هدایت شده از منصور تقی نیا
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
🌸 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن
📖🌹📖🌹📖🌹📖🌹
دعای ختم قرآن
:امام صادق علیه السلام بعد از قرائت قرآن مجيد اين دعا را مي خواندند:🌹
📖🌹 اَللَّـهُمَّ اِنّي قَدْ قَرَاْتُ
ما قَضَيْتَ مِنْ كِتابِكَ،
الَّذي اَنْزَلْتَهُ عَلي نَبِيِّكَ الصّادِقِ
صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ الِهِ،
فَلَكَ الْحَمْدُ رَبَّنا،
اَللَّـهُمَّ اجْعَلْني مِمَّنْ يُحِلُّ حَلالَهُ،
وَيُحَرِّمُ حَرامَهُ،
وَيُؤْمِنُ بِمُحْكَمِهِ وَمُتَشابِهِهِ،
وَاجْعَلْهُ لي اُنْساً في قَبْري،
وَاُنْساً في حَشْري،
وَاجْعَلْني مِمَّنْ تُرْقيهِ
بِكُلِّ ايَة قَرَاَها دَرَجَةً في
اَعْلا عِلِّيّينَ،
امينَ رَبَّ الْعالَمينَ.
📖🌹📖🌹📖🌹📖
باسلام وارادت
ضمن تبریک
ختم کامل متفرقه مرحله 703 هفتصد وسوم
مصحف شریف قرائت شد
ثوابش برسد به روح مقدس یکصدوبیست وچهارهزار پیامبر پیامبران اولی العزم خاتم انبیاء(ص) ائمه معصومین شهدا صلحا مراجع شیعه امام راحل ودویادگارش ومدافعین حرم علی الخصوص سپهبد شهید مالک اشتر امام خامنه ای شهید قاسم سلیمانی و
.همرا هانش و شهدای تا ز ه تفحص شده
شهید محمد بلباسی و همرزمانش
وروح پاک و مطهر جان باختگان کرونا از هر طیف و گروه از جمله جانبازان شهید حاج رضانوریان و حاج علی محمدحاج علی اکبری و شهدای
مدافعان سلامت از جمله دکتر طیبی و شفای عاجل بیماران بستری شده در منازل و بیمارستانهاو هدیه نثار روح پاک و مطهر شهدای سنگر ساز بدون سنگر
جهاد سازندگی و شادی روح شهدای
پامنیت و حرم خصوصا شهدای
شاه چراغ و شادی روح
اموات سببی و نسبی اینجانبان
خانم انبیاء تقی نیا و نگار براری و
منیژه هاشم زاده وخانم سهیلا خاکسار
و خانم زهرا علی نژاد و خانم مریم آب پیکر و خانم شهربانو کیخا و خانم مریم
محسنی وخانم زهرا رحیمی و خانم
شهلا مسافر
و برادران منصور تقی نیاو و برادر محمد خلیلی و برادر حبیب الله جود کی و برادر علی بخشنده و برادر بهروز دهقان
و بر ادر الیاس محمودی و برادر
قاسم جعفریان
واموات وگذشتگان مومنین ومومنات مسلمین ومسلمات دوستان ورفقا هم سنگران که امروزمرحوم میشن و فردا ۰۰
و مادر امام زمان نر جس خاتون و رفع بلایا و گرفتاریها و
همچنین شادی روح برادر جهادگر و عضو
فعال گروه ختم قران برادر جانباز مرحوم
حاج مهدی جلالی
و خواهر مرحومه حاجیه محبوبه
حاج پاشا روحشان شاد
به برکت صلوات وفاتحه
گروه جهادگران وایثارگران 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
امام على «ع»:
به فرزندان خود مطالبى سودمند بياموزيد، تا به يارى خدا، مرجئه (گروه هاى انحرافى) نتوانند آنان را با مطالب خود گمراه كنند.
«علّموا صبيانكم ما ينفعهم اللَّه به، لا تغلب عليهم المرجئة برأيها»
(- «خصال» شيخ صدوق/ 614).
هدایت شده از رسانه بسیج رسانه حقیقت
🔹️فراخوان پنجمین جشنواره رسانهای ابوذر مازندران منتشر شد.
🔹️ خبرنگاران مازندرانی میتوانند آثار تولیدی خود در بازه زمانی ۶دیماه ۱۴۰۱ تا ۵ دیماه ۱۴۰۲ را در سامانه جشنواره به آدرس B2n.ir/abozar بارگذاری کنند.
🔹️ این رخداد رسانهای در ۱۰ قالب گزارش ، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشنگرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیوئی، مستند و پادکست توسط سازمان بسیج رسانه مازندران برگزار میشود.
🇮🇷رسانه بسیج؛ رسانه حقیقت👇
@basijerasaneh
هدایت شده از رسانه بسیج رسانه حقیقت
راه اندازی مجهزترین مرکز ترک اعتیاد استان به همت بسیج سازندگی
سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا:
🔹 مجموعه بازپروری (مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶) استان مازندران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با ورود سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در گتاب بابل راه اندازی شده است.
🔹 ظرفیت این مرکز هزار نفر است که در راستای تعامل و هم افزایی سپاه کربلا مازندران با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور در فاز اول با اعتبار حدود ۳۴میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان هزینه شد و در کمتر از یک سال احداث، تکمیل و آماده بهره برداری شده است.
🔹 ارائه خدمات این مرکز به معتادین متجاهر شامل پیش، حین و بعد از درمان میشود و در حین پذیرش بیمار، خانوادههای معتاد متجاهر نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت، همچنین زمینه مهارت آموزی معتادین متجاهر بعد از ترک در این مرکز فراهم خواهد شد.
🔹 افرادی که در این مرکز اعتیاد را ترک میکنند با بهره گیری از تسهیلات ماده ۱۸صاحب کسب وکار و درآمد خواهد شد و بهبودیافتگان این مرکز به همت پایگاههای مقاومت بسیج تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشوند.
🇮🇷رسانه بسیج؛ رسانه حقیقت👇
@basijerasaneh
831/ 15. احمد بن مهران، از محمد بن على، از ابوالحكم روايت كرد گفت: حديث كردند مرا عبداللَّه بن ابراهيم جعفرى و عبداللَّه بن محمد بن عُماره، از يزيد بن سليط گفت: چون امام موسى كاظم عليه السلام وصيّت فرمود، ابراهيم بن محمد جعفرى و اسحاق بن محمد جعفرى و اسحاق بن جعفر بن محمد و جعفر بن صالح و معاويه جعفرى و يحيى بن حسين بن زيد بن على و سعد بن عمران انصارى و محمد بن حارث انصارى و يزيد بن سليط انصارى و محمد بن جعفر بن سعد اسلمى را شاهد گردانيد. و محمد بن جعفر، نويسنده وصيّت نامه اوّل بود. و حضرت، ايشان را شاهد گرفت بر اينكه آن حضرت شهادت مىدهد به اينكه:
تحفة الأولياء (ترجمه أصول كافى)، ج2، ص: 109
«نيست خدايى مگر خدا، در حالتى كه تنهاست و او را شريكى نيست، و آنكه محمد صلى الله عليه و آله، بنده و رسول اوست و آنكه، قيامت آمدنى است و در آن، هيچ شكّى نيست، و آنكه خدا برخواهد انگيخت كسانى را كه در قبرهايند، و آنكه زنده شدن بعد از مردن، راست است، و آنكه وعده خدا راست است، و آنكه حساب روز قيامت راست است، و قضا و قدر خدا و حكم بر وفق حكمت راست است، و آنكه ايستادن در نزد خدا راست است، و آنكه آنچه محمد صلى الله عليه و آله آورده راست است، و آنكه آنچه روح الامين به آن فرود آمده راست است. بر اين اعتقاد زندگى مىكنم و بر آن مىميرم و بر آن مبعوث مىگردم، اگر خدا خواسته باشد».
و ايشان را شاهد گرفت كه: «اين وصيّت نامه من است به خطّ من، و وصيّت نامه جدّم اميرالمؤمنين على بن ابىطالب عليه السلام و وصيّت نامه محمد بن على عليه السلام را پيش از اين نوشتهام، و اين نسخه را از روى آن، حرف به حرف نوشتهام، و وصيّت نامه جعفر بن محمد مثل اين است.
و به درستى كه من، على را وصىّ خود گردانيدم، و پسران خويش را بعد از آن، با او شريك ساختم، اگر على خواسته باشد و سلوك راه راست را از ايشان مشاهده نمايد، و دوست دارد كه ايشان را بر وصايت وا گذارد و ثابت دارد، اختيار با اوست، و اگر ايشان را ناخوش دارد و دوست دارد كه ايشان را از وصايت بيرون كند، اختيار دارد، و ايشان را با وجود او، هيچ امرى نيست و رجوعى ندارند.
و على را وصىّ خود گردانيدم، در باب صدقات و موقوفات و اموال و مواليان و كودكان خويش، كه ايشان را وا گذاردهام بعد از خود، و فرزندان من با انضمام ابراهيم و عبّاس و قاسم و اسماعيل و احمد و مادر احمد، و امر زنان من، با على است، نه ايشان. و نيز با اوست ثلث موقوفات پدرم، و ثلث مال خودم، كه آن را در هر جا كه صلاح داند، قرار دهد. و بكند در آن آنچه صاحب مال در باب مال خود مىكند. پس اگر دوست دارد كه بفروشد، يا ببخشد، يا عطا كند، يا به آن تصدّق كند بر آنكه من از براى او معين كردهام و نام بردهام، و بر غير كسى كه نام بردهام، اختيار با اوست.
و على، به منزله من است (كه هر دو يكى هستيم)، در باب وصيّت من در خصوص مال، و
تحفة الأولياء (ترجمه أصول كافى)، ج2، ص: 111
در باب اهل و عيال و فرزندان من. و اگر رأى او باشد كه ثابت دارد برادران خود را كه من ايشان را در اين وصيّت نامه خويش نام بردهام، ثابت بدارد، و اگر ناخوش دارد، او را مىرسد كه ايشان را بيرون كند، در حالتى كه كسى نمىتواند كه بر او سرزنش نمايد، يا او را ردّ كند.
پس اگر از ايشان، غير آنچه را كه من ايشان را بر آن مفارقت كردم، مشاهده نمايد، و دوست دارد كه ايشان را باز گرداند در باب ولايت و اختيار در امرى، اختيار با اوست. و اگر مردى از ايشان خواسته باشد كه خواهر خود را به شوهر دهد، او را روا نيست كه خواهرش را به شوهر دهد، مگر به رخصت و فرمان آن حضرت؛ زيرا كه او كسانى را كه موضع نكاحاند از قوم خود و قابليت دارند، بهتر مىشناسد.
و هر پادشاهى، يا يكى از مردمان كه او را باز دارد از چيزى، يا مانع شود در ميانه او و ميان چيزى از آنچه در اين وصيّت نامه خود ذكر كردم، يا يكى از آنها كه ايشان را ياد نمودم، از خدا و از رسول او بيزار است، و خدا و رسولش از او بيزارند، و بر او باد لعنت خدا و غضب او، و لعنت همه لعنت كنندگان و جميع فرشتگان مقرّب خدا و پيغمبران و رسولان و گروه مؤمنان.
و يكى از پادشاهان را نمىرسد كه او را از چيزى باز دارند و يكى از فرزندان مرا پيش من مالى نيست و از من طلبى ندارد. و على در آنچه ذكر كند، مصدَّق است.
پس اگر كم قرار دهد، خود بهتر مىداند، و اگر بسيار قرار دهد، خود راستگو است و بهتر مىداند.
و جز اين نيست كه اراده كردم به داخل كردن خود، آنان را كه با او داخل كردم از فرزندان خويش كه نامهاى ايشان را بلند گردانم تا معروف و صاحب اسم شوند و ايشان را تشريف دهم. و مادران فرزندان من، هر يك از ايشان كه در منزل خود قرار داشته باشد و در پرده خود مستوره باشد، از براى اوست آنچه در ايّام حيات من بر او جارى بوده؛ از نفقه و غير آن، اگر على اين را صلاح بداند. و هر كدام از ايشان، كه بيرون رفت و شوهرى ديگر گرفت، او را نمىرسد كه به سوى منزل من برگردد، مگر آنكه على، غير اين را صلاح بداند. و دختران من، به همين طريق با ايشان سلوك شود، و دختران مرا به شوهر ندهد، يكى از برادران ايشان كه از مادران ايشان است، يا پادشاه يا عمو، مگر به رأى و مشورت او. پس اگر غير از اين كنند، با خدا و رسول او مخالفت كردهاند، و با آن جناب در پادشاهى و مملكت او جنگ كردهاند، و
تحفة الأولياء (ترجمه أصول كافى)، ج2، ص: 113
او كسانى را كه موضع نكاحاند از قوم خود و قابليّت آن را دارند، بهتر مىشناسد.
پس اگر اراده كند كه تزويج نمايد، تزويج نمايد و اگر خواسته باشد كه ترك كند، ترك كند.
و زنان، يا زنان و دختران خويش را به همين نحو كه در اين وصيّت نامه، مذكور است، وصيّت كردهام و خداى عزّوجلّ را بر ايشان شاهد گردانيدم، و على و مادر احمد نيز شاهدند، و كسى را جايز نيست كه وصيّت نامه مرا بروز دهد، يا آن را منتشر سازد، يا از هم باز كند، و حال آنكه نسبت به اين وصيّت نامه، بر طريقه باشد غير از آنچه ذكر كردم.
پس هر كه بد كند، وبال آن بر خودش خواهد بود، و هر كه نيكى كند، منفعت آن، به خودش برگردد. «وَ ما رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ» «1»، يعنى: «و نيست پروردگار تو ستم كننده بر بندگان خود». و خدا رحمت فرستد بر محمد و آل او.
و كسى را روا نيست، از پادشاه و غير او، كه بشكند مهر اين وصيّت نامه مرا كه مهر زدهام بر آن در آخر (و مهر آن را باز كند). پس هر كه مهر آن را بر هم زند، لعنت خدا و غضب او و لعنت همه لعنت كنندگان و تمام فرشتگان مقرّب خدا و گروه رسولان و مؤمنان و مسلمانان بر او باد، و بر هر كه مهر اصل اين وصيّت نامه مرا بشكند و از هم باز كند!
و ابو ابراهيم حضرت امام موسى عليه السلام و گواهان نوشتند و مهر كردند و خدا رحمت فرستد بر محمد و آل او».
1- خيرخواهي وزير عقل
2- آرامش روح
3- تصديق حق
4- اميدواري به حق
5- عدل
6- رضا
7- شکر
8- آرزوي ترقي
9- توکل به خدا
10- محبت
11- علم
12- رأفت
13- فهم
14- عفت
15- زهد
16- خوش خوئي
17- بيم
18- تواضع
19- سکينه
20- حلم
21- خاموشي
22- پذيرش حق
23- يقين
24- صبر
25- عفو گذشت
26- غنا
27- فطانت
28- حافظه قوي
29- عاطفه
30- قناعت
31- مواسات
32- وفاي به عهد
33- فرمانبرداري
34- خضوع
35- سلامت نفس
36- محبت
37- راستي
38- حق گوئي
39- امانتداري
40- اخلاص در عمل
41- شهامت
42- دوستي
43- زيرکي
44- مدارات
45- حفظ آبروي ديگران
46- نماز
47- روزه
48- جهاد
49- حج
50- راز
51- حفظ حقوق پدر و مادر
52- با حقيقت بودن
53- به خوبي دعوت کردن
54- حفظ خود از عمل زشت
55- تقيه
56- انصاف
57- خوش زباني
58- نظافت
59- حياء
60- ميانه روي
61- سهولت
62- برکت
63- عافيت
64- اتقان
65- حکمت
66- سکينه
67- سعادت
68- توبه
69- استغفار
70- احتياط
71- دعا
72- خرمي
73- خوشدلي
74- الفت
75- سخاوت
لشکريان جهل يا رذائل اخلاقي انسان
1- شرارت
2- کفر
3- انکار حق
4- نااميدي به حق
5- ظلم
6- نارضايتي
7- کفران نعمت
8- يأس
9- حرص
10- بي مهري
11- جهل
12- شقاوت
13- کودکي
14- بي حيائي
15- حب دنيا
16- بدخوئي
17- بي اعتنائي به فرمان خدا
18- تکبر
19- اضطراب
20- بي حوصلگي
21- پرگوئي
22- سرکشي از حق
23- شک
24- جزع
25- انتقام جوئي
26- فقر
27- کودني
28- فراموشي
29- بي علاقگي
30- حرص
31- منع کمک به ديگران
33- نافرماني
34- گردنکشي
35- ماجراجوئي
36- بغض
37- کژي
38- باطل گوئي
39- خيانت
40- رياکاري در عمل
41- سستي
42- دشمني
43- کندذهني
44- ناسازگاري
45- غيبت
صالحین salehinir
1- خيرخواهي وزير عقل 2- آرامش روح 3- تصديق حق 4- اميدواري به حق 5- عدل 6- رضا 7- شکر 8- آرزوي ترقي 9
46- بي نمازي
47- افطار
48- گريز از جهاد در راه خدا
49- نرفتن به حج
50- سخن چيني
51- گرامي نداشتن والدين
52- رياکاري
53- به زشتي دعوت کردن
54- تظاهر به منکرات
55- اشاعه اسرار
56- بي انصافي
57- بدزباني
58- کثافت
59- بي حيائي
60- تجاوز از حد در مصرف
61- سختي
62- بي برکتي در نعمت
63- بلا
64- ظاهرسازي
65- بي حکمتي
66- ناآرامي
67- شقاوت
68- اصرار به گناه
69- تبرئه از گناه
70- بي احتياطي
71- تکبر
72- بي نشاطي
73- حزن
74- تفرقه
75- بخل
اين هفتاد و پنج لشکر از فضائل و خصلتهاي عقل است نتيجه روشني و نورانيت است و 75 لشکر از رذائل جهل است که نتيجه ي تاريکي و تيرگي دل است و اگر در انسان عقل روشن شد و عملکرد انساني کامل و داراي فضائل و کمالات و داراي عمل صالح مي گردد و به کمال واقعي خود مي رسد و سعادت دو دنيا نصيبش خواهد گرديد. و اگر جنود جهل بر انسان غلبه کرد، سراسر زندگي او حيواني و شيطاني و پر از شر و شور براي خود و ديگران است (خسر الدنيا و الآخره) و اين جنود عقل جمع نمي شود مگر در انبياء و اوصياء و مؤمنين که خداوند امتحان و آزمايش کرده باشد و قلب آن را به ايمان واقعي و اما ديگران ممکن است بعضي از جنود عقل را داشته باشند و بعضي از جنود جهل را و به هر اندازه که جنود عقل برتري بر جنود جهل داشته باشد به همان اندازه فضائل و کمالات و امتيازات بيشتري در انسان پيدا مي شود.
پي نوشت ها:
1- کافي ج 1 صفحه 23.