معنای اصل.docx
34.4K
🔅فیشهایی در مورد "اصل" از استاد میرزایی که در جلسه بحث می شود
@salmanraoofi
🔅مقاله ای برای مقایسه اختلاف دو دیدگاه تعبدی و دیدگاه شواهدی مطرح شده در کلاس استاد میرزایی
https://plink.ir/JRsbt
@salmanraoofi
191223_1409.mp3
29.88M
🔅جلسه دهم
🔅اشارهای کوتاه به جریان شناسی بزرگان امامیه از حدود سالهای ۸۰ هجری تا سال ۴۵۰ هجری، شده است
🔅این بحث مقدمهای برای حل بحث «مشایخ ثقات» که در توثیقات عام مطرح میشود، قرار گرفته
🔅در این جلسه مفصلا به بحث توثیقات عام پرداخته شده و نشان دادهایم که در رویکرد شواهدی، تبیین مسأله چه قدر با آنچه در رویکرد صناعی و فرمولی رخ میدهد، متفاوت است.
@salmanraoofi
191230_1407.mp3
32.87M
🔅جلسه یازدهم
در این جلسه بررسی تفصیلی بحث اصحاب اجماع و ارتباط بحث مشایخ ثقات به اصحاب اجماع خصوصا از زوایه شواهدی
🔅توضیحی درباره اهل تدلیس نبودن در ترجمه حماد بن عیسی و منظور از این عبارت
@salmanraoofi
200107_1412.mp3
28.47M
جلسه ۱۲
🔅مقدمهای در مورد ثمرات «جریان شناسی اصحاب ائمه علیهم السلام» با زاویه توجه به میراثها (زاویه فهرستی و کتاب شناسانه)
🔅تفکیک دو جریان غلو سیاسی از غلو انحرافی پرداختیم و ویژگیهای کلی این جریانها
🔅برای آشنایی تفصیلیتر از جریان غالیان سیاسی، کل مقدمه کتاب «شرح و تحقیق طب الائمه ابنی بسطام» و حداقل صفحه ۳۳ تا صفحه ۵۶ آن مطالعه شود.
🏷دانلود از اینجا:
https://plink.ir/b37No
معرفی کتابی که مفصلا در موضوع غلو کار کرده
🏷مشخصات آن به تفصیل
📚کتاب “الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال”
اثر محمد باقر ملکیان به زبان عربی در موضوع صحت سنجی انتساب راویان و فرقه به غلو
🏷خرید آنلاین از
https://plink.ir/NiXi9
🔅بحثی در مورد تحریف قرآن
🏷مفصلتر آن، در صفحه «حفظ قرآن از تحریف» و نظرات مطرح شده در ضمن این صفحه، مطرح شده است.
🏷لینک صفحه:
https://plink.ir/OsdLi
@salmanraoofi
فیشهای کتب رجالی.docx
131.7K
🔅فیشهای استاد میرزایی از برخی از مهمترین کتب رجالی و فهرستی
@salmanraoofi
باسمه تعالی
اگر کسی از بزرگواران یک طلبه فاضل و نسبتا جوان که در رجال تبحر، تخصص و تمحّض داشته باشد می شناسند لطفا سریعتر به بنده معرفی کند
@srsr1359
متشکر
رئوفی
@salmanraoofi
هدایت شده از حبیباله بابائی
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه ریشه در تمدن: مادر، معلم، متفکر
@Habibollah_Babai
#فقه_حکومتی
#احادیث_فقه_حکومتی
#حفاظت 22
🔅🔅🔅
📂 22- فی الکافی باسناده عن عَنْ حَرِيزٍ عَمَّنْ أَخْبَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ : «وَ لا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لَا السَّيِّئَةُ قَالَ : «الْحَسَنَةُ» التَّقِيَّةُ وَ «السَّيِّئَةُ» الْإِذَاعَةُ» وَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ : « ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ السَّيِّئَةَ » قَالَ : « الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ» التَّقِيَّةُ « فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ .»
📜 در کافی با اسنادش از امام صادق عليه السلام در باره قول خداى عز و جل : «خوبى و بدى برابر نيست» فرمود : خوبى تقيه است و بدى فاش كردن و راجع بقول خداى عز و جل: «بدى را بآنچه نيكوتر است دفع كن» فرمود: آنچه نيكوتر است تقيه ميباشد «بناگاه آنكه ميان تو و او دشمنى است، مانند دوست صميمى گردد.»
@salmanraoofi
manhaj-shenasi-1--89.10.23 00_20_00- [کیفیت کم].mp3
9.37M
✅ #روششناسی_اجتهاد آیت الله #بروجردی
🔹ارائه: استاد حاج شیخ جواد #مروی
🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جواد مروی در سال ۱۳۸۹ ذیل مباحث فقهی کتاب الحج، به صورت کارگاهی در شش جلسه به تبیین منهج فقهی مرحوم آیة الله بروجردی و خصوصا مبنای اصول متلقاة ایشان پرداختند.
🔹سایر جلسات را میتوانید از اینجا دانلود نمایید.
🔸کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا)👇
🆔 @ravesh_ejtehad
@salmanraoofi
🔅استاد جواد مروی: با روششناسی، طلبه در ۶ ماه، ۸ سال جلو میافتد
🔅اگر طلبه شش ماه از وقتش را صرف منهجشناسی کند و تطبیقاتی در کنارش داشته باشد، ادعا میکنم هشت سال از نظر فقهی از دیگران جلوتر است.
🔅تنها راه رسیدن به رشد تفکر فقهی، منهجشناسی و مدلسازی روش فکری فقیهان بزرگ است.
🔅بنده نسبت به چند نفر از فقهای شیعه که به اعتقاد من سرسلسله تحولات فکری و فقهی بودند، منهجشناسی فقهی کردم و نتایج بسیار عظیمی از این کار به دست آمده است.
🔅نسبت به دیدگاههای فقیهانی از جمله شیخ طوسی، ابن ادریس، علامه حلی، شهید اول، آیتالله خویی، حضرت امام خمینی، مرحوم بروجردی و شهید صدر، مدلشناسی و منهجشناسی شده و مشخص گردیده که روش تفکر فقهی این اندیشمندان بر چه اساسی استوار است.
متن کامل:
http://ravesh-ejtehad.blog.ir/post/7/marvi
🔅کانال روش شناسی اجتهاد (روشنا)
@ravesh_ejtehad
@salmanraoofi
#فقه_حکومتی
#احادیث_فقه_حکومتی
#حفاظت 23
🔅🔅🔅
📂 23-فی الکافی باسناده عَنْ دُرُسْتَ الْوَاسِطِيِّ قَالَ : « قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَا بَلَغَتْ تَقِيَّةُ أَحَدٍ تَقِيَّةَ أَصْحَابِ الْكَهْفِ إِنْ كَانُوا لَيَشْهَدُونَ الْأَعْيَادَ وَ يَشُدُّونَ الزَّنَانِيرَ فَأَعْطَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَيْنِ .»
📜در کافی با اسنادش از درست واسطی نقل شده امام صادق عليه السلام فرمود ، تقيه نمودن كسى بدرجه تقيه اصحاب كهف نرسيد، آنها در اعياد (بتپرستها) حاضر ميشدند و زنار ميبستند (با آنكه خداشناس و موحد بودند) از اين رو خدا پاداششان را دو بار داد.
@salmanraoofi