❤️ توصیههایی برای شب قدر :
✅ ۱. انجام دادن غسل توبه و نماز توبه قبل از غروب آفتاب.
🦋 ۲. خواندن حداقل ۴۰۰ مرتبه سوره قدر با توجه (اگه حال داشتید تا ۱۰۰۰ مرتبه)
✅ ۳. برای شب های قدر، این «باور حقیقی» بیاید که می شود، «من» قابلیتش را دارم، ظرفیتش را دارم ؛ خدا شب قدر را برای «من» قرار داده است.
انگار خدا غير تو بنده ای ندارد و این همه ارسال رسل و انزال کتب آسمانی و ائمه اطهار(ع) و خلقت هفت آسمان و زمین، همه برای تو خلق شده است. اگر کسی غیر از این "باور" داشته باشد باخته است.
🦋 ۴. «باور» کنید که شب قدر از هزار ماه بالاتر هست.
باور کنید که خداوند شب قدر را قرار داده تا به شما بدهد.
این مقامات مال ماست.
وقتی به «باور» رسیدی ره هشتاد ساله را «یک شبه» می روی.
با این باور ورود پیدا کنید که: « تَتَحَبَّبُ إلَيَّ فَأَتَبَغَّضُ إلَيْكَ »
با داستان "یوسف(ع) و زلیخا" و "موسی(ع) و دلقک"، مطلب را بگیرید.
✅ ۵. اگر اطمینان به خدا بیاید همه چیز حل می شود. اطمینان کن که اگر دعا کردی اجابت شده است، اما چگونه اش را او می داند.
بزرگترین مانع و حجاب ما این است که خدا را باور نکرده ایم.
اگر آن لحظۀ آنی باور بیاید، تمام پرده ها کنار می رود؛ ولی خب همیشه گرفتار بعضی از نقص هایمان هستیم و شیطان هم آنرا بزرگ می کند و همیشه هم با آن، ما را به زمین می زند. ولی اگر به آن [نقص ها] توجه نکنی و به این سرمایه های بالاتر توجه بکنی، توجه به بالاتر ترمز می شود.
🦋 ۶. چه بخواهیم و چه نخواهیم در این ماه، تمام وجود ما در حال عبادت کردن است؛ یعنی به مقام بندگی اتّصال کامل پیدا کرده ای، فقط یک مقدار توجه می خواهد. چرا باور نمی کنیم؟ چرا این قدر سستی و تنبلی می کنیم؟
✅ ۷. باور به ارحم الراحمین بودن خداوند
مصداق و ظهور "ارحم الراحمین"، حضرت زهرا(س) هست. باور داشته باش که تو را دست خالی بر نمیگرداند.
🦋 ۸. امیدوارانه وارد شب قدر شوید
خیلی امید داشته باشید. خداوند تبارک و تعالی از هیچکداممان دریغ نخواهد کرد. هیچ ذره ای شک و تردید و اینکه من لايق نیستم را، همه ی این ها را دور بریزید.
✅ ۹. ظهور همه ی چیزهایی که در مورد شب قدر گفته شده امشب مقدّر می شود، مانده به حسن ظن ما...
امشب گمان خوب داشته باشید. گمان خوب، برنده هست.
حسن ظن به خدا داشته باشید. او توانمند است، او قدرت دارد، او جود و کرمش خیلی بالاست.
هر چقدر حسن ظنتان بالا باشد بُردید. یعنی انگار خداوند غير شما بنده ای ندارد و در ملکوت می خواهد فریاد بزند که این بنده ی من هست، خلیفه ی من هست.
خداوند هم فرموده که من در گمان شما هستم؛ امشب گمان را خوب بالا ببر.
حسن ظن داشته باشید و همه ی مقامات را بخواهید. اگر میلیون ها انسان را به عالی ترین مقامات برساند، اصلا ذره ای از خزائنش کم نمی شود. "لا تنقص خزائنه"
🦋 ۱۰. وقتی آدم بی لیاقتی خودش را می بیند لال می شود، ولی وقتی جود و کرم الهی را می بیند این لالی اش تبدیل به بلبلی می شود.
درسته ما لايق نیستیم، ولی آنها تا اینجا آورده اند و بقیه اش را هم می برند. در اعطای عنایات الهی اصلاً بیلیاقتی مطرح نیست.
شیطان می گوید تو لیاقت و قابلیت نداری. بگو اگر من ندارم، او که لیاقت دارد.
امشب تنها "مانع" این هست که انسان بگوید من بی لیاقتم.
الان وقتش هست. به ما وعده اش را داده اند و همین شب باید محقق شود.
✅ ۱۱. سعی کنید روزنه های مقام خلیفة اللهی را بزنید، این زمانی می شود که آن «باور» بیاید.
امشب کلید مقام مخلَصین را بزن
🦋 ۱۲. از همین حالا توجه به مقام نورانیت حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) بشود: از ما جدا نیستند.
یکی از راه های توجه به این دو این بزرگوار، خواندن نماز استغاثه ایشان است.
ما دعوت شده ی مادرمان حضرت زهرا(س) هستیم. مادر به فکر بچه هایش هست و آنها را در آغوش می کشد. مادر، مادری می کند برای بچه هایش.
✅ ۱۳. لیل «زهرا(س)» است و قدر «الله» است.
زهرا سلام الله علیها مادرست؛ همه را راه می دهد، کافیست باور کنی.
لیله قدر را من ساده اش را عرض کردم، گنده اش نکنید. با محبت زهرا ورود پیدا کنید تا بدانید لیله القدر یعنی چه؟
هر کس از حیث محبتی و عشقی و اطاعتی به حضرت زهرا(س) نزدیکتر باشد، یقینا او هم مظهر همان حقیقت خواهد بود و الله در او هم ظهور پیدا خواهد کرد.
زهرا جان! چه می شود علی(ع) را امشب با هدایت من، خوشحال کنی.
اگر می خواهیم به شب قدر راه پیدا کنیم، جز اینکه التماس کنیم به مادرمان زهرا(س)، به هر زبانی که بلدیم، به هر شکلی که بلدیم.
❤️ (( ادامه)) توصیههایی برای شب قدر
🦋 ۱۴. محبت باید معنا شود. محبت عامه همان اعتقاد به خدا و اهل بيت هست که همه دارا هستیم. ولی محبت خاصه این هست که امکان ندارد حبیب از محبوب جدا باشد. عاشق از معشوق جدا نیست.
نشانه ورود به محبت خاصه: هرچه که محبوب می خواهد مثل او می خواهم بشوم، یعنی هیچ کوتاهی ای در امر ایشان نداشته باشم.
انسان اگر در محبت کامل شود، همیشه با او خواهد بود.
یادتان باشد ما عاشق نیستیم! اگر عاشق واقعی بودیم، هیچوقت معشوقمان را جدا از خود نمی دیدیم و همیشه با او بودیم.
یادتان باشد که حبیب و محبوب هیچوقت از هم جدا نیست. همین را باور کنیم خیلی چیزها حل میشه. وقتی که جدایی نباشد، راه هشتاد و چهار ساله را در یک "آن" می رویم و به انسان نشان می دهند. شاید همین بشود روزنه تا کم کم از حال به مقام تبدیل شود و مال خودش شود تا هر وقت دلت خواست، ورود پیدا کنی.
✅ ۱۵. خدا کند به مقام تسلیم برسیم، البته درخواست سرجایش باشد، چرا که خودشان فرمودند اصرار کنید، اما لایه ی زیرین درخواست باید تسلیم باشد.
أَيْقَنْتُ أَنَّكَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ
يقين دارم تو ارحم الراحمین هستی یعنی چه؟ یعنی تمام شد، چرا نگرانی؟ او همه چیز را درست می کند. او از خودت به خودت مهربان تر است.
انسان باید طلب حقیقی و مسألت واقعی را هم از خودِ خدای تبارک و تعالی بخواهد، به این معنا که قلب را به دست صاحب اصلیش بدهیم تا او رشد و صلاح را به دل ما بیندازد و ما آن را طلب نماییم.
همه چیز را بخواهید و در عین حال هیچ چی نخواهید، چقدر قشنگه!
همه را بخواهی و آخرش بگویی خدایا آنچه که تو بخواهی زیباست؛ ولی چون فرمودی بخواهید، من می خواهم.
نگران هم نشويد.
وظیفه ی ما دعا کردن هست و می دانیم که خداوند هیچ سائلی را رد نمی کند.
🦋 ۱۶. هر چه که در قلبت هست را رها کن و آرام بگیر. آرام! آرام! از فردا فقط دنبال وظیفه برو. این چه شد، آن چه خواهد شد را توجه نکن. البته اگر الان این را بگویی، خداوند فردا امتحانت می کند ببیند که آیا راضی هستی یا خیر؟ سخت هست ولی شدنی هست.
این عدم رهایی و دل مشغولی قلب نمی گذارد باطن آسمان ها و زمین را ببینیم. آنقدر راضی باش که هر اتفاقی افتاد برایت زیبا باشد. آیا تو حاضری برای شنیدن اسم محبوب، از همه چیز بگذری!؟
✅ ۱۷. خداوند می فرماید: بخواهی نخواهی شب قدر را به همه ی شما داده ام، اما فقط پرده ها و حجاب ها را کنار بزن تا ببینی.
با چشم و گوش ظاهری و گوشتی، نمی توان حقیقت را درک کرد؛ تا اینها تعطیل نشوند، چشم باطنی راه نمی افتد.
در شب قدر اتفاق عظیمی می افتد که از ما جدا نیست.
🦋 ۱۸. قطع تعلقات : راه درک شب قدر
ان شا الله از همه بِبُریم و قلباً به خدای تبارک و تعالی متصل شویم.
شب قدر، شب تغییر هست.
ره صد ساله در یک شب: توبه مردانه در شب قدر ( توبه ای که دیگر برگشتی در آن نباشد)
✅ ۱۹. امشب شب تفکر و تأمل و توجه قلبی هست.
هر جا در دعا احساس خستگی کردی، فشار نیاورید.
اعمال، بهانه ای برای اتصال و ارتباط قلبی با خدا هست. طوری نشود که آنقدر مشغول اعمال شوی که از توجه به خدا غافل شوی.
اما تنبلی هم نکنید.
بقیه اعمال شب قدر (مثل دعای جوشن کبیر) را هرچقدر حال داشتید بخوانید. به خودتان فشار نیاورید. طوری نشود که توجهتان به الفاظ دعا باعث شود که از اصل و حقیقت دعا غافل شوید.
🦋 ۲۰. درک شب قدر برای بعضی ها خیلی وقت است اتفاق افتاده است و برای بعضی ها امشب می خواهد اتفاق بیفتد.
برای اولیای الهی، هر لحظه شب قدر هست؛ نه همه سال و همه ماه و همه روز، که هر لحظه برای ایشان شب قدر است.
✅ ۲۱ . آنهایی که زمینه را فراهم کردند و مراقبه داشتند؛ مراقب چشم و گوش و اعمال و جوارحشان بودند؛ همه ی فعالیت های خود را به امر مولا و برای مولا قرار داده اند و هیچ گناهی از آنها سر نزده، یقیناً امشب را دارند به وضوح می بينند که چه اتفاقی در عالم افتاده است.
[اما] من میگویم اگر آن مواظبت و مجاهدت هم نبود، اگر انسان همین مباحث معرفتی را باور کند، امشب برایش کافی است و انسان را به دید باطنی راه می دهد.
امشب اصلا به گناه توجه نکنید.
در شب قدر، هیچ حجابی حائل نیست چون اهل بیت دارند به صورت اسمائی جلوه گری می کنند.
توجه به حضرت زهرا و امام زمان .mp3
1.98M
✅ توجه به حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) در شب قدر
✅ نماز استغاثه به حضرت زهرا (سلام الله علیها)
🌕 دو رکعت نماز بخوانید و بعد از سلام، سه مرتبه تکبیر بگویید، سپس تسبیحات حضرت زهرا(س) را به جای آورید، به سجده بروید و 100 مرتبه بگویید:
«یا مَوْلاتی یا فاطِمَةُ اَغیثینی»
(ای سرپرستم ای فاطمه به فریادم برس)
پس جانب راست رو را بر زمين گذار و همين را 100 مرتبه بگو ،پس به سجده برو و همين را 100 مرتبه بگو ،پس جانب چپ رو را بر زمين گذار و 100 مرتبه بگو، پس باز به سجده برو و 110 مرتبه بگو و حاجت خود را ياد كن بدرستي كه خداوند برمي آورد آنرا انشاءالله تعالي.
✅ نماز امام زمان(عج) در مسجد جمکران
⬜️ دو ركعت نماز بخوانید به اين صورت كه چون سوره <حمد> به اِيّاكَ نَعبُدُ وَاِيّاكَ نَستَعينُ برسد آن را صد مرتبه بگويد، و بعد سوره <حمد> را به پايان برساند، و در ركعت دوم نيز به همين طريق عمل كند و تسبيح ركوع و سجود را هفت مرتبه بگويد، و چون نماز به پايان رسيد <لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ > بگويد، و تسبيح حضرت زهرا (عليها السلام) بجاي آورد، و پس از تسبيح فاطمه (عليها السلام) سر به سجده گذارد و صد مرتبه بر محمّد و آلش صلوات الله عليهم صلوات فرستد.
1⃣ إِلَهِي أَسْأَلُكَ أَنْ تَعْصِمَنِي حَتَّى لاَ أَعْصِيَكَ فَإِنِّي قَدْ بُهِتُّ وَ تَحَيَّرْتُ مِنْ كَثْرَةِ الذُّنُوبِ مَعَ الْعِصْيَانِ وَ مِنْ كَثْرَةِ كَرَمِكَ مَعَ الْإِحْسَانِ وَ قَدْ كَلَّتْ لِسَانِي كَثْرَةُ ذُنُوبِيوَ أَذْهَبَتْ عَنِّي مَاءَ وَجْهِي فَبِأَيِّ وَجْهٍ أَلْقَاكَ وَ قَدْ أَخْلَقَ الذُّنُوبُ وَجْهِي وَ بِأَيِّ لِسَانٍ أَدْعُوكَ وَ قَدْ أَخْرَسَ الْمَعَاصِي لِسَانِي وَ كَيْفَ أَدْعُوكَ وَ أَنَا الْعَاصِي وَ كَيْفَ لاَ أَدْعُوكَ وَ أَنْتَ الْكَرِيمُ وَ كَيْفَ أَفْرَحُ وَ أَنَا الْعَاصِي وَ كَيْفَ أَحْزَنُ وَ أَنْتَ الْكَرِيمُ وَ كَيْفَ أَدْعُوكَ وَ أَنَا أَنَا وَ كَيْفَ لاَ أَدْعُوكَ وَ أَنْتَ أَنْتَ وَ كَيْفَ أَفْرَحُ وَ قَدْ عَصَيْتُكَ وَ كَيْفَ أَحْزَنُ وَ قَدْ عَرَفْتُكَ وَ أَنَا أَسْتَحْيِي أَنْ أَدْعُوَكَ وَ أَنَا مُصِرٌّ عَلَى الذُّنُوبِ وَ كَيْفَ بِعَبْدٍ لاَ يَدْعُو سَيِّدَهُ وَ أَيْنَ مَفَرُّهُ وَ مَلْجَؤُهُ أَنْ يَطْرُدَهُ إِلَهِي بِمَنْ أَسْتَغِيثُ إِنْ لَمْ تُقِلْنِي عَثْرَتِي وَ مَنْ يَرْحَمُنِي إِنْ لَمْ تَرْحَمْنِي وَ مَنْ يُدْرِكُنِي إِنْ لَمْ تُدْرِكْنِي وَ أَيْنَ الْفِرَارُ إِذَا ضَاقَتْ لَدَيْكَ أُمْنِيَّتِي إِلَهِي بَقِيتُ بَيْنَ خَوْفٍ وَ رَجَاءٍ خَوْفُكَ يُمِيتُنِي وَ رَجَاؤُكَ يُحْيِينِي إِلَهِي الذُّنُوبُ صِفَاتُنَا وَ الْعَفْوُ صِفَاتُكَ إِلَهِي الشَّيْبَةُ نُورٌ مِنْ أَنْوَارِكَ فَمُحَالٌ أَنْ تُحْرِقَ نُورَكَ بِنَارِكَ إِلَهِي اَلْجَنَّةُ دَارُ الْأَبْرَارِ وَ لَكِنْ مَمَرُّهَا عَلَى اَلنَّارِ فَيَا لَيْتَهَا إِذْ حُرِّمْتُ اَلْجَنَّةَ لَمْ أُدْخَلِ اَلنَّارَ إِلَهِي وَ كَيْفَ أَدْعُوكَ وَ أَتَمَنَّى اَلْجَنَّةَ مَعَ أَفْعَالِيَ الْقَبِيحَةِ وَ كَيْفَ لاَ أَدْعُوكَ وَ أَتَمَنَّى اَلْجَنَّةَ مَعَ أَفْعَالِكَ الْحَسَنَةِ الْجَمِيلَةِ إِلَهِي أَنَا الَّذِي أَدْعُوكَ وَ إِنْ عَصَيْتُكَ وَ لاَ يَنْسَى قَلْبِي ذِكْرَكَ إِلَهِي أَنَا الَّذِي أَرْجُوكَ وَ إِنْ عَصَيْتُكَ وَ لاَ يَنْقَطِعُ رَجَائِي بِكَثْرَةِ عَفْوِكَ يَا مَوْلاَيَ إِلَهِي ذُنُوبِي عَظِيمَةٌ وَ لَكِنْ عَفْوُكَ أَعْظَمُ مِنْ ذُنُوبِي إِلَهِي بِعَفْوِكَ الْعَظِيمِ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِيَ الْعَظِيمَةَ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ الْعَظِيمَةَ إِلاَّ الرَّبُّ الْعَظِيمُ إِلَهِي أَنَا الَّذِي أُعَاهِدُكَ فَأَنْقُضُ عَهْدِي وَ أَتْرُكُ عَزْمِي حِينَ يَعْرِضُ شَهْوَتِي فَأُصْبِحُ بَطَّالاً وَ أُمْسِي لاَهِياً وَ تَكْتُبُ مَا قَدَّمْتُ يَوْمِي وَ لَيْلَتِي إِلَهِي ذُنُوبِي لاَ تَضُرُّكَ وَ عَفْوُكَ إِيَّايَ لاَ يَنْقُصُكَ فَاغْفِرْ لِي مَا لاَ يَضُرُّكَ وَ أَعْطِنِي مَا لاَ يَنْقُصُكَ إِلَهِي إِنْ أَحْرَقْتَنِي لاَ يَنْفَعُكَ وَ إِنْ غَفَرْتَ لِي لاَ يَضُرُّكَ فَافْعَلْ بِي مَا لاَ يَضُرُّكَ وَ لاَ تَفْعَلْ بِي مَا لاَ يَسُرُّكَ إِلَهِي لَوْ لاَ أَنَّ الْعَفْوَ مِنْ صِفَاتِكَ لَمَا عَصَاكَ أَهْلُ مَعْرِفَتِكَ إِلَهِي لَوْ لاَ أَنَّكَبِالْعَفْوِ تَجُودُ لَمَا عَصَيْتُكَ وَ إِلَى الذَّنْبِ أَعُودُ إِلَهِي لَوْ لاَ أَنَّ الْعَفْوَ أَحَبُّ الْأَشْيَاءِ لَدَيْكَ لَمَا عَصَاكَ أَحَبُّ الْخَلْقِ إِلَيْكَ إِلَهِي رَجَائِي مِنْكَ غُفْرَانٌ وَ ظَنِّي فِيكَ إِحْسَانٌ أَقِلْنِي عَثْرَتِي رَبِّي فَقَدْ كَانَ الَّذِي كَانَ فَيَا مَنْ لَهُ رِفْقٌ بِمَنْ يُعَادِيهِ فَكَيْفَ بِمَنْ يَتَوَلاَّهُ وَ يُنَاجِيهِ وَ يَا مَنْ كُلَّمَا نُودِيَ أَجَابَ وَ يَا مَنْ بِجَلاَلِهِ يُنْشِئُ السَّحَابَ أَنْتَ الَّذِي قُلْتَ مَنِ الَّذِي دَعَانِي فَلَمْ أُلَبِّهِ وَ مَنِ الَّذِي سَأَلَنِي فَلَمْ أُعْطِهِ وَ مَنِ الَّذِي أَقَامَ بِبَابِي فَلَمْ أُجِبْهُ وَ أَنْتَ الَّذِي قُلْتَ أَنَا الْجَوَادُ وَ مِنِّي الْجُودُ وَ أَنَا الْكَرِيمُ وَ مِنِّي الْكَرَمُ وَ مِنْ كَرَمِي فِي الْعَاصِينَ أَنْ أَكْلَأَهُمْ فِي مَضَاجِعِهِمْ كَأَنَّهُمْ لَمْ يَعْصُونِي وَ أَتَوَلَّى حِفْظَهُمْ كَأَنَّهُمْ لَمْ يُذْنِبُونِي إِلَهِي مَنِ الَّذِي يَفْعَلُ الذُّنُوبَ وَ مَنِ الَّذِي يَغْفِرُ الذُّنُوبَ فَأَنَا فَعَّالُ الذُّنُوبِ وَ أَنْتَ غَفَّارُ الذُّنُوبِ إِلَهِي بِئْسَمَا فَعَلْتُ مِنْ كَثْرَةِ الذُّنُوبِ وَ الْعِصْيَانِ وَ نِعْمَ مَا فَعَلْتَ مِنَ الْكَرَمِ وَ الْإِحْسَانِ إِلَهِي أَنْتَ أَغْرَقْتَنِي بِالْجُودِ وَ الْكَرَمِ وَ الْعَطَايَا وَ أَنَا الَّذِي أَغْرَقْتُ نَفْسِي بِالذُّنُوبِ وَ الْجَهَالَةِ وَ الْخَطَايَا...
2⃣ وَ أَنْتَ مَشْهُورٌ بِالْإِحْسَانِ وَ أَنَا مَشْهُورٌ بِالْعِصْيَانِ إِلَهِي ضَاقَ صَدْرِي وَ لَسْتُ أَدْرِي بِأَيِّ عِلاَجٍ أُدَاوِي ذَنْبِي فَكَمْ أَتُوبُ مِنْهَا وَ كَمْ أَعُودُ إِلَيْهَا وَ كَمْ أَنُوحُ عَلَيْهَا لَيْلِي وَ نَهَارِي فَحَتَّى مَتَى يَكُونُ وَ قَدْ أَفْنَيْتُ بِهَا عُمُرِي إِلَهِي طَالَ حُزْنِي وَ رَقَّ عَظْمِي وَ بَلِيَ جِسْمِي وَ بَقِيَتِ الذُّنُوبُ عَلَى ظَهْرِي فَإِلَيْكَ أَشْكُو سَيِّدِي فَقْرِي وَ فَاقَتِي وَ ضَعْفِي وَ قِلَّةَ حِيلَتِي إِلَهِي يَنَامُ كُلُّ ذِي عَيْنٍ وَ يَسْتَرِيحُ إِلَى وَطَنِهِ وَ أَنَا وَجِلُ الْقَلْبِ وَ عَيْنَايَ تَنْتَظِرَانِ رَحْمَةَ رَبِّي فَأَدْعُوكَ يَا رَبِّ فَاسْتَجِبْ دُعَائِي وَ اقْضِ حَاجَتِي وَ أَسْرِعْ بِإِجَابَتِي إِلَهِي أَنْتَظِرُ عَفْوَكَ كَمَا يَنْتَظِرُهُ الْمُذْنِبُونَ وَ لَسْتُ أَيْأَسُ مِنْ رَحْمَتِكَ الَّتِي يَتَوَقَّعُهَا الْمُحْسِنُونَ إِلَهِي أَ تُحْرِقُ بِالنَّارِ وَجْهِي وَ كَانَ لَكَ مُصَلِّياً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ بِالنَّارِ عَيْنِي وَ كَانَتْ مِنْ خَوْفِكَ بَاكِيَةً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ بِالنَّارِ لِسَانِي وَ كَانَ لِلْقُرْآنِ تَالِياً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ بِالنَّارِ قَلْبِي وَ كَانَ لَكَ مُحِبّاً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ بِالنَّارِ جِسْمِي وَ كَانَ لَكَ خَاشِعاً إِلَهِي أَ تُحْرِقُ بِالنَّارِ أَرْكَانِي وَ كَانَتْ لَكَ رُكَّعاً سُجَّداًإِلَهِي أَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْتَ أَوْلَى بِهِ مِنَ الْمَأْمُورِينَ وَ أَمَرْتَ بِصِلَةِ السُّؤَالِ وَ أَنْتَ خَيْرُ الْمَسْئُولِينَ إِلَهِي إِنْ عَذَّبْتَنِي فَعَبْدٌ خَلَقْتَهُ لِمَا أَرَدْتَهُ فَعَذَّبْتَهُ وَ إِنْ أَنْجَيْتَنِي فَعَبْدٌ وَجَدْتَهُ مُسِيئاً فَأَنْجَيْتَهُ إِلَهِي لاَ سَبِيلَ لِي إِلَى الاِحْتِرَاسِ مِنَ الذَّنْبِ إِلاَّ بِعِصْمَتِكَ وَ لاَ وُصُولَ لِي إِلَى عَمِلِ الْخَيْرِ إِلاَّ بِمَشِيَّتِكَ فَكَيْفَ لِي بِالاِحْتِرَاسِ مَا لَمْ تُدْرِكْنِي فِيهِ عِصْمَتُكَ إِلَهِي سَتَرْتَ عَلَيَّ فِي الدُّنْيَا ذُنُوباً وَ لَمْ تُظْهِرْهَا فَلاَ تَفْضَحْنِي بِهَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رُءُوسِ الْعَالَمِينَ إِلَهِي جُودُكَ بَسَطَ أَمَلِي وَ شُكْرُكَ قَبْلَ عَمَلِي فَسُرَّنِي بِلِقَائِكَ عِنْدَ اقْتِرَابِ أَجَلِي إِلَهِي إِذَا شَهِدَ لِيَ الْإِيمَانُ بِتَوْحِيدِكَ وَ نَطَقَ لِسَانِي بِتَحْمِيدِكَ وَ دَلَّنِي اَلْقُرْآنُ عَلَى فَوَاضِلِ جُودِكَ فَكَيْفَ يَنْقَطِعُ رَجَائِي بِمَوْعُودِكَ إِلَهِي أَنَا الَّذِي قَتَلْتُ نَفْسِي بِسَيْفِ الْعِصْيَانِ حَتَّى اسْتَوْجَبْتُ مِنْكَ الْقَطِيعَةَ وَ الْحِرْمَانَ فَالْأَمَانَ الْأَمَانَ هَلْ بَقِيَ لِي عِنْدَكَ وَجْهُ الْإِحْسَانِ إِلَهِي عَصَاكَ آدَمُ فَغَفَرْتَهُ وَ عَصَاكَ خَلْقٌ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ فَيَا مَنْ عَفَا عَنِ الْوَالِدِ مَعْصِيَتَهُ اعْفُ عَنِ الْوُلْدِ الْعُصَاةِ لَكَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ إِلَهِي خَلَقْتَ جَنَّتَكَ لِمَنْ أَطَاعَكَ وَ وَعَدْتَ فِيهَا مَا لاَ يَخْطُرُ بِالْقُلُوبِ وَ نَظَرْتُ إِلَى عَمَلِي فَرَأَيْتُهُ ضَعِيفاً يَا مَوْلاَيَ وَ حَاسَبْتُ نَفْسِي فَلَمْ أَجِدْ أَنْ أَقُومَ بِشُكْرِ مَا أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ خَلَقْتَ نَاراً لِمَنْ عَصَاكَ وَ وَعَدْتَ فِيهَا أَنْكالاً وَ جَحِيماً وَ عَذَاباً وَ قَدْ خِفْتُ يَا مَوْلاَيَ أَنْ أَكُونَ مُسْتَوْجِباً لَهَا لِكَبِيرِ جُرْأَتِي وَ عَظِيمِ جُرْمِي وَ قَدِيمِ إِسَاءَتِي فَلاَ يَتَعَاظَمُكَ ذَنْبٌ تَغْفِرُهُ لِي وَ لاَ لِمَنْ هُوَ أَعْظَمُ جُرْماً مِنِّي لِصِغَرِ خَطَرِي فِي مُلْكِكَ مَعَ يَقِينِي بِكَ وَ تَوَكُّلِي وَ رَجَائِي لَدَيْكَ إِلَهِي جَعَلْتَ لِي عَدُوّاً يَدْخُلُ قَلْبِي وَ يَحُلُّ مَحَلَّ الرَّأْيِ وَ الْفِكْرَةِ مِنِّي وَ أَيْنَ الْفِرَارُ إِذَا لَمْ يَكُنْ مِنْكَ عَوْنٌ عَلَيْهِ إِلَهِي إِنَّ اَلشَّيْطَانَ فَاجِرٌ خَبِيثٌ كَثِيرُ الْمَكْرِ شَدِيدُ الْخُصُومَةِ قَدِيمُ الْعَدَاوَةِ كَيْفَ يَنْجُو مَنْ يَكُونُ مَعَهُ فِي دَارٍ وَ هُوَ الْمُحْتَالُ إِلاَّ أَنِّي أَجِدُ كَيْدَهُ ضَعِيفاً فَ إِيّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّاكَ نَسْتَعِينُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَحْفِظُ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ يَا كَرِيمُ يَا كَرِيمُ يَا كَرِيمُ
مناجاتی از امام سجاد(ع) .mp3
32.4M
❤️ مناجاتی عاشقانه با خدا (با زبان امام سجاد علیه السلام)
⬅️ با نوای سید احمد موسوی بحرینی
📚 بحارالانوار، ج ۹۱ ، ص ۱۳۸ تا ۱۴۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ره صد ساله در یک شب
💠 توبه مردانه در شب قدر: توبه ای که دیگر برگشتی در آن نباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓شب قدر از خدا چه چیزی بخواهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ نغمه خوانی مهرخوبان
هدایت شده از سالکان دلسوخته
✅ روزهى روزهگيرنده، زمانى مورد قبول واقعى الهى قرار مىگيرد كه با رعايت شرايط ظاهرى و اخلاص كامل به جا آورده شود.
✅ اين جا است كه خداوند روزه دار را مورد لطف خود قرار مىدهد، و جزايش را در دو جهان، ديدار و قرب و انس با خويش مىگرداند، چنان كه در حديث قدسى فرمود:
«أَلصَّوْمُ لِى وَ أَنَا أُجْزى بِهِ؛ وَ لِلصّائِم فَرْحَتانِ:حِينَ يُفْطِرُ وَ حِينَ يَلْقى رَبَّهُ.»
روزه براى من است، و من خود پاداش آن هستم، و براى روزه دار دو شادمانى است: هنگامى كه افطار نموده و روزه مىگشايد؛ و آن گاه كه با پروردگارش ملاقات مىنمايد.
🔆 نور هدایت ، جلد ۱ ، ص ۴۹۳
🦋 درک شب قدر در هر شب، ۲۰ بار بلکه بیشتر
🔆 روي عن عبد اللّه بن عباس انّه قال: يا رسول اللّه طوبى لمن رأى ليلة القدر، فقال له: يا بن عبّاس ألا أعلّمك صلاة إذا صلّيتها رأيت بها ليلة القدر، كلّ ليلة عشرين مرّة و أفضل، فقال: علّمني صلّى اللّه عليه، فقال له:
تصلّي أربع ركعات في تسليمة واحدة و يكون بعد العشاء الأولى و تكون قبل الوتر، فالرّكعة الأولى فاتحة الكتاب و «قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ» ثلاث مرات، و «قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ»ثلاث مرات، و في الثّانية فاتحة الكتاب، و «قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ» ثلاث مرات، و «قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ» ثلاث مرات، و في الثالثة و الرابعة مثل ذلك، فإذا سلّمت تقول ثلاث عشر مرّة:اسْتَغْفِرُ اللّهَ.فوحقّ من بعثني بالحقّ نبيّا من صلّى هذه الصّلاة و سبّح في آخرها ثلاث عشر مرّة، و استغفر اللّه، فإنّه يرى ليلة القدر كلّما صلّى بهذه الصّلاة و يوم القيامة يشفع في سبعمائة الف من أمّتي، و غفر اللّه له و لوالديه ان شاء اللّه تعالى.
🌕عبدالله بن عباس میگوید به رسول خدا(ص) عرض کردم: خوشا به حال کسی که شب قدر را ببیند!
پیامبر(ص) فرمودند: آیا نمازی به تو نیاموزم که وقتی آنرا خواندی هر شب ۲۰ بار بلکه بیشتر شب قدر را ببینی؟
عرض کردم: بیاموز, درود خدا بر تو!
فرمودند: یک نماز چهار رکعتی با یک سلام, بعد از نماز عشا و قبل از نماز وتر ( آخرین رکعت نماز شب) به اینصورت بخوان:
در هر رکعت پس از سوره حمد, ۳ سوره قل یا ایها الکافرون و ۳ سوره قل هو الله احد بخوان.
وقتی سلام نماز را خواندی, ۱۳ بار استغفرالله میگویی.
به حق خدایی که مرا به پیامبری برانگیخت, هر کس این نماز را بخواند و در آخر ۱۳ بار تسبیح بگوید و استغفار کند, هر بار این نماز را خواند, شب قدر را می بیند و در روز قیامت نیز ۷۰۰,۰۰۰ نفر از امت من شفاعت می کند و خداوند او و پدر و مادرش را می آمرزد, ان شاءالله تعالی.
🔵 اقبال الاعمال سید بن طاووس
اهمیت خواندن سوره قدر .mp3
6.15M
🌹 اهمیت خواندن سوره قدر
✅ ظهور همه ی چیزیهایی که در مورد شب قدر گفته شده امشب مقدر می شود، مانده به حسن ظن ما...
🔆 امشب گمان خوب داشته باشید. گمان خوب، برنده هست.
🦋 حسن ظن به خدا داشته باشید. او توانمند است، او قدرت دارد، او جود و کرمش خیلی بالاست.
❤️ ان شا الله از همه بِبُریم و قلباً به خدای تبارک و تعالی متصل شویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ «رهایی» راه درک شب قدر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شاه کلید شب قدر : حسن ظن به خداوند
✅ همه ی مقامات را بخواه و در عین حال نخواه
⚠️ ان شاءالله از فردا شب (شب ۲۶ رمضان) جلسه ساعت " 20.45 " شروع خواهد شد.
⬅️ شروع سخنرانی راس ساعت " 21 " خواهد بود.
🕊 #نڪتة_من_النڪات 🕊
🔆 خیلی باید مواظب باشیم این ماه را هدر ندهیم. تمام لحظات ما عبادت است.
✅ عبادت یعنی قرب و نزدیکی به خدا؛ یعنی با او تکلّم کردن و با او بودن و در کنار او بودن یعنی او را از خود جدا ندیدن. عبادت یعنی هیچوقت از او جدا نباشی
📚 فتح عشق (شرح دعای افتتاح)، استاد غفاری، ص ۷۰
✾•┈┈••✦••┈┈•✾
هدایت شده از شهد عشق (استاد غفاری)
نیاز در بینیازی .mp3
5.73M
✅ «به امر مولا برای مولا» و «در ظرف وظیفه» همه چیز را درست میکند.
#کلیپ_صوتی
✾•┈┈••✦••┈┈•✾
❤️ شهد عشق
✅ @ShahdEshgh
سالکان دلسوخته
✅ «به امر مولا برای مولا» و «در ظرف وظیفه» همه چیز را درست میکند. #کلیپ_صوتی ✾•┈┈••✦
🔲«عالم آخرت» دنیایی دیگر هست که در هر دو تعلقات هست که مانع صعود انسان به عالم ملکوت و حقیقت می شود
🤲آنهایی که نیاز را درست فهمیدند، می رسند به بی نیازی. آنهایی که نیاز را نفهمیدند، همینطور در نیاز می مانند و می مانند.
⚪به جای «نیاز»، شما «بنده» باش
⚠دستوراتی چون «مشارطه» و «معاتبه» که بعضی از بزرگان داده اند، سالکین را از یک چاله هایی در می آورند و به چاله های عمیق تری داخل می کنند، بدون اینکه متوجه بشوند. و فرصتی هم نیست که از آن چاله ها بیرون بیایند.
⚠در مشارطه، هر روز با شرط و تطمیع و تهدید، نفس را پیش می برد و به این ها عادت کرده. خود این تعلق خاطر شده و اگر نباشد کار نمی کند.
⬆راه رهایی از اینها : «به امر مولا برای مولا» : یعنی از اون اول تعلقات را بکن و کنار بگذار، نه به تهدید جهنم کار کن و نه به طمع بهشت چون هر دوی اینها شرک هست و همه اش شد به خاطر بهشت و جهنم، پس خدا کجاست؟
✅«به امر مولا برای مولا» و «در ظرف وظیفه» همه چیز را درست میکند
❤راه شیرین شدن به امر مولا برای مولا : «محبت»
🚨#پندهای_استاد
▪️بی انصافی است که آدمی قدمی بر ندارد. نمی گوییم قدم به اجابت خواهد رسید یا نخواهد رسید ، اصلا این وظیفه ما نیست. ما را فرمودند توی مسیر قرار بگیر.
▪️فرمود : "ادعونی" تو بخواه از ما ؛ بخواه با تمام وجود خواستن ، " و هاجروا و جاهدوا " در همین خواستن است. با تمام وجود در مسیر ما و جاهدوا فینا باش 👈 اون وقت هدایت خاصه می آید.
☑️ ما درخواست های اینچنینی بکنیم اما اجابت را اجازه بدهیم دست خود حضرت باریتعالی باشد. او زیبا اجابت می فرماید.
🔆 حضرت #استاد_غفاری ؛ شب بیست و دوم رمضان 1438
🕊 #نڪتة_من_النڪات 🕊
✅ اصلا خودمان را مستحق هیچ عنایتی از ناحیه خدا ندانیم، در عین حال که خدا اینطور ما را بار آورده و ما را به طمع انداخته است، اما بنده باید بندگی کند و بندگی اش را فراموش نکند.
✅ بنده در محضر مولا فقط بنده است.
♥ بنده یعنی مولایش پرسید ای بنده ام:
می خواهی چه چیزی برایت تهیه کنم؟ بگوید هر چه تو میخواهی.چه میخواهی بخوری؟ بگوید هر چه تو بخورانی. چه میخواهی بپوشی؟ هرچه که تو میخواهی بپوشانی.
🔆 یعنی «اراده» را از خودت بگیر و به جایی برس که خواسته ای نداشته باشید، اگر هم چیزی می خواهی چون «امر مولاست» که از من بخواه، می خواهی وگرنه «خواست» معنا ندارد، چون خواست یعنی من خودم را «مستحق» می دانم؛ لذا انسان به جایی میرسد که این را هم کنار می گذارد.
📚 فتح عشق (شرح دعای افتتاح)، استاد غفاری، ص ۱۴۷
✾•┈┈••✦••┈┈•✾
❤️ سیره ی امام سجاد(علیهالسلام) در شب آخر ماه رمضان
✅ امام صادق(ع) می فرمایند: شيوه حضرت علي بن الحسين (ع) اینطور بود که وقتی ماه رمضان فرا می رسید، هرگز غلامان و كنيزانش که خطائی مرتكب شده بودند را تنبيه نمي كرد. آن حضرت فقط خطاها و گناهان آنان را در دفتري ثبت كرده و تخلّفات هر كس را با نام و موضوع مشخص مي نمود.
🦋 تا اینکه وقتی شب آخر ماه رمضان فرا می رسید، همه را فرا میخواند و دور خود جمع می کرد. آنگاه از روي نوشته، تمام كارهاي خلاف آنان را كه در طول ماه رمضان مرتكب شده بودند برايشان گوشزد مي كرد و به تك تك آنان مي فرمود: فلاني! تو در فلان روز و فلان ساعت تخلفي كردي و من تو را تنبيه نكردم! آيا به ياد مي آوري؟ مي گفت: بلي اي پسر رسول خدا! و تا آخرين نفر اين مطالب را متذكر مي شد و آنان به اشتباهات و خطاهاي خود اعتراف مي كردند.
✅ سپس در میان آنها به پا می خواست و مي فرمود: «ارفعوا اصواتكم و قولوا يا علي بن الحسين! انّ ربّك قد احصي عليك كلّما عملتَ كما اَحصيتَ علينا كلّما قد عملنا و لديه كتابٌ ينطق عليك بالحقّ لايغادر صغيرة و لا كبيرة ممّا اتيتَ الّا احصاها ...»؛ با صداي بلند بگوئيد: "اي علي بن الحسين! پروردگارت تمام اعمال و رفتار تو را نوشته است چنانكه تو اعمال ما را نوشته اي و نزد خداوند نامه اعمالي هست كه با تو به حق سخن مي گويد و هيچ عمل ريز و درشتي را فروگذاري نمي كند و هرچه انجام داده اي به حساب آورده و تمام آنچه را كه انجام داده اي نزد او حاضر و آماده خواهي يافت، چنانكه ما اعمال خود را در نزد تو آماده و ثبت شده ديديم. پس ما را عفو کن همچنانكه دوست داري مالک مطلق تو را عفو کند ... اي علي بن الحسين! به ياد آر آن حقارت و ذلّتي را كه فرداي قيامت در پيشگاه خداي حكيم و عادل خواهي داشت. آن پروردگار عادل و حكيمي كه ذرّه اي و كمتر از ذرّه اي به كسي ظلم و ستم روا نمي دارد و اعمال بندگان را همچنانكه انجام داده اند به آنان عرضه خواهد كرد و حساب و گواهي خدا كافي است. ببخش و عفو كن تا پادشاه روز قيامت از تو عفو كرده و درگذرد چنانكه خودش در قرآن مي فرمايد: «وليعفوا و ليصفحوا الا تحبّون ان يغفر اللّه لكم واللّه غفورٌ رحيمٌ»؛ بايد ببخشند و درگذرند، آيا دوست نداريد خداوند شما را بيامرزد؟ و خداوند آمرزنده و مهربان است".
🦋 امام (ع) اين كلمات را خطاب به خود می گفتند و به غلامان و كنيزانش هم تلقين مي كرد که بگویند و در طول این مدت، خود امام(ع) در ميان آنان ايستاده بود و مي گريست و ناله می کرد و مي گفت: «ربّ انّك امرتنا ان نعفوا عمّن ظلمنا فقد ظلمنا انفسنا فنحن قدعفونا عمّن ظلمنا كما امرت فاعف عنّا ...»؛ پروردگارا، تو به ما امر فرمودي از ستمكاران خويش درگذريم و ما براستي بر خود ستم كرده ايم؛ همان طور كه فرمودي، ما از كساني كه به ما ستم كرده اند درگذشتيم، تو هم از ما درگذر كه تو در عفو كردن از ما و از امر شدگان برتري. و تو به ما امر فرمودي سائلي را از درگاه خود محروم نكنيم و هم اكنون ما با حال گدایی و سوال و بیچارگی، در آستانه ی درِ خانه ات زانو زده و احسان و عطاي تو را مي طلبيم، بر ما منّت بگذار و محروممان نگردان، كه تو در اين كار شايسته تر از ما و از امر شدگان هستي. خدايا! کرم نمودی پس کرامتت را شامل حال من نیز بکن، زیرا من از گدایان درگاه تو ام.
✅ سپس رو به غلامان خود می کرد و می فرمود: "من شما را عفو كردم، آيا شما هم من و بدرفتاري هاي مرا كه فرمانروايی بد و پست و ظالمی براي شما، و مملوک و بنده ای براي فرمانروايی بخشاينده عادل و نيكوكار بودم، بخشيديد؟! "
آنان پاسخ می دادند: با اينكه ما از تو بدی نديده ايم، تو را بخشيديم.
آنگاه به آنان مي فرمود: "بگوئيد خداوندا! از علي بن الحسين درگذر! همان طور كه او از ما در گذشت؛ او را از آتش جهنم آزاد كن همان طور كه او ما را از بردگي آزاد كرد".
آنان دعا مي كردند و امام سجاد(ع) هم آمين مي گفت و سپس مي فرمود: "برويد، من از شما در گذشتم و آزادتان كردم به اميد اينكه خدا نيز از من درگذرد و آزادم كند".
🦋 و در روز عيد فطر آنقدر به آنها هدايا مي بخشيد كه از ديگران بي نياز مي شدند. هر سال در شب آخر ماه مبارك رمضان در هنگام افطار حدود بيست بنده آزاد مي كردند و می فرمودند: «انّ للّه تعالي في كلّ ليلةٍ من شهر رمضان عند الافطار سبعين الف الف عتيقٌ من النّار...»؛ "خداوند متعال در هر شب ماه مبارك رمضان هنگام افطار، ۷۰ میلیون نفر که همگی مستوجب آتش هستند را از آتش آزاد مي كند و در آخرین شب ماه رمضان، به تعداد تمام افرادی که در کل ماه آزاد نموده، از آتش آزاد میکند؛ و من هم دوست دارم خداوند مرا در حالی ببیند که من نیز بندگانی که در دنیا مملوکم بودند را آزاد کردم، به امید اینکه خدا مرا از آتش آزاد کند".
📚 بحارالانوار، ج ۹۵، ص ۱۸۶ تا ۱۸۸
اقبال الاعمال ، ص ۵۶۰ و ۵۶۱
🦋 من هماندم که با تو پیوستم
مهر از هرچه جز تو بگسستم
🌕 تا گشادم بکوی عشقت پای
رفت تقوی و دانش از دستم
🦋 بگسستم ز خویش و بیگانه
روز اول که با تو دل بستم
🌕 هیچ طرفی نبستم از عشقت
غیر ازین کو دو کون بگسستم
🦋 چونکه نتوانم از تو دل برداشت
بر جفای تو نیز دل بستم
🌕 ساغرم گر دهی و گر ندهی
که ز چشمان مست تو مستم
🦋 گفته بودی ز چیست خستگیش
خستگیهای چشم تو خستم
🌕 بسته تر شد ز پیچش زلفت
کو امید خلاص ازین شستم
🦋 فیض چون زلف تست کافر اگر
یکسر موی از غمت رستم
📚 غزلیات فیض کاشانی، غزل شمارهٔ ۵۸۴
دعای وداع با ماه رمضان .mp3
18.36M
✅ دعای وداع با ماه رمضان
🦋با نوای حاج مهدی سماواتی