#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۷۷
🖋 مقالهی هفدهم:
#تبارشناسی_بنیامیه
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7440
◀️ قسمت سوم؛
(ادامه بحث خاندانی با روابط پیچیده)
🔹گفته شده است امیه، دست به کاری زد که تا به آن روز در میان عرب سابقه نداشت
او پیش از مرگش، همسرش را به ازدواج پسرش ابوعمرو درآورد و ابوعمرو با او همبستر شد!
مادر ابوسفیان از پرچمداران روزگار جاهلیت بود!
پس از آنکه عقیل در حضور معاویه، اطرافیانش را با نام مادرشان صدا زد و معاویه متوجه عصبانیت حاضرین شد؛ به عقیل گفت:
"دربارهی من چه میگویی؟"
عقیل گفت:
"رهایش کن!"
معاویه گفت:
"باید بگویی."
عقیل گفت:
"حمامه را میشناسی؟"
وی گفت:
"حمامه دیگر کیست؟"
عقیل گفت:
"من گفتم!"
و رفت
معاویه، نسبشناس دربار را طلبید و دربارهی حمامه از او جویا شد
نسبشناس، پس از امان گرفتن از او گفت: «حمامه، مادربزرگ تو و از پرچمداران زمان جاهلیت بود!»
🔹ابوسفیان با زنان بدکاره متعددی از قبیل مادر زیاد بن ابیه، مادر عمرو بن عاص، و مادر طلحه در ارتباط بود!
مصعب هم به عبیدالله بن ابیبکره گفت:
"پدر تو یکی از بردگان طائف بود، ولی شما بعدها ادعا کردید ابوسفیان با مادرتان زنا کرده! (تا بتوانید خود را صاحب نسب، نشان دهید) اگر زنده بمانم، شما را به همان ریشهی اصلیتان باز خواهم گردانید"
🔹از آنسو، وقتی هند جگرخوار برای بیعت نزد رسولالله (ص) آمد، آن حضرت پیمانهایی از او گرفت از جمله اینکه زنا نکند
هند گفت:
"مگر زن آزاد، زنا میکند؟"
رسولالله (ص) نگاهی به یکی از اصحاب انداخت و تبسم نمود!
🔹معاویه در اصل و نسب، مردّد میان چهار مرد به نامهای مسافر بن ابیعمرو، عمارة بن ولید بن مغیره، عباس بن عبدالمطلب و صباح آوازخوان بود
در ضمنِ ماجرایی، وقتی حاضران در جلسهی معاویه به دشنام دادن به شاعر یهودی پرداختند و او را «زادهی زن یهودی» خطاب کردند، شاعر یهودی گفت:
"اگر دشنامتان را رها نکنید، من هم دربارهی معاویه به شما خواهم گفت!"
معاویه هم از حاضران خواست ساکت شوند تا زبان او بر وی بسته شود و سپس بحث را عوض کرد!
🔹صباح، متهم به پدر عتبة بن ابیسفیان بودن هم هست!
مادر سعد بن ابیوقاص، حمینه دختر ابوسفیان است
معاویه یک بار در گفتوگو با سعد، با بهکاربردن عبارت:
«یأبی علیک بنوعذره»
او را زنازاده معرفی کرد!!
ابن مسعود نیز در جریان نزاعی میان خودش و سعد، به او گفت: من پسر مسعودم و تو پسر حمینه!
🔶🔸 ۳) غیراصیل بودن بنیامیه
🔹گزارشهای متعددی در دست است که اصل و نسب بنیامیه را زیر سؤال میبرد:
👈 الف. امیرالمؤمنین (ع) در نامهای به معاویه نوشت:
«امیه همانند هاشم، و حرب همانند عبدالمطلب، و ابوسفیان همانند ابوطالب نیستند
مهاجران نیز همانند آزادشدگان، و نسبداران همانند کسانی که خود را به دیگران منتسب کردهاند نیستند
اهل حق نیز همانند اهل باطل نیستند»
هرچند عبارت «لَا الصَّرِيحُ كَاللَّصِيقِ» در سایر منابع، به چشم نمیخورد، ولی در این منابع، عبارت «لا المؤمن کالمدغل» نیز ذکر نشده است و همین، باعث تردید در ضبط کامل این منابع است
تنها سلیم بن قیس، بهجای عبارت یاد شده از جملهی «لا المنافق کالمؤمن» استفاده کرده و عبارت محل بحث را نیز نیاورده است.
ولی این اندازه نیز نمیتواند دلیل نادرستی روایت سیدرضی و ابن شهرآشوب یا حتی تردید در آن باشد
👈 ب. امیرالمؤمنین (ع) در نامهی دیگری به معاویه نوشت:
«آزادشدگان و فرزندان آنها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقهی آنها؟! از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهرهها نیست.»
طرفداران معاویه تصریح دارند عبارت «لَقَدْ حَنَّ قِدْحٌ لَيْسَ مِنْهَا» دربارهی کسی به کار میرود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت میدهد و نخستینبار برخی از صحابه این جمله را در ردّ ادعای عقبة بن ابیمعیط، دربارهی قریشی بودن خودشان به کار بستهاند.
👈 ج. ابوطالب در ماجرای شعب، شعری سرود و در ضمن آن چنین گفت:
«بهخصوص از عبدشمس و نوفل یاد میکنم که ما را همچون سرپوش زنان به کناری انداختند.
پدر آنها از قدیم بردهی پدربزرگ ما بود.
آنها فرزندان همان کنیز فراخچشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.
👈 د. ابن عباس در پاسخ معاویه که گفته بود:
مگر ما همه شاخههای یک درخت به نام عبدمناف نیستیم؟
گفت:
«هرگز! از راه درست منحرف شدی و پاسخ را رها کردی.
میان ما و شما برزخ و حجابی است که شما پوسته و ما مغز آن هستیم.
چقدر فاصله است میان بندگان و سروران!
امیه را همانند هاشم میدانی؟!
هاشم، دارای اصالت و کرامت بود،
🔗ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7539
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفیدوخواندنی
@salonemotalee
#رمانهای_دفاع_مقدس_و_شهدا
🌷🇮🇷 #خداحافظ_سالار 🇮🇷🌷
روایتی از زندگی ۴۰ساله همسر گرامی
سرلشکر شهید حاج حسین همدانی
◀️ قسمت هفتاد و هشتم؛
سوار تویوتای جنگی فرمانده تیپ شدیم
راننده نداشت
خودش پشت فرمان نشست
وهب و مهدی چپ و راست من نشستند.
صبح راه افتادیم و نزدیک غروب از تنگهای که به طرف سرپل ذهاب سرازیر میشد رد شدیم.
طبیعت، همان بهشتی بود که حسین توصیفش کرده بود
سبزهها تا زانو بالا آمده بودند و باد آنها را روی هم میخواباند
نه از سرما خبری بود و نه از برف و یخ
ساعتی پیش، نم بارانی روی دشت نشسته بود و به فرش سبز طبیعت طراوت بهارانه داده بود.
حسین شیشه تویوتا را پایین کشید و گفت:
"بو بکشید"
و هوا را از راه بینی تا ته ریهاش فرستاد.
من محو طبیعت بودم؛ پرسیدم:
"اینجا جبهه بوده؟!"
گفت:
«وقتی عراقیها تا سرپلذهاب اومدن، اینجا عقبه جبهه بوده.»
گفتم:
«الآن جبهه کجاست؟»
گفت:
"یه کم جلوتر! میرسیم سرپل ذهاب. سمت راست شهر مرزی عراقه. اونجا یه گوشه از جبههس. اما جبهه اصلی و فعال اون طرف قصر شیرینه که عراقیا بعد از اون که تموم شهر رو با خاک یکی کردن، عقب رفتن و خط، جلوی شهر بسته شده.
دقایقی بعد وارد شهر سرپلذهاب شدیم
کم و بیش مردم به شهر بازگشته بودند
اما ویرانی از سر و روی شهر میریخت
خانهها یک طبقه و در و دیوارشان
همه سوراخ بودند و متربهمتر آسفالت خیابانها خراشِ خمپاره و برچسبی از توپ نشسته بود.
حسین آهسته از چالهها رد شد
هرازگاهی نیمنگاهی به خانهای میکرد و جایی را نشان میداد که در آغاز هجوم عراقیها محل استقرار بچههای سپاه همدان بوده
با حسرت از شهدایی میگفت که توی این خانههای خالی از سکنه شب زندهداری میکردند.
از شهیدان بهمنی، فریدی، حاج بابایی، مظاهری و ...
از شهر به جادهای که به پادگان ابوذر میرفت چرخیدیم
خودروهای نظامی ارتش و سپاه از سمت مخالف ما میآمدند و به سمت قصرشیرین میرفتند.
از دور ساختمانهای یک شکل و پنج طبقه نمایان شدند
وارد پادگان که شدیم از بلندگوهای پادگان صدای اذان مغرب آمد.
حسین از دژبانی رد شد و گفت:
"تو جبهه هیچ کاری مقدم بر نماز اوّل وقت نیست"
ما را به مسجدی برد که روی دیوار آن عکس بزرگ مسجدالاقصی نقاشی شده بود. با این جمله از امام که:
«راه قدس از کربلا میگذرد . »
توی مسجد قدس پادگان ابوذر سرپل ذهاب در قسمت خانمها سه چهار خانواده بیشتر نبودند
اما وقتی نماز تمام شد صدها رزمنده با لباسهای بسیجی، سپاهی و ارتشی از مسجد بیرون رفتند.
وارد ساختمانی شدیم که از خانواده رزمندگان تیپ انصار الحسین (ع) غیر از ما کسی نبود
جلوی پنجرهها به جای پرده، پتو زده بودند و پشت شیشهها چسب، که شبها نور چراغ بیرون نزند و شیشهها با شکسته شدن دیوار صوتی توسط هواپیماهای دشمن یا بمباران خُرد و ریز نشوند.
زندگی ساده و سربازی داشتیم
اما حسین میگفت:
«پادگان ابوذر برای ما كويته.»
کویت برای هر کس نماد ثروت و پول و امکانات بود اما برای من، یاد سفرهای طولانی پدرم را تداعی میکرد و غربت مادرم را
ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفیدوخواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداح اصفهانی گل کاشت!
👿مرگ بر اسرائیل
👿مرگ بر آمریکا
🇮🇷سپاه مقتدر
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
هر جمعه با یک؛
#تحلیل_فیلم
این جمعه؛
#شاگرد_جادوگر
نام فیلم: شاگرد جادوگر (انگلیسی: The Sorcerer's Apprentice)
قسمت پنجم؛
◀️ خلاصه داستان فیلم(گذشت)
◀️ مؤلفههای کابالایی فیلم. ۳
🔸۱. جادومحوری(گذشت)
🔸۲. مادهگرایی
🔹تعالیم جادویی که «بالتازار» به «دیوید» میدهد، تکامل یافتهی همان فیزیکی است که «دیوید» در آزمایشگاه فیزیک خود بدان رسیده است؛
برای نمونه، در سکانسی که «بالتازار» طرز ساخت موج نورانیِ توپیِ شکل را برای مبارزه با دشمن به دیوید آموزش میدهد، میگوید این «توپ پلاسمایی» است.
🔹جالب است که توپ پلاسمایی از سنخ همان انشعابات پلاسمایی است که «دیوید» قبل از آشنایی با «بالتازار»، بهوسیله علم فیزیک در آزمایشگاه زیرزمینیاش ایجاد کرده بود؛
با این تفاوت که برای ایجاد توپ پرقدرت پلاسمایی باید بر نیروهای درونی خود تمرکز کرد و انرژی عصبیت خود را به خارج منتقل کرد.
🔹فیلم بر نیروهای درونی و آگاهی پافشاری میکند و هیچ جایگاهی برای خدا، اراده و اذن او در امور قائل نیست،
هرچه هست انسان است و تواناییهای او.
🔹در سکانسی دیگر «بالتازار» رمز آتشزدن اشیا را با یک توجیه علمی بیان میکند و میگوید:
«مولکولهای اشیاء همواره در حال حرکتاند و این خطای دید است که ما آنها را ثابت میبینیم.
با تمرکز میتوان حرکت مولکولها را دید و آن را سریع کرد که باعث گرم شدن آنها و در نتیجه آتش گرفتن شیء مورد نظر میشود».
🔸 ۳. شرگرایی
همزمان با تحریف کتاب خدا، در میان یهودیان اندیشههای نادرستی دربارهی شیطان و قدرت او شکل گرفت.
بسیاری از اساطیر باستانی مصر، یونان و روم ـ همانند پیروان ثنویت [۶] (دوخداگرایی) تثلیث، یا چند خداگرایی بیش از سه اقنوم ـ بهگونهای برای خدایان فرعی استقلال قائلند؛
این اصالت به فرشتگان ویژه یا دیگر موجودات که از مظاهر نامها و صفات خدای سبحان هستند نیز سرایت کرد
و بدینسان موجب محدودشدن خدا شد (فرجنژاد، ۱۳۸۸: ۱۲۶).
تأثیرگذاری این اندیشهها بر کابالا از دلایل قدرت گرفتن شرّ و شیطان بهشمار میرود.
🔹این نگاه کابالیستی به شرّ و شیطان در فیلم «شاگرد جادوگر» نیز به چشم میخورد.
مورگان [نماد شرّ در فیلم] جادوگری خطرناک است که سعی دارد با دزدیدن طلسم قیام از مرلین، جادوگران خطرناک مرده را زنده کرده و با کمک لشکر مرگ، آدمیان را به تسخیر خود در آورد.
بنابراین «مورگان» آنچنان قدرتی دارد که بتواند جهان را نابود کند. و
🔹او پس از بهدستآوردن طلسم، در بدن «ورونیکا» زندانی شده و سپس توسط «بالتازار» در عروسک تسخیرگر زندانی میشود.
جادوگران مورگانی [نیروهای شرّ] برای آزادکردن «مورگان» در طول هزار سال با «بالتازار» میجنگند.
فیلم؛ نزاع دائمی بین خیر و شرّ که در متون کابالیستی به آن اشاره شده را به تصویر کشیده است؛
🔹حتی در صحنههای آغازین فیلم، روایتگر داستان میگوید جنگ بین جادوگرها هزاران سال ادامه داشت و سرنوشت بشر به دست قدرت و عدالت «مرلین» بود.
البته بیانکردنی است که همیشه نزاع بین نیروهای نیک و بد تداعیگر نزاع خیر و شرّ کابالیستی نیست، بلکه این گزاره از کنار هم قرار دادن مؤلفههای مرتبط با این موضوع و فضای کلی حاکم بر فیلم و نمادهای کابالیستی فیلم فهمیده میشود.
ادامه دارد ...
قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/7463
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
هر روز ۳ زن آمریکایی توسط شوهر یا دوست پسر خودبه قتل می رسند!
https://www.politifact.com/factchecks/2018/feb/19/jackie-speier/fact-checking-sad-statistic-number-women-murdered-/
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📭 غارتگران پاریسی قاره سیاه!
🇫🇷 در نزد اذهان عمومي جهانیان #فرانسه به عنوان #مهد_آزادی معرفی شده است، این در حالی است که هنوز یک قرن نیز از جنایات فرانسوی ها در قاره آفریقا نگذشته است!
🇫🇷 جنایات و نسلکشیهایی که فرانسه در کشورهای تحت مستعمرهاش به ویژه در قاره آفریقا انجام داده، وجدان جامعه جهانی را جریحه دار کرده است.
🇫🇷 با آغاز استعمارگری فرانسه در سال 1524، این کشور بیش از 20 کشور آفریقایی در غرب و شمال این قاره را اشغال کرد.
🇫🇷 35 درصد آفریقا نزدیک به 300 سال تحت استعمار فرانسه قرار داشته است.
🇫🇷 در آن سال ها کشورهایی مانند #سنگال، #ساحل_عاج و #بنین به مرکز #تجارت_برده توسط فرانسه تبدیل شده و تمام منابع این مناطق از سوی این کشور به تاراج رفته است.
🇫🇷 در طول حدود 5 قرن استعمار فرانسه بر آفریقا و به ویژه پس از جنگ استقلال این کشورها در دوره بعد از جنگ جهانی دوم، آنان با سرکوب شدیدی مواجه شدند که در مجموع بیش از دو میلیون آفریقایی کشته شدند.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
#داستان ۲
#دمشق_شهرِ_عشق
قسمت هفتم؛
در گرمای هوا و در برابر اشک مظلومانهام صورتش از عرق پُر شد
نمیخواست به رخم بکشد که با پای خودم به این معرکه آمدم
با درماندگی نگاهم کرد
شاید اگر آن تماس برقرار نمیشد به هوای عشقش هم که شده برمیگشت.
از پشت تلفن نسخه جدیدی برایش پیچیدند
چمدان را از روی زمین بلند کرد
گریههایم فراموشش شد و به سمت خیابان به راه افتاد.
قدمهایم را دنبالش میکشیدم
هنوز سوالم بیپاسخ مانده بود
معصومانه پرسیدم:
«چرا نمیریم خونه خودتون؟»
به سمتم چرخید و در شلوغی شهر عربده کشید تا دروغش را بهتر بشنوم:
«خونواده من حلب زندگی میکنن! من بهت دروغ گفتم چون باید میاومدیم درعا!»
باورم نمیشد مردی که عاشقش بودم فریبم دهد و او نمیفهمید چه بلایی سر دلم آورده
برایم خط و نشان کشید:
«امشب میریم مسجد العُمَری میمونیم تا صبح!»
دیگر در نگاهش ردّی از محبت نمیدیدم
قلبم یخ زد
لحنم هم مثل دلم لرزید:
«من میخوام برگردم!»
چند قدم بینمان فاصله نبود
همین فاصله را به سمتم دوید تا با تمام قدرت به صورتم سیلی بزند
تعادلم به هم خورد
با پهلو به زمین افتادم
ظاهراً سیلی زمین محکمتر بود که لبم از تیزی دندانم پاره شد.
طعم گرم خون را در دهانم حس میکردم
سردی نگاه سعد سختتر بود
از هر دو چشم پشیمانم اشک فواره زد.
صدای تیراندازی را میشنیدم،
در خیابان اصلی آتش از ساختمانی شعله میکشید
از پشت شیشه گریه میدیدم جمعیت به داخل کوچه میدوند
مثل کودکی از ترس به زمین چسبیده بودم.
سعد دستم را کشید تا بلندم کند
هنوز از زمین جدا نشده، شانهام آتش گرفت و با صورت به زمین خوردم.
حجم خون از بدنم روی زمین میرفت
گلوله طوری شانهام را شکافته بود که از شدت درد ضجه میزدم…
هیاهوی مردم در گوشم میکوبید،
در تنگنایی از درد به خودم میپیچیدم
تنها نگاه نگران سعد را میدیدم
دیگر نمیشنیدم چه میگوید.
بازوی دیگرم را گرفته و میخواست در میان جمعیتی که به هر سو میدویدند جنازهام را از زمین بلند کند
دیگر نفسی برای ناله نمانده بود
روی دستش از حال رفتم.
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7546
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفیدوخواندنی
@salonemotalee
سلام و احترام
🔹امروز ۲۱ ژانویه سالروز مرگ سیسیل بلونت دمیل یا سیسیل بی دمیل (به انگلیسی: Cecil B.DeMille) (زادهٔ ۱۲ اوت ۱۸۸۱ – درگذشتهٔ ۲۱ ژانویه ۱۹۵۹) بود.
🔹او کارگردان و تهیهکننده آمریکایی یهودی و برنده جایزه اسکار به خاطر تهیهکنندگی برخی فیلمهای برجستهٔ تاریخ سینما بود.
🔹و به خاطر تهیهٔ فیلمهای باشکوه و پُر زرق و برق مشهور بود.
از جملهٔ بهترین و شناخته شدهترین فیلمهای او میتوان به: ده فرمان (۱۹۵۶)، اشاره کرد، که؛ توجیهگر جنایت و اشغال سرزمین فلسطین شد.
◀️ خلاصه مقالهای به همین مناسبت تقدیم میشود.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
✡ ده فرمان؛ توجیه جنایت و اشغال (۱)
🔸اکران فیلم سینمایی #ده_فرمان به کارگردانی سیسیل بی. دمیل (Cecil B. DeMille) در سال ۱۹۵۶م، سبب شد تا سَرفصلی با عنوان ترسیم زندگینامهٔ پیامبران، در میان ژانر تاریخی متداول در سینمای جهان پدید آید.
🔸ده فرمان با کارگردان #یهودی خود و حمایتهای بیدریغ صنعت سینمای آمریکا شاهکاری منحصر بهفرد در تاریخ سینما را پدید آورد، که با گذشت بیش از نیم قرن از تولید آن، بنابر اعلان رسمی بنیاد فیلم آمریکا (AFI)، همچنان جای خود را در فهرست ده فیلم برتر حماسی - تاریخی جهان حفظ نموده است.
🔸اثری برجسته با ۷ نویسنده و ۲۷ دستیار کارگردان و ۲۷ صدابردار و ۶۵ متخصص فیلمبرداری و کار روی نگاتیو و ۱۲ متخصص جلوههای ویژه، در کنار ۴۰۰ بازیگر و بیش از ۱۲هزار نفر سیاهیلشکر، که همچنان عنواندار یکی از عظیمترین و رویاییترین پروژههای سینمای #هالیوود میباشد.
🔸ده فرمان روایتی سینمایی از زندگی حضرت موسی (ع) است که بهخوبی توانست نیاز #یهود_بینالملل را در دوران پس از اعلان رسمی تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی در سال ۱۹۴۸م و در اوج دورانی که صهیونیستها نیازمند توجیه افکار عمومی و تثبیتِ اشغالگری خود در سرزمین فلسطین بودند، برآورده سازد.
🔸دورانی که صهیونیستها بهخاطر کشتارها و فجایع عظیم انسانی که بالأخص در سال ۱۹۵۶م و طیّ مناقشهٔ کانال سوئز مرتکب گردیده و جنایاتی همچون جنایت کفرقاسم و جنایت خانیونس را به بار آورده بودند، نیازمند به پشتیبانی رسانهای ویژهای بودند.
ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
✡ ده فرمان؛ توجیه جنایت و اشغال (۲)
🔸این اثر توانست در طی ۳ سال اول اکران خود در سطح بینالملل، نزدیک به ۱۰۰میلیون نفر را بیش از یکبار به تماشای فیلم بکشاند و حضور #یهودیان در سرزمینهای اشغالی و جنایات و کشتارهای وحشیانهٔ ایشان را در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان سینمایی، قرین با توجیهات تاریخی و شور حماسی سازد.
✡ ده فرمان؛ اهانت، استهزاء و تکذیب انبیاء
🔸صرفنظر از موفقیت #ده_فرمان در راستای توجیه تشکیل جرثومهٔ فسادی همچون رژیم منحوس صهیونیستی، این اثر سینمایی با تحریفات آشکار خود، اقدام به بازتعریف پیامبری جدید، مبتنی بر انگارههای #اومانیستی نمود!
🔸پیامبری که از کمترین شباهتی با حضرت موسی (ع) برخوردار است و در این اثر سینمایی نه بهعنوان پیامبری عظیمالشأن و مبعوث از جانب خداوند، بلکه بهعنوان انسانی بَشرمحور با تمام ویژگیها و آرزوهای دنیوی و کُنشهای جنسی و غریزیِ یک فرد عادی، به تصویر کشیده میشود!
🔸شخصیتی کاملاً لیبرال که در برابر فرعون تعظیم میکند و بر دست او بوسه میزند!
شخصیتی با مشخصهٔ لذتگرایی (Hedonism) که بهشدّت مجذوب زیباییهای مادی دنیوی میگردد و غرایز جنسی خود را لجامگسیخته رها مینماید
و بهدور از هرگونه حیای دینی، روزی گرفتار عشق خواهرزادهٔ فرعون و روز دیگر دلباختهٔ دختران شعیب پیامبر میشود!
🔸پیامبری گرفتار شک دکارتی (Cartesian doubt) که هیچگاه پاسخی مناسب برای چراییِ حَرامدانستنِ خوشگذرانی، توسط خدای غایب پیدا نمیکند و اصولاً نمیتواند خواستههای خدای غایب را بر تمنیات و نیازهای نفسانی خویش ترجیح دهد!!
🔸از همین جهت است که بهعنوان نمونه، پس از همآغوشی جنسی با ملکه نِفِرتیتی (زنِ شوهرداری که همسر فرعون است!) و پس از شنیدن سخن وی مبنی بر اینکه «من مطمئنم که عشق تو به من قویتر از هر خدایی است و تو پسر مرا نمیکشی و…» با ناراحتی بر میز کوچک جلوی پایش میکوبد و خدای غایب و توهّمی خود را مورد مؤاخذه قرار میدهد!!
🔸در نهایت، این اثر جلوهای است از سلاح سهوجهی تمدن غرب علیه انبیاء الهی:
👈 ۱. اهانت به پیامبران الهی و فراهمکردنِ اسباب وهن ایشان در اذهان عمومی،
👈 ۲. استهزاء پیامبران الهی با تمسک به انواع و اقسام جعلیات تاریخی و روایی و مخدوش کردن شخصیت ایشان،
👈 ۳. و در نهایت، تکذیب پیامبران الهی و انکار شخصیت رسالتی و شأن قدسی ایشان.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
نمازشب چیزی نیست که برایش فردا، فردا کنیم !
همین امشب، همین الآن ...
بسمالله
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#نماز_شب
💠حجتالاسلام مومنی؛
🔸همین یازده رکعت که حتی سوره هم ندارد آثار و برکات عجیبی در دنیا و آخرت دارد که باعث برکت در عمر میشود.
🍃 پس اگر میخواهید عمرتان با برکت شود نماز شب بخوانید که همه معصومین (علیهمالسلام) ،علما و مراجع تقلید ما سفارش به خواندن نماز شب نمودهاند.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
⭕️ چرا #نمازشب اهمیت زیادی دارد و باید درباره #نمازشب زیاد صحبت کنیم؟
⚠️با اشاره به یک روایت، میتوان پاسخ این دو سوال را دریافت کرد!
👈🏻و آن روایت از امام حسن عسکری علیه السلام به این صورت نقل شده است:
اِنَّ الوُصُولَ اِلَی اللهِ تَعَالَی سَفَرُ لَایُدرَکُ اِلَّا بِامتِطَاءِ اللَّیلِ
🍃وصول به خداوند عز و جل سفری است که جز با مَرکَب شب به دست نمیآید.
📚بحار الأنوار، ج۷۵، ص۳۸۰
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
•┈┈• 🍃 #لطیفه_نکته ۲۹۰🍃••┈┈•
طرف داشت حیف نون رو میزد و میگفت:
میکشمت اکبر! 😡😳
یکی رد شد گفت: نزن، گناه داره.☺️
حیف نون گفت:
بذار بزنه، من که اکبر نیستم!😁😂😂😂
--------🔸😜🔸--------
به نام خداوند عیبپوش
سلام
🌸 خداوند عزوجل در قرآن کریم فرموده:
وَ مَنْ يَكْسِبْ خَطيئَةً أَوْ إِثْماً ثُمَّ يَرْمِ بِهِ بَريئاً فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبيناً
و كسى كه خطا يا گناهى مرتكب شود، سپس بىگناهى را به آن متّهم سازد، بار بهتان و گناه آشكارى را بر دوش گرفته است.
سوره نساء آیه ۱۱۲
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅
✍🏻 بسیار پیش می آید که افرادی حتی در رده های بالای ایمانی و با داشتن مقام و منصب، خطا و گناه خود را به گردن دیگری می اندازند.
هم خدا و هم مردم از این شخص نفرت دارند.
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee