هدایت شده از بدون توقف
جفری هالورسون و فتنه مذهبی بوسیله جریان شیرازی ها -.pdf
508.5K
نقش فرقه #سید_صادق_شیرازی و منحرفین تابع او در #فتنه
#بدون_توقف
#شیعه_انگلیسی
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
⛔️در ساعات گذشته ویدیویی در رسانه های معاند جمهوری اسلامی ویدیویی از هتاکی یک روحانی علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه منتشر کرده اند و گفته اند این سخنان توسط یک علامه شیعه علیه اصل #ولایت_فقیه است
❗️اما واقعا این شخص کیست؟
👈این شخص یک روحانی ساده در کویت است که به دلیل ارتباط با جریان #صادق_شیرازی در سال های گذشته به عنوان لیدر جریان شیرازی در کویت فعالیت کرده و طی سال های گذشته نیز به عنوان کارشناس در شبکه های متعلق به صادق شیرازی نیز به سخنرانی پرداخته است
او در حال حاضر نماینده صادق شیرازی در کویت است و جزو اصلی ترین سخنرانان مراسمات ضد جمهوری اسلامی ایران توسط بیت صادق شیرازی در کویت است.
وقتی #جفری_هالورسون جاسوس آمریکایی بعد از فتنه 88 به کارشناسی علّت شکست این #فتنه پرداخت یکی از راهکارهای پیشنهادی او برای فتنه های بعدی موفّق تقویت سیدصادق شیرازی و منحرفین فکری تابع او بود. لطفا فایل بالا رو در پست قبل بخونید.👆
#بدون_توقف
#شیعه_انگلیسی
⏳بدون توقف
🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
#حدیث_شناسی
#رجال_الحدیث
#رجال_پژوهی
#شیخ_محمد_سند
🔅🔅🔅
📌 استاد شیخ محمد سند در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد:(1)
▫ روش تصحیح حدیث از راه رجال، بسیار خطرناک است
▫ آیتالله خوئی مسیر مشهور بررسی احادیث را منحرف کرد
▪ مرحوم آقای خویی در این زمینه بسیار افراط کرده است. ایشان خودش میفرماید مبانی من خلاف مشهور است. ایشان هیچیک از مبانی مشهور در پذیرش روایات را قبول ندارد و این شاذ از مشهور است. حال این شاذ، مشهور شده است و بالعکس، روش مشهور در میان قدما، شاذ گردیده است. متأسفانه این روش کمکم به علم کلام و شبهات و … هم سرایت کرده است.
📝 اختصاصی شبکه اجتهاد: استاد شیخ محمد سند، علاوه بر پرکاری در تدریس و تألیفات فراوان، بسیار تأمل و تفکر میکند. او چه زمانی که طلبهای ساده بود، چه بعد از آن که استاد مهمی شد و چه اکنون که سودای مرجعیت دارد، تأمل و تفکر را فراموش نکرده است. همین است که هر چند صباح، مبنای مهمی را بیان کرده و منتشر میکند. مدتی است شنیده میشد او روش جدیدی در بررسی صحت روایات به دست آورده که بر اساس آن، تمام فقرات زیارت جامعه کبیره و بسیاری دیگر از متنهای حدیثی را معتبر مینماید. با این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف در رابطه با روش جدید ابداعیاش گفتگو کردیم. دانشجوی پیشین رشته مهندسی دیوید گیم (david game college) لندن، معتقد است روش مشهور فقها، روش بررسی سندی نیست، بلکه این روشی است که توسط ابنطاووس ابداع شد و بعد از آن، کسانی همچون آیتالله خوئی، آن را نشر دادند و در تأسی به آن، افراط کردند. گفتگوی صریح و جذاب شبکه اجتهاد با این استاد کثیر التألیف و خوشفکر حوزه علمیه نجف، از نگاه شما میگذرد:
📝 اجتهاد: شنیدهها از شما حاکی از این است که مدتی است روش جدیدی را در اعتبارسنجی احادیث به دست آوردهاید که با روشهای پیشین متفاوت هستند و با این روش، احادیث زیادی را تصحیح نمودهاید. این روش چیست و آثار آن در حدیث به چه میزان است؟
🎤 سند: چند سالی ما در نجف کارگاه جنبی برقرار کردیم. سه نفر بودیم که درباره زیارت جامعه تحقیق کردیم. در طول این سه سال، فهمیدیم زیارت جامعه بیش از ده طریق دارد. در همین مدت یک روش عجیبی را در علم حدیث یافتیم. فهمیدیم که زیارت جامعه مثلاً شصت بند است. هر بندی دارای پنج جمله یا کمتر است. ما فقط به بررسی جملات پرداختیم. دیدیم تمام این جملات در زیارات دیگر آمده است. بله زیارت جامعه چینش جدیدی دارد اما مضمون آن در سایر زیارات موجود است.
▫ فقها یا علمای اخلاق، آیا قرآن را در ابواب فقه به ترتیب سور مراعات کردهاند یا به ترتیب مسانید؟ آیا ترتیب قرآن در کتب متکلمین به ترتیب مصحف است یا به ترتیب دیگری است؟ فقیه و مفسر و متکلم، چینش آیات در سوره را مدنظر و غایت اصلی قرار نمیدهد. خود فقها، آیات را تقطیع میکنند. پس این تراث، باید بهطورکلی بررسی شود. فقها در بیان آیات که همه آیات را نقل نمیکنند و آن را قطعهقطعه میکنند. البته سیاق آیه و روایت اثر دارد؛ اما یک فرمول فینفسه موضوعیت دارد که چه کسی گفته منبع این حکم، فلان سند است. این مبنا در زمان ما به فراموشی سپرده شده است.
▫ شما به موضوع حرمت ربا توجه کنید. فقیه چندین آیه را تقطیع میکند و سپس حکم به حرمت میدهد. مفسر و متکلم و دیگران هم همینطور است. پس شما در گروی این چینش خاص نباید باشید. قدما که بزرگترین میزان را کتاب و سنت میگرفتند، منظورشان منظومه کتاب و سنت است. چون سند و منبع اصلی، همین طریق است.
▫ به طور کلی، جعل در یک حدیث ممکن است اما در منظومه احادیث ممکن نیست. مرحوم شیخ مفید و سید مرتضی و اکثر قدما حتی شیخ صدوق در بحث حجیت خبر واحد کلماتی دارند. شیخ انصاری کلمات این بزرگواران را نقل کرده که اگر بحث سندی صرف باشد، فایده ای ندارد. حجیت حدیث به متن روایت است. به تعبیر دیگر وقتی میخواهند ببینند فلان قانون، مطابق با قانون اساسی هست یا نه کاری به سخنگوی دولت ندارند. بلکه به متن قانون اساسی رجوع میشود. ریشه شرعی بودن و مشروعیت، اینها نیست. لذا طریق که مرحله اثبات است، منبع حجیت نیست. متأسفانه سید احمد ابن طاووس مسیر را کج کرد و صحت را در مسیر طریق گذاشته نه در مسیر متن تا به مرحوم خویی رسید که ایشان متأسفانه این روش را به کمال خود رسانید.
@salmanraoofi
May 11
🔆میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) تبریک و تهنیت باد
🔅به یمن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام با صلوات بر محمد و آل محمد عکس کانال تغییر یافت
ان شاءالله که بتوانم محتوای بهتری در اختیار بزرگواران قرار دهم
@salmanraoofi
🔅دفتر طلاب استان فارس در گردهمایی روحانیون این استان
🔅در اقدامی نسنجیده حجت الاسلام حسین کرمانی که از نزدیکان آقای سید صادق شیرازی است را به عنوان سخنران گرهمایی خود دعوت کرده است.
🔅این اقدام باعث نگرانی علما، بزرگان و طلاب انقلابی استان فارس شده است
🔅پ ن: دفتر طلاب فارس پاسخگوی این خبط باشد
@salmanraoofi
#ولایت
#امام_خمینی
#مصباح_الهدایه
#فروغ_معرفت
#بازخوانی_کتاب
🔅🔅🔅
📌 نشست «نگاهی به مصباح الهدایه امام خمینی (س)»؛
مقدمه
▪ با خواندن کتاب «مصباح الهدایه» بسیاری از اسرار ولایت حل می شود.
🔸 مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) قم پیش از ظهر پنج شنیه (6 آبان 95) میزبان نشستی با عنوان «نگاهی به مصباح الهدایه امام خمینی (س)» و رونمایی از شرحی از این کتاب به نام «فروغ معرفت»، کار مشترکی از حجج اسلام سید یدالله یزدان پناه و سعید هلالیان بود.
@salmanraoofi
👇👇👇
#ولایت
#امام_خمینی
#مصباح_الهدایه
#فروغ_معرفت
#بازخوانی_کتاب
🔅🔅🔅
📌 نشست «نگاهی به مصباح الهدایه امام خمینی (س)»؛
قسمت اول
▪ با خواندن کتاب «مصباح الهدایه» بسیاری از اسرار ولایت حل می شود.
🍀🍀🍀
📝 متن سخنرانی حجج اسلام سید یدالله یزدان پناه و محمدرضا غفوریان در این نشست به این شرح است:
حجت الاسلام و المسلمین سید ید الله یزدان پناه
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی محمد و آله الطاهرین
▪ طبق یک روایت امروز روز شهادت سید الساجدین امام العارفین امام سجاد علیه الصلاة والسلام هست واقعیتش آنچه که افتخار شیعه هست این است که امامانی دارد که از بطنان هستی و از حقایق و عوالم بسیار برتر که گاهی دست همه کوتاست خبرهایی میدهد و اوصافی را برای خداوند سبحان مطرح میکند که از دست احدی بر نمیآید. خدا را شاکریم امامان ما، بزرگان دین ما، اولیای دین ما، همچون امام سجاد هست. صحیفه سجادیه ایشان، دعای سحر ایشان، زیارت امین الله ایشان و بسیاری از آثاری که از این امام همام به دست ما رسیده جای تاملات فراوان عرفانی را طلب میکند. به توفیق الهی این سنت حوزوی که فراهم آمده در باب عرفان و وجود داشت سر این سفره ها که مینشیند تازه میفهمه که حقیقت عرفان چیست. تسلیت میگویم این روز شهادت را به همه عزیزان و سروران.
▪ من واقعیتش به ذهنم آمد آنچه که ما قبلا میخواستیم بگوییم در آن مقدمه عرض کردیم در باب حضرت امام و نوآوریهاش میخواستم از یک منظر دیگری به بحث حضرت امام و به این کتاب مصباح الهدایه. که مشخص بشود اهمیت کار حضرت امام و اهمیت این رساله. هر کس این کتاب را بخواند کتاب مصباح الهدایه را بخواند اهل کار باشد میداند یک مجتهد در عرفان نظری دست به قلم برده. من برای مجتهد در عرفان نظری یک معیارهایی قائلم یعنی به همین شکل عادی هر کس نمیشود مجتهد. هر کسی که بتواند تقریر نو از بحثهای عرفان نظری داشته باشد. از صدر تا ساقة آنچه که در عرفان وجود دارد عرفان نظری، بتواند تقریر داشته باشد. ما گاهی میگوییم عین عبارت کسی را میآید توضیح میدهد میگوید ایشان همین را گفته است. گاهی عین عبارت را بدون هیچ حتی تقلید. در عین اینکه خوب است من انکار نمیکنم، ولی این سطح اجتهاد نیست، سطح اجتهاد این است وقتی میگوید اسم الله خود تحقیق داشته باشد وقتی میگوید فیض اقدس تحلیل داشته باشد وقتی میگوید فیض مقدس تحلیل داشته باشد وقتی صحبت از خلافت میکند تحلیل داشته باشد از هر بحثی باید تحلیل داشت تا فضای اجتهادی باشد. باز هم این مقدار کافی نیست هر جا یک تقدیر نو من به نظرم اجتهاد وقتی بخواهد به ساحت عالیش برسد احتیاج دارد یک دستگاه نظام مندی هم داشته باشد برای کل این فضایی که دارد ازش گزارش میشود. تقدیرهای نو همه باید به هم گره بخورد این دستگاه کامل یک علم را بتواند پوشش بدهد مثل عرفان نظری دستگاه نظام مند هستی شناختی عرفانی است خب این رو باید یک نحوه پوشش بدهد چیزی که ما به عنوان مجتهد میشناسیم این است بتواند افزون بر تقریرهای ما تمام تقریرهای ما در این دستگاه نظام مند خودش جایگاه بدهد هر کدام از اینها را.
▪ تا اینجا که میرسد فضای اجتهادی مطرح است به ویژه بعد از آن اگر اجتهاد قوی باشد به صورت فروعاتی در میآید تفریعاتی در میآید خودش را در این دستگاه نظام مند تقریرهای نو بعد به صورت فروعات تقریرات در میآید که گاهی نو اصلاً وجود ندارد.
ادامه دارد...
@salmanraoofi
سلمان رئوفی
🔅دفتر طلاب استان فارس در گردهمایی روحانیون این استان 🔅در اقدامی نسنجیده حجت الاسلام حسین کرمانی که
باسمه تعالی
🔅حسب اطلاعات موثق جایی که حجت الاسلام والمسلمین کرمانی را برای سخنرانی دعوت کرده است
🔅دفتر طلاب فارس می باشد که هیات امنای موسس آن آیت الله حسین شب زنده دار ره، آیت الله شرعی ره و افراد دیگر بوده اند، میباشد
🔅دفتر این تشکل در دورشهر مستقر است
و این مجلس نیز در قم برقرار بوده است
🔅نکته مهم دیگر اینکه مجمع نمایندگان فارس هیچ جلسه ای با دعوت سخنران مذکور نداشته
و مساله دیگر اینکه ارتباط سخنران مذکور با بیت شیرازیها محرز نیست
🔅البته حسب نقل مطلعین مسئول فعلی این دفتر دارای گرایشات اصلاح طلبی می باشد ولی نسبت به بیت شیرازیها هیچ تمایلی ندارد
و السلام
@salmanraoofi
🔅اسناد حضور و ارتباط حجت الاسلام والمسلمین کرمانی در بیت شیرازیها
🔅که برای سخنرانی در دفتر طلاب استان فارس از او دعوت شده بود
🔅جایی که حجت الاسلام والمسلمین کرمانی را برای سخنرانی دعوت کرده، دفتر طلاب فارس می باشد که یک تشکل خودجوش است و مجمع نمایندگان استان فارس هیچ جلسه ای با دعوت سخنران مذکور نداشته
@salmanraoofi