علامه حسن زاده آملی :
من نمی گویم چه دارید و چه ندارید،
اگر میل شب و سحر دارید،
همه چی دارید؛
خدا شما را دعوت کرده،
مهمان یارید.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
در روایات داریم که روز قیامت؛
ابتدا نمازشب خوانها به بهشت میروند،
سپس به حساب بقیه مردم رسیدگی می شود.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاءَ اللَّيْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَيَرْجُو رَحْمَةَ رَبِّهِ ۗ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ ۗ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ
(آیا چنین کسی با ارزش است) یا کسی که در ساعات شب به عبادت مشغول است
و در حال سجده و قیام، از عذاب آخرت میترسد
و به رحمت پروردگارش امیدوار است؟!
بگو:
«آیا کسانی که میدانند با کسانی که نمیدانند یکسانند؟!
تنها خردمندان متذکّر میشوند!»
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
•┈┈• 🍃 #لطیفه_نکته ۲۹۴🍃••┈┈•
یه طوطی بیادب همیشه به صاحبش فُوش میداد 😏
او هم یه پارچهای برای تنبیه طوطی روی قفسش گذاشت 😱
دو روز از طوطی صدایی در نیومد☺️☺️
صاحبش نگران شد،
گوشهی پارچه رو کنار زد
طوطی گفت :
دیدی خودت مرض داری!! 😂😅😅😅😅
--------🔸😜🔸--------
به نام خداوند مودِّب
سلام
از امیرالمومنین علی علیهالسلام؛
مَنْ كُلِّفَ بِالْأَدَبِ قَلَّتْ مَسَاوِيهِ
کسی که خود را ملزم به رعایت ادب کند، بدی هایش کاهش پیدا می کند.
تصنیف غررالحکم، ص۲۴۷
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅
✍🏻 کسی که بی اصل و نسب و حسب باشد، اگر ادب داشته باشد، شرافت مییابد.
ادب حتی نسب و تبار نامناسب را هم میپوشاند.
ادب به انسان شخصیت والا داده و عیوبش را میپوشاند
و در چشم دیگران انسان را بزرگ جلوه میدهد.
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews759797104121484954184553.pdf
11.44M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
امروز؛ پنجشنبه
۶ بهمن ۱۴۰۱
۴ رجب ۱۴۴۴
۲۶ ژانویه ۲۰۲۳
تمام صفحات #روزنامه_کیهان
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۸۲
🖋 مقالهی هجدهم:
#جنگ_جمل
ثمرات جنگ جمل برای اسلام یهودی اموی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7647
◀️ قسمت سوم؛
◀️ ثمرات فتنهی جمل برای اسلام یهودی–اموی
🔹شورش دنیاطلبان با ترغیب بنیامیه علیه امیرالمؤمنین (ع) منافع زیادی را برای شجره ملعونه یهودی–اموی داشت که برخی از آنها عبارتاند از:
👈 ۱. مشتبهشدن امور برای مردم و گمراهی آنان از راه حق
چنانکه امیرالمؤمنین (ع) میفرمایند:
«إِنَّ الْفِتَنَ إِذَا أَقْبَلَتْ شَبَّهَتْ» [۲۵]
فتنه باعث شبهه و آمیختن حق و باطل میشود
لذا افراد زیادی به گمراهی کشانده میشوند.
مخصوصاً فتنهای که سران آن افرادی همچون عایشه، طلحه و زبیر باشند که روزی یار و همراه پیامبر (ص) بودند.
خطر این فتنه از فتنههای دیگر خیلی بیشتر و گمراهی آن شدیدتر است؛ چون عقبهی فکری و طراح آن بنیامیه است و این فتنه شاخهای از فتنهی شجره ملعونه است.
چنانکه حضرت در ادامه میفرمایند:
«أَلَا وَ إِنَّ أَخْوَفَ الْفِتَنِ عِنْدِی عَلَیکمْ فِتْنَةُ بَنِی أُمَیةَ، فَإِنَّهَا فِتْنَةٌ عَمْیاءُ مُظْلِمَةٌ، عَمَّتْ خُطَّتُهَا وَ خَصَّتْ بَلِیتُهَا… [۲۶]
آگاه باشید که ترسناکترین فتنهها، فتنهی بنیامیه است که میترسم گرفتار آن شوید.
فتنهی بنیامیه فتنهای است کور و تاریک. فرمانرواییاش همه را در بر گیرد، ولی گزندش گروهی خاص را رسد…»
همچنین یکی از اهداف یهود بازگرداندن مردم از راه حق است؛
چنانکه قرآن کریم میفرماید:
«وَ لَا یزَالُونَ یقَاتِلُونَکمْ حَتَّى یرُدُّوکمْ عَنْ دِینِکمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا» [۲۷]
و «وَ لَنْ تَرْضَى عَنْک الْیهُودُ وَ لَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» [۲۸].
آنها با استفاده از فتنهی جمل، توانستند مردم زیادی را دچار گمراهی از دین حق نمایند.
👈 ۲. ناصبی شدن بصره و برخی از شهرها و قوت گرفتن تفکر عثمانیگری
یکی از عواقب مهم فتنه جمل این بود که دشمنی مردم بصره و برخی از شهرها با حضرت علی (ع) بیشتر شود
تفکر عثمانی در این شهرها بهصورت ناصبیگری تجلّی کند
و سالهای متمادی دشمنی مردم این شهرها و نسلهای آنها با اهلبیت (ع) ادامه یابد
این یک پیروزی بزرگ برای اسلام یهودی–اموی بود.
👈 ۳. ایجاد مشکلات اجتماعی برای حکومت حضرت
هر جنگی، اگرچه بر حق باشد دارای عواقب ناخوشایندی است؛
ازجمله معلولیتهای جسمی افراد،
بیسرپرست شدن برخی خانوادهها،
ایجاد اختلاف در بین مردم،
هزینههای هنگفت
فقر و مانند آن.
جنگ جمل مخصوصاً که در بین دو گروه از مسلمانان برگزار شده بود، و طبق فرمان امیر مؤمنان (ع) اموال طرف مقابل نیز نباید غصب میشد، [۲۹] برای مردم کوفه و یاران آن حضرت درحقیقت منفعت مالی [غنیمت] نداشت؛
از طرفی عدهی زیادی از مردم از دو طرف در این جنگ کشته شدند و عدهی زیادی مجروح گشتند.
این قتلها و مجروحیتها، محرومیتهای بعدی را نیز بههمراه داشت که گاهی باعث اعتراض مردم به آن حضرت میشد.
لذا یکی از عواملی بود که زمینه را برای کینه و مخالفت فرزندان و نسلهای بعدی نسبت به حضرت علی (ع) آماده میکرد
معاویه، بعد از شهادت آن حضرت، از این زمینههای اجتماعی برای تربیت نسلی عثمانی استفاده نمود.
👈 ۴. بهوجودآمدن سوژهی تبلیغاتی برای معاویه
اگر معاویه قبل از این، خونخواهی عثمان را بهانه قرار داده بود و با آن علیه امیر مؤمنان (ع) تبلیغ میکرد، الان شورش جمل این موضع را تثبیت کرد و مردم به نیرنگهای معاویه اعتماد زیادی کردند؛
چون صحابهای همچون طلحه و زبیر و عایشه همسر پیامبر (ص) نیز حضرت علی (ع) را قاتل عثمان معرفی نمودند!
از طرف دیگر، اگر تا امروز حضرت علی (ع) در تبلیغات اموی قاتل عثمان معرفی میشد، بعد از این جنگ، قاتل طلحه و زبیر و محارب با همسر رسولالله (ص) و دختر خلیفه اول شناخته میشد.
این فرصت تبلیغاتی توانست معاویه و بنیامیه را در اهداف خود بهشدت جلو ببرد.
در کنار این موارد میتوان موارد ذیل را نیز نام برد:
👈 تلفات بالای جانی که باعث شد تا حزب اموی به تمامی اهداف خود از جنگ جمل دست یابد.
👈 کشته شدن رقبای مهم معاویه که از افراد شورای خلیفه دوم بودند، .
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7745
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee