📷 تصویری زیبا از گنبدحرم قمربنی هاشم علیه السلام
کربلای معلی
🔻ساعاتی پیش، خیابان منتهی به حرم
@damghansalehin
📣📣 #هشدار 📣📣
📢 سازمان منافقین خلق نیروهای آموزش دیده ی خود را برای برهم زدن صفوف عزاداران حسینی علیه السلام در ایام اربعین با برنامه ریزی به شرح زیر روانه مسیرهای پیاده روی اربعین خواهد کرد؛
. این نیروها به دو زبان عربی عراقی و فارسی مسلط هستند.
. زائران ایرانی را با زبان عربی مورد هتکاکی و بی حرمتی قرار می دهند تا در نهایت منجر به درگیری و به هم ریختن مراسم گردد.
. با زائران عرب زبان و مسئولین موکب ها با زبان فارسی درگیر شده و جنجال راه می اندازند.
. این فتنه را فقط با هوشیاری و آگاه سازی می توان خنثی کرد، در ارسال این هشدار به گروه های دیگر کوتاهی نکنید.
شور و شعور حسینی محور وحدت ماست.
🔸 دقیقا در آستانه آغاز حرکت مردمی اربعین، از روز گذشته به بهانه بیکاری و ... اعتراضات مردمی در حدود ۱۰ استان عراق شروع شده است.
✅ در این زمینه نکاتی گفتنی است:
🔺 ۱. این یک #فتنه آمریکایی _ سعودی _ انگلیسی _ بعثی است. سعودیها و انگلیسیها محور اصلی طراحی و حمایت این اعتراضات هستند.
🔺 ۲. هدف این فتنه؛ تحتالشعاع قرار دادن اربعین حسینی به عنوان بزرگترین حرکت شیعی و دستهجمعی مردمی در محور مقاومت است. نگرانی از تاثیرات معجزهآسای اربعین، کشورهای مزبور را به #تضعیف اربعین سوق داده است.
🔺 ۳. تحریک رسانهای مردم توسط رسانههای سعودی و جریانات همسو با آنها در شبکههای اجتماعی و #کشته_سازی دو راهبرد میدانی طراحان و صحنهگردانان اصلی برای گسترش و فراگیری این فتنه است.
🔺۴. قطعا این فتنه نخواهد توانست به راهپیمایی اربعین حسینی آسیبی وارد کند و پیادهروی اربعین یکی از قویترین موانع پیشرفت و گسترش این فتنه خواهد بود.
@damghansalehin
#تحلیل_سیاسی
#شبکه_های_آتش_بیار
💥 فتنه عراق از کجا آب میخورد؟‼️
🔹از روز سهشنبه(نهم مهر ماه) تظاهراتی در شهرهای جنوبی عراق و همچنین در بغداد برگزار شد.
🔹از آغاز این تظاهرات که گفته میشود در اعتراض به نبود اشتغال و مشکلات اقتصادی صورت گرفته است، برخی از شبکههای خبری ضد دولت عراق و مخالف محور مقاومت مانند «العربیه» سعودی و «بی بی سی» و «سی ان ان» عربی بشدت در حال متشنج نشان دادن وضعیت در این شهرها هستند.
🔹همسو با بی بی سی عربی، شبکه سعودی العربیه گزارش داد در جریان اعتراضات اخیر در جنوب عراق، ۱۱ نفر از جمله یک پلیس کشته شدند. سی ان ان عربی هم در اقدامی همسو با دو رسانه مذکور، به نقل از کاربران شبکههای اجتماعی، نام این اعتراضات را « #العراق_ینتفض » (عراق به پا میخیزد) گذاشت.
🔹 سؤالی که به ذهن متبادر میشود این است که چرا این شبکهها و رسانههای ضدمحور مقاومت که عراق یکی از ارکان مهم آن است، دست به این پوشش گسترده خبری زدهاند و سعی دارند که هدف معترضان را «سرنگونی دولت» معرفی کنند.
🔴نخستوزیر عراق: مانعی برای انتقال صدای مردم وجود ندارد
♦️عادل عبدالمهدی:برخی در منحرف کردن تظاهراتها از مسیر مسالمتآمیز موفق شدند.
♦️مانعی برای جلوگیری از انتقال صدای مردم وجود ندارد.
♦️کار را از ابتدا برای اجرای اصلاحات اقتصادی آغاز کردهایم تا برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.
♦️پروژهای را تقدیم پارلمان خواهیم کرد تا به خانوادههایی که درآمد کافی ندارد حقوق بدهیم.
♦️باید وضعیت عادی را مجدداً در همه استانها برقرار کنیم.
♦️کمیتههایی تشکیل دهیم تا مطمئن شویم علیه تظاهراتکنندگان خشونت به کار گرفته نمیشود.
♦️مطالبات مشروع تظاهراتکنندگان را پیگیری کرده و آنها را برآورده میکنیم.
♦️گلایه از عملکرد کلی سیاسی [دولت] قابل درک و قابل فهم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨الله اکبر۴
✨اشهدان لا اله الّا الله۲
✨اشهدان محمداً رسول الله۲
✨اشهدان علیاً ولی الله۲
✨حی علی الصلاة۲
✨حی علی الفلاح۲
✨حی علی خیر العمل۲
✨الله اکبر۲
✨لا اله الّا الله۲
#انسان_در_اندیشه_امام_خامنه_ای
🔹دین اسلام، انسان را برترین آفریده و جانشین خدا و محور جهان میداند؛ به عنوان یکّهسواری که میتواند در محدودهی عظیم جهان، خرد خود را به کار بیاندازد و به مرتبهی قرب نائل آید. در این میان، اشیای عالم به عنوان ابزارهایی در دست انسان است تا به این تکامل دست یابد.
#قسمت_ششم
@damghansalehin
🔻وزرات خارجه بیانیههایی که سر خباثتهای آمریکاییها باید میداد و نداد، رو دستش باد کرده الان داره خرج میکنه!!!
@damghansalehin
🔻 منطق مقاومت
🔸ما با منطق قوی داریم صحبت میکنیم. تفنگ میخواهند بکِشند، ما هم تا آخر جانمان میزنیم. #محاصره_اقتصادی میکنند، ما هم میتوانیم #مقاومت کنیم.
📅 امام خمینی(ره) | ۱۶ آذر ۱۳۵۸
@damghansalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش روز گذشته سپاهیان در هنگامی که رهبرانقلاب گفتند: بنده صددرصد از سپاهیان راضیام!
@damghansalehin
4_438344138891460741.pdf
1.06M
📚 یک کتاب تشکیلاتی خیلی خوب
اثر تقوا در کار فرهنگی «حجت الاسلام معمار منتظرین»
مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
@damghansalehin
هدایت شده از صالحین دامغان
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام:
اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَعَلیاَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🌹🍃
⚠️ لوح | مذاکره یا قلدربازی ؟!
🔺️ رهبرانقلاب: اگر برای آمریکا معلوم شد که فشار حدّاکثری اثر میگذارد، 👈 دیگر کشور و ملّت عزیز ما واقعاً روی آسایش را نخواهند دید؛ چون این سیاست پشت سر همهی مطالبات ناحق و قلدرانهی آمریکا قرار خواهد گرفت. اینکه اینها اصرار به مذاکره دارند به خاطر این است. ۹۸/۶/۲۶
#فریب_مذاکره
#فشار_حداکثری
#ایران_هرگز_روی_آسایش_نخواهد_دید
@damghansalehin
#دوره_آموزش سبک زندگی اسلامی
استاد : آیت الله حائری شیرازی
📌مفهوم سبک زندگی از جمله مفاهيم علوم اجتماعی است که اخيرا بسيار مورد توجه قرار گرفته است.
📌 سبک زندگی، مفهوم تازه ای نیست. هزاران سال است که انسانها کوشیده اند سبک زندگی خود را بشناسند و مدیریت کنند و حتی دولت ها کوشیدهاند بر روی سبک زندگی مردمان خود تاثیر بگذارند.
📌اما تعریف سبک زندگی و مفهوم سازی در مورد آن، نسبتاً جدید است. سبک زندگی از آن جهت اهمیت می یابد که می تواند به طور مستقیم بر تربیت فرد تاثیر بگذارد.
در این دوره با بیان شیوای آیت الله حائری به صورت کاربردی با سبک زندگی اسلامی آشنا خواهید شد.
🌐https://madresefeiz.com/?p=3365
@damghansalehin
✅ پویش #اربعین #صالحینی_ها
ویژه گروه های صالحین ، بسیجیان و فعالین تربیتی
۱۰ مهر تا ۳۰ آبان
🏆همراه با جوایز ارزنده
.............
✅کانال محصولات صالحین:
🆔 @salehinproducts
@damghansalehin
۲۹.pdf
2.45M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف
ویژه گروه جوان
۱۳ مهر الی ۱۹ مهر
موضوع : رعایت قوانین اجتماعی
@damghansalehin
29.pdf
682.6K
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف
ویژه گروه نوجوان
۱۳ مهر الی ۱۹ مهر
موضوع : قوانین و مقررات اسلامی
@damghansalehin
ziarat_ashura_farahmand-www.Baradmusic.ir.mp3
1.97M
السلام علیک یا اباعبدالله 💔
🌴 #زیارت_عاشورا
🎤 #محسن_فرهمند
#سلام_مولای_مهربانم ❤️
🔆 مولای من، تک تک قدم هایم در مسیر کربلا را نذر ظهورت می کنم...
📝 لطفا #انتشار_حداکثری دهید...
🖼 #پروفایل ویژه ی #اربعین
@damghansalehin
⭕️ تاکید استاندار نجف بر برقراری امنیت کامل در منطقه قدیمی
👤 استاندار نجف:
🔸تظاهرات اخیر در نجف در ابتدا به صورت مسالمت آمیز برگزار شد و ما امنیت تظاهرکنندگان را تامین کردیم.
🔸ظاهرات در دومین روز خود از مسیر مسالمت آمیز خارج شد به طوری که تظاهرکنندگان به سمت منطقه قدیمی نجف اشرف به راه افتادند و برخی افراد افراطی تلاش کردند به دفاتر مراجع در منطقه قدیمی نجف خسارت وارد کنند.
🔸ما اطلاعات کاملی درباره کسانی که در آتش زدن و اغتشاش دست داشتند، در اختیار داریم.
🔸برخی در میان تظاهرکنندگان طرحها و مقاصد خاصی را دنبال میکنند.
🔸اعضای یک گروه که با هدف اجرای عملیات ترور وارد منطقه قدیمی نجف اشرف شده بودند، دستگیر شدند.
🔸ما هیچ دستوری برای تیراندازی ندادهایم و پلیس تنها در نتیجه حملات از خود دفاع کرده و افرادی با نفوذ به تظاهرات از آن سوء استفاده کردند.
@damghansalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استاد پناهیان:
رابطه اربعین و ظهور از نظر امام خمینی (ره).
وقتی خدا همه دلها را به یکباره بیدار میکنه برای یک موضوع، یعنی پیروزی رو هم میخواد بده...
🔻سهم شما پنج صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج).
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@damghansalehin
#انسان_در_اندیشه_امام_خامنه_ای
🔹در اسلام، نگاه انسان از دو زاویه است که دو نگاه با هم منسجم و مکمّل یکدیگرند. یک نگاه، نگاه به فرد انسان است که به عنوان یک موجود دارای عقل و اختیار بوده و او را مخاطب قرار میدهد «علیکم انفسکم». نگاه دیگر به انسان، به عنوان یک کلّ و مجموعهی انسانها است.
#قسمت_هفتم
@damghansalehin
هدایت شده از صالحین دامغان
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام:
اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَعَلیاَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🌹🍃
ه از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام روایت نقل میکرده است. وی در کتاب خویش چنین آورده است.
«الامام الحسن علیه السلام ابوه الامام امیرالمومنین علی علیه السلام، امه فاطمه الزهراء سلام الله علیها، ولادته: ولد فی المدینه لیله النصف من شهر رمضان فی السنه الثالثه للهجره، القابه: التقی، الزکی، السبط، وفاته: توفی فی السابع من شهر صفر سنه خمسین من الهجره»
سند دوم: قول شهید اول
یکی دیگر از کسانی که قائل بودند شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در هفتم ماه صفر واقع شده است، شهید اول (متوفای ۷۸۶) می باشند ایشان در کتاب شریف «دروس» می فرمایند: الامام، الزکی، ابومحمد الحسن بن علی سید شباب اهل الجنه ولد بالمدینه یوم الثلاثاء منتصف شهر رمضان سنه اثنتین من الهجره … و قبض بها مسموما یوم الخمیس سابع صفر سنه تسع و اربعین من الهجره.
سند سوم :«مرحوم کفعمی»
یکی دیگر از کسانی که قائل به شهادت امام حسن مجتبی در هفتم ماه صفر شده است، علامه بزرگوار و محدث کبیر مرحوم کفعمی صاحب کتاب شریف «مصباح» می باشد ایشان در این کتاب چنین می فرماید:
» ولد فی یوم الثلاثاء منتصف شهر رمضان سنه ثلاث من الهجره و توفی یوم الخمیس سابع شهر صفر سنه خمسین من الهجره.
سند چهارم: پدر بزرگوار شیخ بهایی
یکی دیگر از بزرگانی که قایل به شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در هفتم صفر می باشد مرحوم علامه شیخ حسین والد مکرم شیخ بهایی در کتاب «وصول الاخبار الی اصول الاخبار» می باشد وی که متوفای سال ۹۸۴ هجری است در کتاب خویش میفرماید: « هو الامام الزکی ابومحمد سید شباب اهل الجنه ولد بالمدینه یوم الثلاثاء منتصف شهر رمضان سنه اثنتین من الهجره مسموما فی المدینه یوم الخمیس سابع شهر صفر سنه تسع او ثمان و اربعین و قیل سنه خمسین من الهجره عن سبع و اربعین سنه.
جهت دوم: سیره علماء
سیره علمی علماء و متشرعه و سنت عملی آنها اینگونه بوده است که حضرات در روز هفتم ماه صفر، در کلیه بلاد شیعه اقامهی عزا مینمودند. خصوصا این سنت در نجف اشرف و حوزه علمیه قم پس از ورود آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری«قدس سره» به قم و تاسیس حوزه، دستور به تعطیلی بازار، حوزه علمیه و اقامه عزا نمودند؛ و پس از ایشان تحفّظ این سنت سیرهی بزرگانی همچون آیات عظام بروجردی و گلپایگانی«قدس سرهما» -که هر کدام در زمان خود مسئولیت حوزه را به عهده داشتهاند، بوده است.
انتخاب شفقنا از مرکز تخصصی ائمه اطهار (ع)
منابع:
۱. شهید اول، دروس: ج۲، ص۷.
۲.کفعمی، المصباح: ص۵۰۹.
۳. علامه شیخ حسین بهایی، وصول الاخبار:ص۴۲
تاریخ دقیق شهادت امام حسن مجتبی(ع) چه روزی است؛ هفتم یا بیست و هشتم صفر؟!

شفقنا _ در تقویم، هفتم ماه صفر روز میلاد امام موسی کاظم (علیه السلام) اعلام شده است در صورتی که این تاریخ طبق قول صحیح مصادف با شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) می باشد. از دیرباز در حوزه هزار ساله نجف اشرف هفتم صفر را روز شهادت امام مجتبی علیه السلام می دانند و شیعیان عراق و سایر کشورها نیز در این روز برای سبط اکبر؛ امام مجتبی علیه السلام اقامه عزا می کنند اما در ایران شهادت سبط اکبر بیست و هشتم صفر است همزمان با رحلت پیامبر اعظم. چرا ؟!
در وقوع شهادت سبط اکبر پیامبر«صلی الله علیه و آله»، امام مجتبی«علیه السلام» در ماه صفر، بین علمای شیعه اختلافی وجود ندارد. ، لکن در میان علمای شیعه درروز شهادت امام(علیه السلام) سه قول وجود دارد
قول اول: (آخر ماه صفر)
روز آخر ماه صفر که قائل آن شیخ کلینی«قدس سره»میباشد و لازم به ذکر است که این قول را تنها ایشان ذکر کرده و قول منفردی است که با تمام وجاهت و بزرگی وی هیچ یک از علمای شیعه تا این زمان از او تبعیت ننمودهاند. ( لذا از بررسی این قول صرف نظر میکنیم. )
قول دوم:(۲۸ صفر)
اولین قائل آن شیخ مفید«قدس سره» در کتاب (مسارّ الشیعه) میباشد. واین در حالی است که خود شیخ مفید در کتاب دیگرش بنام (الارشاد)از ذکراین روز به عنوان روز شهادت خودداری نموده است و تنهابه ذکر ماه صفر اکتفا کرده است
دومین قائل به این قول شیخ طوسی«قدس سره» در کتاب (تهذیب الاحکام) است. و با توجه به اینکه شیخ کلینی و شیخ مفید«قدس سرهما» در شمار مشیخه او قرار داشتهاند، تنها از کلام شیخ مفید«قدس سره» در کتاب (الارشاد) تبعیّت کرده است و روز خاصی را معین نکرده است. که از عدم التزام و تعیین نکردن او به روز خاص در ماه صفر، میتوان استفاده نمود که کلام شیوخ خود (کلینی و شیخ مفید) در بیست و هشتم و آخر ماه صفر را نپذیرفته است.
البته لازم به ذکر است که قول بیست و هشتم صفر از سوی برخی مثل شیخ طبرسی و ابن شهرآشوب مازندرانی«قدس سرهما» مورد تأیید قرار گرفته است، لکن پس از قرن ششم تا این زمان قائلی ندارد.
قول سوم:(۷صفر)
این قول مشهور میباشد و از دو جهت حائز اهمیت است
جهت اول: از جهت قائلین به آن، در کمّ و کیف
این قول از جهت قائلین به آن، در کمّیت و کیفیت نسبت به قائلین دو قول مذکور برتری دارد.
اما از جهت کیفیت؛ در لسان روایات به روز دقیق شهادت امام (علیه السلام) اشاره شده است و این خود نشان از ترجیح این قول نسبت به اقوال دیگر است بگونهای که در روایات به روز پنجشنبه اشاره شده است.
اما از جهت کمیت تعداد قائلین این قول، از قائلین دو قول مذکور بیشتر است. که در ادامه به اسناد آن اشاره میکنیم.
لازم به ذکر است که بنابر اسناد موجود، این قول از زمان امام کاظم«علیه السلام» رواج داشته و از سوی قاسم بن ابراهیم الرسّی«البرسی» ۱۶۹-۲۴۶ هق عنوان شده است.
قبل از ورود به بحث لازم است که قاسم بن ابراهیم را از دیدگاه رجالییون معرفی کنیم
نجاشی رجالی بزرگ در مورد قاسم بن ابراهیم اینگونه مینویسد: « قاسم پسر ابراهیم طباطبا پسر اسماعیل پسر ابراهیم پسر حسن مثنّی پسر امام مجتبی«علیه السلام»است. او صاحب کتاب (تثبیت الامامه) میباشد که از امام صادق«علیه السلام» با واسطه و از امام کاظم«علیه السلام» بدون واسطه روایت میکند».
ابوالحسن العمری در کتاب (المجدی فی انساب الطالبییّن) می نویسد: «کنیه او ابامحمّد فردی عفیف و زاهد بوده است و از سلاطین جور وقت دوری جسته و هدایا و مراحم آنان را اگر چه از طلا و نقره بوده، نپذیرفته است و مردم را به وصایت امام رضا«علیه السلام» دعوت می کرده و از سال ۲۲۰هق تا ۲۴۶ هق که از دنیا رحلت نمود، درجبل الرسّ«کوهی در نزدیک حله» مخفی بوده است.
همچنین آقا بزرگ تهرانی از او تمجید بسیار نموده است و فرموده است: او سیدی شریف و از سادات بنی الحسن«علیه السلام» است.
از این روایت قاسم بن ابراهیم، بزرگانی از فقهاء همچون شهید اول، کفعمی، والد شیخ بهائی، شیخ بهائی در (توضیح المقاصد)، علامه مجلسی در (بحار الانوار)، شیخ عبدالله بحرانی در (عوالم العلوم)، شیخ محمد حسن نجفی در (جواهر الکلام)، شیخ جعفر کاشف الغطاء در (کشف الغطاء) و شیخ عباس قمی در (انوار البهیّه)«قدس سرهم» پس از قرن هفتم تا زمان حاضر تبعیت نمودهاند؛ که به برخی از این روایات اشاره میکنیم:
اسناد وارده در کتب حدیثی مبنی بر شهادت در روز ۷ ماه صفر
سند اول: «تثبیت الامامه»
قدیمی ترین منبعی که در این زمینه تا به حال یافت شده کتاب « تثبیت الامامه»تالیف «سید قاسم بن ابراهیم الرسی» است که در سال ۲۴۶ وفات یافته است. وی که خود از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است، از زهاد و عباد و علمای زمان خویش بود که دارای تألیفات فراوانی است. گفتنی است وی از روات احادیث هم بوده است و بدون واسط