eitaa logo
سلمان رئوفی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
نمای اتوبان آیت الله بروجردی از یکی از کوه ها
👆لوکیشنی که اینجا ماشین را پارک میکنیم و از آنجا شروع به پیاده روی و کوه پیمایی میکنیم ما از جاده سمت راست عکس پیاده به سمت شیار وسط کوه و بعد کوه سمت چپ بالا میرویم
1_391022180.pdf
997.5K
👆مقاله ی نهایی و اصلاح شده "قواعد و قرائن احراز ظهور از منظر شیخ اعظم ره" فاضل محترم گلی زاده (این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت) باسمه تعالی 🔆با توجه به تاخیر در برنامه ارائه بحث جناب استاد میرزایی 🔆فعلا برای ادامه برنامه ابرگروه بحوث مقاله "قواعد و قرائن احراز ظهور از منظر شیخ اعظم ره" نوشته فاضل بزرگوار جناب آقای گلی زاده مورد بحث قرار می گیرد 🔆ان شاءالله دوشنبه هفته بعد این مقاله در ساعات اعلام شده مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت 🏷لینک ابرگروه بحوث 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/942473230C04b1466852 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
29 🔅🔅🔅 📂 29- فی الکافی باسناده عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع عَنْ مَسْأَلَةٍ فَأَبَى وَ أَمْسَكَ ثُمَّ قَالَ لَوْ أَعْطَيْنَاكُمْ كُلَّمَا تُرِيدُونَ كَانَ شَرّاً لَكُمْ وَ أُخِذَ بِرَقَبَةِ صَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَلَايَةُ اللَّهِ أَسَرَّهَا إِلَى جَبْرَئِيلَ ع وَ أَسَرَّهَا جَبْرَئِيلُ إِلَى مُحَمَّدٍ ص وَ أَسَرَّهَا مُحَمَّدٌ إِلَى عَلِيٍّ ع وَ أَسَرَّهَا عَلِيٌّ إِلَى مَنْ شَاءَ اللَّهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تُذِيعُونَ ذَلِكَ مَنِ الَّذِي أَمْسَكَ حَرْفاً سَمِعَهُ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع فِي حِكْمَةِ آلِ دَاوُدَ يَنْبَغِي لِلْمُسْلِمِ أَنْ يَكُونَ مَالِكاً لِنَفْسِهِ مُقْبِلًا عَلَى شَأْنِهِ- عَارِفاً بِأَهْلِ زَمَانِهِ فَاتَّقُوا اللَّهَ‏ وَ لَا تُذِيعُوا حَدِيثَنَا فَلَوْ لَا أَنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنْ أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْتَقِمُ لِأَوْلِيَائِهِ مِنْ أَعْدَائِهِ أَ مَا رَأَيْتَ مَا صَنَعَ اللَّهُ بِآلِ بَرْمَكَ وَ مَا انْتَقَمَ اللَّهُ لِأَبِي الْحَسَنِ ع- وَ قَدْ كَانَ بَنُو الْأَشْعَثِ عَلَى خَطَرٍ عَظِيمٍ‏ فَدَفَعَ اللَّهُ عَنْهُمْ بِوَلَايَتِهِمْ- لِأَبِي الْحَسَنِ ع وَ أَنْتُمْ بِالْعِرَاقِ تَرَوْنَ أَعْمَالَ هَؤُلَاءِ الْفَرَاعِنَةِ وَ مَا أَمْهَلَ اللَّهُ لَهُمْ فَعَلَيْكُمْ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ لَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا* وَ لَا تَغْتَرُّوا بِمَنْ قَدْ أُمْهِلَ لَهُ فَكَأَنَّ الْأَمْرَ قَدْ وَصَلَ إِلَيْكُمْ. » * 📜 در کافی با اسنادش از محمد بن ابى نصر آمده که گويد: از امام رضا عليه السلام مسأله‏اى پرسيدم، حضرت خود دارى كرد و جواب نفرمود: سپس فرمود: اگر هر چه را ميخواهيد، بشما بگوئيم و عطا كنيم، موجب شر شما باشد و گردن صاحب الامر را بگيرند، امام باقر عليه السلام فرموده است: امر ولايت (حكومت و خلافت خدائى) را خدا بجبرئيل بر از سپرد، و جبرئيل به محمد صلى الله عليه و آله به راز سپرد و محمد صلى الله عليه و آله به على عليه السلام و على به هر كه خدا خواست، سپس شما آن را فاش مي¬سازيد، كيست آنكه سخنى را كه شنيده نگهدارد؟ ▫️ امام باقر عليه السلام فرمود : در حكمت آل داود است كه : مسلمان را سزاوار است كه مالك خود باشد و بكار خود رو آورد و مردم زمانش را بشناسد ، از خدا پروا كنيد و حديث ما را فاش مسازيد ، اگر خدا از دوستان خود دفاع نمي¬كرد و انتقام آنها را از دشمنانش نمي¬گرفت . مگر نديدى خدا با آل برمك چه كرد؟ و چگونه انتقام موسى بن جعفر عليه السلام را گرفت، و طايفه بنى اشعث را هم خطر بزرگى تهديد مي¬كرد ولى خدا به¬ واسطه دوستى آنها نسبت به امام كاظم عليه السلام خطر را از آنها برداشت، شما در عراقيد و رفتار اين فرعونيان (بنى عباس و عمالشان) را مى‏بينيد كه خدا چه مهلتى به¬ آنها داده . تقواى خدا را پيشه كنيد و دنيا شما را فريب ندهد، وضع كسانى كه مهلت يافته ‏اند شما را گول نزد، مثل اينكه حكومت به دست شما افتاده‏ .** 🔅🔅🔅 *الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 225 **دولت و شكوت آل برمك و انحطاط و زوال آنها بدست هارون الرشيد در تواريخ و سير معروف و مشهور است، و از اين روايت پيداست كه علت گرفتارى و زندان و شهادت موسى بن جعفر عليه السلام آنها بوده‏اند ، و جعفر بن محمد اشعث با اولادش با آنكه در دستگاه هارون الرشيد بودند، از شيعيان موسى بن جعفر عليه السلام بودند و هارون پسرش محمد امين را بجعفر سپرده بود، و همين پسر را خليفه اول خود ساخته بود، يحيى بن خالد برمكى چون ديد، پس از هارون محمد خليفه خواهد شد و كار جعفر بالا خواهد گرفت همواره از او نزد مأمون سعايت ميكرد، ولى خدا او را حفظ كرد، سپس يحيى از موسى بن جعفر عليه السلام نزد هارون سعايت كرد و سبب گرفتارى آن حضرت شد. 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
آثار رهبر معظّم انقلاب در فروشگاه مجازی به مناسبت دهه‌ی مبارک کرامت و در آستانه‌ی میلاد باسعادت امام رضا (علیه‌السّلام)، آثار رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه‌العالی) در فروشگاه مجازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیّه عرضه گردید. در راستای ترویج اندیشه‌ معظّمٌ‌له یکی از برنامه‌های این دفتر، تسهیل دسترسی عموم اساتید، فضلا و طلاب حوزه های علمیه در اقصی نقاط کشور به آثار رهبر انقلاب (مدّظلّه‌العالی) می‌باشد. از این رو با عنایت ویژه‌ حجت الاسلام والمسلمین ربّانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیّه این امکان در فروشگاه مجازی مرکز خدمات ایجاد شده است. اساتید و طلّاب می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ شخصی خود در سامانه‌ی سخا،http://csis.ir این آثار را با تخفیف و ارسال رایگان تهیّه نمایند. @qom_khamenei_ir
30 🔅🔅🔅 📂30-فی البحار ؛ وَ قَالَ الصَّادِقُ ع‏ لَوْ قُلْتُ إِنَّ تَارِكَ التَّقِيَّةِ كَتَارِكِ الصَّلَاةِ لَكُنْتُ صَادِقاً وَ التَّقِيَّةُ فِي كُلِّ شَيْ‏ءٍ حَتَّى يَبْلُغَ الدَّمَ فَإِذَا بَلَغَ الدَّمَ فَلَا تَقِيَّةَ وَ قَدْ أَطْلَقَ اللَّهُ جَلَّ اسْمُهُ إِظْهَارَ مُوَالاةِ الْكَافِرِينَ فِي حَالِ التَّقِيَّةِ فَقَالَ جَلَّ مِنْ قَائِلٍ‏ « لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرِينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْ‏ءٍ إِلَّا أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً (28- آل عمران) » * 📜در بحار از امام صادق (ع) آمده که فرمود : اگر گويم" تارك‏ تقيه‏ چون تارك نماز است البته راستگو باشم، تقيه در هر چيزيست تا برسد به خون ريختن كه در آن تقيه نيست (يعنى او را وادار كنند به كشتن مؤمن كه نتواند براى حفظ جان خود او را بكشد) (28- آل عمران) و خدا (نامش بلند) اظهار دوستى با كافران را در حال تقيه آزاد کرده و فرموده « نگيرند مؤمنان كافران را به دوستى در برابر مؤمنان و هر كه اين كار كند به درگاه خدا چيزى نباشد جز اينكه تقيه كنيد از آنها ». *بحار الأنوار / ج‏72 / 421 / باب 87 التقية و المداراة . 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
هدایت شده از طلبگی حرفه ای
رساله اسلام کامل.docx
35.8K
🔸️مامون از امام رضا علیه السلام در خواست می کند تا محض اسلام و ایمان را در رساله ای بنگارد. 🔸️امام رضا علیه السلام این رساله را که مرحوم صدوق در عیون اخبار با سند متصل آورده می نگارند. 🔺️بسیار زیبا 🔺️عقاید حقه شیعه اثنی عشری ✍طلبگی حرفه ای @t_herfei
هدایت شده از طلبگی حرفه ای
کشف الغمة في معرفة الأئمة ج ۲، ص ۳۰۷ قَالَ اَلْفَقِيرُ إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى جَامِعُ هَذَا اَلْكِتَابِ أَثَابَهُ اَللَّهُ تَعَالَى نَقَلْتُ مِنْ كِتَابٍ لَمْ يَحْضُرْنِي اِسْمُهُ اَلْآنَ مَا صُورَتُهُ حَدَّثَ اَلْمَوْلَى اَلسَّعِيدُ إِمَامُ اَلدُّنْيَا عِمَادُ اَلدِّينِ مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اَلْكَرِيمِ اَلْوَزَّانُ فِي مُحَرَّمِ سَنَةِ سِتٍّ وَ تِسْعِينَ وَ خَمْسِمِائَةٍ قَالَ أَوْرَدَ صَاحِبُ كِتَابِ تَارِيخِ نَيْسَابُورَ فِي كِتَابِهِ: أَنَّ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَمَّا دَخَلَ إِلَى نَيْسَابُورَ فِي اَلسَفْرَةِ اَلَّتِي فَازَ فِيهَا بِفَضِيلَةِ اَلشَّهَادَةِ كَانَ فِي مَهْدٍ عَلَى بَغْلَةٍ شَهْبَاءَ عَلَيْهَا مَرْكَبٌ مِنْ فِضَّةٍ خَالِصَةٍ فَعَرَضَ لَهُ فِي اَلسُّوقِ اَلْإِمَامَانِ اَلْحَافِظَانِ لِلْأَحَادِيثِ اَلنَّبَوِيَّةِ- أَبُو زُرْعَةَ وَ مُحَمَّدُ بْنُ أَسْلَمَ اَلطُّوسِيُّ رَحِمَهُمَا اَللَّهُ فَقَالاَ أَيُّهَا اَلسَّيِّدُ بْنُ اَلسَّادَةِ أَيُّهَا اَلْإِمَامُ وَ اِبْنُ اَلْأَئِمَّةِ أَيُّهَا اَلسُّلاَلَةُ اَلطَّاهِرَةُ اَلرَّضِيَّةُ أَيُّهَا اَلْخُلاَصَةُ اَلزَّاكِيَةُ اَلنَّبَوِيَّةُ بِحَقِّ آبَائِكَ اَلْأَطْهَرِينَ وَ أَسْلاَفِكِ اَلْأَكْرَمِينَ إِلاَّ مَا أَرَيْتَنَا وَجْهَكَ اَلْمُبَارَكَ اَلْمَيْمُونَ وَ رَوَيْتَ لَنَا حَدِيثاً عَنْ آبَائِكَ عَنْ جَدِّكَ نَذْكُرَكَ بِهِ فَاسْتَوْقَفَ اَلْبَغْلَةَ وَ رَفَعَ اَلْمَظَلَّةَ وَ أَقَرَّ عُيُونَ اَلْمُسْلِمِينَ بِطَلْعَتِهِ اَلْمُبَارَكَةِ اَلْمَيْمُونَةِ فَكَانَتْ ذَؤَابَتَاهُ كَذَؤَابَتَيْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَلنَّاسُ عَلَى طَبَقَاتِهِمْ قِيَامٌ كُلُّهُمْ وَ كَانُوا بَيْنَ صَارِخٍ وَ بَاكٍ وَ مُمَزِّقٍ ثَوْبَهُ وَ مُتَمَرِّغٍ فِي اَلتُّرَابِ وَ مُقْبِلٍ حِزَامَ بَغْلَتِهِ وَ مُطَوِّلٍ عُنُقَهُ إِلَى مَظَلَّةِ اَلْمَهْدِ إِلَى أَنِ اِنْتَصَفَ اَلنَّهَارُ وَ جَرَتِ اَلدُّمُوعُ كَالْأَنْهَارِ وَ سَكَنَتِ اَلْأَصْوَاتُ وَ صَاحَتِ اَلْأَئِمَّةُ وَ اَلْقُضَاةُ مَعَاشِرَ اَلنَّاسِ اِسْمَعُوا وَ عُوا وَ لاَ تُؤْذُوا رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي عِتْرَتِهِ وَ أَنْصِتُوا فَأَمْلَى صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ هَذَا اَلْحَدِيثَ وَ عَدَّ مِنَ اَلْمَحَابِرِ أَرْبَعٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفاً سِوَى اَلدَّوِيِّ وَ اَلْمُسْتَمْلِي أَبُو زُرْعَةَ اَلرَّازِيُّ وَ مُحَمَّدُ بْنُ أَسْلَمَ اَلطُّوسِيُّ رَحِمَهُمَا اَللَّهُ.. فَقَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَدَّثَنِي أَبِي مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ اَلْكَاظِمُ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ اَلصَّادِقُ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ اَلْبَاقِرُ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ زَيْنُ اَلْعَابِدِينَ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ شَهِيدُ أَرْضِ كَرْبَلاَءَ قَالَ حَدَّثَنِي أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ شَهِيدُ أَرْضِ اَلْكُوفَةِ قَالَ حَدَّثَنِي أَخِي وَ اِبْنُ عَمِّي مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ حَدَّثَنِي جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُ رَبَّ اَلْعِزَّةِ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى يَقُولُ كَلِمَةُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ حِصْنِي فَمَنْ قَالَهَا دَخَلَ حِصْنِي وَ مَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي . ✍طلبگی حرفه ای @ t_herfei
هدایت شده از طلبگی حرفه ای
وقتی از صبح تا ظهر مردم نیشابور بخاطر دیدن علیه السلام گریه کردند! سرور سعید و امام الدنیا عمادالدین محمد بن ابی سعید بن عبدالکریم وزان در محرم سال ۵۹۶ ق نقل کرد که صاحب کتاب تاریخ نیشابور در کتابش آورده که هنگامی که علی بن موسی الرضا (علیه‌السّلام) در سفری که در همان سفر به فیض شهادت نایل آمد، به نیشابور رسید، در مهدی بر روی یک استر سفید رنگ مایل به خاکستری نشسته بود و نشستنگاه او از نقره خالص بود. در راه بازار امامان حافظ احادیث نبوی یعنی ابو زرعه و محمد بن اسلم طوسی (رحمهما الله) به حضور حضرت راه یافتند و گفتند: ‌ای بزرگوار و بزرگ زاده، ‌ای امام و فرزند ائمه، ‌ای سلاله طاهره رضیه، ‌ای خلاصه زاکیه نبویه، به حق پدران مطهر و نیاکان گرامیت، چهره مبارکت را به ما بنما و برای ما از پدران و جدت حدیثی به یادگار نقل کن. استر ایستاد، سایبان کنار رفت و چشمان مسلمانان به طلعت مبارک او روشن شد. گیسوان بافته و فروهشته او همانند گیسوان رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) بود، و مردم از هر طبقه‌ای حاضر و ایستاده بودند. بعضی فریاد می‌زدند، بعضی می‌گریستند و جامه چاک می‌کردند یا در خاک می‌غلطیدند یا باربند استر او را می‌بوسیدند و به سوی سایبان او گردن می‌کشیدند، تا نیمروز شد و اشک‌ها چون جویباران روان بود. بانگ و هیاهو آرام گرفت و بعضی از ائمه و قضاة حاضر در میان جمعیت (به دیگران) بانگ زدند‌: ای مردم گوش فرا دهید و عترت رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را نیازارید و خاموش باشید. آن گاه حضرت (صلوات الله علیه)، این حدیث را املا کرد و عده دواتها بالغ بر بیست و چهار هزار بود، به علاوه تعداد بسیاری قلمدان، نویسندگان اصلی حدیث ابوزرعه رازی و محمد بن اسلم طوسی (رحمهماالله) بودند. حضرت (علیه‌السّلام) فرمود: پدرم موسی بن جعفر الکاظم گفت: که پدرم جعفر بن محمد الصادق گفت: که پدرم محمد بن علی الباقر گفت: که پدرم علی بن حسین گفت: که پدرم حسین بن علی شهید ارض کربلا گفت: که پدرم امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب شهید ارض کوفه گفت: که برادر و پسر عمم محمد رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: که جبرئیل مرا گفت: که از حضرت رب العزه _سبحانه و تعالی_ شنیدم که فرمود: کلمة لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی. ✍طلبگی حرفه ای @t_herfei
MAKTAB1.mp3
16.78M
ره دور دوم جلسه ۱ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
MAKTAB2.mp3
13.99M
ره دور دوم جلسه ۲ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi
MAKTAB3.mp3
10.69M
ره دور دوم جلسه ۳ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoofi