eitaa logo
سالن مطالعه
192 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
981 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱‌۴۰۲ ۱ ذیقعده ۱۴۴۴ ۲۱ مِی ۲۰۲۳ منسوب به زوج الگوی بهشتی و علیهماالسلام ذکر امروز؛ یکصد مرتبه یَا ذَالجَلَالِ وَ الاِکرَامِ •┈┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈┈• 📆 مناسبت‌های شمسی 📆 مناسبت‌های قمری 🌸 میلاد علیهاالسلام؛ روز دختر و آغاز هفته کرامت 🔹آغاز میقات حضرت موسی علیه‌السلام در کوه طور 🔹هلاکت اشعث بن قیس؛ یهودی نفوذی و پدر جعده ملعونه، ۴۰ق 📆 مناسبت‌های میلادی 🔹بنیانگذاری سازمان (فدراسیون بین‌المللی فوتبال) در شهر پاریس (١٩٠۴م - ۱۲۸۳ش) 🖊 بیشتر بدانیم: 👈 از مهره‌های نفوذی یهود در عرصه سیاسی https://eitaa.com/salonemotalee/7819 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
KayhanNews75979710412151504938115.pdf
11.78M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: از نگاه جهانی و فراسرزمینی آحاد مسلمان در مسئله حج نباید غفلت کرد. 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ۱۴۰۲ قسمت سوم؛ 🔶🔸نگاه جهانی و فراسرزمینی 🔹ما خیلی‌ جاها در معاملات جهانی سرمان کلاه رفته؛ برای خاطر اینکه به مسئله‌ی جهانی توجّه نداشتیم. این طرفِ ما با چه نیّتی وارد میدان شده، با چه نیّتی این حرف را به ما می‌زند، این اصرار را روی فلان مسئله انجام می‌دهد، مشکل او چیست، ما چقدر احتیاج داریم، او چقدر احتیاج دارد؛ اینها را باید [بدانیم]. اگر اینها را بدانیم، سرمان کلاه نمی‌رود. هر جا اینها را دانستیم و بر طبق این دانسته‌ها عمل کردیم، پیش رفتیم. 🔹ما الان در سطح جهانی، در سطح بین‌المللی، در سطح منطقه‌ای پیشرفت‌های خوبی داریم؛ همین که آمریکایی‌ها خیلی از آن عصبانی‌اند پیشرفت‌های ما است. این پیشرفت‌ها به ‌خاطر این بوده که آن کسانی که مسئول کار بودند حواس‌شان جمع بوده؛ می‌فهمیدند دنیا چه خبر است. 🔹حج آن نقطه‌ی اساسی است که شما می‌توانید این را پیدا کنید. 🔹در حج، از اروپا می‌آیند، از آفریقا می‌آیند، از سرتاسر آسیا می‌آیند، از کشورهای متمایل به فلان سیاست می‌آیند، از کشورهای متمایل به فلان سیاست دیگر می‌آیند، همه‌جور آدم می‌آید. شما میدان دارید، مجال دارید، برای اینکه از مسائل جهان از نزدیک آشنا بشوید، نه از طریق فلان روزنامه‌ی دروغ‌گو و دروغ‌نویس یا فلان خبرگزاری کذّاب خبیثی که در سطح دنیا اخبار پخش می‌کند، شایعاتِ دروغ پخش می‌کند، واقعیّات را وارونه می‌کند. از نزدیک می‌توانید بفهمید؛ حج این است دیگر؛ حج را با این چشم باید نگاه کرد. 🔶🔸اسلام تمایزهای معمول دنیا را قبول ندارد یک نکته‌ی مهمّ اساسی در حج این است که: اسلام عملاً نشان می‌دهد که این تمایزهایی که در دنیا وجود دارد، در کشورهای مختلف، این تمایزها را قبول ندارد؛ تمایز نژادی، تمایز جغرافیایی، تمایز طبقاتی؛ اینها را قبول ندارد؛ این نکته خیلی مهم است. 🔹امروز کشورهای به ادّعای خودشان متمدّن که به نظر بنده هیچ بویی از تمّدن نبرده‌اند ــ همین کشورهایی که می‌دانید خودشان را متمدّن می‌دانند و بقیّه‌ی دنیا را وحشی ــ گیرند در مسئله‌ی سیاه و سفید، گیرند در مسئله‌ی نژاد اروپایی و نژاد غیر اروپایی، گیرند در مسئله‌ی مهاجرین. هزاران آدمِ مهاجر [اگر] در دریا غرق بشوند، ککشان نمی‌گزد، اهمّیّتی به آنها نمی‌دهند، اصلاً کأنّه [آنها را] انسان نمی‌دانند، موجود قابل توجّه نمی‌دانند. به حیوانِ خانگیِ خودشان بمراتب بیشتر اهمّیّت می‌دهند تا یک بیگانه‌ای که در همسایگیِ آنها زندگی می‌کند. این حوادثی است که روزمرّه انسان دارد مشاهده می‌کند در دنیا؛ گیرند، نتوانسته‌اند این مشکل را حل کنند. 🔹اسلام حل کرده، آن هم نه در زبان؛ حالا در زبان که قرآن کریم [می‌فرماید]: «اِنَّمَا المُؤمِنونَ اِخوَة»(۹) و آیاتی مانند این، در روایات و در کلمات بزرگان اسلام [هم] که این حرفها پُر است؛ امّا در عمل، اسلام زبان رفع تمایزش زبان عملی است؛ کجا؟ در حج؛ سیاه هست، سفید هست، از فلان نقطه‌ی دنیا هست، از فلان تمدّن هست، از فلان تاریخ هست، همه در کنارِ هم هستند بدون هیچ تمایزی؛ هیچ تمایزی با همدیگر ندارند؛ با هم راه می‌روند، با هم طواف می‌کنند، با هم سعی می‌کنند، با هم وقوف می‌کنند. اینها خیلی مهم است. اینها از اسرار حج است؛ اینها را بایستی با معرفت انجام داد. 🔶🔸حج تمدن‌ساز است من حالا در این [مطلبی] که عرض می‌کنم ــ خب بارها گفته‌ایم این مسائل را ــ اصرارم بر این است که مسئولان محترم حج در این زمینه‌ها فرهنگ‌سازی کنند. 🔹کاری کنید که تا اسم حج می‌آید، تا اسم کعبه‌ی معظّمه می‌آید، آن جوانِ امروزیِ ما این مفاهیم به ذهنش خطور کند: مفهوم تمدّن‌سازی، مفهوم اتّحاد جهانی، مفهوم نگاه فرامرزی و بین‌المللی، مفهوم رفع تمایز و مانند اینها به ذهنش بیاید. 🔹فرهنگ‌سازی در این زمینه‌ها باید انجام بگیرد؛ این، هم به عهده‌ی روحانیّونی است که در کاروان‌ها هستند، هم به عهده‌ی مسئولین حج است، هم به عهده‌ی مسئولین بعثه است؛ همه؛ هر کسی که توانایی دارد، در این زمینه‌ها فرهنگ‌سازی کند در باب حج. کاری کنید که حج را مردم با این نیّت به جا بیاورند. آن‌وقت اگر ما توانستیم این فرهنگ را در ذهن مردم رسوخ بدهیم، دیگر نگرانِ این نخواهیم بود که حالا فلان برادر ما یا خواهر ما در حج مشغول بازارگردی است؛ برای اینکه یک جنس بنجلی را بخرد به عنوان سوغاتی بیاورد. این نگرانی است دیگر، این جزو نگرانی‌ها است؛ اگر آن‌جور بشود، این نگرانی‌ها را دیگر نخواهیم داشت. 🔗 ادامه دارد ... 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
آل‌سعود یا آل‌یهود ؟ 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ ؟ ✡🔸نسب آل‌سعود قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11292 ◀️ قسمت دوم 🔶🔸دلیل این‌که اصرار دارند که ما از «عنزة» هستیم، چیست؟ 🔹به‌خاطر این‌که بسیاری از علمای اهل سنت تلاش می‌کردند که ثابت کنند که آل سعود از قبیله‌ی بنی‌حنیفة هستند؛ یعنی قبیله‌ی مسیلمه کذّاب. و تلاش می‌کردند ثابت کنند که این‌ها از سرزمین مسیلمه کذّاب ظهور کردند و از نسل مسیلمه کذّاب هستند و می‌خواهند اسلام را از بین ببرند. آل سعود برای ردّ کردن این قضیه، اعتراف کردند که ما از آن قبیله نیستیم بلکه از قبیله‌ی عنزة هستیم! 🔹در کتاب «ملوک العرب»، نوشته‌ی «امین الریحانی»، چاپ دار الجیل بیروت که یک کتاب تاریخی بسیار معتبر در تاریخ عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس می‌باشد، این مطلب ذکر شده است. 🔹کتاب «عنوان المجد فی تاریخ نجد»، یکی از کتاب‌های تاریخی است که خود وهابی‌ها نوشته‌اند و از معتبرترین کتاب‌های آن‌ها است. نویسنده‌ی این کتاب «شیخ عثمان بن عبدالله بن بشر»، و محقق آن «عبدالرحمن بن عبداللطیف بن عبدالله آل الشیخ» که از نوادگان «محمد بن عبدالوهاب» است. در جلد اول این کتاب، صفحه‌ی ۹۹ که پیرامون وفات محمد بن سعود صحبت می‌کند، در پاورقی این صفحه می‌خوانیم: "هو الامام محمد بن سعود بن محمد بن مقرن ابن مرخان بن ابراهیم بن موسی بن ربیعة بن مانع بن ربیعة بن مرید من رؤساء قبیلة عنزة بن أسد بن ربیعة بن نزار بن معد بن عدنان." 🔹نویسنده با این مطلب فاتحه‌ی آن‌ها را می‌خواند. کسی که خودش از نوادگان محمد بن عبدالوهاب است می‌گوید: این‌ها از قبیله‌ی عنزة بن أسد بن ربیعة از قبیله‌ی نزار هستند که در عدنان به نسل پیامبر متصل می‌شود. 🔹باز در کتاب «تاریخ نجد»، نوشته آقای «سید محمود شکری الآلوسی» پسر این آلوسی معروف، تصریح می‌کند که؛ آل سعود از قبیله‌ی عنزة هستند. در قسمت شرح حال آقای عبدالله بن فیصل بن ترکی صفحه‌ی ۹۰ و ۹۱ می‌نویسد: "عبدالله بن فیصل بن ترکی بن عبدالله بن سعود بن عبدالعزیز ابن محمد بن سعود بن مقرن بن مرخان بن ابراهیم بن موسی بن ربیعة بن مانع المریدی العنیزی، و هو من مشایخ عنیزة." 🔹کتاب «تاریخ الملک سعود: الوثیقة و الحقیقة»، الجزء الاول هم که به بحث ملک سعود می‌رسد، می‌گوید که این‌ها از قبیله‌ی عنزة هستند. پس تا این‌جا ثابت شد که آل سعود به قبیله‌ی عنزة بن أسد می‌رسند. 🔶🔸قبیله‌ی عنزة بن أسد چه قبیله‌ای است؟ 🔹کتاب «المختصر فی اخبار البشر» معروف به «تاریخ أبی الفداء»، از مشهورترین کتاب‌های تاریخی اهل سنت است، نویسنده «عمادالدین اسماعیل ابن علی» معروف به أبی الفداء، در جلد اول، چاپ دار المعارف، صفحه‌ی ۱۳۴ و ۱۳۵ می‌نویسد: "و اما عنزة بن أسد بن ربیعة المذکور، فمنه بنو عنزة، و هم أهل خیبر." عنزة بن أسد بن ربیعة که ذکر کردیم فرزندان عنزة هستند و آن‌ها همان یهود خیبر هستند. یعنی همان‌ها که امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (ع) با شمشیر خود آن‌ها را از پا درآورد. 🔹مدرک بعدی که ثابت می‌کند بنی‌عنزة همان یهودیان خیبر هستند، کتاب «صبح الأعشی فی صناعة الإنشاء»، الجزء الرابع، است؛ در صفحه‌ی ۲۹۰ که در مورد خیبر بحث می‌کند و توضیح می‌دهد که در کجا است و فاصله‌ی آن تا مدینه چقدر است؛ می‌گوید که ساکنان خیبر چه کسانی بودند: و هی بلدة بنی عنزة من الیهود. و این شهر بنی عنزة از قبایل یهودیان است. 🔹در کتاب «عمدة القاری فی شرح صحیح بخاری»، نوشته‌ی «الإمام العلامة بدرالدین أبی محمد محمود بن احمد العینی»، چاپ دار الکتب العلمیه بیروت، جلد ۱۱، صفحه ۳۳۰ می‌خوانیم: قوله: «بخیبر»، و هو بلدة عنزة فی جهة الشمال و الشروق عن المدینة علی نحو ست مراحل، و خیبر بلغة الیهود حصن. یعنی: خیبر همان شهر بنی‌عنزة است. سپس موقعیت جغرافیایی آن را بیان می‌کند و می‌گوید: خیبر قلعه‌ی یهودیان بود. 👌 مدارک زیاد است ولی ما تا این‌جا ثابت کردیم که آل سعود همان آل یهود هستند. 🔹چون این‌ها نسل اندر نسل به یهودیان ساکن خیبر می‌رسند؛ که با پیامبر در جنگ‌های مختلف شدیداً دشمنی کردند؛ و بالاخره این قلعه توسط امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (ع) فتح شد. 🔹اگر این‌ها تا این اندازه با امیرالمؤمنین (ع) دشمنی و جسارت می‌کنند، دلیلش همان است که قلعه خیبر به‌دست آن حضرت فتح شد و این‌ها ناراحت هستند و کینه‌ی ایشان را به دل دارند. 🤲 والحمدلله 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ شرحی از تشکیل یک غدهٔ سرطانی 📖 گزارش به سازمان ملل: 💥 ۲۵۰ فلسطینی در اوج دَدمنشی و وحشی‌گری کُشته شدند؛ زنان و کودکان لخت و برهنه شدند، صف بستند، از آن‌ها عکس انداختند و سپس با شلیک تفنگ آن‌ها را قتل‌عام کردند! 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🇮🇷 🇮🇷 ✒قسمت صد و بیستم قسمت قبل:https://eitaa.com/salonemotalee/786 ✳️ فصل دهم نبرد فاو ۱۱ علی‌آقا به مصیب پیغام داد راه بیفتید ظاهراً فرمانده لشکر از او خواسته بود که اولین تیم‌های شناسایی را به فاو بفرستند تا لب اروند رفتیم هر لشکری در نهری اسکله داشت نام نهر لشکر انصارالحسین قاسمیه بود ناگهان یک قایق از سمت اروند به نهر قاسمیه آمد کف قایق پر بود از شهید روی همه آنها پیکر غرق خون معاونم نقی قویدست قرار از کفم ربود دور و بر او ۱۲ شهید افتاده بودند نقی قویدست را به عنوان بلدچی گردان فرستاده بودند این قایق اولین گروه از شهدای ما در فاو بود آنجا کنار اسکله از بچه‌هایی که کار تخلیه شهدا را می‌کردند ماژیکی گرفتم روی پیراهن خونی نوشتم: "شهید نقی قویدست از واحد اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین" پیکر او را کنار نخلی گذاشتم همان جا یاد شناسایی در سومار افتادم و آن شب با او و علی محمدی و قربانی حالا هر سه نفرشان شهید شده بودند آخرین شهید را از داخل قایق روی زمین گذاشتیم حاج مهدی کیانی فرمانده لشکر رسید به علی‌آقا تأکید کرد هر ۳ جاده فاو البحار بصره و ام‌القصر را در حد امکان شناسایی کنید ۶ نفر سوار قایق شدیم از همان لبه اروند، بمب‌ها به استقبال‌مان آمدند تا به فاو رسیدیم علی آقا گفت از جاده فاو بصره شروع می‌کنیم از شهر فاو کمی به سمت جاده آسفالت بصره پیچیدیم سر پیچ به قرارگاه عراقی‌ها رسیدیم که تازه سقوط کرده بود هنوز بیسیم‌های عراقی‌ها روشن بود و خش‌خش می‌کرد و جنازه‌های فرماندهان و نیروهای آنها کف قرارگاه را پر کرده بود از قرارگاه عراقی‌ها به سمت جلو و محل درگیری رفتیم چپ و راست جاده فاو بصره پر بود از خودروهای سوخته و انبوه جنازه‌ها شکل ظاهری صحنه نبرد نشان می‌داد که بسیاری از عراقی‌ها حتی فرصت پیاده شدن از اتوبوس را پیدا نکرده بودند چند اتوبوس با آدم‌هایش در حال سوختن بود نیروهای گارد ریاست جمهوری عراق بودند که برای بازپس گیری فاو در جاده بصره به کمین نیروهای لشکرهای ۲۵ کربلا و ۱۴ امام حسین افتاده بودند مصیب اسلحه جدیدی را نشان داد که تا آن زمان ندیده بودیم نارنج نارنجک اندازی به نام پلامین علی‌آقا گفت برگردید سلاح‌های سالم را پیدا کنید طی چند دقیقه چندین قبضه آرپی‌جی و ده‌ها دستگاه بیسیم دستی را یک جا دپو کردیم سلاح ها را داخل چاله ریختیم و رویش را پوشاندیم علی‌آقا علامتی روی کپه خاک گذاشت و گفت به وقتش می‌آیم و می‌بریم‌شان از کنار جنازه‌ها به محل جلوی درگیری رفتیم حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین هم آنجا بود منتظر بودیم علی‌آقا خودی نشان بدهد و با او صحبت کند که گفت: "بچه‌ها تانکها دارند می‌آیند! بروید کمک بسیجی‌ها" ساعت ۲ بعد از ظهر بود در پناه یک خاکریز کوتاه و کوچک که راننده لودری زیر آتش عراقی‌ها زده بود جمع شدیم آنقدر جنگ مغلوبه بود که کسی از ما نمی‌پرسید؛ شما که هستید!؟ اینجا چه می‌کنید!؟ از کنار چند شهید و مجروح تیربار و آرپی‌جی برداشتیم من هم یک خمپاره ۶۰ عراقی با مهمات پیدا کردم با بچه‌های لشکر امام حسین مقابل تانک‌ها ایستادیم تانک‌ها چپ و راست جاده و دشت پرا کنده بودند اما جرئت نمی‌کردند خاکریز کوچک ما را دور بزنند عقب که رفتند، علی‌آقا گفت: "برگردیم!" 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/791 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ ✡ گربه‌ای که یهود برای رؤسای جمهور آمریکا دم حجله کشت! قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11301 ◀️ قسمت سوم 🔹در ژوئن ۱۹۶۳م - ۱۳۴۲ش جان اف کندی با ارسال پیامی شدیداللحن به بن گوریون از وی خواست خیلی زود درب زرادخانه دیمونا را به روی ناظران آمریکایی باز کند؛ اما پیش از رسیدن این پیام به دست بن گوریون وی استعفا داد. بعد از این استعفا، إشکول دولت جدید را تشکیل داد و همزمان پست وزرات دفاع را رها نکرد. 🔹نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات بین اشکول و کندی از آن حکایت دارد که نخست وزیر جدید نیز به مانند همتای پیشین خود، به فعالیت‌های هسته‌ای در زرادخانه دیمونا ادامه داده و مانع از حضور دانشمندان آمریکایی در این زرادخانه می‌شود. 🔴 بالاخره اصرار شدید جان اف کندی در مورد اطلاع از ماهیت فعالیت‌های دیمونا کار دست وی داد. ادامه اصرارهای او در شرایط بسیار حساسی که رآکتورهای دیمونا در آستانه راه‌اندازی قرار داشت، باعث شد کندی در ۲۲ نوامبر۱۹۶۳ در شرایطی مبهم که هرگز ماهیت آن فاش نشد، ترور شود. 🔶🔸گربه‌ای که برای رؤسای جمهور آمریکا دم حجله کشته شد! 🔹لیندن جانسون معاون کندی که جانشین وی شد، پیام این ترور را به خوبی فهمیده بود. به همین علت به حمایت و دلجویی از رژیم صهیونیستی و ارتباط با لابی صهیونیستی در ایالات متحده پرداخت. 🔹از سوی دیگر دوره انتقال قدرت در آمریکا و آشنایی جانسون با منصب جدید و زمان مورد نیاز وی برای اطلاع از برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، فرصت بسیار خوبی را برای اشکول نخست‌وزیر این رژیم فراهم ساخت تا برنامه هسته‌ای دیمونا را به پیش برده و برنامه‌های خود را با رئیس جمهور جدید ایالات متحده بازبینی کند. 🔹جانسون در اولین دیدار خود با اشکول در واشنگتن در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۶۳م - ۱۳۴۲ش با برنامه هسته‌ای رژیم صهونیستی به نرمی برخورد کرد و به مهمان خود در این‌باره سخت نگرفت. 🔹در ۱۰ مارس ۱۹۶۵م - ۱۳۴۴ش رژیم صهیونیستی و ایالات متحده یک یادداشت تفاهم امضا کردند و متعهد شدند که محتویات آن را کاملاً مخفی نگه دارند. این یاداشت تفاهم، درباره روابط ایالات متحده با رژیم صهیونیستی و تعهدات امنیتی آمریکا نسبت به این رژیم و از همه مهمتر، تفاهم درباره برنامه هسته‌ای آن بود. رژیم صهیونیستی در این یادداشت تفاهم، متعهد شد که اولین دولتی نخواهد بود که سلاح هسته‌ای وارد منطقه خواهد کرد. 🔹اشکول در سال ۱۹۶۵م - ۱۳۴۴ش و دو سال بعد از تکمیل زرادخانه دیمونا به نزدیکان خود تأکید نمود که در مورد وضعیت هسته‌ای، ما باید به سه چیز توجه داشته باشیم: 👈 نخست، “بمب هسته‌ای در مخزن باید آماده استفاده باشد“. 👈 دوم، باید عناصر تشکیل دهنده بمب آماده و قابل ترکیب باشد. 👈 سوم، توسعه برنامه هسته‌ای در حوزه پژوهش باید ادامه یابد تا زمینه‌ای برای تصمیم‌گیری‌های آینده باشد. 🔹اسناد و اطلاعات فاش شده نشان می دهد وقتی رژیم صهیونیستی در آستانه شکست در نبرد ژوئن ۱۹۶۷م - ۱۳۴۶ش قرار گرفت، دو بمب هسته‌ای تازه تولید شده آماده کرد تا در صورت شکست، از آن به عنوان آخرین تیر خود استفاده کند. 🔹این رژیم بعد از پیروزی در نبرد و تقویت جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی خود، در آغاز سال ۱۹۶۸م - ۱۳۴۷ش زرادخانه دیمونا را برای ساخت سلاح هسته‌ای توسعه داد و در همان سال ۴ الی ۵ بمب تولید کرد. 🔹در بیستم ژانویه ۱۹۶۹م - ۱۳۴۸ش نیکسون بعد از جانسون رئیس جمهور آمریکا شد و هنری کسینجر به سمت مشاور امنیت ملی برگزیده شد. دو ماه بعد از آن، اشکول نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جای خود را به مایر داد. در نیمه همان سال، کسینجر که از نفوذ بالایی برخوردار بود با ارائه چندین یادداشت مهم به رئیس جمهور، مواضع حمایتی آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی را تببین نمود. 🔹در نشستی که در ۲۵ و ۲۶ سپتامبر ۱۹۶۹م - ۱۳۴۸ش بین گلدا مایر و نیکسون برگزار شد، دو طرف به طور مفصل درباره برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی صحبت کردند. مایر در این نشست ضمن بیان دلایل توسعه برنامه هسته‌ای این رژیم، اعلام کرد که اسرائیل دارای سلاح هسته‌ای است. وی همچنین درباره علل خودداری رژیم صهیونیستی از امضای معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای سخن گفت. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11377 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ بازی‌های ویدئویی، اقتصاد و سیاست 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ؛ کتاب خاطرات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11306 ◀️ قسمت بیست‌وچهارم؛ 📒 فصل چهارم: شرار‌ه نخستین ۴. 🔶🔸نخستین اقدام سیاسی بیانیه ای نوشتیم و این تصمیم را محکوم کردیم در بیانیه علما و مردم را ترغیب کردیم که به وظیفه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عمل کنند و در مورد عواقب سکوت در برابر منکرات هشدار دادیم دستگاه چاپ در اختیار نداشتیم همه نسخه‌های بیانیه را با دست نوشتیم من الآن هم یک نسخه از آنها را دارم این بیانیه در چهار صفحه بود و نوشتن هر نسخه حدود دو ساعت وقت می‌برد این نخستین گام عملی در عرصه فعالیت سیاسی بود 🔶🔸اندیشه‌ی ایجاد دگرگونی وقتی در سال ۱۳۳۷ به قم رفتم، افکار مربوط به ایجاد دگرگونی اجتماعی در ذهنم موج می‌زد و چون در حوزه علمیه بودم، لذا طبیعی بود که کار نوسازی حوزه بخش اعظم توجه مرا به خود معطوف می‌داشت من اخیرا در سال ۱۳۷۰ در قم راجع به طرح نوسازی حوزه‌ی علمیّه صحبت کرده‌ام، که ریشه‌ی این بحث به آن روزها برمی‌گردد. ضمناً دیروز یکی از روحانیون به دیدنم آمد که آن وقت.ها از اطرافیان آقای بروجردی بود. بحثی که میان من و او در اوایل مهاجرتم به قم صورت گرفته بود به خاطرم آمد. آن زمان در منزل یکی از دوستان‌مان در قم با وی ملاقات کردم. برادرم سید محمد و صاحبِ خانه هم بودند من در حضور او از نظام حوزه بشدت انتقاد کردم. آن زمان رهبری حوزه هم با آقای بروجردی بود. بحث، سخت بالا گرفت. او دفاع می‌کرد و من انتقاد. بعد از آنکه وی از آنجا رفت؛ صاحب ِخانه به خاطر آنکه به خود جرئت دادم مطالبی بگویم که ممکن است به گوش آقای بروجردی برسد مرا سرزنش کرد. 🔶🔸خط مبارزه و خط آگاهی‌بخشی در اینجا باید یکی از مشخصه‌های مهم نهضت اسلامی ایران را بیان کنم این مشخصه عبارت است از وجود دو خط در این نهضت، که تعامل میان این دو خط، تشکیل دهنده‌ی روند تکاملی حرکت به سمت اسلام در این کشور بوده: نخست؛ خط مقابله‌ی دینی با دستگاه حاکم، که برخاسته از عقیده‌ی دینی بود دوم؛ خط بیدارگری فکری و ارائه‌ی برنامه‌ی اسلامی برای زندگی، با گفتمانی نو. یا به عبارت دیگر؛ خط نوسازی اندیشه دینی. از یک سو، کسانی بودند که خط مقابله با دستگاه حاکم را در پیش گرفتند؛ ولی از یک اندیشه مترقی اسلامی برخوردار نبودند، بلکه دچار تحجّر و جمود فکری بودند. آنها به انگیزه‌ی غیرت اسلامی‌شان به مقابله با قدرت حاکمه‌ای برخاسته بودند که حریم مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار داده بود از سوی دیگر؛ کسانی هم بودند که در خط بیدارگری حرکت می‌کردند و افکار روشنی در زمینه‌ی اسلام داشتند، می‌کوشیدند دین را با زبان روز به جامعه عرضه کنند، با کج‌روی‌های فکری هم مبارزه می‌کردند؛ اما در خط مقابله با قدرت حاکمه حرکت نمی‌کردند. در آغاز نهضت امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) در سال ۱۳۴۲ با آنکه ایشان خود پیشگام عرصه‌ی بیدارگری فکری بودند؛ اما عامل "مقابله" در نهضت برجستگی داشت در اوایل، تمرکز نهضت روی مبارزه با دستگاه حاکمه‌ی دین‌ستیز بود پس از آنکه روحیه مقاومت دینی در جامعه محکم و استوار شد، و نهضت توانست به سمت ارائه‌ی نظریه‌ی اندیشه‌ی اسلامی به نحو مطلوب پیش برود، متحجّران عقب ماندند. و کسانی که بصیرت دینی داشتند؛ و از فکر باز و روشن بهره‌ای داشتند، در مسیر نهضت ماندند. سپس بویژه طی سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ که دشوارترین سال‌ها برای انقلابیون بود و شاه همه‌ی گروه‌های مقاومت سیاسی را قلع‌وقمع و از میدان بیرون کرده بود؛ بسیاری از شخصیت‌های نهضت اسلامی گرایش به خط دوم (خط روشنگری دینی) را ترجیح دادند. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11379 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 👓 به مناسبت اول ذی‌قعده؛ آغاز 💐 رضوان‌الله‌علیه: چاره‌ای نداریم که راه بیفتیم... هر روز تعویق بیندازید، مشکل‌تر می‌شود ... نگذارید برای ایام پیری 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee