eitaa logo
صالحین پرند
229 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
408 ویدیو
96 فایل
کانال اطلاع رسانی صالحین ناحیه حیدر کرار شهر پرند استان تهران ارتباط با ما 📌ایدی ؛ @tarbiat_heydarkarar
مشاهده در ایتا
دانلود
بستن درهای مساجد به معنای بسته شدن درهای معنویت نیست. همه جای زمین عبادتگاه خدا است؛ همانگونه که همه زمان‌ها برای عبادت خدا است و انسان می‌تواند در همه لحظات با خداوند ارتباط معنوی داشته باشد. بنابر این اگر بر اساس عقل و علم، حضور در مسجد در زمان خاصی صحیح نباشد و به شیوع بیماری انجامیده و مشکلاتی برای دیگران ایجاد کند، رفتن به مسجد بر اساس حکم دین، حرام و گناه است؛ 1⃣ زیرا مسجد باید محل ایمنی برای بندگان خدا باشد و هرچیزی که ایمنی‌بخشی مسجد را برهم زند، گناه و ممنوع است. خداوند مسجدالحرام و همه مساجد را محل ایمنی و آرامش برای مؤمنان خواسته است 2⃣بستن درهای مساجد، در شرایط خاص، برای حفظ ایمنی مردم لازم است و نه تنها با پناه‌بردن به خدا منافاتی ندارد، بلکه عین پناه‌بردن به خدا است؛ همچنین مساجد باید پاک و پیراسته از هرآلودگی باشد. خداوند در قرآن کریم در دو آیه صریحا به حضرت ابراهیم فرمان می دهد که خانه مرا برای حضور نمارگزاران پاکیزه کن‌. @salehin_parand
⭕️💯 توحید در معماری مسجد یکی از مهم‌ترین موارد تبلور سبک زندگی اسلامی، معماری اسلامی است که مکان عبادت و آموزش و تطهیر و استراحت و سکونت و... یک مسلمان به شمار می‌آید. از همین روی بروز تفکرات و باورها و ارزش‌های اسلامی در خشت خشت این معماری و در گوشه گوشه آن، بخشی دیگر از تجلی ذات حق تعالی در زندگی انسان مسلمان به نظر می‌رسد. اینکه مولانا می‌سراید «کز نیستان چون مرا ببریده‌اند وز نفیرم مرد و زن نالیده اند» در واقع حکایت انسان است که از اصل خویش و مبداء هستی دور افتاده و همواره ناله ونفیر دارد تا به سوی آن مبداء و اصل وجود و توحید بازگردد. این همان پیام معماری اسلامی است که همواره چه در ساختار اصلی آن و جزء جزء فضا و چه در تزیینات مختلفش، خودنمایی می‌کند. چنانچه در اغلب اجزاء این نوع معماری، عناصر و خطوط فضا از کثرت به سوی وحدت رفته و ما را هم همراه این عناصر و اجزاء به سوی وحدت متذکر می‌گرداند. مسجد نیز یکی از نمونه های بارز این نوع معماری به شمار می آید. در معماری غربی، فضاهای مکعبی و مربعی و مستطیلی و خطوطی که موازی بوده و به هم نمی‌رسند، اساس شکل هندسی آن را تشکیل داده، چراکه ملهم از همان بنیادهای ایدئولوژی غرب جدید است که ریشه در اندیشه‌های شرک آمیز یونان باستان دارد. نسبیت و خدایان متعدد و... از جمله فقرات همان تفکر شرک آمیز است که در معماری غرب و شیوه به اصطلاح مدرن امروز نمود یافته است. اما از ویژگی‌های معماری اسلامی در اماکنی که در دوران تمدن اسلامی ساخته می‌شده، اجزای مشترک آنهاست که براساس همان تفکر توحید محور، همواره در خطوط منحنی و دایره‌ای از کثرت به وحدت گرایش دارد؛ از ایوان‌ها و طاقی‌ها گرفته تا بهارخواب‌ها و نورگیرها و کاشی‌های رنگین و حوض‌ها و... که باعث می‌شده نوعی آرامش جسمی همراه تعالی روح در ساکنین آن بوجود آید. یعنی شباهت اجزای این نوع معماری مثلا مشابهت طاقی‌ها و قوس‌ها و کاشی کاری‌ها و نقش و نگارها و... (که اساس فکری و ایدئولوژیک همه آنها رسیدن از کثرت به وحدت است) در معماری منازل و بازار و مدرسه و معماری مساجد باعث می‌شده که در خانه و بازار و مدرسه و... هم همان حس و حال توجه به خداوند و حال و هوای عبادت که در مساجد وجود دارد، به وجود آید و او را همواره به سوی مبداء هستی و خلقت متوجه سازد و بالتبع، سبک زندگی آنها نیز سمت و سوی الهی و توحیدی پیدا کند. @salehin_parand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معارج
به یاد دارم ما پسران به خانه پدربزرگمان مرحوم میردامادی میرفتیم. ایشان هم مثل پدرها و پدربزرگ‌های دیگر، یک ریال یا نیم ریال به ما می‌داد، که البته پول ناچیزی بود؛ اما پیش‌می‌‌آمد که مادر ناگزیر می‌شد همین مبلغ را از ما بگیرد تا با آن برای شام ما چیزی بخرد. من در خانه‌ی پدر، از فقر چیزهایی دیده‌ام که در خانه علمای دیگر کمتر دیده‌ می‌شود. پدر هیچگاه از ناداری و تنگدستی خود با کسی سخن نگفت، بلکه برعکس، به سبب مناعت طبع و توجه به وضع ظاهر، مردم ایشان را فردی توانگر می‌پنداشتند. @salehinhoze فصل اول: آن روزها
هدایت شده از معارج
زادگاه مادرم نجف است. ایشان لهجه عربی داشت... با قرآن آشنا بود. قرآن را خوب و با صدایی جالب تلاوت می‌کرد...شیوه قرائت ایشان، ما را در آن کم‌سن و سالی به خود جذب می‌کرد. پیرامونش گرد می‌آمدیم و به تلاوتش گوش می‌کردیم. ایشان هم از فرصت استفاده میکرد، معانی برخی آیات را برای ما به فارسی ترجه می‌کرد و داستان های پیامبران را برایمان باز می‌گفت. @salehinhoze فصل اول: آن روزها
برگزاری جلسه کارگروه تولید محتوای حلقات کودک و نوجوان صالحین در ناحیه شهر پرند در این جلسه پیرامون نحوه تولید محتوا و ارائه مطالب صحبت گردید . ۱۳۹۹/۵/۲۷
جلسه قرارگاه صالحین ناحیه حیدر کرار شهر پرند با حضور فرماندهی محترم ناحیه روز دوشنبه 99.5.27 برگزار شد در این جلسه در رابطه با نقاط ضعف و قوت مجموعه صالحین در دوران کرونا و کیفی سازی حلقات و در کنار آن افزایش کمی تعداد حلقات با برنامه ریزی بحث و گفتگو شد @salehin_parand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معارج
نکات اولیه‌ی قرائت قرآن و قواعد زبان عربی را از مادرم آموختم؛ کمااینکه روح دلیری و نستوهی را نیز او در من دمید. مادر به خاطر بازداشتهای پیاپی من و حملات ساواک به منزل، رنج بسیار کشید؛ اما در برابر دژخیمان مهاجم، با پایداری و صلابت می‌ایستاد؛ جوابشان را می‌داد و با آنها مجادله می‌کرد. او حتی مشوق من در ادامه‌ی این راه پردردسر نیز بود. @salehinhoze فصل اول: آن روزها
هدایت شده از معارج
تحصیلات من در مکتب آغاز شد. قسمت چنین بود که پیش از ورود به دبستان، در دو مکتب‌خانه درس بخوانم. نخستین مکتب را...یک زن اداره می‌کرد... تصویری که اکنون بیش از هر چیز از این مرحله در ذهنم هست، روش‌های غلط آموزشی و پرورشی است. هیچ برنامه آموزشی در کار نبود. آنچه بر مکتب‌خانه حاکم بود، خشونت و سخت‌گیری بی‌دلیل بود... در سال ۱۳۲۳ که پنج شش ساله بودم، پدر ما را به مکتب دیگری فرستاد که در اتاقی در یکی از مساجد بود. آنچه امروز از این مکتب در حافظه‌ام مانده، تندی و خشونت این مرد، و سرما و تاریکی است. @salehinhoze فصل اول: آن روزها
برگزاری حلقه بصیرتی و عقیدتی حوزه 363 شهید امیری فر دراین حلقه که با حضور فرماندهی محترم حوزه اعضای شورای حوزه 363 شهید امیری فر و فرماندهان محترم پایگاها برگزار شد درباره مسائل روز و یژگی های برگزاری هیات در دوران کرونا و همچنین جنگ روانی دشمن در شرایط حال مسائلی مطرح شد. تاریخ:99/5/28 ✅با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین مقدس نیا