فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگه قراره گوش بفرمانرهبری باشیم؛ نظر رهبری در باره حجاب این است
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
📖 #متن_قانون_اساسی
🇮🇷 #جمهوری_اسلامی_ایران
🔷 قسمت یازدهم؛
🔷🔹فصل چهارم؛ اقتصاد و امور مالی
🔸اصل چهل و سوم
برای تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشهكن كردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادگی او، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط زیر استوار میشود:
۱- تأمین نیازهای اساسی: مسكن، خوراك، پوشاك، بهداشت، درمان، آموزش و پرورش و امكانات لازم برای تشكیل خانواده برای همه.
۲- تأمین شرایط و امكانات كار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال كامل و قرار دادن وسایل كار در اختیار همه كسانی كه قادر به كارند ولی وسایل كار ندارند، در شكل تعاونی، از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر كه نه به تمركز و تداول ثروت در دست افراد و گروههای خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت یك كارفرمای بزرگ مطلق درآورد. این اقدام باید با رعایت ضرورتهای حاكم بر برنامهریزی عمومی اقتصاد كشور در هر یك از مراحل رشد صورت گیرد.
۳- تنظیم برنامه اقتصادی كشور به صورتی كه شكل و محتوا و ساعات كار چنان باشد كه هر فرد علاوه بر تلاش شغلی، فرصت و توان كافی برای خودسازی معنوی، سیاسی و اجتماعی و شركت فعال در رهبری كشور و افزایش مهارت و ابتكار داشته باشد.
۴- رعایت آزادی انتخاب شغل و عدم اجبار افراد به كاری معین و جلوگیری از بهرهكشی از كار دیگری.
۵- منع اضرار به غیر و انحصار و احتكار و ربا و دیگر معاملات باطل و حرام.
۶- منع اسراف و تبذیر در همه شئون مربوط به اقتصاد، ...
ادامه دارد ...
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
🌸🍃🇮🇷🍃🌸
🇵🇹 غارت وحشیانه #گینه
🔻 پرتغالیها نخستین بار در نیمه اول قرن پانزدهم میلادی و با هدف یافتن #برده به گینه بیسائو قدم گذاشتند.
🔻 دهها هزار گینهای به بردگی گرفته شدند تا اقتصاد مزارع پنبه و مواد مورد نیاز جهت رنگرزی پارچههای تولیدی توسعه داده شود. بدین منظور، بردهها در قالب گروه به یکدیگر بسته میشدند و از طریق دریا به سایر مستعمرات و یا به کشورهای غیر آفریقایی منتقل میشدند.
🔻 مزارع بزرگ کوبا و شمالشرقی برزیل، یکی از مقاصد بردههای گینهای بود.
🔻 سرانجام، پس از چهار قرن #بردهداری در گینه، در اواخر ۱۸۷۰، پرتغالیها سبک استعماری خود را از بردهداری به کار اجباری و تحمیلی با حقوق ناچیز تغییر دادند. در این مدت، گروههای مردمی بومی نیز به مخالفت با استعمارگری پرتغال بر میخاستند. اما با کشتار و اقدامات تنبیهی شدید مواجه میشدند.
🔻 تا اینکه در طول جنگ جهانی دوم، بسیاری از کشورهای آفریقایی، تجارب نظامی و سیاسی کسب کردند و پس از تشکیل جنبشهای آزادیخواه مردمی، به تدریج به استقلال دست یافتند. گینه بیسائو نیز یکی از این کشورها بود. استقلال کامل گینه، در تاریخ دهم سپتامبر ۱۹۷۴ به رسمیت شناخته شد.
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
📙 #داستان
🔅#سرزمین_زیبای_من
قسمت پانزدهم؛
گام بعدی پیش روی من حضور در دادگاه به عنوان یک وکیل و کار آموز بود.
برعکس دیگران من را به هیچ دفتری معرفی نکردند.
من ماندم و دوره وکلای تسخیری.
وکیلهایی که به ندرت برای دفاع از موکل به خودشان زحمت میدادند و من باید کار را از آنها یاد میگرفتم.
هیچوقت، هیچچیز برای من ساده نبود.
باید برای بدست آوردن سادهترین چیزها مبارزه میکردم.
چیزهایی که برای دیگران انجامش مثل آبخوردن بود، برای من رسیدن بهش مثل رویا بود...
توی دفتر وکالت، مرا ندید میگرفتند.
کارم فقط پرینت گرفتن، کپی کردن و.... شده بود.
اجازه دستزدن و نگاهکردن به پروندهها را نداشتم.
حق دست زدن به یخچال و شیر آب را هم نداشتم.
چون من یک سیاه بودم و دلشان نمیخواست وسایل و خوراکیهایشان کثیف شود...
حتی باید از دستشویی خارج ساختمان استفاده میکردم.
دوره کارآموزی من اینگونه سپری میشد...
دوره کار آموزی یکی از سختترین مراحل بود.
من باید برای یادگرفتن هر چیزی، چندین برابر بقیه تلاش میکردم.
علیالخصوص در دادگاه...
من فقط شاهد بودم و حق کوچکترین اظهارنظری را نداشتم.
اما تمام این سختیها بازهم برایم قابل تحمل بود.
چون هدف بزرگی داشتم...
چیزی که مرا زجر میداد مرگ عدالت در دادگاهها بود...
حرفها، صحنهها و همهی چیزهای که میدیدم لحظه به لحظه قلب و باورهای مرا میکشت...
آنها برای دفاع از موکلشان تلاش چندانی نمیکردند.
دقیقا برعکس تمام فیلمها که وکیلهای قهرمان از حقوق موکل بیدفاع دفاع میکنند...
من احساس تکتک آنها را درک میکردم.
من سهبار بیعدالتی را تا مغز استخوان حس کرده بودم...
دوبار در بازداشت ناعادلانه خودم و یک بار هم در مرگ خواهر بیگناهم...
دیدن این صحنهها بیش از هر چیزی قلبم را آزار میداد و حس نفرت و انتقام از دنیای سفیدها در من شکل میگرفت.
بلاخره دوره کارآموزی تمام شد.
بالاخره وکیل شده بودم.
نشان و مدرک وکالت را دریافت کردم.
حس میکردم وارد مرحلهی جدیدی از زندگیام شدهام.
اما یک حرف، به راحتی تمام حس خوب مرا از بین برد:
ادامه دارد ...
▪️🌺▪️--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
18.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کودکانه
کارتون "شجاعان" حکایتگر دلاوریهای رزمندگان هوانیروز در ۸ سال دفاع مقدس؛
📺 #کارتون زیبای #شجاعان
قسمت دهم
🎞 این قسمت:
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه محله زینبیه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طلبهای که یکی از بزرگترین آرزوهای امام خمینی (ره ) را عملی کرد!
🔹۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح به دست گروهک تروریستی فرقان
▪️🌺▪️--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
کمال یاسینی عضو گروهک فرقان نحوه به شهادت رساندن #شهید_مفتح را تشریح میکند.
🔸۲۷ آذر ۵۸ شهید آیتالله مفتح هنگام ورود به دانشکده الهیات دانشگاه تهران توسط کمال یاسینی عضو گروهک فرقان ترور و به شهادت رسید.
🔸🌸🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
🌹مسجدیترین شخصیت انقلاب
🔹در جایجای حیات بابرکت شهید دکتر مفتح، انس با مسجد دیده میشود و وی را میتوان بدون اغراق، مسجدیترین چهره انقلاب دانست.
🔹ساواک شهید دکتر مفتح را از هر مسجدی میراند به مسجدی دیگر میرفت، از مسجد رضوی قم تا مسجد دانشگاه تهران، از مسجد جاوید تا مسجد قبا.
🔹شهید مفتح به عنوان فرزند حوزه و شهید دانشگاه توانست به طرق مختلف، زمینهساز گفتوگو میان گروههای مختلف از مبارزان و روشنفکران شود.
🔹سرانجام آن شهيد بزرگوار در روز ۲۷ آذر ۱۳۵۸، هنگام ورود به دانشكده الهيات، توسط گروهک فرقان، هدف گلوله قرار گرفت و به فيض عظيم شهادت نائل آمد.
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#شهید_مفتح
🔸🌸🔸--------------
📚@salonemotalee
🏴#لطیفه_نکته ۲۶۲
▪️#متن_خطبهی_فدکیه
قسمت هفتم؛
ثم التفت الی اهل المجلس و قالت:
اَنْتُمْ عِبادَ اللَّـهِ نُصُبُ اَمْرِهِ وَ نَهْیهِ،
وَ حَمَلَةُ دینِهِ وَ وَحْیهِ،
وَ اُمَناءُ اللَّـهِ عَلی اَنْفُسِكُمْ،
وَ بُلَغاؤُهُ اِلَی الْاُمَمِ،
زَعیمُ حَقٍّ لَهُ فیكُمْ،
وَ عَهْدٍ قَدَّمَهُ اِلَیكُمْ،
وَ بَقِیةٍ اِسْتَخْلَفَها عَلَیكُمْ:
كِتابُ اللَّـهِ النَّاطِقُ
وَ الْقُرْانُ الصَّادِقُ،
و النُّورُ السَّاطِعُ
وَ الضِّیاءُ اللاَّمِعُ،
بَینَةً بَصائِرُهُ،
مُنْكَشِفَةً سَرائِرُهُ،
مُنْجَلِیةً ظَواهِرُهُ،
مُغْتَبِطَةً بِهِ اَشْیاعُهُ،
قائِداً اِلَی الرِّضْوانِ اِتِّباعُهُ،
مُؤَدٍّ اِلَی النَّجاةِ اسْتِماعُهُ،
بِهِ تُنالُ حُجَجُ اللَّـهِ الْمُنَوَّرَةُ،
وَ عَزائِمُهُ الْمُفَسَّرَةُ،
وَ مَحارِمُهُ الْمُحَذَّرَةُ،
وَ بَیّناتُهُ الْجالِیةُ،
وَ بَراهینُهُ الْكافِیةُ،
وَ فَضائِلُهُ الْمَنْدُوبَةُ،
وَ رُخَصُهُ الْمَوْهُوبَةُ،
وَ شَرائِعُهُ الْمَكْتُوبَةُ
🏴🏴🏴🏴🏴
آنگاه حضرت فاطمه علیهاالسلام رو به مردم كرده و فرمود:
شما ای بندگان خدا پرچمداران امر و نهی او،
و حاملان دین و وحی او،
و امینهای خدا بر یکدیگر،
و مبلّغان او به سوی امّتهایید،
زمامدار حق در میان شما بوده،
و پیمانی است که از پیشاپیش به سویتان فرستاده،
و باقیماندهای است که برای شما باقی گذارده است:
آن کتاب گویای الهی
و قرآن راستگو
و نور فروزان
و شعاع درخشان است،
که بیان و حجّتهای آن روشن،
اسرار باطنی آن آشکار،
ظواهر آن جلوهگر است،
پیروان آن مورد غبطه جهانیان بوده،
و تبعیت از او خشنودی الهی را باعث میگردد،
و شنیدن آن راه نجات است.
به وسیله آن میتوان به حجّتهای نورانی الهی،
و واجباتی که تفسیر شده،
و محرّماتی که از ارتکاب آن منع گردیده،
نیز به گواهیهای جلوهگرش
و برهانهای کافیاش
و فضائل پسندیدهاش،
و رخصتهای بخشیده شدهاش
و قوانین واجبش دست یافت.
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/6332
▪️🌺▪️--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews759797104121505756154464.pdf
13.17M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
امروز؛ دوشنبه
۲۸ آذر ۱۴۰۱
۲۴ جمادیالاول ۱۴۴۴
۱۹ دسامبر ۲۰۲۲
تمام صفحات #روزنامه_کیهان
پیدیاف روزنامههای ایران، وطن امروز، شرق و اعتماد در "سالن مطالعه"
▪️🌺▪️--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۴۹
🖋 مقالهی سیزدهم:
#اولین_عامل_نفوذی_یهود
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/6264
قسمت سوم؛
برنامههای ابوبکر در نفوذ به سازمان حکومتی پیامبر
🔸الف. شخصیتپردازی
ابوبکر در بین مردم مکه صاحبنام بود و جایگاه ویژهای داشت.
روشن است که مسلمانان از اسلام آوردن او خشنود شده باشند و او نیز برای انجام مأموریت خود، سعی داشت این ذهنیت را همواره زنده نگهدارد؛
بنابراین در این راستا دست به تلاشهایی چند زد:
▪️۱. همراهی با رسول خدا صلیاللهعلیهوآله
ابوبکر، همواره در تلاش بود که مردم او را در زمرهی صحابیان خاص پیامبر صلیاللهعلیهوآله بشناسند و در رسیدن به این مقصود، در صدد ملازمت با پیامبر صلیاللهعلیهوآله در رویدادهای تاریخساز و مهم اسلام بود.
🔹وی میخواهد خود را رنجکشیده برای اسلام معرفی کند؛ کسی که در شناساندن پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله به مردم کوشش فراوان کرده است.
با این کار، او جایگاه خود را در نظر مردم حفظ کرده و حتی ارتقا میدهد و مردم با شناخت پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله او را نیز میشناسند.
🔹بیعت عقبه دوم، یکی از رویدادهای مهم و تاریخساز اسلام است که مخفیانه بین رسول خدا صلیاللهعلیهوآله و مردم مدینه و در ایام منی در شعبی در آن ناحیه برگزار شد.
در اینجا امیر مؤمنان علیهالسلام و حضرت حمزه و ابوبکر حضور داشتهاند.
حضور علی علیهالسلام و حمزه برای حمایت از پیامبر در حملهی احتمالی کفار به پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله و مردم مدینه بود، که چنین هم شد؛ (۶)
اما نمیتوان حضور ابوبکر را به این علت دانست، و این بعدها در جنگهای احد (۷) حنین (۸) و خیبر (۹) به اثبات رسید و در جنگ خندق نیز هنگامی که عمرو بن عبدود مبارز طلبید، او از ترس ساکت شده بود.
بنابراین حضور چنین فردی، باید دلیل دیگری داشته باشد.
او میخواهد خود را در نزد حاضران به عنوان فردی مهم و ارزشمند برای پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله معرفی کند، و این امر دهان به دهان از حاضران به سایر مردم مدینه منتقل شود و آنان نیز با او آشنا شوند.
🔹در این وقایع، ابوبکر خود را همراه پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله قرار میدهد تا مردم با شناخت پیامبر اکرم (ص)، او را نیز بشناسند؛
در حالی که این امر برای امیرمؤمنان علیهالسلام در آن زمان میسور نبود؛ چرا که در زمان حضور در مکه، ایشان جوان بودند و همانند سایران کمتر جلب توجه میکردند.
🔹این کار برای حضرت ابوطالب هم میسر نبود.
چون ایشان اسلام خود را اعلان نکرد.
ایشان وقار و حکمت حکیمان را واجد بود و به گفتهی اکثم بن صیفی، حکیم عرب:
"حکمت، ریاست و حلم در ابوطالب گرد آمده بود." (۱۰) ابوطالب سیدی بزرگوار و فرمانروایی پرهیبت بود.
به نظر مشرکان، ابوطالب از خود آنها بود و حمایتی که از پیامبر میکرد، حمایت از بستگان و قبیلهای بود.
حضرت ابوطالب اسلام خود را اظهار و اعلام نکرد تا بتواند با حفظ ریاست بر قریش، از رسول خدا صلیاللهعلیهوآله حمایت کند.
از این رو میبینیم پس از وفات حضرت ابوطالب، انواع آزارها بر رسول خدا صلیاللهعلیهوآله جاری شد كه در دوران حضور وی جرئت بر انجام آنها نداشتند.
🔹حضرت حمزه نیز از چنین موقعیتی برخوردار نبود.
ایشان گرچه اسلام خود را اعلام کرد، اما؛
اولاً این امر سال ششم پس از بعثت بود؛
ثانیاً حضرت حمزه زودتر از پیامبر به مدینه هجرت کرد.
ولی ابوبکر تا زمان هجرت در مکه ماند و هیچ مشکلی برای اقامت در آنجا نداشت.
که این نیز میتواند علامت همراهی او با مشرکین باشد. (۱۱)
ادامه دارد ...
قسمت بعد: https://eitaa.com/salonemotalee/6350
▪️🌺▪️--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee