کتاب مبانی معرفتی مهدویت - استاد طاهرزاده .pdf
21.78M
🔸کتاب مبانی معرفتی مهدویت
#PDF
🔻 اثر #استاد_طاهرزاده
✅ متن محوری در دوره مهدویت👇
، 🌐 eitaa.com/sania_ashar/6
📌نسخه Word و اندروید از کتاب
🌐 lobolmizan.ir/book/68
🔸 نرمافزار حیات طیبه (مجموعه آثار استاد اصغر طاهرزاده)
🌐 eitaa.com/SalehiApps/87
🔸
✅ کانال مبانی معرفتی مهدویت | هُوَ الثَّانِیَ عَشَرَ مِنَ الأَئِمَّةِ الهُدَاة
🔹 @Sania_Ashar
🔸
@Salehi786
هدایت شده از علامه طباطبایی (ره)
آئین بزرگداشت علامه سید محمدحسینطباطبایی
📌همراه با رونمایی از کتاب" دستنوشتهها"( یادداشتهایی از جلسات خصوصی علامه طباطبایی)
🗓زمان: چهارشنبه، ۲۳ آبانماه ۱۴۰۳
🕰 ساعت: ۱۵ تا ۲۰
📍مکان: خیابان شهید صدوقی خیابان حضرت ابوالفضلعلیهالسلام خیابان دانش، کوچه سوم، پلاک ۷۱، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
صالحی - ارتباط کاربران
آئین بزرگداشت علامه سید محمدحسینطباطبایی 📌همراه با رونمایی از کتاب" دستنوشتهها"( یادداشتهایی از
📌همچنین گفتهاند: کتاب را در روز رونمایی تخفیف حضوری میدهند.
🔸
💠 به مناسبت چهل و سومین سالگرد ارتحال علامه والامقام حضرت آیت الله سیدمحمدحسین طباطبایی رحمة الله علیه، و در آستانه ایام فاطمیه ، همایش «حکیم الهی» برگزار میگردد.
▫️قاری قرآن: استاد فروغی
▫️سخنرانان: آیت الله مسعودی خمینی، آیت الله ناییجی،
▫️مجری: دکتر علیرضا امیدواریان
▫️با نوای گرم حاج سیدمهدی میرداماد
▫️زمان : چهارشنبه 23 آبان, از ساعت 18.30 تا 21
📍مکان : دارالقرآن و بیت مفسر کبیر علامه طباطبائی ( ره )
خیابان شهداء(صفائیه)،کوچه۲۱
هدایت شده از ضدّ شبهه
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😂 وقتی حاج آقا بدجور سوتی میده
ببینید و شاد بشید نکته اخلاقی هم داره
#ضد_شبهه
🔸 @ZSHOBHE
➡️ Zil.ink/zshobhe
هدایت شده از مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
10.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 الان وقت خودزنی نیست! فرماندهان نظامی را تضعیف نکنید!
🔸امیرالمؤمنین در ابتدای جنگ صفین میفرمایند: ایلشگریان مسلمان، با یکدیگر نزاع نکنید، بلکه نیروی خود را در جهت نابودی دشمن بهکار گیرید. در وسط جنگ وقت تخریب نیروهای نظامی و امنیتی نیست...
🎙 حجتالاسلام محمد سعادتمند
🔗 مشاهده فیلم کامل مصاحبه:
https://www.aparat.com/v/Mt4k6
💠 روایت دفاع بهتآور
✍ محمد سعادتمند
#یادداشت ۸ - بیست و یکم آبان ۱۴۰۳
قرآن کریم در آیه ۴ سوره محمد از معادلهای کاربردی در جنگ با کفارِ جنایتپیشه سخن میگوید. اگر میخواهید سایه جنگ از سر کشور شما دور شود باید به شدیدترین حالت ممکن با او برخورد کنید تا قدرتتان را به او دیکته کنید: فَإِذا لَقيتُمُ الَّذينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقابِ حَتَّى إِذا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَ إِمَّا فِداءً حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزارَها.
امام صادق علیه السلام در تحلیل شهادت مظلومانهی زيد بن علی فرزند امام سجاد علیهالسلام به همین آیه استناد کرده [۱] و فرمودند: قبل از آنکه قدرتش را به دشمن دیکته کنند و دشمن را به سختی منکوب کنند سراغ منتگذاشتن بر سر دشمن و نرمشدن با آنان رفتند. لذا دشمن جنایتکار به جای اینکه با این نرمشِ لشکر زيد، بیخیال جنگ بشود؛ برعکس! جریتر شده و از مسیری دیگر ضربه نهایی را به آنان زد و رهبرشان را به شهادت رسانید: إِنَّمَا جَعَلَ اللَّهُ الْمَنَّ بَعْدَ الْإِثْخَانِ حَتَّی خَرَجُوا عَلَیْکُمْ مِنْ وَجْهٍ آخَرَ فَقَاتَلُوکُمْ
حالا تصور کنید...
وقتی کافری جنایتکار قصد کرده که همه او را یک دیوانه تلقی کنند و تئوری سگهار منطقه را موبهمو اجرا میکند و یکسال است که ابایی از زدن بیمارستان و مدرسه و سوزاندن چادر آوارگان ندارد اگر محکم پاسخ نبیند از موضع تهاجمی خودش نه تنها چشم نمیپوشد بلکه سطح به سطح اقدامات خودش را در مورد ایران ارتقا میدهد. این همان معنای خطای محاسباتی اسرائیل در مورد ایران است که رهبر فرزانه و شجاع ما به آن اشاره کرد. [۲]
اما چگونه به اسرائیل پاسخ بدهیم که دست بردارد و عقب بنشیند؟
امیرالمؤمنین علیه السلام ذیل آیه ۴ سوره محمد در خطبه ۱۲۴ نهج البلاغه میفرماید: دشمنی که خودش را به دیوانگی زده است (با ضرباتِ همسطحِ شما) عقب نمینشیند: إِنَّهُمْ لَنْ يَزُولُوا عَنْ مَوَاقِفِهِمْ مگر اینکه پاسخی به او بدهید که باور نمیکند؛ باید ضربهای بزنید که کاسه جمجمهاش را باز کند: ضَرْبٍ يَفْلِقُ اَلْهَامَ. باید جوری بزنیدش که استخوانهایش آرد شود: وَ يُطِيحُ اَلْعِظَامَ. با ضربات عادی و ضرباتِ همسطح با ضربات او سایه جنگ برطرف نمیشود بلکه باید جوری بزنید که دست و پاهایش کَنده شود و به اطرافش بیافتد: يُنْدِرُ اَلسَّوَاعِدَ وَ اَلْأَقْدَامَ.
در پایان، شایان تذکر است که نه تنها طعنهزدن و اعتراضکردن در تریبونهای عمومی به مسئولان نظامی کشور در حین جنگ با این محتوا و هر محتوای دیگری حتما مورد نهی قرآن و عترت است؛ که اینجا اجمالا توضیح داده شده؛ بلکه حلقههای میانی بایستی قبل از وعده صادق ۳ به این نیت #روایت_دفاع_بهت_آور را گسترش بدهند که دست مسئولان نظامی برای آنچه "ضربهای به مراتب سختتر" نامیدهاند بازتر شود.
هر چه قدرت دستگاه تبیینی نیروهای مومن کشور در این عرصه بالاتر برود به همان اندازه دست نظام در زدن مجرمِ وحشی بازتر شده و سایهی جنگ به همان دلیل از کشور ما دور میشود. و البته عکس قضیه...
[۱] رجال الکشی، ج۱، ص۳۶۰
[۲] بایستی خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد؛ اینها نسبت به ایران دچار خطای محاسباتیاند؛ اینها ایران را نمیشناسند.
بیانات در دیدار خانواده شهدای امنیت مورخه ۶ آبان ۱۴۰۳
@mTatbiqy
🔹 eitaa.com/mTatbiqy/244
🔸
@Salehi786
نشریه ۱ - جهاد و شهادت ۱.pdf
3.64M
#نشریه معارفی تمحیص | شماره ١
#PDF
🔸عنوان: حیات عندالرب
🔹موضوع: جهاد و شهادت
📥 توزیع جهت چاپ و پخش در مساجد، مدارس و کانونهای فرهنگی
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🔹 @Abedini
🔸
@Salehi786
بسم الله
#حدیث
🔸 منزلت و مقام شفاعت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و شیعیان ایشان در صحنهی عظیم قیامت
(ترجمه حدیث)
🔸
▫️١
جامع الاحادیث
https://hadith.inoor.ir/hadith/308033
تفسير فرات الکوفي ج ۱، ص ۲۹۸
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/246090
بحار الأنوار، ج ۴۳، ص ۶۴
حديث قدسی > پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) > حضرت زهرا (سلام الله عليها) > امام باقر (علیه السلام) > امام صادق (علیه السلام)
🔻قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ أَحْمَدَ اَلدِّينَوَرِيُّ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (علیه السلام) قَالَ:
قَالَ جَابِرٌ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السلام):
⚡ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ، حَدِّثْنِي بِحَدِيثٍ فِي فَضْلِ جَدَّتِكَ فَاطِمَةَ (علیها السلام) إِذَا أَنَا حَدَّثْتُ بِهِ اَلشِّيعَةَ فَرِحُوا بِذَلِكَ
🔻قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام):
⚡ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ جَدِّي عَنْ رَسُولِ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله) قَالَ:
⚡ إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ نُصِبَ لِلْأَنْبِيَاءِ وَ اَلرُّسُلِ مَنَابِرُ مِنْ نُورٍ فَيَكُونُ مِنْبَرِي أَعْلَى مَنَابِرِهِمْ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ
🔻ثُمَّ يَقُولُ اَللَّهُ: يَا مُحَمَّدُ اُخْطُبْ
⚡ فَأَخْطُبُ بِخُطْبَةٍ لَمْ يَسْمَعْ أَحَدٌ مِنَ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ اَلرُّسُلِ بِمِثْلِهَا
🔻 ثُمَّ يُنْصَبُ لِلْأَوْصِيَاءِ مَنَابِرُ مِنْ نُورٍ وَ يُنْصَبُ لِوَصِيِّي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) فِي أَوْسَاطِهِمْ مِنْبَرٌ مِنْ نُورٍ فَيَكُونُ مِنْبَرُهُ أَعْلَى مَنَابِرِهِمْ
🔻ثُمَّ يَقُولُ اَللَّهُ: يَا عَلِيُّ اُخْطُبْ
⚡ فَيَخْطُبُ بِخُطْبَةٍ لَمْ يَسْمَعْ أَحَدٌ مِنَ اَلْأَوْصِيَاءِ بِمِثْلِهَا
🔻 ثُمَّ يُنْصَبُ لِأَوْلاَدِ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ اَلْمُرْسَلِينَ مَنَابِرُ مِنْ نُورٍ فَيَكُونُ لاِبْنَيَّ وَ سِبْطَيَّ وَ رَيْحَانَتَيَّ أَيَّامَ حَيَاتِي مِنْبَرَانِ مِنْ نُورٍ
🔻ثُمَّ يُقَالُ لَهُمَا: اُخْطُبَا، فَيَخْطُبَانِ بِخُطْبَتَيْنِ لَمْ يَسْمَعْ أَحَدٌ مِنْ أَوْلاَدِ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ اَلْمُرْسَلِينَ بِمِثْلِهِمَا
🔻ثُمَّ يُنَادِي اَلْمُنَادِي وَ هُوَ جَبْرَئِيلُ (علیه السلام):
⚡ أَيْنَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ
⚡ أَيْنَ خَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ
⚡ أَيْنَ مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ
⚡ أَيْنَ آسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ
⚡ أَيْنَ أُمُّ كُلْثُومٍ أُمُّ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا
فَيَقُمْنَ فَيَقُولُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:
⚡ يَا أَهْلَ اَلْجَمْعِ لِمَنِ اَلْكَرَمُ اَلْيَوْمَ؟
⚡فَيَقُولُ مُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ وَ الحَسَنُ وَ الحُسَيْنُ [وَ فَاطِمَةُ] : «لِلّٰهِ اَلْوٰاحِدِ اَلْقَهّٰارِ»
🔻فَيَقُولُ اللهُ تَعَالَى:
⚡ يَا أَهْلَ اَلْجَمْعِ إِنِّي قَدْ جَعَلْتُ اَلْكَرَمَ لِمُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ وَ فَاطِمَةَ
⚡ يَا أَهْلَ اَلْجَمْعِ طَأْطِئُوا اَلرُّءُوسَ وَ غُضُّوا اَلْأَبْصَارَ،
⚡ فَإِنَّ هَذِهِ فَاطِمَةُ تَسِيرُ إِلَى اَلْجَنَّةِ
🔻 فَيَأْتِيهَا جَبْرَئِيلُ بِنَاقَةٍ مِنْ نُوقِ اَلْجَنَّةِ، مُدَبَّجَةَ اَلْجَنْبَيْنِ خِطَامُهَا مِنَ اَللُّؤْلُؤِ اَلْمُحَقَّقِ اَلرَّطْبِ (المُخْفَقِ الرَّطْبِ)، عَلَيْهَا رَحْلٌ مِنَ اَلْمَرْجَانِ، فَتُنَاخُ بَيْنَ يَدَيْهَا فَتَرْكَبُهَا
⚡فَيَبْعَثُ إِلَيْهَا مِائَةَ أَلْفِ مَلَكٍ فَيَصِيرُونَ عَلَى يَمِينِهَا، وَ یُبْعَثُ إِلَیْهَا مِائَةُ أَلْفِ مَلَکٍ فَیَصِیرُونَ عَلَی یَسَارِهَا، وَ يَبْعَثُ إِلَيْهَا مِائَةَ أَلْفِ مَلَكٍ يَحْمِلُونَهَا عَلَى أَجْنِحَتِهِمْ حَتَّى يُسَيِّرُونَهَا عَلَى بَابِ اَلْجَنَّةِ
🔻فَإِذَا صَارَتْ عِنْدَ بَابِ اَلْجَنَّةِ تَلْتَفِتُ، فَيَقُولُ اَللَّهُ:
⚡ يَا بِنْتَ حَبِيبِي، مَا اِلْتِفَاتُكِ وَ قَدْ أَمَرْتُ بِكِ إِلَى جَنَّتِي؟
🔻فَتَقُولُ:
⚡ يَا رَبِّ أَحْبَبْتُ أَنْ يُعْرَفَ قَدْرِي فِي مِثْلِ هَذَا اَلْيَوْمِ
🔻 فَيَقُولُ اللهُ تَعَالَى:
⚡ يَا بِنْتَ حَبِيبِي، اِرْجِعِي فَانْظُرِي مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ حُبٌّ لَكِ أَوْ لِأَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّتِكِ خُذِي بِيَدِهِ فَأَدْخِلِيهِ اَلْجَنَّةَ.
🔸
🔻 قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام):
⚡ وَ اَللَّهِ يَا جَابِرُ، إِنَّهَا ذَلِكَ اَلْيَوْمَ لَتَلْتَقِطُ شِيعَتَهَا وَ مُحِبِّيهَا كَمَا يَلْتَقِطُ اَلطَّيْرُ اَلْحَبَّ اَلْجَيِّدَ مِنَ اَلْحَبِّ اَلرَّدِيِّ
⚡ فَإِذَا صَارَ شِيعَتُهَا مَعَهَا عِنْدَ بَابِ اَلْجَنَّةِ يُلْقِي اَللَّهُ فِي قُلُوبِهِمْ أَنْ يَلْتَفِتُوا
🔸
🔻 فَإِذَا اِلْتَفَتُوا فيَقُولُ الله:
⚡ يَا أَحِبَّائِي، مَا اِلْتِفَاتُكُمْ وَ قَدْ شَفَعَتْ فِيكُمْ فَاطِمَةُ بِنْتُ حَبِيبِي؟
🔻 فَيَقُولُونَ:
⚡ يَا رَبِّ أَحبَبْنَا أَنْ يُعْرَفَ قَدْرُنَا فِي مِثْلِ هَذَا اَلْيَوْمِ
.
▫️٢
🔻فَيَقُولُ اَللَّهُ:
⚡ يَا أَحِبَّائِي اِرْجِعُوا وَ اُنْظُرُوا مَنْ أَحَبَّكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ،
⚡ اُنْظُرُوا مَنْ أَطْعَمَكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ
⚡ اُنْظُرُوا مَنْ كَسَاكُمْ لِحُبِّ فَاطِمَةَ
⚡ اُنْظُرُوا مَنْ سَقَاكُمْ شَرْبَةً فِي حُبِّ فَاطِمَةَ
⚡ اُنْظُرُوا مَنْ رَدَّ عَنْكُمْ غِيبَةً فِي حُبِّ فَاطِمَةَ
⚡ خُذُوا بِيَدِهِ وَ أَدْخِلُوهُ اَلْجَنَّةَ .
🔸
🔻 قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام):
⚡ وَ اَللَّهِ لاَ يَبْقَى فِي اَلنَّاسِ إِلاَّ شَاكٌّ أَوْ كَافِرٌ أَوْ مُنَافِقٌ،
⚡ فَإِذَا صَارُوا بَيْنَ اَلطَّبَقَاتِ نَادَوْا كَمَا قَالَ اللهُ: «فَمٰا لَنٰا مِنْ شٰافِعِينَ، وَ لاٰ صَدِيقٍ حَمِيمٍ»، فَيَقُولُونَ «فَلَوْ أَنَّ لَنٰا كَرَّةً فَنَكُونَ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ» (شعراء، ١۰۰ الی١۰٢)،
🔻 قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام):
⚡ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ مُنِعُوا مَا طَلَبُوا «وَ لَوْ رُدُّوا لَعٰادُوا لِمٰا نُهُوا عَنْهُ وَ إِنَّهُمْ لَكٰاذِبُونَ» (انعام، ٢٨).
🔸
✅ ترجمه حدیث
🔸
@Salehi786
بسم الله
🔸 ترجمه #حدیث منزلت و مقام شفاعت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و شیعیان ایشان در صحنهی عظیم قیامت
(متن عربی حدیث)
🔸
🔻امام صادق (علیه السلام):
جابر (جعفی) به پدرم امام محمد باقر (علیه السلام) گفت:
«فدایت شوم یا ابن رسول الله! حدیثی راجع به فضیلت جدهات حضرت فاطمه (س) برای من بگو که وقتی آن را برای شیعیانت نقل کنم خوشحال شوند»
امام باقر (علیه السلام) فرمود:
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
«بهنگام روز قیامت، منبرهایی از نور برای پیامبران و رسل نصب خواهد شد. در آن روز منبر من از همه منبرها بالاتر است
پس خداوند فرماید:
«یا محمد! خطبهای بخوان»
من آن روز خطبهای خواهم خواند که هیچ کس از انبیا و رسل، نظیر آن را نشنیده باشند.
سپس منبرهایی از نور برای اوصیاء الهی نصب خواهدشد که در وسط منبرهای آنان منبر وصیّ من علی بن ابی طالب (علیه السلام) نصب شده و بالاتر از منبر همه اوصیاء خواهد بود.
آنگاه خداوند میگوید:
«یا علی خطبهای بخوان»
پس علی (ع) خطبهای میخواند که هیچ کس از اوصیا، نظیر آن را نشنیده باشند.
بعد از آن منبرهایی از نور برای اولاد پیامبران نصب خواهندکرد. منبری از نور برای دو فرزندم، دو سبطم، دو نوگلم (حسن و حسین) نصب خواهدشد و به ایشان گفته میشود:
«خطبهای بخوانید»
پس ایشان هم خطبهای میخوانند که احدی از فرزندان انبیا، نظیر آنها را نشنیدهاند.
سپس منادی الهی، جبرئیل، ندا میکند:
کجاست فاطمه(س) دختر حضرت محمد (ص)؟
کجاست خدیجه دختر خُوَیلد؟
کجاست مریم دختر عمران؟
کجاست آسیه دختر مزاحم؟
کجاست ام کلثوم مادر یحیی بن زکریا؟
وقتی ایشان همه برخاستند، خدای رئوف میفرماید:
«ای اهل محشر! امروز کرامت از آنِ کیست؟»
حضرت محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه (علیهم السلام) میگویند:
«از آنِ خدایِ واحدِ قهار است»
خداوند فرماید:
«ای اهل محشر! من تمام کرامت را برای محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه قرار دادم.
ای اهل محشر! سرها به زیر اندازید و چشمها فروبندید که فاطمه زهرا (س) بسوی بهشت رود!
در همین موقع جبرئیل ناقهای از بهشت برای آن بانو میآورد که دو پهلوی آن را با دیبای بهشتی تزیین کردهاند، لگام آن از مروارید تازه و جهاز آن از مرجان است.
جبرئیل ناقه را میخواباند و فاطمه سوار بر آن میشود.
آنگاه خدای رئوف صدهزار ملک میفرستد تا طرف راست آن بانو بایستند، و صدهزار ملک دیگر میفرستد تا در طرف چپ وی قرارگیرند و صد هزار ملک دیگر میفرستد تا فاطمه را بر روی بالهای خود به سوی بهشت برند.
موقعی که به درب بهشت رسیدند، فاطمه زهرا (س) سر بر میگرداند و خداوند میفرماید:
«ای دختر حبیب من! برای چه به پشت سر خویش مینگری، در صورتی که من فرمان دادهام که به بهشتم وارد شوی؟»
🔻حضرت فاطمه (س) میگوید:
⚡ «پروردگارا! دوست داشتم در چنین روزی قدر و منزلت من شناخته شود»
خدا میفرماید:
⚡ «ای دختر حبیب من! برگرد و بنگر، و هرکه محبت تو یا یکی از فرزندان تو را در قلب دارد دستش را بگیر و بههمراه خود به بهشت درآور»
امام باقر (علیه السلام) فرمود:
ای جابر! به خدا قسم که فاطمه در آن روز شیعیان خود را به گونه ای از میان اهل محشر جدا میکند و نجات میدهد چنانکه پرنده دانههای نیکو را از میان دانههای بی ارزش برمی چیند.
🔻وقتی شیعیان فاطمه با او به درب بهشت میرسند، خدا به دل شیعیان هم میاندازد که به پشتسر خود بنگرند. چون آنان سر برگردانند، خداوند میفرماید:
⚡ «ای محبوبان من! برای چه به پشتسر خویش مینگرید، در صورتی که من فاطمه دختر حبیبم را شفیعتان گرداندهام؟»
🔻شیعیان فاطمه گویند:
⚡ «پروردگارا ما هم دوست داریم که در چنین روزی قدر و منزلت ما شناخته شود»
🔻خداوند میفرماید:
⚡ای دوستان من! برگردید و هر کسی که شما را به محبت فاطمه دوست داشته،
هر کسی که به محبت فاطمه به شما غذا داده،
⚡هر کسی که به محبت فاطمه، بر شما لباسی پوشانده،
⚡هر کسی که یک جرعه آب به محبت فاطمه به شما نوشانده،
⚡و هر کسی که به محبت فاطمه در نبودتان غیبتی را از شما برگردانده،
⚡دست همه آنان را بگیرید و داخل بهشت کنید.
🔹
🔻امام باقر (علیه السلام) فرمود:
«به خدا قسم که از آن جماعت قیامت، کسی باقی نخواهدماند بجز شکاکان و کافران و منافقان، که وقتی که در میان طبقات جهنم درآیند، چنان که در قرآن خبر داده، میگویند:
⚡«فما لنا من شافعین، و لا صدّیقٍ و لا حمیم، فلو أنّ لنا کرّةً فنکون من المؤمنين» (شعراء، ١۰۰ _١۰٢)
⚡برای ما شفیع و دوست مهربانی (در میان شیعیان) نیست. اگر برای ما بازگشتی به دنیا بود از مؤمنین میشدیم.
🔻اما هیهات هیهات! آنان به خواسته خود نخواهند رسید، و چنانکه خداوند متعال میفرماید:
⚡ «و لَو رُدُّوا لَعادُوا لِما نُهُوا عَنهُ و إِنَّهُم لَکاذِبون» (انعام، ۲۸)
اگر بر میگشتند نیز مشغول آن کاری میشدند که نباید بشوند؛ همانا آنان دروغگویان هستند.
🔸
@Salehi786