eitaa logo
صالحین پرند
229 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
408 ویدیو
96 فایل
کانال اطلاع رسانی صالحین ناحیه حیدر کرار شهر پرند استان تهران ارتباط با ما 📌ایدی ؛ @tarbiat_heydarkarar
مشاهده در ایتا
دانلود
حلقه_شهیده_عصمت_پور_نوری حلقه_نوجوانان سرحلقه:حمیده یعقوبی جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد و قرائت قرآن شروع شد. در مورد رب ،،و فرق بین کلمه رب و الله توضیحاتی کوتاه داده شد در مورد کلاسها و اردو از بچه ها نظرخواهی شد،،و پیشنهادات خودشون رو اعلام کردند و قرار شد به مناسبت هفته دفاع مقدس حلقه صالحین در پارک بانوان تشکیل شود به همراه مادران متربیان. جلسه با پذیرایی و صلوات و دعای فرج به پایان رسید.
۲۵شهریور۹۹ سرحلقه خانم شیاسی ✅حلقه با ذکر صلوات و قرائت حمد شفا برای تمامی بیماران بخصوص استاد انصاریان آغاز گردید. ✅مطالبی راجع به اهانت به مقدسات اسلام و عالمان دینی توسط جبهه کفر و نفاق بیان شد. ✅نکاتی راجع به نحوه ارتباط با دیگران بخصوص دوستان نزدیک ارائه گردید. ✅درباره دوست یابی و نگه داشتن دوست خوب و توجه به این مسأله که دوست خوب بقدری ارزشمند است که برای استمرار رابطه با او باید برنامه ریزی کرد و آداب دوستی را شناخت،گوشزد گردید. ✅ونیز نکاتی راجع به تحمل و گذراندن ساعات درسی در کنار همکلاسی هایی که برخی از اخلاق های ناپسند را دارند،بیان شد. ✅همه موارد با ذکر مثالهایی متفاوت ملموس گردید. 💠در پایان دعای فرج قرائت شد و حلقه با ذکر صلوات برای سلامتی حضرت ولیعصر عج و مقام عظمای ولایت اتمام یافت.💠
تاریخ سه شنبه۹۹/۶/۲۵ نظارت از سرگروههای پایگاه شهدای گمنام توسط معاونت تعلیم وتربیت حوزه ۳۶۰بصیرت خانم نوری و حضور مسئول تعلیم و تربیت پایگاه خانم سعیدکیا وبررسی نقاط ضعف و قوت حلقات و اعطای گواهینامه های دوره توانمندسازی سرگروهها توسط خانم نوری
روزهاى چهارشنبه جلسه با قرائت قران اغاز گرديد در ادامه به شرح حديثى از پيامبر (صلى الله عليه و اله وصلم) درباره مسئوليت پذيرى پرداخته شد. در اين جلسه ابلاغيه سال99 به اعضاى شورا شرح داده شد. جهت برنامه هفته دفاع مقدس برنامه ريزى لازم انجام گرفت . جلسه با دعاى مخصوص پايان يافت. تاريخ_26/06/99
تقابل و خصومت  با دین مبین اسلام سابقه ای 1400 ساله دارد. همزمان با آغاز آشکار شدن رسالت نبی مکرم اسلام تقابل با اسلام آغاز گردید و تاکنون نیز این تقابل و خصومت ادامه دارد. آنچه می بایست  مورد توجه قرار گیرد شکل و شیوه تقابل با اسلام است.به عنوان مثال پس از رحلت پیامبر اسلام منافقان به کمک یهودیان پایه گزار اسلامی شدند که به اسلام اموی در مقابل اسلام علوی معروف شد.در عصر ما قرائت های دیگری از اسلام شکل گرفت . تعبیری که امام راحل از قرائت های غیر اصیل و تقلبی از اسلام داشتند، اسلام آمریکایی بود. در واقع اسلام آمریکایی نسخه ای کامل و جامع از همه قرائت های دروغین اسلام در مقابل قرائت حقیقی از اسلام بود. اسلام آمریکایی در برگیرنده دین حداقلی، اسلام اموی، اسلام سکولار، اسلام التقاطی و اسلام متحجر بود.  رشد چشمگیر موج اسلام خواهی در غرب و کشورهای اروپایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و صدور ارزشهای والای انسانی اسلامی به دیگر کشورها، به یکی از چالش های اصلی استکبار تبدیل شده که راه تقابل با این بیداری را در تقابل و مبارزه با اسلام یافته اند. افزایش مقابله با استعمار و استکبار جهانی و رشد مطالبات آزادی خواهانه جوامع اسلامی و غیر اسلامی، به کابوسی برای سردمداران غربی آمریکایی مبدل گشته بود. از سوی دیگر نظام سلطه شاهد آن بود که فشارها و مواجهه مستقیم و خشن آنان با موج اسلام خواهی انسانها نه تنها از روند روبه رشد گرایش ها به اسلام ناب و فعّال  نکاسته بود بلکه این فشارها خود محرکی در جهت تقویت فضای اسلام خواهی و مقابله با فرهنگ و نظام غرب شده بود.  در این شرایط برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر همان استراتژی قدیمی، یعنی ایجاد و شکل دهی به قرائت های غیر اصیل و همسو با منافع غربی آمریکایی و  تقابل  آن با اسلام  ناب در دستور کار سرویس های امنیتی و اطلاعاتی نظام سلطه و بویژه آمریکا قرار گرفت . از همین رو نظریه پردازان موسسه تحقیقاتی امنیتی پنتاگون «رند» در جهت جلوگیری از رشد اسلام خواهی و اسلام گرایی در جهان، ایجاد ، تقویت و کمک به ترویج نسخه ای آمریکایی از اسلام را پیشنهاد می دهد که به اسلام اعتدالی نامگذاری شده است .آنچه که به عنوان اسلام اعتدالی در مقابل اسلام جهادی و به تعبیر آنان تروریسم جهادی مطرح نموده است، بی شباهت به پروتستانیسم و محدود کردن دین به عرصه فردی و شخصی نیست. پیشنهاداتی که در جهت جلوگیری از رشد اسلام شده : 1. تلاش برای ایجاد شبهه و تردید در تعالیم  و ارکان اساسی اسلام 2. کمک های مالی ، اطلاعاتی و بین المللی به دولت ها وگروههای مروج اسلام اعتدالی 3. برچسب تروریست و افراطی زدن به مروجان اسلام ناب وجهادی 4. تلقین این تفکر که عامل اصلی عقب ماندگی و عدم توسعه جوامع اسلامی تعالیم وتفکرات اسلام ناب نظیر جهاد است. @salehin_parand
این قبح شکنی و مواجهه با تعالیم صریح اسلام ناب با ابزارهایی چون تفسیر به رأی آیات قرآن و روایات و سنت نبوی در راستای به کرسی نشاندن افکار همسو با اسلام اعتدالی شکل می گیرد. تلاش برخی در داخل و خارج از کشور ما در استفاده ابزاری از آیات قرآن کریم و روایات و عملکرد معصومین در جهت اثبات درستی عملکرد خود نمونه هایی از این استراتژی است. چنانچه نصیحت و موعظه کردن امام آزادگی امام حسین(ع) در مواجهه با عمر سعد را مذاکره خواندن و امام حسن و امام رضا علیهماالسلام را امام مذاکره نامیدن نمونه هایی از این نوع اقدامات است که عده ای خواسته یا ناخواسته در آن گرفتار شدند. راهکارهایی را که پیشنهاد می دهند این است که زمانی زمینه برای القاء و تزریق  تفکر اسلام اعتدالی  مناسب خواهد بود که جوامع اسلامی نسبت به پذیرش ارزش های غربی راغب بوده و سبک زندگی آنان به سوی سبک زندگی غربی متمایل شود به گونه ای که آنچنان شیفته و واله فرهنگ غرب شوند که دیگر نسبت به  تعالیم وارزش های دینی حساسیت نشان ندهند و حتی در صورت نقض آشکار تعالیم و دستورات اسلام حساسیت وتعصبی نداشته و نسبت به آن بی تفاوت گردند. برای رسیدن به این شرایط را در چند مسئله بیان می شود: 1. سرمایه گذاری بر روی آموزش و پرورش نسل جدید و جوان جامعه .  2. بهره گیری از عدم آگاهی برخی از مسلمانان نسبت به تعالیم اسلام ناب و استفاده ابزاری از شعارهایی نظیر: حفظ حقوق زنان، دموکراسی و احترام به رأی مردم، مشروعیت مردمی به جای مشروعیت الهی 3. تخریب اعتقادات و تزلزل در باورهای دینی به وسیله افرادی از درون جوامع اسلامی با تأمل در این مباحث روشن می گردد که اقداماتی نظیر فشار جوامع بین المللی بر کشور ما در پذیرفتن و اعمال سند 2030 و تخریب باورهای دینی با تأثیرگذاری بر مراکز آموزی و پرورشی، زدودن فرهنگ آزادی خواهی و جهاد در مقابل زورگویان و ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی در میان کتب درسی و آموزشی ، هجمه به ارکان اعتقادی ما نظیر زیر سؤال بردن اعتقاد به عصمت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و القاء جواز انتقاد به همگان حتی پیامبر(ص) و امام زمان (عج) همگی بخشهایی از پازل استراتژی ترویج و جایگزینی اسلام اعتدالی به جای اسلام ناب محمدی(ص) است. @salehin_parand
در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ایست همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر ،دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت ،شرایط و حدود آن را قانون معین می کند." والمومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر " آیه ۷۱ توبه تحریف دین اسلام و فساد سردمداران حکومت بنی امیه به حدی رسیده بود که خطر تحریف دین اسلام و احکام خیلی علنی و واضح شده بود و اینکه به زور بیعت خواستن از امام معصوم جهت مشروعیت بخشیدن برای حکومت فاسد آن زمان باعث شروع حرکت عاشورایی امام شد. حصرت می فرمایند : حرکت کردم جهت احیاء دین جدم رسول الله..... .پس حرکت امام حسین علیه السلام بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بود این واجب فراموش شده که اثرات آن در همه جا و همه امور دیده می شود . دربخش اقتصاد( بانکداری ربوی،فقر و فاصله طبقاتی، فساد مالی ) در بخش فرهنگی ( تهاجم و شبیخون فرهنگی علنی)، در بخش سیاسی از بین رفتن عزت ایرانی ،عدم نظارت بر مسئولین،عدم شفافیت مسئولین و...) ودر بخش اجتماعی( تزلزل خانواده ها،اعتیاد،طلاق های عاطفی و....) . نتیجه سخنان اینکه مسلمان باید همچون امام خود به امورات پیرامون حساس و بصیر باشد و محافط ارزشها و اعتقادات اسلامی و مطالبه گری کند که این امر یا به اصلاح جامعه منجر می شود و یا اینکه حداقل سخن حق گفته شده است و باطل یکه تازی نمی کند و جولان نمی دهد . محرم و حوادث اتفاق افتاده در این ماه آنقدر عظیماست که گستره اثرات آن در انقلابها و حرکتهای بزرگ آزادیخواهان تا این زمان هم وجود دارد و خواهد داشت . حرکتی در هند توسط ماندلا که فرهنگ عاشورا را الگوی خود معرفی می کند ،انقلاب ایران به رهبری امام خمینی ( ره) ،حتی آمریکا و رژیم غاصب .... نیز به این نتیجه رسیده اند که اگر محرم و روحیه شهادت طلبی امام حسسن و فرهنگ عاشورا را از مردم ایران بگیرند می توانن پیروز مبارزه با انقلاب شوند و در شبکه های فارسی زبان متحد خوددقیقا دنبال تغییر احکام و توهین به مقدسات هستند مثل معاویه که جعل حدیث می کرد و توهین به امیر المومنین علی علیه السلام با این تفاوت که انتشار مطالب در آن زمان به گستردگی فضای رسانه ای حال نیست و ما بعنوان پیروان عاشورا زینب گونه وظیفه داریم با بصیرت و آگاهی و تیزهوشی زیاد حافظ آرمانه و ارزشهای به دست آمده از نهضت خونین امام حسین علیه السلام باشیم به مدد الهی و یاری امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف . @salehin_parand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معارج
هدایت شده از معارج
من و برخی از دوستان در امور تشکیلاتی، که در قم کاری جالب و ابتکاری بود سرآمد بودیم. نخستین تشکیلات بین علما را در قم پی‌ریزی، و آیین‌نامه‌ی داخلی آن را تدوین کردیم. من به اتفاق برادرم سید محمد در تنظیم این آیین نامه‌ی داخلی مشارکت داشتیم. برادرم در تدوین این قبیل امور ذوق ویژه‌ای دارد. در خلال نهضت، از زمان آغاز آن تا خروج من از قم (حدود یک سال و نیم چند تشکیلات ایجاد کردیم که برخی هم‌زمان باهم بود و برخی هم در توالی یکدیگر گروه علمای قم که شمار بسیاری از علما را در بر داشت. همین تشکیلات بود که بعدها نام "جامعه‌ی مدرسین" به خود گرفت. بسیاری از اعضای کنونی این جامعه از نقش من در تاسیس این تشکیلات بی‌خبر بودند، و هنگامی که آقای امینی این موضوع را به آنها گفت، برخی شگفت زده شدند. @salehinhoze فصل ششم : سایه ی خورشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا