eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
394 ویدیو
216 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشدمهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan و @Sania_Ashar @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
6362141078335545
32.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷عید بزرگ غدیر بر شما و خانواده‌تان مبارک🌷 🌸 کلیپ ابوتراب 🌸 🌻 🌻 🌹چهار زبانه (فارسی عربی آذری اردو)🌹 @Salehy
mobaheleshenasi_blogsky_com13.jpg
2.33M
🔶اینفوگرافیک «قصه مباهله»👆 @Salehy
هدایت شده از استاد عابدینی
4_5888458763349788423.mp3
6.22M
🔈 روز عید 👆 🔸سخنان 🔻 ابتدای جلسه ٣٧٢ المیزان (۵ مهر ١٣٩۵) 🌷متن بخشی از بیان استاد👇 🌐 eitaa.com/abedini/1672 🔸 🌸 اینفوگرافیک «قصه مباهله»👇 🌐 eitaa.com/abedini/1670 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
بسم الله حدیثی رضوی از عید مباهله بالاترین فضیلت امیرالمومنین علیه السلام در قرآن 🔸 ١ 🔸روزی مأمون (علیه اللعنة) به امام علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) رو کرد و گفت: «بزرگترین فضیلت علی (علیه السلام) که قرآن بر آن دلالت می‌کند، چیست؟» حضرت رضا (علیه السلام) فرمودند: 💫«آیۀ مباهله، یعنی آیه ۶۱ سوره آل عمران : ...فقل تعالوا ندع ابناءنا و ابناءکم و نساءنا و نساءکم و انفسنا و انفسکم... 💫 👇متن کامل و ترجمه حدیث🔻 🔸حَدَّثَنِی الشَّیْخُ أَدَامَ اللَّهُ عِزَّهُ أَیْضاً قَالَ: 💫قَالَ الْمَأْمُونُ یَوْماً لِلرِّضَا علیه السلام أَخْبِرْنِی بِأَکْبَرِ فَضِیلَةٍ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام یَدُلُّ عَلَیْهَا الْقُرْآنُ؟ 💫قَالَ: فَقَالَ لَهُ الرِّضَا (علیه السلام) فَضِیلَةٌ فِی الْمُبَاهَلَةِ: 💫 قَالَ اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ: «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبِینَ»، فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ علیهما السلام فَکَانَا ابْنَیْهِ، وَ دَعَا فَاطِمَةَ علیها السلام فَکَانَتْ فِی هَذَا الْمَوْضِعِ نِسَاءَهُ، وَ دَعَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام فَکَانَ نَفْسَهُ بِحُکْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَقَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ لَیْسَ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ تَعَالَی أَجَلَّ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ أَفْضَلَ فَوَجَبَ أَنْ لَا یَکُونَ أَحَدٌ أَفْضَلَ مِنْ نَفْسِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه) و آله بِحُکْمِ اللَّهِ تَعَالَی. 💫قَالَ: فَقَالَ لَهُ الْمَأْمُونُ: أَ لَیْسَ قَدْ ذَکَرَ اللَّهُ تَعَالَی الْأَبْنَاءَ بِلَفْظِ الْجَمْعِ وَ إِنَّمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ ابْنَیْهِ خَاصَّةً، وَ ذَکَرَ النِّسَاءَ بِلَفْظِ الْجَمْعِ وَ إِنَّمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) ابْنَتَهُ وَحْدَهَا، فَأَلَّا جَازَ أَنْ یُذْکَرَ الدُّعَاءُ لِمَنْ هُوَ نَفْسُهُ وَ یَکُونَ الْمُرَادُ نَفْسَهُ فِی الْحَقِیقَةِ دُونَ غَیْرِهِ فَلَا یَکُونُ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام مَا ذَکَرْتَ مِنَ الْفَضْلِ؟ 💫قَالَ: فَقَالَ لَهُ الرِّضَا (علیه السلام) لَیْسَ یَصِحُّ مَا ذَکَرْتَ، وَ ذَلِکَ أَنَّ الدَّاعِیَ إِنَّمَا یَکُونُ دَاعِیاً لِغَیْرِهِ کَمَا أَنَّ الْآمِرَ آمِرٌ لِغَیْرِهِ وَ لَا یَصِحُّ أَنْ یَکُونَ دَاعِیاً لِنَفْسِهِ فِی الْحَقِیقَةِ، کَمَا لَا یَکُونُ آمِراً لَهَا فِی الْحَقِیقَةِ وَ إِذَا لَمْ یَدْعُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) رَجُلًا فِی الْمُبَاهَلَةِ إِلَّا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) فَقَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ نَفْسُهُ الَّتِی عَنَاهَا اللَّهُ سُبْحَانَهُ فِی کِتَابِهِ وَ جَعَلَ حُکْمَهُ ذَلِکَ فِی تَنْزِیلِهِ 💫قَالَ: فَقَالَ الْمَأْمُونُ: إِذَا وَرَدَ الْجَوَابُ سَقَطَ السُّؤَالُ. 🌐[بحارالانوار، مجلد ۱۰، صفحه ۳۵۰؛ الفصول المختارة: ۱: ۱۶]. 🔸 🔻ترجمه حدیث: 🔸سید مرتضی رحمة الله علیه می‌نویسد: استادم شیخ مفید نقل کرد که مأمون روزی به حضرت رضا (علیه السّلام) گفت: 💫 بزرگ ترین امتیاز و فضیلت امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) که قرآن کریم بر آن دلالت کرده باشد، چیست؟ 💫حضرت رضا (علیه السّلام) فرمود: امتیاز و فضیلتی که در مباهله بیان شد، آنجا که خداوند در قرآن می‌فرماید: «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبِینَ» -. آل عمران / ۶۱ - {پس هر که در این [باره] پس از دانشی که تو را [حاصل] آمده، با تو محاجه کند، بگو: «بیایید پسرانمان و پسرانتان، و زنانمان و زنانتان، و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم؛ سپس مباهله کنیم، و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. »}. 💫پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) برای مباهله، امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) که فرزندانش بودند را آورد (بعنوان "أبنائنا")، و فاطمه زهرا (علیها السّلام) را آورد که در این جا تعبیر زنانمان ("نسائنا") در آیه شده، و امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را نیز آورد که او طبق آیه قرآن، جان و نفس پیامبر ("أنفسنا") به شمار می‌رفت. 👇👇👇
۲ 💫در نتیجه، وقتی ثابت شد که احدی از جهانیان با فضیلت تر و برتر از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) وجود ندارد، و طبق این آیه قرآن، جان و نفس پیامبر هم امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است، و احدی از جهانیان نیز با ارزش تر از جان و نفس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نیست [پس بعد از پیامبر ص، امیرالمؤمنین علی ع برترین انسان در جهان است]. 💫مأمون مجددا پرسید: مگر اینطور نیست که در این آیه خداوند "ابناء" را به تلفظ جمع ذکر کرده در حالی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فقط دو فرزندش را آورد، و همچنین در آیه نساء را نیز به لفظ جمع فرموده "نسائنا" و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فقط فاطمه (علیها السّلام) را تنها آورد. [خب وقتی اینطور است پس] چرا نمی توان مدعی شد که منظور از «أَنْفُسَنا» هم واقعا نفس خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) باشد نه دیگری؟ در نتیجه فضیلتی که شما از آیه استفاده کردید برای امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) ثابت نخواهد شد. 💫حضرت رضا ‌(علیه السّلام) در پاسخ فرمودند: این ادعای تو صحیح نیست! زیرا [در ابتدایش می‌فرماید نَدْعُ"، یعنی دعوت کنیم و بخوانیم] و انسان، دیگری را دعوت می‌کند و می‌خواند و صدا می‌زند، نه خودش را، چنان چه امرکننده به دیگری امر می‌کند نه به خود. و این صحیح نیست که پیامبر واقعا خودش را صدا زده باشد، چنان چه نمی شود امر به خودش بکند. ولذا وقتی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در مباهله مردی جز امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) را شرکت نداد، می‌فهمیم که جان و نفس پیامبر در این آیه، امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) است، و خداوند متعال این فضیلت و امتیاز را به حکم قطعیش در قرآن کریم به او بخشیده است. 💫در این هنگام مأمون گفت: وقتی که جواب دقیق آمد، دیگر سؤال هم از بین می‌رود. 🔸 @Salehy @Salehi786
🔸امروز، حتماً را بخوانید. این دعا، همان دعایی است که جبرئیل (علیه السلام) بهنگام مباهله برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نازل فرمود و گفت که شما «خمسه طیبه» خدا را با این دعا با حال زاری و ابتهال بخوانید که اجابت آن قطعیست. ✅ دعاى مباهله، شبیه به دعاى سحر ماه رمضان است: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ بَهَائِكَ بِأَبْهَاهُ وَ كُلُّ بَهَائِكَ بَهِيٌّ ... . امام صادق (علیه‌السلام) به نقل از امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: اگر بگویم اسم اکبر (اسم اعظم) در این دعاست درست است، و اگر مردم بدانند چه اجابتی در آن نهفته است، سراسیمه به تعلیم آن روی می‌آورند. پس با این دعا از خداوند طلب شفاعت کنید و از کسانی که اهلیتش را ندارند (همچون سفیهان و منافقان) کتمان نمایید.👇 🌷متن کامل دعا را در سایت آیت الله بهجت(ره) بخوانید👇 👌 http://bahjat.ir/fa/content/3348 @bahjat_ir 🔸 @Salehy
🔷 *اعمال روز مباهله* (امروز چهارشنبه ۲۴ ذی الحجه) 🌷 فرارسیدن سالروز مباهله حضرت رسول اکرم(ص) با مسیحیان نجران؛ و نزول آیه تطهیر مبارک باد 🌿 🔻این روز داراى شرافت بسیاری است، و برای آن چند عمل وارد شده: 🔹 اوّل: غسل؛ 🔹 دوّم: روزه گرفتن؛ 🔹 سوّم: خواندن دو رکعت نماز، که در وقت و کیفیت و ثواب مانند نماز روز عید غدیر است: این نماز دو ركعت است كه در هر ركعت بعد از حمد 10 مرتبه سوره توحید و 10 مرتبه آیت الكرسی و 10 مرتبه سوره قدر خوانده می شود و بهتر است نزدیك ظهر به جا آورده شود و قبل از آن غسل انجام گیرد. و اینکه «آیة الکرسى» در نماز مباهله باید (همراه با دو آیه بعدش) تا «هم فيها خالدون» خوانده شود؛ 💫[ به جهت طولانی بودن نماز، کسانی که ایستادن برایشان سخت است می‌توانند نماز مستحبی را نشسته بخوانند که فضیلت آن را درک کنند ]. 🔹 چهارم: خواندن دعاى مباهله 👇 💠 http://bahjat.ir/fa/content/3348 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir 🔸 @Salehy
بسم الله *سالروز نزول وحی سوره انسان، بر جوشش فضایل چشمه کوثر محمدی و چشمه سلسبیل علوی* ▫️١ 🌷امروز ٢۵ ذی الحجه، سالروز نزول سوره «هل أتی» (الانسان) در شأن خانواده توحیدی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ذریه معصومشان (علیهم السلام) است. 🔸قال رسول الله (صلی الله علیه و آله) : 💫 أَعْطَانِي اَللَّهُ (تَبَارَكَ وَ تَعَالَى) خَمْساً، وَ أَعْطَى عَلِيّاً خَمْساً: ١. أَعْطَانِي جَوَامِعَ اَلْكَلِمِ، وَ أَعْطَى عَلِيّاً جَوَامِعَ اَلْعِلْمِ، ٢. وَ جَعَلَنِيَ نَبِيّاً وَ جَعَلَهُ وَصِيّاً، ٣. *وَ أَعْطَانِي اَلْكَوْثَرَ ، وَ أَعْطَاهُ اَلسَّلْسَبِيلَ*، ۴. وَ أَعْطَانِي اَلْوَحْيَ، وَ أَعْطَاهُ اَلْإِلْهَامَ، ۵. وَ أَسْرَى بِي إِلَيْهِ، وَ فَتَحَ لَهُ أَبْوَابَ اَلسَّمَاءِ وَ اَلْحُجُبِ حَتَّى نَظَرَ إِلَيَّ فَنَظَرْتُ إِلَيْهِ. 🔻خداوند به من پنج چيز و به على نيز پنج چيز ارزانى فرمود: ١. به من جوامع کلام را عطا کرد، و به على جوامع علم را عطا نمود. ٢. مرا نبی قرارداد، و على را وصی قرار داد. ٣. *به من چشمه كوثر، و به على چشمه سلسبيل را عطا فرمود.* ۴. به من وحى، و به على الهام را بخشيد. ۵. مرا در معراج به سوى خود بالا برد، و برای علی دربهاى آسمان و حجابها را گشود تا به من در اوج معراجم نگريست، و من نيز به او نگريستم. 💫... إِنَّ أَوَّلَ مَا كَلَّمَنِي بِهِ أَنْ قَالَ: يَا مُحَمَّدُ اُنْظُرْ تَحْتَكَ، فَنَظَرْتُ إِلَى اَلْحُجُبِ قَدِ اِنْخَرَقَتْ، وَ إِلَى أَبْوَابِ اَلسَّمَاءِ قَدْ فُتِحَتْ، وَ نَظَرْتُ إِلَى عَلِيٍّ وَ هُوَ رَافِعٌ رَأْسَهُ إِلَيَّ، فَكَلَّمَنِي وَ كَلَّمْتُهُ، وَ كَلَّمَنِي رَبِّي (عَزَّ وَ جَلَّ). ... قَالَ لِي: يَا مُحَمَّدُ ، إِنِّي جَعَلْتُ عَلِيّاً وَصِيَّكَ وَ وَزِيرَكَ وَ خَلِيفَتَكَ مِنْ بَعْدِكَ فَأَعْلِمْهُ، فَهَا هُوَ يَسْمَعُ كَلاَمَكَ، فَأَعْلَمْتُهُ وَ أَنَا بَيْنَ يَدَيْ رَبِّي (عَزَّ وَ جَلَّ)، فَقَالَ لِي: قَدْ قَبِلْتُ وَ أَطَعْتُ. 🔻 همانا اولين سخنى كه خدا به من (در نقطه اوج معراج) گفت، اين بود كه فرمود: اى محمد! به زير [پاى] خود بنگر، پس من نظر کردم به حجابها كه دیدم شكافته شده اند، و به درب‌های آسمان كه دیدم باز و مفتوح شده اند، و نظر کردم به على ع كه سرش را به سوى من بلند كرده و به من نظر دارد، پس علی ع با من سخن گفت و من با او سخن گفتم، و نيز خداى (عزّ و جلّ‌) با من سخن گفت. ... خدا به من فرمود: اى محمد! همانا من على را جانشين و وزير و خليفه پس از تو قرار دادم پس او را آگاه كن که او در همین حال سخن تو را مى‌شنود. سپس كلام خداوند را درحالى كه در پيشگاه پروردگارم قرار داشتم به علی ع رساندم. پس علی ع هم (اعلام من از کلام خداوند را شنید و) به من گفت: همانا امر خداوند را قبول کردم و اطاعت نمودم. 💫... فَلَمَّا هَبَطْتُ جَعَلْتُ أُخْبِرُهُ بِذَلِكَ وَ هُوَ يُخْبِرُنِي بِهِ، فَعَلِمْتُ أَنِّي لَمْ أَطَأْ مَوْطِئاً إِلاَّ وَ قَدْ كُشِفَ لِعَلِيٍّ عَنْهُ حَتَّى نَظَرَ إِلَيْهِ. 🔻پس هنگامى كه از معراج به زمين فرود آمدم من علی ع را خبر میدادم و او نيز مرا به همانها خبر مى‌داد، پس دانستم كه من در معراج بر هيچ محلى قدم نگذاشتم مگر آنكه آن جايگاه براى على ع هم مکشوف و روشن گرديده و به آن نظر یافته است [ولذا از آنچه مى‌گذشت باخبر شده است]. ✅ [ سرّ خدا که عارف سالک به کس نگفت / در حیرتم که باده فروش از کجا شنید ] (حافظ) 🌐 روایت از أمالي طوسی، ج ١ ص ١٠۴ http://noo.rs/lAcSu 🔸 🔸در «سوره مبارکه کوثر»، خداوند سبحان پیرامون پاداش اعمال و مقام نبیّ خاتم و آلش میفرماید: 💫إِنّا أَعطَيناكَ الكَوثَرَ (١) به یقین ما به تو *حقیقت كوثر* را عطا كردیم. (کوثر از خیر کثیر و ذریه باقی، و دین قیّم و كتاب باقی، و علم بی‌نهایت و حکمت عالی، و حوض چشمه كوثر از ساق عرش و نهر بهشت متعالی) 🔸در «سوره هل أتی» خداوند سبحان پیرامون پاداش اعمال و مقام وصی خاتم و آلش میفرماید: 💫 إِنَّ الأَبرارَ يَشرَبونَ مِن كَأسٍ كانَ مِزاجُها كافورًا (۵) 💫 عَينًا يَشرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ يُفَجِّرونَها تَفجيرًا (٦) ... 💫وَيُسقَونَ فيها كَأسًا كانَ مِزاجُها زَنجَبيلًا (١٧) 💫عَينًا فيها تُسَمّىٰ سَلسَبيلًا (١٨) ... 💫... وَ سَقاهُم رَبُّهُم شَرابًا طَهورًا (٢١) 🔻 بی‌تردید نیکان و ابرار از جامی می‌نوشند كه طبعش مانند كافور (سرد و خوشبو) است؛ چشمه‌ای كه بندگان (خالص) خدا از آن می‌نوشند و آن چشمه را به هر گونه بخواهند می‌جوشانند و جاری می‌سازند. ... و نیز در آنجا از جامی سیراب می‌شوند كه طبعش مانند زنجبیل (گرم و عطرآگین) است؛ (اینها همه) از چشمه‌ای در بهشت است كه نامش *سلسبیل* است! ... و ربّ آنها ساقی سیراب کننده ایشان به شرابی طهور است. 👇👇👇
▫️٢ 🔻سقایت بر *«شراب طهور»* از چشمه های مختص اهل بیت (علیهم السلام) و جوشیده از جامِ جان ایشان، که به نوشیدن آن مخاطب خاص *«یطهرکم تطهیرا»*، و مصداق خالص *«مطهرون»* گشته اند: 💫 إِنَّما يُرِيدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً (احزاب ٣٣) 💫 إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ * فِي كِتابٍ مَكْنُون * لا يَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ (الواقعه ٧٧_٧٩) 🔸 🔸 چه جان خالص و چه جام نابی، که هم از مزاج خنک کافوری طبع «اسماء جلال الهی» را دارد، و هم از مزاج گرم زنجبیلی طبع «اسماء جمال الهی» را میچشاند، و هم «سقایت آن از جانب رب ایشان» به «مِیْ و شراب طهور توحید خالص» است. ✅ از شدت لطافت و شفافیت و مصفا و زلال بودن هم جام و هم مُدام و میْ، از تمام شوائب غیر و الوان قید و حدود و حجاب و رین، پس تماما جام و مدام را یکی یابی به یکرنگی توحید ناب الهی، و از شدت یکرنگی: 💫 از صفای مِیْ و لطافتِ جام / در هم آمیخت رنگ جام و مدام 💫 همه جام است و نیست گویی مِیْ / یا مُدام است و نیست گویی جام (عراقی) 🔸 🔸 آخرالکلام، *از ساقی کوثر طلبم فیض مدام* : 💫 «مردی» ز کَنندهٔ در خیبر پرس / «اسرار کرم» ز خواجهٔ قنبر پرس 💫 گر طالب «فیض حق» به صدقی حافظ / «سر چشمهٔ آن» ز «ساقی کوثر» پرس (حافظ) 💫ای که هر صبح از «سلامِ» ساکنان هفت چرخ / بارگاهت می‌شود از شش جهت «دارالسلام» 💫«ساقی کوثر»، که تا ساقی نگردد در بهشت / انبیا را ز آب کوثر تر نخواهد گشت کام 💫یک تمنای دگر دارم که چون در روز حشر / بر لب کوثر بود لب تشنگان را ازدحام 💫زان میان ظل ظلیلم بر سر اندازی ز لطف / وز «شراب سلسبیلم» جرعه‌ای ریزی به کام (محتشم کاشانی) 🔸 🙏 اَلسَّلاَمُ عَلَي مِيزَانِ الأَْعْمَالِ، وَ مُقَلِّبِ الأَْحْوَالِ، وَ سَيْفِ ذِي الْجَلاَلِ، وَ *سَاقِي السَّلْسَبِيلِ الزُّلاَلِ* 🙏اَلسَّلاَمُ عَلَي الْمَخْصُوصِ بِذِي الْفَقَارِ، *اَلسَّلاَمُ عَلَي سَاقِي أَوْلِيَائِهِ مِنْ حَوْضِ النَّبِيِّ الْمُخْتَارِ* 🙏 اَلسَّلاَمُ عَلَي مَوْلاَنَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ... *سَاقِي الْمُؤْمِنِينَ بِالْكَأْسِ مِنْ حَوْضِ الرَّسُولِ الْمَكِينِ الأَْمِين* (از زیارات امیرالمومنین علی علیه السلام، در مفاتیح الجنان) 🙏یا امیرالمؤمنین روحی فداک 🔸 @Salehy
بسم الله *دست خدا بالای دست‌هاست.* 🔸خداوند متعال جبهه حق را امداد میکند، و حرکت ولایتمداران را در فکر و عمل هدایت می‌نماید، و سلوک اجتماعی انقلاب اسلامی را به سوی ظهور به پیش می‌برد. در تحلیل‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و... در کل محاسبات و ارزیابی‌هایمان *«حضور نافذ و صحنه گردانی خدای سبحان را در امداد به قوای جبهه حق ببینیم»* و در عین تلاش و تفکر و مشورت رسانی به مسئولان امر، فقط امیدوار به ظهور آشکارِ از آستین مؤمنان باشیم. سوره عنكبوت (آیه ۶۹) وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ (٦٩) سوره محمد (آیه ۷) يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم (٧) سوره ابراهیم (آیه ۲۷) يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا بِالقَولِ الثّابِتِ فِي الحَياةِ الدُّنيا وَفِي الآخِرَةِ وَيُضِلُّ اللَّهُ الظّالِمينَ وَيَفعَلُ اللَّهُ ما يَشاءُ (٢٧) سوره توبه (آیه ۱۴) قاتِلوهُم يُعَذِّبهُمُ اللَّهُ بِأَيديكُم وَيُخزِهِم وَيَنصُركُم عَلَيهِم وَيَشفِ صُدورَ قَومٍ مُؤمِنينَ (١٤) سوره انفال (آیه ۱۷) فَلَم تَقتُلوهُم وَلٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُم وَما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلٰكِنَّ اللَّهَ رَمىٰ وَلِيُبلِيَ المُؤمِنينَ مِنهُ بَلاءً حَسَنًا إِنَّ اللَّهَ سَميعٌ عَليمٌ (١٧) سوره فتح (آیه ۱۰) إِنَّ الَّذينَ يُبايِعونَكَ إِنَّما يُبايِعونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوقَ أَيديهِم فَمَن نَكَثَ فَإِنَّما يَنكُثُ عَلىٰ نَفسِهِ وَمَن أَوفىٰ بِما عاهَدَ عَلَيهُ اللَّهَ فَسَيُؤتيهِ أَجرًا عَظيمًا (١٠) سوره انفال (آیه ۲۹) يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا وَيُكَفِّر عَنكُم سَيِّئَاتِكُم وَيَغفِر لَكُم وَاللَّهُ ذُو الفَضلِ العَظيمِ (٢٩)
بسم الله 🔸 * در حرکت انقلاب اسلامی* 🔸رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای : 🔻چند روز قبل از پایان سال ۶۵ که خدمت امام بودیم، چون یکی از روزهای فروردین ۶۶ با ولادت یکی از ائمه(ع) مصادف میشد، من و آقای هاشمی رفسنجانی و حاج احمد آقا اصرار کردیم که ایشان در حسینیه جماران با مردم دیداری داشته باشند.  امام استنکاف کردند و قاطع گفتند: حالش را ندارم. من در ایام نوروز به مشهد رفته بودم و آقای هاشمی هم از جبهه دیدار داشتند.  در همان روزها، ناگهان قلب امام مشکلی پیدا میکند و چون حاج احمدآقا - که حق بزرگی بر گردن همه ملت دارد و امام را در این چند سال حفظ کرد - همه وسایل را برای بهبود امام(ره) مهیا کرده بود، فورا به وضعیت جسمی ایشان رسیدگی شد و خطر برطرف گردید. من وقتی رفتم [تهران] - بعد از اینکه خطر مرتغع شد - در بیمارستان بر بالین ایشان حاضر شدم، عرض کردم: آقا! چقدر خوب شد که شما آن شبى که ما اصرار میکردیم ملاقات داشته باشید، قبول نکردید؛ وَالّا اگر این ملاقات را قبول کرده بودید، اعلام میشد، مردم می‌آمدند، آن‌وقت شما با این حال نمیتوانستید ملاقات کنید، انعکاس آن در دنیا خیلى انعکاس بدى میشد؛ این کار خدا بود که هرچه ما آن شب اصرار کردیم، شما قرص و محکم ایستادید و زیر بار نرفتید، گفتید نه، من ملاقات نمیکنم؛ این کمک الهى بود. 🔸 ایشان یک جمله‌اى آنجا به من گفتند که من آمدم بیرون یادداشت کردم جمله‌ی ایشان را؛ این عین گفته‌ی ایشان است، گفتند:  🔻 *«آن‌جور که من فهمیدم، مثل اینکه از اوّل انقلاب تا حالا، یک دست غیبی‌اى در همه‌ی کارها دارد ما را هدایت میکند و پشتیبانى میکند.»* 🔸این درست بود. واقعاً همین‌جور بود؛ وَالّا محاسبات معمولى ‌-سیاسى، اقتصادى، محاسباتى که همه‌ی دنیا دارد بر اساس این محاسبات میچرخد- این نتیجه‌هایى را که شما می‌بینید نمیدهد، یک نتایج دیگرى میدهد. آن چیزى که توانست امام را قادر کند بر هدایت و اداره و رهبرى این ملّت و این انقلاب عظیم، عبارت بود از ارتباط او با خدا، اتّصال او به خدا، توجّه او به خدا، توکّل او به خدا؛ به معناى واقعى بنده‌ی خدا بود، عبد صالح [بود]. من هیچ تعبیرى را بهتر از این پیدا نمیکنم براى امام: عبد صالح بود. 🔸 🔻سخنرانی رهبری در ۱۳۶۸/۰۳/۱۸، در دیدار فرمانده و جمعى از پاسداران کمیته‌ی انقلاب اسلامى 🌐 farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2080