eitaa logo
صالحین خراسان رضوی
1.5هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.7هزار ویدیو
241 فایل
شجره طیبه صالحين خراسان رضوی امام خميني(ره): #تربيت انسان از #حكومت و #انقلاب هم مهمتر است.
مشاهده در ایتا
دانلود
ارسال شده از سروش+: 🏴 . نشود صبح اگر عرضِ ارادت نكنم... نامِ زيبــاى تو را صُبح تلاوت نكنم... ؛ سلام رفقا به شوق و بيعت مجدد با مولا و امامان راهي پياده روي و زيارت هستيم. محتاج دعا و حلاليت شما عزيزان. کانال تا #۳۰_مهر هیچ فعالیتی نخواهد داشت دوستان از کانال خارج نشین 🙏 و منتظر باشید تا برگردیم و با قدرت ادامه بدیم😍 در طول این مدت منتظر نظرات شما هستیم @pay2011 یاحق🌺🌹 تو در ازای اشک به من کربلا بده . من در ازای کَربُ بَلا گریه می کنم😭
ارسال شده از سروش+: ✅مثلث تربیتی تربيت اسلامى فراهم كردن زمينه هاى رشد و شكوفايى دائمىِ همه استعدادهاى انسان در جهت كمالات الهى ـ انسانى است. از اين رو، با توجه به اين تعريف، خواهيم دانست: ۱ـ تربيت امرى تحميلى نيست، بلكه زمينه سازى است. ۲ـ تربيت امرى موقت نيست، بلكه دائمى است. ۳ـ تربيت امرى يك بُعدى نيست، بلكه چند بُعدى است. ٤ـ تربيت امرى بى هدف نيست، بلكه هدفدار است. بنابراین مثلثِ مربى و مُتَرَبّى (فرد مورد تربيت) و تربيت نيز مستلزم چند چيز است: ۱. شناخت مربى از متربى؛ ۲. شناخت مربى از محيطهاى تربيت؛ ۳. شناخت مربى از عوامل و موانع تربيت؛ ٤. شناخت مربى از اصول، مراحل و روشهاى تربيت؛ ۵. شناخت مربى از مشكلات و راه حلهاى تربيتى؛ ۶. پذيرش فكرى و عملى و عاطفىِ مربى از سوى متربى. در اين ميان، پيشوايان دينى كه از سرچشمه فياض علم و حكمت خدا ـ اين آفريدگار آدميان و نخستين مربى مردمان ـ نوش كرده اند، مى توانند الگوى بسيار شايسته اى براى ما در امر تعليم و تربيت باشند و ما را در اين راه يارى دهند.
ارسال شده از سروش+: ⭕نقشهاى مربى مربى خوب آن نيست که خود به جای افرادش میبيند و تصميم میگيرد و از ديده ها و تصميماتش، براى آنها سخن میگويد، بلکه مربى کسى است که افراد را در جريان نيازها میگذارد و آنها را آزاد میکند و آموزش میدهد که خود ببينند و حرکت کنند و سپس در سر بزنگاه ها و در کنار حادثه ها تذکر میدهد و يادآورى مینمايد که بيابند و پيش بتازند. آنجا که هدف تربيتى، غلتاندن و به دوش کشيدن نيست، بلكه هدف راه رفتن و به پا ايستادن انسان، انتخاب و اتخاذ اوست، در اينجا کار مربى و روش او هم عوض میشود. ۱. در اين جا، مربى بايد فكر انسان را از جبرهاى حاکم آزاد کند؛ از جبرهايى که در درون و در بيرون،انسان را به بند میکشند. انسان گرفتار جبرهايى است: جبر تاريخ، جبر محيط، جبر وراثت، جبر تربيت، جبر طبيعت، از بيرون و جبر غريزه و جبر فكر و جبر عقل، در درون. انسان همراه اين جبرها هست. و تنها با درگيرى و هماهنگ شدن همين جبرهاست که به آزادى میرسد. ۲ -کار ديگر او آموزش دادن و تعليم دادن و راه رسيدن تا قله ها را نشان دادن است. اوست که بايد طرز برداشت و طرز تفكر را به انسان بياموزد و روشها را بدست بدهد، و انسانى که گرفتار نسيانها و غفلت هاست، ناچار نيازمند تذکرها و يادآوری هاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: "همه خادم الرضاييم" ثبت نام براي خدمت رساني به زائران حضرت رضا(ع) در دهه پاياني ماه صفر با ارسال عدد 8 به سامانه 1000888080 ارادتمندان و داوطبان خدمت به زائران امام رئوف(ع) همچنين مي توانند به صورت شبانه روزي از طريق تماس با تلفن ملي 138، از اين طرح اطلاع حاصل فرمايند. (مركز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوي)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕چاشنی احساسات اگر از شما بپرسند، مواردی که یک مربی باید در آن مهارت داشته باشد چیست؟ ممکن است، لیستی مفصل از مهارت ها و تکنیک ها فراهم کنید که برخی از آن عبارتند از: «شیوه های کلاسداری، روش های اردو داری، مهارت های فردی(مثل اعتماد به نفس، تمرکز، تند خوانی و…)، روش های ارتباط موثر، مدیریت زمان، فنون مشاوره، آشنایی با شبهات اعتقادی، آشنایی با هنر ها، ورزش ها و مشاغل، احکام، اخلاق و…». اما بسیاری دیده می شود افرادی که در ابتدای مسیر تربیت، با جدیت و پشتکار زیاد، تمامی این فنون را از طریق شرکت در دوره های معتبر یا مطالعات نظریات و مطالب روانشناسی در مجلات یا کتاب های تربیتی، فرا می گیرند ولی در مرحله عمل با نتایج کاملا معکوس مواجه شده، در نوجوان نتیجه و تاثیری از آموخته ها و تجارب خود مشاهده نمی کنند. باید تمام تئوری ها و مطالب خشک نظری را همراه با چاشنی مناسب به افراد تزریق کنی که آن چاشنی مناسب چیزی نیست، جز و . اگر قرار است به یک نوجوان بگویی که برایتان مهم است، گفتن این جمله و لبخند زدن به صورتی که دندان نمایان باشد و حالت چهره عوض شود کافی نیست. بلکه باید عمیقا مخاطب را دوست داشته باشی و از صمیم قلب این جمله را بر زبان آوری نه فقط به صورت تصنعی و کلیشه ای. البته باید با گذشت زمان، عنصر بسیار مهم تری به نام نیز به این معجون اضافه خواهد شد و اکسیری از ، و را برای نتیجه گیری بهتر خواهد ساخت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕‌مدیر مجموعه، پیامبر مجموعه است! 🔻 به یقین بر طبق روایات اسلامی حضور در هر مجموعه ای ضروری است، چرا که در بعضی روایات سفارش شده است که حتی در هنگام سفرهای کوتاه دو نفره نیز یکی از خود را به عنوان تصمیم‌گیرنده انتخاب کنید. به این معنا که در هر مجموعه‌ای حضور یک نفر مدیر به منظور اتخاذ تصمیمات نهایی ضروری است. از طرفی ضرورت حضور حجت خدا بر زمین نیز این دیدگاه را تائید می‌کند که مدیر نمی‌تواند وجود نداشته باشد. البته مدیر یک تشکل باید از ویژگیهای خاصی هم برخوردار باشد به این معنا که علاوه بر علم مدیریت، چگونگی اتصال به خدا را نیز بلد باشد و بیشتر از دیگران خود را ملزم به ارتباط باعالم معنا بداند، همان‌گونه که نماز شب برای رسول الله (ص) واجب بود. چون حضرت وظیفه تربیتی داشتند.  اما جدای از این مطالب، بحث دیگری که در مدیریت تشکیلاتی مطرح می‌شود، چگونگی تربیت کردن به نحوی است که در نبود مدیر، مسیر او هم‌چنان روشن بماند. برای تحقق این مهم نیز مدیر به صبر و تعامل احتیاج دارد. صبر و تعاملی که در نهایت او را به تکلیف مداری خواهد رساند. روشن است که رسیدن به این مرحله بسیار سخت خواهد بود چرا که این تکلیف مداری به نوعی کار پیغمبری است. بنابراین مدیر به متربی می‌فهماند که نباید در او،مربی،تشکل و در هیچ کس و چیز دیگری باقی بماند، چون همه این‌ها در خدمت تو و برای رشد توست.  در این رویکرد، در تشکل مدیر و مربی و متربی برادر یکدیگرند و مثل برادر در کنار یکدیگرند. روشن است که در این شرایط مرید و مرادی شکل نخواهد گرفت، چون کسی داناتر و بالاتراز دیگری نیست. در واقع برادری ایجاد رابطه‌های زیبا بر مبنای منطق و معنویت و شریعت است که باعث می‌شود دوستی‌ها و حرکت‌های تربیتی الی‌الابد طراحی شوند و به سمت جلو پیش بروند و این پیامبرگونه حرکت کردن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤🍃سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، خاتم نبوت و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، کریم اهل بیت و امام رضا علیه السلام، خورشید هشتم هدایت را ،به شما تسلیت میگوییم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: تجربه یک مربی ارسالی کاربران روز اولی که شدم مربی بچه ها،سر رسیدم رو گذاشتم جلوی بچه ها و یه خودکار هم گذاشتم روش و گفتم که هرکسی مشخصات خودش رو بنویسه همینطور سررسید دست به دست میچرخید تا وقتی دوباره رسید دست خودم. طوری که بچه ها متوجه بشن، پشت اسم همه شون یک "آقا" اضافه کردم. چهره های بچه ها اون لحظه جالب بود. همه شون با افتخار به هم نگاه میکردن. یکی از نیاز های نوجوان اینه که بهش شخصیت داده بشه، بها داده بشه، براش ارزش قایل بشن. طبیعتا انسان دنبال جایی هست که به نیاز هاش پاسخ بده. حالا این ماییم که پیش دستی میکنیم؟؟یا دشمن؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴گدای کوی رضا شو که این امام رئوف به سینه‌ی احدی دست رد نخواهد زد 🔵شهادت غمبار امام عاشقی و مهربانی امام رضا(ع)به پیشگاه امام زمان (عج) ونایب برحقشان وشما عزیزان تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: (ع) 📝همانطور كه اگر نهضت امام حسين (ع) نبود، ما دين ومعارفي نداشتيم ، همينطور اگر آمدن امام رضا (ع) به خراسان و نهضت علمي ايشان نبود ، از دين ومعارف ما خبري نبود. خراسان آمدن امام رضا (ع) عينا مانند كربلا رفتن امام حسين (ع) بود كه هردو با علم به شهادت و براي احياء دين خدا و اعلاء كلمه حق اقدام كردند! توجه به اين نكته براي شيعيان ، مخصوصا كساني كه به زيارت حضرتش مشرف ميشوند ، بسيار اهميت دارد و زيارت را پرمحتوا تر مي كند. ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: (ع) 📝همانطور كه اگر نهضت امام حسين (ع) نبود، ما دين ومعارفي نداشتيم ، همينطور اگر آمدن امام رضا (ع) به خراسان و نهضت علمي ايشان نبود ، از دين ومعارف ما خبري نبود. خراسان آمدن امام رضا (ع) عينا مانند كربلا رفتن امام حسين (ع) بود كه هردو با علم به شهادت و براي احياء دين خدا و اعلاء كلمه حق اقدام كردند! توجه به اين نكته براي شيعيان ، مخصوصا كساني كه به زيارت حضرتش مشرف ميشوند ، بسيار اهميت دارد و زيارت را پرمحتوا تر مي كند. ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕شش اصل مدیریتی آیه ۵۶ سوره مبارکه احزاب که معمولاً بعد از نمازهای جماعت هم قرائت می‌شود را تقریباً اکثر ما حفظ هستیم. در همین چند کلمه چند نهفته است که مرور می‌شود : ۱ - دستور مدیر باید قاطعانه باشد (اِنَّ) ۲ - اول خود مدیر یا رئیس باید دستور را اجرا کند (خود خدای سبحان صلوات می‌فرستد / انَّ اللهَ) ۳ - سوابق دستور و امکان عملیاتی آن باید مشخص باشد (وَ مَلائِکَتهُ / فرشتگان که معصومند هم صلوات می‌فرستند) ۴ - به زیردست باید ساده‌ گرفت (یُصَلّون که فعل مضارع است نشان می‌دهد خدای سبحان دائم صلوات می‌فرستد اما به انسان دستور فرمود : صَلّوا یعنی حالا یک بار هم که شده صلوات بفرست!) ۵ - دستور را باید مؤدبانه صادر کرد (کلاسِ یا اَیُّها الذین آمنوا از یا ایُّها النّاس یا مثلاً از یا بنی آدم و غیره بالاتر است) ۶ - دستور باید جامعیت داشته باشد و بخشنامه‌ها سوراخ نباشند! (هم صلّوا در زبان و هم سَلّموا (تسلیم باشید) در عمل و رفتار)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسال شده از سروش+: ⭕حد صمیمت بین مربی و متربی در اینباره سوالاتی مطرح است: مساله عدالت در با اعضا، مساله نسل احساسی و نیازها و  کمبودهای عاطفی او، مساله حدود صمیمیت با متربیان، مساله شناخت بیشتر از نیازهای مخاطبین که با صمیمیت بدست می آید و … که در پاسخ این موارد باید گفت: حس متربی ها در سنین مختلف، بسیار متفاوت است؛ دوران کودکی یک طور است، قبل از بلوغ یک جور است بعدش یک جور دیگر و این کار را دشوار می کند. حس ذاتا آنی است و پایدار نیست؛ اگر مبنای ارتباط بخواهد حس باشد این عیب را دارد که اگر دیگری آمد و افسار حس فرد را تحت کنترل خودش درآورد می تواند آن را به سمت دیگری ببرد و این خطر است. در حالیکه اندیشه و عقل اینگونه نیست. حس می تواند به عنوان یک ابزار مقطعی قابل استفاده باشد، منکر این نیستیم ولی یک راهبرد برای ارتباط نمیتواند باشد. برای یافتن حد صمیمیت بین مربی و متربی باید دقت داشت که الگوست؛ همیشه باید یک وجه متمایزی داشته باشد، اگر کاملا شد مثل رفیقش دیگر نمی تواند الگو باشد. لذا حفظ یک حریم ضروری است. این حریم و احترام بسته به افراد فرق دارد؛ مهم این است که در عین صمیمت، حریم شرع و اخلاق حفظ شود. حفظ حریم کرامت انسان یک اصل است. حفظ ادب و احترام. البته حریم ها برای گروه های مختلف فرق دارد. فرد در جمع دوستانش یک حریم دارد و در جمعی که پذیرفته است که مربی باشد یک حریم بسته تری دارد و باید مواظب رفتارهایش باشد. رابطه مربی و متربی یک سری الزامات دوسویه دارد. اساسا آیا مربی ظرفیت صمیمت و اطلاع از لایه های بعدی مسائل متربی را دارد؟ مثلا مسائل خانوادگی او یا سایر ارتباطاتش و …؟ در بسیاری مواقع ندارد و به همین دلیل نباید دایره صمیمیت به سمت مسائل فردی و شخصی افراد برسد. ظاهرا اینگونه است که رسول خدا هم به طور کلی یک رابطه مرشدانه با مردم داشت مگر در مواردی که خود مردم مراجعه می کردند. یعنی اصل رابطه مشاوره ای و روانشناسانه نبوده. لذا مربی نباید در مسائل فردی و لایه های فردی ورود کند؛ اساسا مربی یک تعریف جمعی دارد نه فردی و قرار نیست به مسائل همه افراد رسیدگی کند. بلکه باید جمع را حفظ کند و ورودش به مسائل فردی باید در مواردی باشد که مصلحت جمع خدشه دار می شود و در حد رفع مشکل متربی که بیشتر مواقع به درخواست متربی است. مسائل فردی افراد نباید برای مربی مشغولیت ذهنی ایجاد کند. در این مساله اساسا نگاه حداقلی است چون مربی ها حداقلی هستند و خودشان جوان های نپخته کم سن و سال هستند. باید از این حداقل به حداکثر رسید. اگر در همین حد عمومی نقش مربی گری به خوبی انجام شود کم کم پختگی لازم ایجاد می شود. در مسائل حسی باید دقت داشت که به گونه ایست که اگر مربی ورود کند و پختگی کافی را نداشته باشد می تواند فرد را تا جاهایی ببرد که دیگر امکان بازگشت نیست و حساسیت زیاد است. شٵن مربی با بقیه افراد فرق دارد. اگر وجه تمایز مربی و یک پله بالاتر بودن او از بین برود دیگر الگو نیست. باید قواعد و شاخص های کلی را برای حد صمیمیت تعیین کرد و تذکرها هم باید باشد. باید یک حالت چارچوب قابل انعطاف بسته به افراد تعیین کرد. یعنی نه رها و بی قاعده باشد و نه خشک و سازمانی. یک حداقل مجموعه ای البته قابل تعریف است؛ حفظ حریم اخلاق انسانی و شریعت. نباید در حیطه شخصی باشد، نباید لوس کردن افراد باشد، نباید ترحم باشد. اینکه صمیمت باعث شناخت بیشتر می شود قابل انکار نیست ولی باید اصول گفته شده را حفظ کرد و الا نباید بخاطر شناخت، آن قواعد را زیرپا گذاشت. بجای آن باید از روش های علمی برای شناخت نیازها استفاده کنید. درباره مربی نظر بنده این است که اطلاعات و دانش و مهارت مهم است ولی مهمتر آن حس و فرد است. که این حس و قدرت ارتباطی الزاما مبتنی بر اطلاعات و دانش نیست. برای انتخاب مربی باید این افراد را انتخاب کنید و به تدریج عیب های فرد را اصلاح کنید. اگر بنا به انتخاب باشد بین فرد با قدرت ارتباط قوی و فرد با قدرت مدیریت قوی و ارتباط ضعیف؛ قدرت ارتباط مهمتر است چون نمی شود آن را آموزش داد ولی مدیریت را می شود.