eitaa logo
سلمان رئوفی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
7.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ نماهنگ| امام رضا علیه‌السلام ولی نعمت ملت ایران 🔺 بیانات رهبرانقلاب درباره امام رضا و لحظاتی از حضور ایشان در حرم مطهر رضوی 📥 سایر کیفیت‌ها: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=38244
هدایت شده از شبکه ادیان
17.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #عنایت خاص امام رضا(ع) به #کارولین زن #مسیحی  را از نظر می گذرانید که گره زندگی‌اش توسط #امام_هشتم باز شد. 🌐 @rahyafte_com 🌐 @adyan8
7 امام خمينى شهرت را در دايره اصول متلقات بدون تفكيك اين اصول به واضح يا غير واضح، معتبر مى شمرد: شهرت هاى قدماى اصحاب كه بناى آنها برذكر اصول متلقات نسل به نسل بوده و به تفريعات اجتهادى تعرضى نكرده اند حجت است. ((359)) همان طور كه گفتيم از امام خمينى سخنى در توجه به تقسيم فتاواى متلقات به فتاواى واضح و غير واضح دردست نيست. تنها اين نكته دركلمات وى مشاهده مى شود كه شهرت تنها درآنجا كه اجتهاد راه ندارد،حجت است: شهرت در مساله اى كه راهى به اجتهاد درآن مشاهده نمى شود، حجت قطعى است. ((360)) با توجه به اين نكته مى توان گفت: از ديدگاه امام خمينى اگر درفتواى متلقات جنبه اى اجتهاد پذير مشاهده شود، هر چند فتوا در كليت آن پذيرفته مى شود، اما جنبه ياد شده كه اجتهاد درآن راه يافته يا احتمال آن مى رود پذيرفته نمى شود. براين اساس امام خمينى همان طور كه بعدا خواهد آمد به اطلاقات شهرت هاى فتوايى قدما وقعى نمى نهند زيرا امرى اجتهادى هستند. چرا شهرت درغير اصول متلقات اعتبار ندارد؟ مرورى برديدگاه هاى مرحوم بروجردى و امام خمينى نشان مى دهد اين دو، كاشفيت از راى معصوم(ع) را منحصر در شهرتى مى دانند كه در حوزه مسائل متلقات شكل گرفته باشد. اما فلسفه اين انحصارچيست؟ در نظر اين دو فقيه بزرگ، انحصار كاشفيت در شهرت شكل گرفته درمسائل متلقات، بر آمده از خصوصيتى است كه در اين نوع از شهرت وجود دارد. اين شهرت از فتواهايى شكل گرفته كه براساس اخذ يعنى برگرفتن حكم از فقيهان پيشين و نه اجتهاد صادر شده است. با اين بيان كه مسائل متلقات، رودرروى مسائل اجتهادى قرارمى گيرد. فلسفه عدم كاشفيت درمسائل اجتهادى آشكار است. فتواهايى كه درحوزه مسائل اجتهادى صادر مى شود اگر از چيزى كشف كند، از نوع و كيفيت اجتهاد مفتى حكايت مى كند نه از راى معصوم(ع) درحالى كه فتواها درحوزه مسائل متلقات نشانگر اين است كه اين فتاوى درطبقه پيش از طبقه مفتى وجود داشته است و اگر فرض كنيم كه آن طبقه نيز دراين مسائل اجتهاد را دخالت نداده اند، آشكار مى شود كه مسائل را ازطبقه بالاتر خود دريافت كرده اند. اين تسلسل اگر پيوستگى خود را حفظ كند، سرانجام به عصر معصومان(ع) مى رسد و درستى مدعا (دريافت شدن مسائل از معصوم (ع)) آشكار مى گردد. چرا پايين تراز شهرت كفايت نمى كند؟ اگر فرض بر اين است كه قدما در حوزه مسائل ملتقات بر اساس اخذ وتلقى نه اجتهاد و تبنى فتوا داده اند، ديگر چه نيازى به تحقق شهرت است بلكه فتواى يكى از آنها نيز مى تواند كفايت كند، زيرا مطابق فرض، افتاى هر يك از آنها بر اساس تلقى بوده است و از آنجا كه فرض اين است كه سلسله اخذ بدون انقطاع تا معصوم (ع) پيش مى رود، در نهايت فتواى او سر از حكم معصوم (ع) در مى آورد، با اين حساب چه جايى براى اصرار و پافشارى بر ضرورت تحقق شهرت است؟ پاسخ: نياز ما احراز مشهور بودن فتوا در زمان معصوم (ع) است. روشن است راه دست يابى به اين هدف، مشاهده تحقيق شهرت در ميان قدماست وكمتر از آن مقصود را برنمى آورد. شهرت در هرطبقه كاشف از وقوع شهرت در طبقه بالاتر است و اين سلسله تا عصر معصوم به پيش مى رود و از وجود شهرت درمساله در آن عصر حكايت مى كند. نمى توان گفت: نيازى نيست مساله درزمان امامان(ع) به سرحد شهرت رسيده باشد وتنها لازم است اثبات شود فتوا از امامان(ع) توسط يك يا دو نفر اخذ شده است و براى رسيدن به اين هدف فتواى يك يا دونفر از قدما كه فرض اين است درمحدوده متلقات فتوا داده اند كافى است. نادرستى اين پندار از آن جهت است كه اگر شهرت فتوايى ميان قدما به وقوع نپيوندد و تنها فتواى يك يا دو نفر را از آنان مشاهده كنيم دراين صورت هر چند بپذيريم اين مقدار از فتوا حدس به تلقى شدن مساله از معصوم(ع) را سبب مى شود،اما صرف تلقى شدن مساله از معصوم(ع) كافى نيست. چه بسا امام(ع) از باب تقيه حكم را ارائه كرده است. @salmanraoofi
هدایت شده از فارس پلاس
15.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾سردار سلیمانی: ترامپ قمارباز! در آنجایی که فکر نمی‌کنی نزدیک شما هستیم/ خودم حریف شما هستم @Fars_plus
هدایت شده از آخرین خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️کلیپ ویژه صفحه رسمی اینستاگرام سردار سلیمانی درباره واکنش امروز وی به اظهارات اخیر ترامپ/ انتشار تصویر بازدید اخیر سردار سلیمانی از مرز عراق و سوریه برای نخستین بار @Akharinkhabar
سلام مستند بهجت انقلاب وجهه انقلابی آیت الله بهجت ره امشب بعد از نماز مغرب و عشا قم پردیسان بلوار آزادی (کانال) خ شهید احمد کوچکی مسجد امام خمینی (ره) اطلاع رسانی کنید کارگروه تشکل طلبگی @salmanraoofi
سلمان: 8 توضيح: ممكن است شخص مفتى روايتى را دست به دست تلقى كرده است كه مورد توجه ساير قدما قرار نگرفته است. همين عدم توجه سايران براى زير سوال بردن و مخدوش كردن اعتبار فتواى شخص وروايتى كه مضمون آن را به افتا درآورده، كافى است زيرا بعيد نيست ريشه عدم اعتناى ساير فقيهان به طبقات گذشته كه سلسله آنها به عصر معصومان(ع) مى رسد به اين معنا برگردد كه آنان از باب اين كه صدور روايت ازروى تقيه بوده، خدشه وارد كرده و به مضمون آن فتوا نداده اند. گذشته از اين، مى توان اصل اين ادعا را كه فتواى يكى از قدما مستلزم اعتقاد به تلقى مساله از معصوم(ع) است انكار كرد. نتيجه سخن آن است كه نياز به احراز مشهور بودن فتوا درعصر امامان(ع) غير قابل انكار است. دراين صورت روشن است كه راه احراز آن، تحقق شهرت فتوايى نزد قدماست زيرا شهرت قدمايى نشان دهنده وجود شهرت دراعصار پيشين است. به بيان ديگر وجودشهرت درهرطبقه، كاشف ازوجود آن درطبقه پيشين است و اين سلسله به عصر معصومان( ع) منتهى مى گردد و نشانگر اين است كه حكم درعصر آنان مشهور بوده است. ازاين جا مى توان به اهميت نكته اى پى برد كه امام خمينى ارائه كرده است. نكته اين است كه از گذر شهرت قدما دراصول متلقات به شهرت مساله درزمان امامان(ع) پى مى بريم و از آن جا به راى معصوم(ع)منتقل مى شويم. امام خمينى مى نويسد: اگر اجماع يا شهرت قديم تحقق يابند فقيه به سبب آن حدس مى زند كه فتوا و حكم درزمان امامان(ع) معروف و ثابت بوده است به گونه اى كه صاحبان اصول و كتب نيازى به سوال از امام(ع) نمى ديدند. عدم پرسش آنان به خاطر شهرت ووضوح آن از زمان پيامبر(ص) بوده است. در نتيجه آن را در قالب روايت درنياوردند و اين بعيدنيست. ((361)) ارائه اين نكته و توجه به آن را نبايد كم اهميت و بى ثمره انگاشت. يك ثمره اين است كه اگر قرينه اى در شهرت درمساله اى يافت شود كه حاكى از عدم شهرت مساله در عصر معصومان(ع) باشد، ديگرنمى توان براى شهرت فتوايى اعتبارى قائل شد زيرا اعتبار آن به خاطر كشف از شهرت مساله درعصر امامان(ع) است. وقتى با تكيه برقرينه، عدم وجود اين شهرت به دست آيد جريان كاشفيت متوقف خواهدشد. مثلا با اين قرينه مواجه شويم كه بزرگان اصحاب پيرامون حكمى كه بعدها شهرت قدما در آن تحقق يافته از امامان(ع) سوال كرده اند، نشانگر آن است كه حكم در ميان آنها ارتكازى نبوده و وضوح وشهرت نداشته است و با وجود چنين قرينه اى،به دست مى آيد صرف وجود شهرت درميان قدما نمى تواند معروف بودن حكم درزمان معصومان(ع) را اثبات كند. ثمرات ديگرى مى توان برنكته ياد شده مرتب كرد كه آن را به وقت ديگر موكول مى كنيم. د) قيود و شروط با توجه به اين كه اعتبار شهرت فتوايى قدما ناشى از بهره مندى از عنصر كشف است و جريان پذيرى كشف امرى دل خواهانه نيست و حصول اطمينان توسط شهرت با اعتباردرست نمى شود. بايد ديد آياجريان پذيرى كشف توسط شهرت مقيد به قيود و شروطى نيست؟ آيا مى توان پذيرفت كه هر شهرت از سوى قدما بدون هرقيد و شرط راى معصوم(ع)را پيش رو مى نهد؟ آية الله بروجردى در پاسخ به اين سوال سخنى جز دو نكته سربسته ارائه نكرده است. يكى همان نكته اى است كه قبلا از او گذشت مبنى براين كه برخى از فتاواى قدما فتاواى متلقات غير واضح هستند و اجتهاد درآنها راه پيدا كرده است يا دست كم در معرض اجتهاد قرار دارند و ديگر اين كه وى درآخر مبحث شهرت، حصول اطمينان توسط شهرت را امرى ساده و در دسترس نمى داند. بعد از تصريح به حجيت شهرت دراصول متلقات مى گويد: با وصف آنچه گذشت نمى توان به صرف تحقق شهرت از سوى قدما دل خوش داشت و نبايد به هرشهرت درهرمساله تمسك جست بلكه درنگ در موارد مختلف و تامل در هر يك به مقتضاى آن واجب است و بايد دراين موارد بعد از تتبع كامل دركلمات و تدبر دقيق درآنها حكم كرد. ((362)) @salmanraoofi
هوش سفید ✍ سید علیرضا آل داود 0⃣تا چه زمانی باید مستعمره غرب در فضای مجازی باشیم؟ .. وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً.  علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در توضیح این آیه می فرمایند: 1⃣... «کافران از نظر سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و از هیچ نظر بر افراد با ایمانی که ملتزم به لوازم ایمانشان هستند چیره نخواهند شد.و اگر آن ها بر مسلمانان مسلط می شوند به این دلیل است که بسیاری از مسلمانان وظایف و رسالت های خویش را فراموش کرده اند». 2⃣یکی از راهکارهایی که خود غرب برای اینکه در فضای مجازی مستعمره نشود پیش بینی و اجرا کرده، راه اندازی شبکه زیر ساخت ملی اطلاعات جدا از اینترنت است. به زبان ساده برای خودش یک گمرک اطلاعاتی در شرایط جنگ اطلاعاتی ایجاد کرده است. 3⃣دومین قدم مهم تصویب قوانین بروز برای جلوگیری از سرقت Bigdata و قوانین مرتبط با حفاظت از اطلاعات و نظارت سختگیرانه بر آن بوده است. در ماجرای فیس بوک در چند ماه قبل همگان این جدیت و حساسیت را توسط آمریکایی ها دیدند.از راه اندازی جنبش حذف فیس بوک تا سقوط سهام و توضیح از مدیر آن 4⃣اما در این شرایط که در دنیا به اطلاعات نفت جدید و طلای دیتا می گویند، ایران اسلامی توسط پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد استعمار و استثمار اطلاعاتی قرار می گیرد و هر بلایی دلشان می خواهند سر کشورمان(فرهنگ، اجتماع، اقتصاد، امنیت و...)می آورند. 5⃣در چنین شرایطی وقتی نمره سواد رسانه‌ای مردم طبق پویش های ملی ۱۲ از ۱۰۰ است عمق فاجعه نمایان می شود. دوستان عزیز فعال در این شبکه ها در لایه کاربری مشغول شده و از بُعد حاکمیتی و مدیریتی این فضا غافل شده اند و حتی مطالبه خروج و نجات از این استعمار اطلاعاتی را ندارند. 6⃣اینجاست که تفسیر آیه اشاره شده به خوبی نمایان می شود، وقتی از رسالت های خود که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده غفلت می کنیم، دشمن بر ما مسلط می شود. یکی از آن تکلیف ها که ۱۸ سال است با تلاش بر زمین مانده راه اندازی است. 7⃣از تکلیف های دیگر راه اندازی شبکه اجتماعی و. پیام رسان با ظرفیت بیش از ۲۰ میلیون کاربر است. قانون گذاری برای فضای مجازی با راه اندازی شورای عالی فضای مجازی و... که از ظرفیت های این شورا استفاده مطلوب نشده و حتی مطالبه ای هم برای تصحیح راه آن شکل نگرفته است 8⃣و در آخر بسیار ساده لوحانه است که تصور کنیم دشمنی که به جان کودکان و فرزندان مسلمان رحم نمی کند و از کشتن جنین درون شکم یک زن مسلمان نمی گذرد، چگونه با صرف هزینه های گزاف ابزاری فراهم آورده، که علیه او و در جهت رشد آرمانها و اعتقاداتمان از آن بهره برداری کنیم؟! کمی فکر کنیم! @aledavood
♨️ حدود دو سال است که تیم مدیریتی جدید شهرک مهدیه، اقدامات قانونی و قضایی مجدانه‌ای برای رسیدن منازل این شهرک به افراد مستحق و پایان دادن به سکونت غیرقانونی چپاولگران انجام داده‌اند اما خواه‌ناخواه با نزدیک شدن به منطقه قرمز باندهای زر و زور، دچار گرفتاری‌هایی بوده و خواهند بود که نمونه جدید آن، طبق خبر موثقی که اکنون به ما رسید، از این قرار است: ♨️ بعد از اخراج بعضی از ساکنین غیرقانونی شهرک مهدیه با کمک نیروی انتظامی (که حکم تخلیه دادگاه را اجرا کرده) عده‌ای (احتمالا از ساکنین غیرقانونی که ادامه سکونت خود را در خطر دیدند) به فکر تحریک افکار عمومی افتاده و اقدام به شعار نویسی علیه مدیران شهرک مهدیه کرده‌اند. @salmanraoofi
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
🔴هجوم پنهان مدیران غربزده به قم برای اجرای سند مشکوک۲۰۳۰ شنیده ها از شهر مقدس قم حاکیست در برخی مراکز آموزشی و فرهنگی این شهر مذهبی ، با واگذاری مدیریتهای کلان آموزشی به عناصر افراطی لیبرال ، مقدمات ترویج فساد و اباحه گری و انحراف آموزشی در راستای سند ننگین ۲۰۳۰ را فراهم نموده اند. گفته میشود این عناصر آلوده با تحت فشار قراردادن مدیران ارزشی و متعهد خصوصا در مراکز آموزشی دخترانه ،آنها را مجبور به استعفا و کناره گیری از مسئولیتها کرده اند تا راه برای اهداف کثیف جریان برانداز فرهنگی فراهم شود. از جمله اقدامات این جریان شوم فرهنگی اجبار دختران به اختلاط با پسران در محیط های آموزشی در شرایط نا بهنجار اخلاقی با حواشی خاص خود است.... متاسفانه بدلیل عدم حمایت از رسانه های انقلابی در مقابل این نوع انحرافات و ترویج فسادها از ذکر نام این مراکز آموزشی و عناصر لیبرال مروج فساد معذوریم در ایتا با ما باشید👇 http://eitaa.com/joinchat/1459093504C7dc62f0fda
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تراریخته پروژه ای از جنس نفوذ، افشای اسناد ویکی لیکس در ایتا با ما باشید👇 http://eitaa.com/joinchat/1459093504C7dc62f0fda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دولت اشراف و آنهایی که رادیوهای بیگانه برای ریاست جمهوری از آنها حمایت کنند بهتر از این نمی شود مجری رادیو: بروید بمیرید خون شهدا را زیر پا گذاشتید @salmanraoofi