَى الزَّكاةَ وَ الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا وَ الصَّابِرينَ فِي الْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ حينَ الْبَأْسِ أُولئِكَ الَّذينَ صَدَقُوا وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُتَّقُونَ»؛ 🌸 نيكى، (تنها) اين نيست كه (به هنگام نماز،) روىِ خود را به سوى مشرق و (يا) مغرب كنيد (و تمام گفتگوى شما، در باره قبله و تغيير آن باشد و همه وقت خود را مصروف آن سازيد) بلكه نيكى (و نيكوكار) كسى است كه به خدا، و روز رستاخيز، و فرشتگان، و كتاب (آسمانى)، و پيامبران، ايمان آورده و مال (خود) را، با همه علاقه‏اى كه به آن دارد، به خويشاوندان و يتيمان و مسكينان و واماندگان در راه و سائلان و بردگان، انفاق مى‏ كند نماز را برپا مى‏ دارد و زكات را مى‏ پردازد و (همچنين) كسانى كه به عهد خود ـ به هنگامى كه عهد بستند ـ وفا مى‏ كنند و در برابر محروميتها و بيماريها و در ميدان جنگ، استقامت به خرج مى‏ دهند اينها كسانى هستند كه راست مى‏ گويند و (گفتارشان با اعتقادشان هماهنگ است) و اينها هستند پرهيزكاران!(8) ـ و .... 🍀نکته: همین که انسان همیشه این دغدغه را دارد که آیا عمل، گفتار و رفتارش با معیارهای عقل و شرع، سازگار است یا نه؟ و آیا من به وظیفه شرعی و عقلی خود عمل کرده ام یا نه؟ و ...؛ همه از همان ایمان و باور صحیح، حکایت دارد. لذا تا موقعی که این روحیه را دارید نگران نباشید، این همان باور و ایمان واقعی است. در ضمن، ایمان مراتب و مراحل دارد و این گونه نیست که یکمرتبه به همه ایمان برسیم، بلکه قدم به قدم و به تدریج، قوی و مستحکم می شود. همین که انسان در همه لحظات مراقب خودش باشد و در کسب معرفت و آگاهی بکوشد و بر اساس آموخته هایش عمل کند، لحظه به لحظه بر مراتب ایمان و تقویت آن افزوده است: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ»؛ اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد! اگر (آيين) خدا را يارى كنيد، شما را يارى مى‏كند و گامهايتان را استوار مى ‏دارد.(9) _____ (1) بقره/ 25. (2) بقره/ 153. (3) بقره/ 165. (4) بقره/ 172. (5) بقره/ 218. (6) بقره/ 254. (7) رعد/ 28. (8) بقره/ 177. (9) محمد/ 7.
چهله نشینی.mp3
3.7M
♨️سوال: آیا چله نشینی منشا دینی دارد؟ چله کلیمیه چیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅چطور ما دعا نکنیم برای ظهور ؟ 👌حضرت آیت الله العظمی بهجت عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌺 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
💧☀️💧☀️💧 ✅پرسش: اگر زيارت عاشورا را بدون صد لعن و صد سلام بخوانيم يعني يک بار لعن و يک سلام، باز هم فضيلت دارد؟ آيا ثوابش نصف ميشود؟ 🌺پاسخ: در قسمت پاياني زيارت عاشورا يك فقره مشتمل بر لعن قاتلان و ستمگران و مخالفان اباعبداللَّه (علیه السلام) است كه با "اللهم العن اول ظالم..." شروع مي‏شود . فقره دوم مشتمل بر سلام بر سيدالشهدا و فرزندان و اصحاب او است كه با "السلام عليك يا ابا عبداللَّه و علي الارواح التي حلت بفنائك..." شروع مي‏شود . 👈در روايت آمده هر يك از اين دو قسمت صد مرتبه خوانده شود، ثواب كامل و فضيلت تامّه زيارت عاشورا را كه برابر است با ثواب هزار حج و هزار عمره و هزار بار جهاد در راه خدا ، از آن كسي است كه زيارت را آن گونه كه مأثور و دستور است، بخواند . به آن چه مي‏خواند، ملتزم باشد . 🌸 كساني كه اين زيارت را به طور مختصر مي خوانند و لعن ها را فقط يك بار مي گويند، گر چه ثواب عظيم مي برند (ان شاء الله) ولي ثوابي كه وعده داده شده ،به تمام و كمال براي كساني است كه تكرار را رعايت كنند. 💥البته اگر كسي وقت نداشته باشد و هر يك از اين دو قسمت را با نيت صد مرتبه بخواند و بعد از خواندن هر يك از آن دو قسمت بگويد: "مأة مرّة" يعني (100 بار) يا يك مرتبه كه خواند بگويد "و تسعاً و تسعين مرّة" يعني (به اضافه 99 بار ديگر) ، اميد آن است كه خداوند ثواب كامل را به او عنايت نمايد. 🍀 صاحب "قرّة المهج" مي‏نويسد: در پاورقي كتاب "شفاء الصدور" ج 1، ص 110 از كتاب "مشحون" به سندش از اميرالمؤمنين (علیه السلام) نقل مي‏كند كه حضرت فرمود: "كسي كه زيارت عاشورا (مشهوره) را بخواند ،سپس يك دفعه بگويد: "اللهم العنهم جميعا تسعا و تسعين مرّة" مانند كسي است كه صد مرتبه گفته و اين براي كساني كه وقت ندارند، فوزي است عظيم.(1) 💥بنا به حديث منقول از نبي مكرم اسلام(ص) ارزشمندترين عمل، عملي است كه با مشقت (2) انجام گيرد. ✍️بنابر اين عملي كه اساس و ريشه آن صحيح باشد ، انسان براي انجامش هر قدر مشقت بيش تري را تحمل كند، از ثواب و فضيلت بيش تري برخوردار مي‏گردد. مولي شريف شيرواني از امام هادي نقل مي كند كه لعن را يك بار كامل بگويد : آن گاه 99بار بگويد : اللهم العنهم جميعا . در سلام هم يك بار آن را به طور كامل بگويد و بعد 99بار بگويد :« االسلام علي الحسين و علي علي بن الحسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين »مثل اين است كه تمام صد لعن و صد سلام را گفته باشد . (3) پي نوشت ها: 1 . جواد بن عباس كربلائي، قرة المهج، ص 127. 2 . "احمزها" يعني قوي‏ترين و محكم‏ترين. 3 . زيارت عاشورا و آثار شگفت آن . سيد علي موحد اصفهاني ،ص 121.
رحمت پدرانه امام زمان(علیه السلام) حجت الاسلام عالی.mp3
2.12M
💠رحمت پدرانه ی امام زمان علیه السلام 💠حجت الاسلام عالی
🔰نظم تکنیک جهان و خطرات پیشرو ✍️ رضا داوری اردکانی 🔸در ‌صد سال اخیر جنگها و بلایا در نظر، و اروپایی تفاوت آشکار داشته است تا آنجا که چشم‌انداز پیشرفت پدیدآمده در قرن هه به‌تدریج پوشیده و پوشیده‌تر شد و بالاخره در اندیشه امید به آینده‌ نظم کنونی جهان، دیگر جایی ندارد. گویی در این جهان معنای زندگی گم شده است و مردمان با سودای گذران عمر در دلخوشند و احیانا آن ‌را نشان کمال آدمی می‌دانند. با اینکه شعر، ادب و فلسفه معاصر ابتلای ما را به این توهم بزرگ و خطرناک گوشزد می‌کند، کمتر به ‌آن پرداخته می‌شود یا با آنها تفنن می‌کنند. 🔹زمانه‌ ما بیشتر دانستن و کمتر اندیشیدن است. در این زمان به تبدیل شده و اطلاعات جهان را پر کرده است و کار جهان با این اطلاعات که به صورت کالا درآمده و خرید و فروش می‌شود، می‌گردد. مردمان هم با آن خو گرفته‌اند و خو می‌گیرند و نمی‌پرسند چرا زمانه چنین شده است و آدمی به کجا می‌رود؟ 🔸وقتی گفته شود که زمان، زمان فکرکردن نیست؛ به معنی متداول مراعات نشده است؛ زیرا تفکر به ‌معنی حساب‌بری و مصلحت بینی، جربزه داشتن و حتی و جستجوی دلایل وجود دارد و بیش از همیشه نیز در کار است. علم، و دولت الکترونیک هم هست؛ اما کسی نمی‌پرسد این جهان چیست و سرانجامش چه می‌شود و کمتر به این می‌اندیشند که وقتی همه نیروهای طبیعت که شیرة آن ‌را کشیده‌اند، چه بر سر آدمی می‌آید و آنها در برهوت خاک و افلاک و اخلاق چه خواهند کرد؟ 🔹 از آغاز و انجام و به‌سر بردن در «اکنون تهی» امری عادی است و در نظر کسانی به عین کمال تلقی می‌شود. وقتی علم به کالای مصرفی تبدیل می‌شود، اختیارش دیگر در دست دانشمندان و دانشگاه‌ها نیست و معلوم نیست که تا چه اندازه در جهت تأمین صلاح بشر قرار دارد. اکنون بزرگ‌ترین کارگردان‌های ، قدرت‌های نظامی و شرکت‌های چندملیتی هستند که رقم بزرگ بودجه‌ پژوهش را آنها تأمین می‌کنند و پژوهش را به راه و سمتی که مسائل و منافع آنها را تأمین کند، می‌برد. 🔸چون علم قدرت است، کشورها و ملتها در رقابت با هم به کار علم وارد شده‌اند. گویی بازار هم به این بازار بازمی‌گردد. نه اینکه این مسابقه را دانشمندان و برای توسعه و پیشرفت علم طراحی کرده باشند! نمی‌گویم که علم از دست دانشمندان خارج شده و در دست قدرت‌های سوداگری قرار گرفته است. پژوهش کار دانشمندان است، اما به این هم باید اندیشید که مسائل علم از کجا می‌آید و چگونه طرح می‌شود و پژوهشی که در بازار دادوستد می‌شود، چه مصارفی می‌تواند داشته باشد؟ 💢متأسفانه جهانی که «فکر» نمی‌کند و گاهی حتی خطر نزدیک به پیدا را نمی‌بیند و به جای اندیشیدن به خطر، شکوه و شکایت می‌کند و همچنان می‌گوید بگذار علم به پیش برود، بر سر جهان و آدمی هرچه می‌خواهد، بیاید! البته به عصر قبل از تکنولوژی نمی‌توان بازگشت، اما باید اندیشید که تکنیک ما را کجا می‌برد و آیا می‌تواند شر بلایایی مثل را از سر آدمی رفع کند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
31 روز تا عید ولایت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: «یَقُولُ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ: وَلاَیَةُ عَلیِّ بْنِ أبی طالِبٍ علیه السلام حِصْنی، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی أمِنَ مِنْ عَذابی»؛ ولایت و امامت علی بن ابی طالب علیهما السلام دژ مستحکم من است. کسی که داخل دژ من شود از عذاب من در امان است. ( الأمالی للصدوق، ص ۳۰۶ مناقب آل أبی طالب علیهم السلام، ج ۲، ص ۲۹۶) شیعیان را شد ولای بوتراب چون دژ مستحکم ِ یوم الحساب هر کسی که وارد آن دژ شود در امان باشد ز هر گونه عذاب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌 نگاشت 14 : پیام ها ی تفسيری آیه 2 سوره اعلی ✅الَّذِي‌ خَلَقَ‌ فَسَوَّى‌ 🔹«سَوَّی»: موزون و منظّم و آراسته و پیراسته کرد. نظم و نظام بخشید. هرچیزی را آماده کاری کرد که برای انجام آن آفریده شده است. ✅1 - خداوند آفریننده تمامى موجودات (الذى خلق) بیان نکردن مفعولى خاص براى «خلق»، بیانگر تعمیم است و به آفرینش تمام مخلوقات نظر دارد. ✅۲ - خداوند، آفریده هاى خویش را کامل و به دور از هرگونه کاستى و اضافات، قرار داده است. (فسوّى) تسویه و تعدیل، به یک معنا است (مصباح) و اعتدال هر چیز، به دور ماندن آن از افراط و تفریط است. ✅۳ - برابرى همه مخلوقات، در داشتن ابزار وجودى خاص خویش* (فسوّى) 🔹«تسویه» - آن گونه که از «مقاییس اللغة» استفاده مى شود - ایجاد اعتدال بین دو چیز است. براساس این معنا جمله «سوّى» دلالت دارد که خداوند در اعطاى شرایط مناسب با وضعیت هر یک از مخلوقات، تبعیض روا نداشته و این گونه نیست که از ابزار لازم براى وجود برخى، بکاهد و یا افزون تر از ظرفیت وجودى برخى دیگر، به آنها عطا کند; بلکه به همه نگاهى برابر داشته است. ✅۴ - نبودن افراط و تفریط در ساختار مخلوقات، دلیل لزوم تسبیح خداوند و اعتراف به دور بودن او از هر عیب و نقص (سبّح اسم ربّک ... الذى خلق فسوّى) وصف «الذى ...»، 🔹بیانگر علت تسبیح است و حرف «فاء» در «فسوّى» دلالت دارد که غرض اصلى از توصیف خداوند با جمله «خلق فسوّى»، بیان تسویه است و ذکر خلقت، به عنوان مقدمه براى بیان تسویه مى باشد. ✅۵ - باور به خالقیت خداوند و کمال بخشى او، زمینه ساز تسبیح نام او و پرهیز از همراه ساختن آن با هرگونه وصف نامناسب است. (سبّح اسم ... الذى خلق فسوّى) ✅۶ - آفریدن و نظام دادن به جهان هستى، اقتضاى ربوبیت خداوند است. (ربّک ... الذى خلق فسوّى) ✅۷ - تکامل تدریجى پدیده هاى هستى (خلق فسوّى) حرف «فاء» در «فسوّى» ممکن است براى بیان ترتیب معنوى باشد، در نتیجه هر موجودى پس از آفریده شدن، وارد مرحله تسویه و تعدیل مى شود. 🌿🌿🌿 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.