⛱ #کانال_کاربران ۴٨ 💬
🔻 #سوال : شبهه ای دیگر پیرامون داستان آدم (علیه السلام) :
❓"برای یه دونه سیب از بهشت اخراجت میکنن بعد 124000 تا آدم میفرستن دنبالت که مسیر همونجا رو نشونت بدن و برت گردونن همونجا ..."
🔸پاسخ متنی ۴۸ :
👌« *مروری مختصر بر نکات قرآنی داستان آدم برای همه آدمیت* » 👇
🌐 eitaa.com/salehi786/696 ایتا
🌐 t.me/msalehi786/326 تلگرام
بسم الله
« *مروری مختصر بر نکات قرآنی داستان آدم برای همه آدمیت* »
🔸
⛱ #کانال_کاربران ۴۸ 💬
🔸
▫️١
🔻 #سوال : شبهه ای دیگر پیرامون داستان آدم (علیه السلام) :
❓"برای یه دونه سیب از بهشت اخراجت میکنن بعد 124000 تا آدم میفرستن دنبالت که مسیر همونجا رو نشونت بدن و برت گردونن همونجا ..."
🌐 eitaa.com/salehi786/625 سوال
🔸
🔻 #پاسخ :
سلام و رحمت خدا بر شما
🔸 برای گناه خود *توجیه* نسازیم (مثل شیطان)، بلکه مثل پدرمان آدم ع از خطایمان *توبه* کنیم و با *اطاعت عاشقانه از خدا* خودمان را بسازیم.
🔴 *نکات قرآنی داستان آدم برای همه آدمیت* :
🔸1. آدمِ خاکی از ابتدا برای زندگی در زمینِ خاکی خلق شده بود، و امتحان و خودسازی و شکوفا شدن خلافت الهی انسان در پایگاه زمین بود:
«إِنِّي جاعِلٌ *فِي الْأَرْضِ* خَلِيفَةً (بقره ٣٠)»
🔸 2. داستان آدم ع، بیان « *مراحل خلقت* تمام نوع *آدمیت*» است.
«وَ لَقَدْ *خَلَقْناكُمْ* ثُمَّ *صَوَّرْناكُمْ* ثُمَّ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ *اسْجُدُوا لِآدَمَ* فَسَجَدُوا إِلاّ إِبْلِيسَ لَمْ يَكُنْ مِنَ السّاجِدِينَ (اعراف ١١)»
(به ضمایر «کُم» دقت کنید که خطاب به تمام ما آدمیان هست)
🔸 3. مراحل خلقت آدم:
١🔻تسویه بدن و نفخه روح الهی به بدن
(فَإِذا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي).
٢🔻تعلیم اسماء به روح آدم
(وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها).
٣🔻یافتن دوستی ملائکه با سجودشان بر روح (فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ).
۴🔻چشیدن حیات طیبه انسانی در بهشت (يا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ)، که موطن چشیدن کمالات بدون درک حدود و نقصهاست.
(وَ كُلا مِنْها رَغَداً حَيثُ شِئْتُما / إِنَّ لَكَ أَلاّ تَجُوعَ فِيها وَ لا تَعْرى وَ أَنَّكَ لا تَظمَؤُا فِيها وَ لا تَضْحى)
۵🔻 یافتن دشمنی آشکار شیطان و ریشه انحرافش در حسادت و استکبار و انانیت و توجیه گناهش، چوب غوایت و ضلالت شیطان برای غاوین و ضالین و اذیت رساندن شیطان به آن اتباعش (ضالین کسانی اند که راهشان را گم کرده اند و گمراهند، و غاوین هدفشان را هم گم کرده اند و اصلا قصد دشمنی با خدا دارند)،
جاری شدن لعنت الهی در شیطان و ورودش به جهنمِ محرومیت از رحمت الهی در او و تابعینش (مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغاوِين : البته تابعینی که عالماً عامداً از او تبعیت کنند و خودشان آگاهانه تحت سلطه شیطان بروند به عمد و قصد جنگ و دشمنی با خدا و اولیاءالله، نه آنانکه جاهلا و سهواً غفلتی پیدا میکنند و از کار بدشان پشیمان میشوند و خدا را دوست دارند و توبه میکنند)،
دشمن شناسی و شناخت آدم از دروغ و فریب شیطان نسبت به حیات طیبه با منطق انسانی اش، و درک اثر دشمنی شیطان در هبوط اول که هبوط عداوتی یا زندگی با منطق حیوانی است.
(فَأَزَلَّهُمَا الشَّيطانُ عَنْها فَأَخرَجَهُما مِمّا كانا فِيهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ)
(أَ لَم أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ)
(أَ لَم تَرَ أَنّا أَرْسَلْنَا الشَّياطِينَ عَلَى الْكافِرِينَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا)
(يا بَنِي آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما)
(فسجد الملائكة كلهم أجمعون * إِلاّ إِبْلِيسَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرِينَ * قالَ يا إِبْلِيسُ ما مَنَعَكَ أَنْ تَسْجُدَ لِما خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَسْتَكْبَرْتَ أَمْ كُنْتَ مِنَ الْعالِينَ * قالَ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِي مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طِينٍ * قالَ فَاخْرُجْ مِنْها فَإِنَّكَ رَجِيمٌ * وَ إِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتِي إِلى يَوْمِ الدِّينِ * قالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلى يَوْمِ يُبْعَثُونَ * قالَ فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ * إِلى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ * قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ * إِلاّ عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخلَصِينَ * قالَ فَالْحَقُّ وَ الْحَقَّ أَقُولُ * لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنكَ وَ مِمَّنْ تَبِعَكَ مِنْهُمْ أَجْمَعِينَ)
(فسجد الملائكة كلهم أجمعون * إِلاّ إِبْلِيسَ أَبى أَنْ يَكُونَ مَعَ السّاجِدِينَ * قالَ يا إِبْلِيسُ ما لَكَ أَلاّ تَكُونَ مَعَ السّاجِدِينَ * قالَ لَم أَكُن لِأَسجُدَ لِبَشَرٍ خَلَقتَهُ مِنْ صَلصالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ * قال فاخرج منها فإنك رجيم * و إن عليك اللعنة إلى يوم الدين * قال رب فأنظرني إلى يوم يبعثون * قال فإنك من المنظرين * إلى يوم الوقت المعلوم * قال رب بما أغويتني لأزينن لهم في الأرض و لأغوينهم أجمعين * إلا عبادك منهم المخلصين *
قالَ هذا صِراطٌ عَلَيَّ مُستَقِيمٌ * إِنَّ عِبادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِم سُلْطانٌ إِلاّ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغاوِينَ * و إن جهنم لموعدهم أجمعین)
👇👇 👇
▫️٢
۶🔻اثر تبعیت از وسوسه شیطان در آشکار شدن عورت ها و نقصها و زشتی ها و حدود بدنی و تمایلات حیات حیوانی، و چون اینها در جایی بود که موطن توجه به کمالات و بهشت حیات انسانی بود، لذا زشت بودن نقصهای منطق حیوانی آشکار شد در مقایسه با زیبایی کمالاتِ منطق انسانی، و انسان در اثر هبوط و سقوط توجهش از منطق انسانی به منطق حیوانی یافت که دچار خسارت و ظلم به نفس خویشتن شده است.
(فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطانُ قالَ يا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلى شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَ مُلْكٍ لا يَبْلى فَأَكَلا مِنْها فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى)
( فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطانُ لِيُبْدِيَ لَهُما ما وُورِيَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما وَ قالَ ما نَهاكُما رَبُّكُما عَنْ هذِهِ الشَّجَرَةِ إِلاّ أَنْ تَكُونا مَلَكَيْنِ أَوْ تَكُونا مِنَ الْخالِدِينَ * وَ قاسَمَهُما إِنِّي لَكُما لَمِنَ النّاصِحِينَ * فَدَلاّهُما بِغُرُورٍ فَلَمّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَ ناداهُما رَبُّهُما أَ لَمْ أَنْهَكُما عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَ أَقُلْ لَكُما إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُما عَدُوٌّ مُبِينٌ * قالا رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا وَ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنا وَ تَرْحَمْنا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخاسِرِينَ )
٧🔻 تعبیه شدن امکانات وجودی در خلقت آدم برای مبارزه با شیطان با تحقق ساختار توبه و توجه وجدان عقلی و احساس قلبی به الهام ملائکه و القاء کلمات الهی در قلب (با القاء رسولان الهی) برای صعود از مرتبه خاکی و حیوانی بسوی مرتبه نوری و انسانی و هدایت شدن با آن.
(فَتَلَقّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوّابُ الرَّحِيمُ / ثُمَّ اجْتَباهُ رَبُّهُ فَتابَ عَلَيْهِ وَ هَدى / مَنْ يُؤْمِنْ بِاللّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ / نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ عَلى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِينَ / إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا )
٨🔻نهایتا توجه به آغاز هدایت تشریعی دین با تحقق هبوط دوم (هبوط انسانی)، و باز شدن دو مسیر در زندگی زمینی انسان، یک راه هدایت و سعادت و نجات، و دیگری راه ضلالت و شقاوت و هلاک.
( فَإِمّا يَأْتِيَنَّكُم مِنِّي هُدىً فَمَنِ اتَّبَعَ هُدايَ فَلا يَضِلُّ وَ لا يَشقى * وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ القِيامَةِ أَعمى)
(قُلْنَا اهْبِطُوا مِنها جَمِيعاً فَإِمّا يَأْتِيَنَّكُم مِنِّي هُدىً فَمَنْ تَبِعَ هُدايَ فَلا خَوفٌ عَلَيْهِم وَ لا هُم يَحْزَنُونَ * وَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ كَذَّبُوا بِآياتِنا أُولئِكَ أَصحابُ النّارِ هُم فِيها خالِدُون)
🔸 در این👆 مرحله پایانی بود که تازه در انتهای نظام تکوین و پایان مراحل خلقت آدم، *قوس نزولِ آدم پایان یافت (نزول از عالم باطن و غیب وحدت الهی به عالم ظاهر و کثرت مادی)*، و همگام با ختم شدن قوس نزول، *ابتدای قوس صعود آغاز شد*، که جریان یافتن نظام تشریع و تقوا و هدایت دین برای به کمال رساندن و شکوفا شدن استعدادهای بینهایتِ انسان شروع میشود.
*این مرحله، نظیر سن بلوغ انسان است*، که با کامل شدن خلقتش و روشن شدن غرایز حیوانی و کمال یافتن قدرت عقلی، آغاز خطاب تکلیف شرعی، و سلوک اختیاری، و *شروع پرواز از زمین و صعود عالمانه و عاشقانه بسوی خداست*).
(يا أيها الإنسان إنك كادح إلى ربك كدحا فملاقيه / إليه يَصعدُ الكلمُ الطيب و العمل الصالح يرفعه)
👌*این داستان خلقت و شروع هدایت برای تمام بنی آدم است* که حیات طیبه انسانی و بهشت فطرت را درون خود دارند و باید مراقب باشند که فریب دشمنشان شیطان را نخورند که موجب خروج از بهشت فطرت و کنده شدن لباس تقوا از باطنشان و عریانی بدن و آشکار شدن تجاوزها و عداوت ها در زندگی با منطق حیوانی و بروز برهنگی فرهنگی و سقوط و خیانت در روابطشان میشود.
و اینها بعلت دوستی کردن با شیطان است، که دشمن بزرگ و پنهانِ مقام آدمیت، و حسودی کینه توز و *دائما در حال مبارزه با "حقیقتِ انسان" است* تا موجب محرومیت انسان از نور حیات الهی و از بین رفتن زندگی با منطق انسانی شود.
(يا بَنِي آدَمَ قَد أَنزَلنا عَلَيكُم لِباساً يُوارِي سَوآتِكُم وَ رِيشاً وَ لِباسُ التَّقوى ذلِكَ خَيرٌ ذلِكَ مِن آياتِ اللّهِ لَعَلَّهُم يَذَّكَّرُون * يا بَنِي آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخرَجَ أَبَوَيكُم مِنَ الجَنَّةِ يَنزِعُ عَنهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ يَراكُم هُوَ و قَبِيلُهُ مِن حَيثُ لا تَرَوْنَهُم إِنّا جَعَلنَا الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُون)
والسلام
🔸
@Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
⛱ #کانال_کاربران ۴٨ 💬 🔻 #سوال : شبهه ای دیگر پیرامون داستان آدم (علیه السلام) : ❓"برای یه دونه سیب ا
👌همچنین برای پاسخ نیم خطی کافیه یه سوال از مطلب داخل عکس بپرسید تا خود سوال کننده به جواب برسه👇
🔸 " جایگاه *شیطان* و *گناه* در این ماجرا کجاست ؟ " ⁉️
🔸 تجلی و ظهور محسوس حقیقت «اسم الرئوف الهی» در توسل به «امام الرئوف» مولا علی بن موسی الرضا (علیه السلام)
👇👇👇
📌 ذکر «یا رئوف یا رحیم» در بیان علما
🌐 t.me/SalehiBooks/1355 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehi786/701 ایتا
📌تاثیر این ذکر بر نفس سالک
🌐 t.me/SalehiBooks/1966 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehy/2396 ایتا
📌 زیارت مصافقه (تجدید بیعت با امام)
🌐 t.me/SalehiBooks/1357 تلگرام
🌐 eitaa.com/salehi786/704 ایتا
🔸
@Salehi786
@Salehy
بسم الله
🌷السَّلَامُ عَلَی الْإِمَامِ الرَّئُوف🌷
[بحارالانوار ج۹۹ ص۵۵]
🔸تجلی و ظهور محسوس حقیقت «اسم الرئوف الهی» در توسل به «امام الرئوف» مولا علی بن موسی الرضا (علیه السلام)
👇
🔸 حضرت رضا (علیه السلام) فرمودند: «رَأَیْتُ أَبِی (ع) فِی الْمَنَامِ» من در خواب پدر بزرگوارم یعنی موسیبنجعفر (ع) را دیدم؛ «فَقَالَ: یَا بُنَیَّ» پدرم فرمود: ای پسرم، «إِذَا کُنْتَ فِی شِدَّةٍ» آنگاه که در شدّت و سختی قرار گرفتی، «فَأَکْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ» زیاد این ذکر را بگو (و خدا را بخوان) که: «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ».
بعد حضرت رضا ع میفرماید: «وَ الَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَةِ» آنچه را که ما در خواب میبینیم مثل آن چیزی است که در بیداری میبینیم.
[بحارالانوار ج۹٢ ص٢٨٣]
🔸
🔻امام رضا (ع)، در انتهای بیانشان، به قول ما، دفع دخل مقدّر میکند که نگویی: آقا خواب دیده. بلکه تصریح میکنند حقیقت عینی مشهود ایشان است.
حضرت در دستور ذکر هم برای این ذکر سقف نمیگذارد که چه تعدادی بگو. بلکه میفرماید: خطاب به خداوند زیاد بگو: «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ». که اگر خدا را به این نام بخوانی، شدّت و سختیات بر طرف میشود.
🔸
🔻به تجربه رسیده است که با توسل به حضرت رضا (علیه السلام) در حرمشان (و در خانه و بهنگام توسل به ایشان) خدا را با این ذکر شریف «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ» بخوانیم، به عدد ابجد رضا = 1001 مرتبه. که اولیاءالله 1001 را تعداد اسماء الله و اقل عدد در «ذکر کثیر» میدانند که فرمود: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللّهَ ذِكْراً كَثِيراً» (احزاب ۴١).
🔸
🔻آیت الله مجتبی تهرانی (رحمة الله علیه) :
⚡چون یکی از القاب امام هشتم(ع)، رئوف است، پدر بزرگوارش به پسرش سفارش میکند که وقتی در شدّت گرفتار شدی، ذکر «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ» را بگو. لذا چون یکی از القاب امام هشتم (ع) رئوف است، «یَا رَئُوفُ» را بر «یَا رَحِیمُ»، مقدّم می دارد و میفرماید موجب گشایش در کارهایتان میشود.
🔸
🔻آیت الله بهجت (رحمةالله علیه) :
⚡هنگامی که به حرم مشرف شدید به عدد اسم ابجد امام رضا (علیه السلام) یعنی هزار و یک مرتبه " یا رئوف و یا رحیم " بگویید. زیارت کنید، نماز زیارت بخوانید و بعد به امام رضا (علیه السلام) بگویید ؛ دست خالی آمده ام، گره به کارم افتاده است، شما مشکلم را حل کنید. برگردید و ببینید امام رضا علیه السلام چطور مسیر را برای شما هموار میکند. او حجت خدا و پناه شیعه است. آسمان و زمین و آنچه بین آندو است، در اختیار امام رضا (علیه السلام) است. خود را قطره ای از دریای امامتش فرض کن تا محبتش را نسبت به خود درک کنی.
🔸
🔻آیت الله یعقوبی قائنی (رحمة الله علیه) :
⚡اين ذکر "یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ" از حضرت رضا (عليه السلام) وارد شده و براي حل مشکلات و ناراحتي ها به خصوص گرفتاري هاي مادي مفيد است و اگر کسي با حال توجه به امام هشتم عليه السلام آن را «وِرد» خود قرار دهد، خود آن حضرت از او دستگيري مي فرمايند. گفتن اين ذکر براي افراد خشن نافع است. چنانچه اين ذکر 1001 مرتبه در يک جلسه گفته شود زندگي انسان سامان مي يابد.
🔸
🔻علامه طباطبایی (رحمة الله علیه) میفرمودند:
⚡همه ائمه معصومین (علیهم السلام) «رئوف» هستند، اما «رأفت امام رضا (علیه السلام)» به زائرانش «محسوس و ظاهر» است، درحرم میبینی از در و دیوارش رأفت می بارد.
eitaa.com/salehi786/700
🔸
📌نکات تکمیلی👇تاثیر این ذکر بر سالک
🌐 eitaa.com/salehy/2396 ایتا
🌐 t.me/salehi786/5692 تلگرام
#علم_حروف
🔸
@Salehi786
بسم الله
🔶زیارتی بر #تجدید_عهد_و_بیعت👇
🔻مولا امام رضا (علیه السلام) درباره #حقیقت_زیارت میفرمایند:
✨«إنّ لِكُلِّ إمامٍ عَهداً في عُنُقِ أوليائهِ و شِيعَتِهِ ، و إنّ مِن تَمامِ الوَفاءِ بالعَهدِ، و حُسنِ الأداءِ، زيارَةَ قُبُورِهِم. فَمَن زارَهُم رَغبَةً في زيارَتِهِم و تَصدِيقا بما رَغِبُوا فيهِ كانَ أئمَّتُهُم شُفَعاءَهُم يَومَ القِيامَةِ»✨
✨همانا برای هر امامى بر گردن اولیاء و شيعيانش #عهدى است، و همانا ازجمله وفاى تمام و كامل به اين عهد، و بجاى آوردن نيكوى آن، با #زيارت قبور آنان است.
پس، کسانی که امامان را #مشتاقانه زیارت کنند و به آن چه مورد خواست و رغبت آنان بوده #تصدیق داشته باشند، امامانِ آنها #شفیعشان میشوند در روز قیامت.✨ (عیون أخبارالرضا -ع- ، ج۲ ص۲۶۰و۲۶۱)
🔻علامه مجلسی (ره) در «بحارالانوار» #زیارتنامه_ای را بنام #زیارت_مصافقه (۱) ذکر میکند (مصافقه: دست روی دست گذاشتن برای بیعت)، که این زیارت برای #تجدید_عهدومیثاق با امام است، و برخی نیز آن را عیناً از شیخ مفید(ره) نقل کرده اند.
🔻ایشان در بیان این زیارتنامه مینویسند:
✨«زیارتنامه ای یافتم در نسخه ای کهن از مؤلّفات اصحابمان از علما، که عین عبارت آن چنین است:
✨«به چندین طریق برای ما روایت کرده اند که زیارت سادات ما -امامان معصوم-(علیهم السلام) در حقیقت #تجدید_عهد و #تجدید_میثاق_مأخوذی است که بر گردن بندگان است.
✨روش زیارت این است که زائر بهنگام زیارت امامان (علیهم السلام) [در برابر قبور مطهرشان] اینطور بگوید:
⬇️
🔶 جِئْتُکَ یَا مَوْلَایَ ، زَائِراً لَکَ وَ مُسَلِّماً عَلَیْکَ وَ لَائِذاً بِکَ وَ قَاصِداً إِلَیْکَ ،
✨ أُجَدِّدُ مَا أَخَذَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَکُمْ فِی رَقَبَتِی مِنَ الْعَهْدِ وَ الْبَیْعَةِ وَ الْمِیثَاقِ بِالْوَلَایَةِ لَکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ ، مُعْتَرِفاً بِالْمَفْرُوضِ مِنْ طَاعَتِکُمْ
🔻سپس [ برای #تجدید_بیعت ] #دست_راست خود را [که دست بیعت است] بر روی #ضریح_قبر_مطهر بگذار [و اگر دست به ضریح نمیرسد بر نزدیکترین جای نزدیک به آن (از درب و دیوار حرم نزدیک قبر) دست راست را بگذار] و بگو:
⬇️
🔶 هَذِهِ یَدِی مُصَافِقَةٌ لَکَ عَلَی الْبَیْعَةِ الْوَاجِبَةِ عَلَیْنَا ، فَاقْبَلْ ذَلِکَ مِنِّی یَا إِمَامِی ، فَقَدْ زُرْتُکَ وَ أَنَا مُعْتَرِفٌ بِحَقِّکَ مَعَ مَا أَلْزَمَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ مِنْ نُصْرَتِکَ ،
✨ وَ هَذِهِ یَدِی عَلَی مَا أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مِنْ مُوَالاتِکُمْ وَ الْإِقْرَارِ بِالْمُفْتَرَضِ مِنْ طَاعَتِکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ السَّلَامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ
🔻سپس ضریح شریفشان را #ببوس [یا همان نزدیکترین جا به قبر را] و بگو :
🔶 یَا سَیِّدِی وَ مَوْلَایَ وَ إِمَامِی وَ الْمُفْتَرَضَ عَلَیَّ طَاعَتُهُ ، أَشْهَدُ أَنَّکَ بَقِیتَ عَلَی الْوَفَاءِ بِالْوَعْدِ وَ الدَّوَامِ عَلَی الْعَهْدِ وَ قَدْ سَلَفَ مِنْ جَمِیلِ وَعْدِکَ لِمَنْ زَارَ قَبْرَکَ مَا أَنْتَ الْمَرْجُوُّ لِلْوَفَاءِ بِهِ وَ الْمُؤَمَّلُ لِتَمَامِهِ ،
✨ وَ قَدْ قَصَدْتُکَ مِنْ بَلَدِی وَ جَعَلْتُکَ عِنْدَ اللَّهِ مُعْتَمَدِی فَحَقِّقْ ظَنِّی وَ مُخَیَّلَتِی فِیکَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً کَثِیراً ،
✨ اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِزِیَارَتِی إِیَّاهُ وَ أَرْجُو مِنْکَ النَّجَاةَ مِنَ النَّارِ وَ بِآبَائِهِ وَ أَبْنَائِهِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ رَضِینَا بِهِمْ أَئِمَّةً وَ سَادَةً وَ قَادَةً ،
✨ اللَّهُمَّ أَدْخِلْنِی فِی کُلِّ خَیْرٍ أَدْخَلْتَهُمْ فِیهِ وَ أَخْرِجْنِی مِنْ کُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَهُمْ مِنْهُ وَ اجْعَلْنِی مَعَهُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ
🔻سپس نزد قبر هر امام #۲_رکعت نماز زیارت بجا آور (یعنی در کاظمین و سامرا ۲نماز، و در بقیع ۴نماز)
🔻سپس برگرد و بدان که وقتی این عمل را انجام دادی همانا #زیارتت مثل #عهد_مجدد با امام (علیه السلام) است.
(فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ کَانَتِ الزِّیَارَةُ مِثْلَ الْعَهْدِ الْمُجَدَّدِ).
(بحارالانوار،ج۹۹ ص۱۹۷و۱۹۸)
🔶
(۱) «مصافقه» به معنای دست به دست هم زدن دونفر به هنگام داد و ستد به نشانه اعلام موافقت است. در قدیم رسم بر این بوده است که #بیعت_کننده و #بیعت_شونده، بسان خریدار و فروشنده، در مقام بیعت دست در دست هم مینهادند.
برای همین هم در این👆 زیارتنامه آمده است: دست راستت را بر قبر میگذاری و میگویی: «هذه یدی مصافقةً لک علی البیعة الواجبة علینا»(یعنی: این دستان من است که به نشانه بیعتی که بر ما واجب است به سوی تو دراز می کنم). بدین سبب این زیارت را «مصافقه» خوانده اند.
🌐 hadith.inoor.ir/hadith/287053
🔶
@Salehi786
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸نقل ظنی، نام فارسی روزها و وجه تسمیه و خاصیت اقتضایی آنها در امور، در نقل از امام صادق (علیه السلام)
- متن و ترجمه
🔸نقل بحارالانوار ج ۵۶، ص ۹۱
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/253394/translate
شناسه حدیث : ۲۵۳۳۹۴
🔸نقل مستدرک الوسائل ج٨ ص١۵٧
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/205838/translate/
شناسه حدیث : ٢٠۵٨٣٨
بسم الله
🔸 #دستورالعمل تجربه شده در ارتباط یافتن با #ملکوت_اشیاء و دریافت خواصشان در #خواب
🔸
🔴 *برای یافتن خاصیت نگین انگشتر یا سنگ از طریق ظهور حقیقتِ فرشته موکَّـل بر آن* 👇
🔻 به نیت آن، انگشتر (یا سنگ) رو در دست راستتان بگیرید و 11 بار سوره الضحی برای خدا بخوانید، بعدش انگشتر رو بگذارید زیر بالشتتان و بخوابید.
در خواب یا اثر نگین انگشتر رو به شکل خوابی که میبینید در قالب معنای همان خواب نشانتان میدهند، یا خود فرشته موکَّـل نگین انگشتر (یا سنگ) در خواب پیشتان حاضر میشه و با شما هم سخن میشه و در گفتگو با شما از آثار الهیش بروز میدهد.
( بنظر میرسد اثر این دستورالعمل، به جهت آیه آخر سوره الضحی باشد که در آن از جانب خدای سبحان امر بر گفتگو و ابراز آثار نعمت الهی شده است : *«وَ أَمّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّث»* )
🔸
@Salehi786
@Salehy
🔸ختم *بسم الله الرحمن الرحیم*
_____________________________________
🔻 بعد اذان عصر و نماز عصرجمعه تا وقت اذان مغرب، دائم ذاکر به این آیه اسم اعظم *«بسم الله الرحمن الرحیم»* باشد، و وقتی بانگ اذان مغرب را شنید سر بر سجده بگذارد و حاجتش را از خدا بخواهد.
و وقتی بانگ اذان مغرب تمام شد سر از سجده بردارد و دست بلند کند با ذکر صلوات به همه مؤمنین و مؤمنات دعا کند.
(کتاب هزار و یک ختم آیت الله نصراللهی بروجردی، ص٣۶و٣٧)
🔸
@Salehi786
بسم الله
🔸 #دستورالعمل رؤیت پاسخ به #طلب_حاجت در #خواب
🔸
اثر #ذکر، به تعداد عدد ابجدِ اسم کوچک #ذاکر
🔸
🔸 علامه حسن زاده آملی :
🔻 استاد عزيزم در علوم غريبه (رضوان الله عليه) فرموده است:
[برای طلب حاجت، قبل خواب]، ذکر *«يا حَـىُّ يا قَـيّـوم»* به تعداد مجموع ارواح اجسامِ اسم شخص (یعنی به عدد ابجد اسم کوچک خود، مثلا ابجد اسم «حسن» = ١١٨ )، رو به قبله بر هيئت محتضر (که در حالت دراز کشیده کف پا رو به قبله باشد)، [با طهارت و وضو و با توجه] خوانده شود، هر آنچه بخواهد (در خواب) به او بنمايند.
- و استادم فرمود : اين دستور را به يكى از آشنايانم كه عقيم بود (و حاجت طلب فرزند داشت) داده ام، بعد از انجام دادن آن، در شب خواب ديد كه شمشيرى طويل و عريض در پيش او نهادند و به او تفهيم كردند كه اگر با ما سر جنگ دارى، بیا اين شمشير. (به او فهماندند که داشتن فرزند خیر او نیست).
(صالحی: این دستورالعمل منحصر به حاجت طلب فرزند نیست و برای هر حاجت و دعایی اثر دارد. و به یک شب اکتفا نشود، برخی مواقع همان شب اول جواب را میبینید، و برخی مواقع بعد مدتی انجام آن قبل خواب -مثلا یک هفته- در خواب نشان میدهند)
🌐 منبع: بخشی از کلمه ۳۴۳ از کتاب «هزار و يك كلمه» علامه حسنزاده، ج٣ ص۳٩٢.
همچنین نقل شده در کتاب مفاتح الغیب، استاد صمدی آملی، ص٨١۴.
#اذکار
#فرزندآوری
#علم_حروف
🔸
@Salehi786
@Salehy
هدایت شده از هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
اعمال شب نیمه شعبان- رنگی.pdf
1.12M
🔸 اعمال شب نیمه شعبان
#PDF
🔻ولادت مولایمان صاحب الزمان امام مهدی علیه السلام ❤️ مبارک
(ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🔸
@Salehy @Salehi786