استادصمدی-حق رهبری.mp3
1.18M
🌅🇮🇷 #استادصمدیآملی
🌅🇮🇷 #حق_رهبری
⌛️زمان: 4:53 دقیقه
__________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌅🇮🇷 #استادصمدیآملی
🌅🇮🇷 #حق_رهبری
👈 اینهایی که در جنگ بودند خیلی باید حواسشان را جمع کنند.
از همه چیزتان بگذرید.
اگر راست می گویید که طرفدار رهبریم، با عملتان مقام رهبری را کمک کنید؛ با عملتان.
ببینید، افتخار امیرالمؤمنین این است که بعد از امیرالمؤمنین نگاه کنید به سلمان؛ نگاه کنید به اباذر؛ نگاه کنید مثلاً به مالک اشتر؛ نگاه کنید به مقداد؛ نگاه کنید به میثم تمّار؛ نگاه کنید به قنبر نازنین. هرکدامشان در یک دنیایی از صفا هستند؛ اصلاً رنگ عوض نمی کنند.
هیچ دنیا نباید ما را شکار کند.
اگر می خواهید مسائل جبهه ها باقی بماند. وگرنه اگر مردم ببینند بنده رفته ام در جبهه ها و الآن خانه ای ساخته ام مردم کنار من غذا ندارند بخورند؛ می روم جایی می نشینم غذا می خورم که زیردستان من آن غذاها را نمی خورند؛ اینها نخیر آقا، نخیر.
رهبر طرفدارهایی می خواهد مثل خود رهبر باشیم.
وقتی حضرت استادمان رفتند به مهمانی شان،
جناب رهبر یک روزی رئیس دفترشان را فرستاند: من دلم می خواهد آقا بیاید منزل ما. با همدیگر کمی بنشینیم دل باز کنیم.
خلاصه ایشان رفتند قم دنبال آقایمان.
آقا فرمودند: آقا، من به چه مناسبت بیایم وقت یک آقایی را بگیرم که عمر ایشان مربوط به کل مردم جهان است، مربوط به کل مردم مستضعف دنیاست، همه چشمشان به این بنده خداست؛ باید برای آنها کار کند، من چرا باید بروم وقتشان را بگیرم؟
رئیس دفتر: « آقا فرمودند و من حق ندارم تخطّی کنم. من به شما می گویم فلان روز ظهر آقا منتظرتان است. »
حضرت استادمان رفتند و برگشتند، خدا شاهد است؛ آنقدر... به به به، بارک الله، باشید، باشید، در همین خانه های یک در دو در اتاق باشید.
رفتند آنجا و دیدند روی یک فرشهای... بروید در خانه عموم مردم چنین فرشی پیدا می شود.
دو در اتاق و یک اتاق مطالعه، آنجا نشسته است و با همدیگر یک سفره فقیرانه ای گذاشتند و با هم غذا خوردند؛ چه لذت آور.
می خواهید چه کنید میزها را؟
می خواهید چه کنید سفره های رنگین را؟
می خواهید چه کنید این حرفها را؟
چه کاری برایتان می سازد؟
و چقدر دلنشین می شود؟ چقدر بزرگمردی می شود؟ چقدر آزادمنشی می شود؟
اگر می خواهیم انقلاب باقی بماند، معنویات باقی بماند، بالاخره باید یک عده ای از ما فدا بشویم.
و چه کسی در این انقلاب فداکارتر از کسانی که برای خود انقلاب فداکاری کردند؟
مستحق تر چه کسی است؟
همانهایی که در جبهه فداکاری کردید، الآن فداکاری کنید. هیچ ضرر نمی کنید.
یکجوری نباشد که بسیجی بگوید: آقا من می بینم فلانی که رئیس من است دارد آنجا را می زند می گیرد؛ آنجا را می خورد و می فروشد؛ و من بیچاره ام، گرفتارم؛ چکار کنم؟
اینجوری باقی نمی مانیم.
اینجوری ضربه می خوریم.
آقا اگر می خواهید انقلابمان باقی بماند، خیلیهایمان باید حتی از حق طبیعی مان بگذریم.
من اینجوری معتقدم.
از حق طبیعی مان هم باید بگذریم.
حقمان هست بگیریم، نگیریم.
مگر حق این جناب رهبر از چهل سال قبل تا الآن این نیست که یک ساختمانی داشته باشد دو طبقه، چهار طبقه، واقعاً اگر داشته باشد، ناحقی است؟
خب بنده خدا از سال 40-42 تا الآن چه زحمتها کشیده، چه دردها کشیده، چه رنجها کشیده، چه زندانها رفته، در دوران شاه، بعد از او در دوران جنگ، پیشتاز. از همه ی ما رزمنده ها خدا شاهد است، او پیشتاز تر بود.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-اگررهبراجازهدهد.mp3
2.71M
🌅🇮🇷 #استادصمدیآملی
🌅🇮🇷 #اگررهبراجازهدهد
⌛️زمان: 2:49 دقیقه
______________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌅🇮🇷 #استادصمدیآملی
🌅🇮🇷 #اگررهبراجازهدهد
👈 الآن اگر مقام عزیز رهبری ما که ابا الفضل ما هستند؛ عباس علمدار مایند، اگر اجازه بفرمایند فقط، امر نه، اجازه؛ چون الآن میلیونی، من فکر می کنم ما اگر بناست از اینجا اگر یک نیرویی شبیه اعزام سپاهیان حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم بخواهد تشکیل بدهیم، دیگر بحث صد هزار و دویست هزار نفر نیست، به نظر من از میلیون می گذرد.
ما باید سپاه میلیونی تشکیل بدهیم.
خدا گواه است که آقا اجازه نمی فرمایند، حق دارند، برای اینکه همه چیز، موقعیتها دست مبارکشان است باید صلاح بدانند یک وقتی جوانهای مردم را بفرستند به میدان جنگ.
آقا جلو را می گیرد، شده صد هزار، ده هزار.
اگر آقا فقط راه را باز بفرمایند، میلیون میلیون می شود؛ فقط در ایران می گویم. حالا من در همین مقایسه می خواهم بگویم که جوانهای آن روز آن جور صفا به کار آوردند؛ نتیجه ی آن روز، شد جوانهای امروز ما. بعد، در مقایسه عنایت بفرمایید جنگ سوریه؛ هم حیدریون عراق را داریم؛ هم زینبیون پاکستان را داریم؛ هم فاطمیون افغانستان را داریم؛ و هم حزب الله عراق را داریم؛ و هم جاهای دیگر. نیروهایی که داریم.
در بین همه ی اینها محوریت، نیروی ایرانی است.
یعنی یک جوان ایرانی پانزده شانزده ساله را حاج قاسم بگذارد روی آنها، حاضرند تمام نیروهای کیفی آنها اطاعت امر او کنند. این معنایش این است که جوان امروز ما قابلیت حتی برای برتری از جوان سال 59 را دارد. منتها سال 59 و امثال اینها چون به یک تعبیری همیشه امر ابتکاری وقتی که شروع می شود؛ مبتکر همیشه رده ی اول هست، ولو بعدها بیایند آنی را که او ساخته است، به مراتب از او بهتر بسازند، باز هم می بینید که آن مبتکر همیشه امام است.
برای همین است که این جوانهای امروز، به تبع جوانهای دیروز بودند؛ آن جوانهای دیروز هم به تبع علی اکبر کربلا و حضرت قاسم ها بودند؛ که ما دیگر هرچه بکنیم بالاخره آنها آن ابتکار اولی دست آنهاست.
این مقایسه ای که عرض کردم ببینید جوان امروز آمده در عراق و سوریه نه تنها خودش در میدان رزم است، بلکه همه ی نیروهای جهان آمدند او را به فرماندهی پذیرفتند.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍀🍁 #استادصمدیآملی
👈 انحرافات در وادی عرفان خیلی زیاد شده،
بازار عرفان و عارف یکپارچه داغ است.
فرموده اند: به شما عقل دادیم؛
با حجت عقلتان حرفها را بو کنید؛
براهین را ببینید.
با دو گوهر گرانبهای عقل و دل،
به شناخت بپردازید.
____________________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-تشنگیعرفانی.mp3
426.9K
🍁🍀 #استادصمدی_آملی
🍁🍀 #تشنگی_عرفانی
⌛️زمان: 3:32 دقیقه
___________________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍁🍀 #استادصمدی_آملی
🍁🍀 #تشنگی_عرفانی
👈 ما نمی توانیم به شما بگوییم آقا به زور باید به دین ما در بیایید.
منتهی فرموده اند: به شما عقل دادیم. با حجت عقلتان حرفها را بو کنید؛ براهین را ببینید و ببینید ، دل هم که دارید، با این دو گوهر گرانبهای عقل و دل به شناخت بپرداز.
چند سال همینطور می گوییم که آقا باید عزیزان بنشینند، تن به کار بدهند؛ پله پله بالا بروید.
خیلی انحرافات زیاد شده آقایان. بسیار زیاد شده. انحرافات در وادی عرفان الان که خیلی زیاد شده. و ما هم چه گرفتار. چه گرفتار دست انحرافات.
می بینید که ماه رمضانی جان به لب می آوریم، پنج نفر، ده نفر، پنجاه نفر، پانصد نفر یک سوقی پیدا می کنند به طرف معارف، بعد می بینی که یک معرکه گیر همه را باز معرکه می گیرد.
هدایتتان نکنیم، مسؤولیت داریم. بکنیم، جرقه می خورید. خود این جرقه های شما هم خطرناک است. چون گاهی آدم تشنه به جای اینکه آب را بگیرد بخورد می بینید سم می خورد. تشنه است دیگر، حالیش نیست. این است که تشنگی هم خودش خطرناک است. اصلاً داشتن تشنگی کار مشکلی است، همان جوری که داشتن زور ، بازو، قدرت، توان، کار سختی است. ....
در شما احساس تشنگی کردن، یک مشکل اساسی، و بعد از اینکه تشنه شدید، تشنگی شما را داشتن، یک مشکل سنگین تر.
خیلی هم مشکل تر است. از اصل تشنگی، خود تشنگی را داشتن و عقل را به کار آوردن و طبق حساب پیش رفتن، از آن اولی مشکل تر است. از آن سخت تر است. چکار می شود کرد؟
الآن هم که دیگر ماشاء الله بازار عرفان و عارف و اینها هم که یکپارچه داغ.
هر کجا بروی حرف از سیر و سلوک است و کتابهای سیر و سلوکی است که ماشاء الله یکی و دوتا نخیر.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-اعلامخطر..mp3
395K
🍀🌹 #استادصمدی_آملی
🍀🌹 #بشدت_اعلام_خطرمیکنیم
⌛️زمان: 3:16 دقیقه
_______________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍀🌹 #استادصمدی_آملی
🍀🌹 #بشدت_اعلام_خطرمیکنیم
👈 عارف در عرفان محتاج به معصوم است.
باید عصمت باشد که عرفان را تصحیح کند و ما عرفانی که حرفش را می زنیم باید عرفانی باشد که معصومین آن را پذیرفته باشند.
در مسیر عصمت باشد. از خود متن قرآن و روایات برخیزد. ما غیر از این معیار نمی توانیم داشته باشیم.
ما نمی توانیم غیر از این خودمان را تحویل هر کسی بدهیم.
بعد حالا می بینید که طرف می گوید: بسیار خب. ما هم همین حرف شما را می گیریم.
مگر امام زمان معصوم نیست؟
بله.
من نماینده ی امام زمانم.
الآن ماشاء الله در کشور ما انقدر نماینده ی امام زمان مشغول کارند آقا، نه یکی دوتا....
خیلی الآن این مطلب مطلب مشکلی شده در کشور، بخصوص در سطح دانشجویان عزیز.
الآن آن طرف خریداری اش هم خیلی زیاد است. چرا؟
برای اینکه این مسائل اجتماعی و گیر و دارهای سیاسی و زد و بست های گرفتاری اجتماعی سیاسی ما هم طوری شده که الآن دیگر مردم دارند از این بخش می بُرند و لذا زود به آنها پناه می برند و این خودش هم خطرناک است.
یعنی یک عواقب بد این امور مسائل سیاسی و اختلافات سیاسی الآن این شده که یک بی سرپناهی انجام گرفته، بعد می گویند آقا مگر شما نمی گویید که انسان باید انسان بشود؟ بله. خب ما پیش چه کسی برویم آدم بشویم؟
می گوییم مثلاً آقا شما بروید پیش آخوندها. می گوید آخوندها که خودشان اینجوری هستند که.
درست؟
دیگر از آخوند زده شده اند؛ از عمامه زده شده اند؛ از مراجع دارند زده می شوند؛ این یک واقعیتی است در اجتماع. ما که با کسی رودر وایسی نداریم. کاری نداریم. اما یک واقعیتی است.
دیگر حالا ما کجا برویم ؟ اینکه حالا آقایان به جان هم افتاده اند، و اینهمه دارند همدیگر را بد و فحش هم که می گویند؛ خب اگر دین این است، اسلام این است، ما چجوری برویم به طرفش؟ ما هم که باید برویم اینجا بایستیم همدیگر را بد و فحش بدهیم؟ اگر این آدم سازی است و اینها خیلی آدم سازند پس اول خودشان را روبراه کنند.
این الآن خودش نکته ای شده است که در دانشگاهها گرفتاری شده. که می گویند اگر آدم سازی این راه است، این که به بن بست رسیده. دیگر حالا هرکسی پیدا بشود، تا بگوید ما نماینده امام زمان هستیم درجا پذیرش می شود.
یعنی این گرفتاریهای اجتماع ، آن جهت الآن را دارد تقویت می کند.
این است که ما واقعاً به عزیزان بشدت اعلام خطر می کنیم.
👈 توجه:
این سخنان در سالهای 1377 الی 1380 بیان شده است.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌅👈 #استادصمدی_آملی :
غیر معصوم چون عصمت ندارد.
باید شؤون وجودی او را
عرضه کنند به معصوم؛
ببینیم که او اگر تصدیق کرد،
مکاشفه ی او درست است؛
اگر نکرد، نخیر.
برای تشخیص القائات رحمانی
از القائات شیطانی مجبوریم که
به القائات معصومین پناه ببریم.
______________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-معیارمکاشفات.mp3
514.1K
🍀🌹 #استادصمدی_آملی
🍀🌹 #معیارمکاشفات_عرفانی
⌛️زمان: 4:16 دقیقه
___________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍀🌹 #استادصمدی_آملی
🍀🌹 #معیارمکاشفات_عرفانی
👈 هرچیزی برای خودش میزان دارد؛ معیار دارد. همه چیز در عالم با میزان است.
میزان مکاشفات شما چیست؟
ما به چه معیاری بفهمیم که این مکاشفه ی این آقای عارف صحیح است یا ناصحیح است؟
آنچه خوابی که ایشان دیده درست است یا نه؟
یا در بیداری اگر حالی برایش پیش آمد، این حالش درست است یا نادرست است؟
به چه میزان این حال را تشخیص بدهیم؟
خیلی بسیار بلند در جواب این اشکال فرمود که:
تمام خوابهای عارفان و بیداریها و مکاشفات عارفان را باید با خواب و بیداری انبیا و اولیا، ائمه ی معصومین باید تطبیق کنیم.
که خواب غیر معصوم معیار نمی شود برای دیگران،و برای خودش هم معیار نیست. مگر اینکه خواب غیر معصوم را به خواب معصوم عرضه کنی، ببینی اگر تطبیق کرد با آن خواب معصوم، با آن معیارهایی که آنجا داری، آنوقت خوابش خوب است؛ اگر تطبیق نکرد، آن خوابش خواب شیطانی است.
خب سوال: در خود معصوم معیار چیست؟
معصوم چون عصمت دارد، و لذا هر چه از کلام او، از خواب او، از بیداری او، هرچه از دهان او در بیاید، هرچه از روش او، شما ببینید برای شما معیار است.
چرا معیار است؟
برای اینکه معصوم است.
اگر اصل عصمت، اثبات شده که این شخص معصوم است. امیرالمؤمنین معصوم است. اگر اثبات شده، که شده است. اگر اثبات شد، معصوم آنی است که هرگز در شؤون وجودی اش خطا راه ندارد.
آن هم عصمت از اول امر است. از کودکی معصوم است.
از زهدان مادر معصوم اند.
خب اگر معصوم است، خواب او معصوم است، بیداری او معصوم است، مکاشفه ی او معصوم است. حدیثی که او می فرماید معصوم است.
چون وقتی شخص خودش معصوم شده، تمام شؤون وجودی او معصوم است. وقتی معصوم شده، عصمت معیار است.
پس معصوم به جهت اینکه عصمت دارد، خود عصمت او معیار اوست که هرگز در آن خطا راه ندارد.
ولی غیر معصوم چون عصمت ندارد باید شؤون وجودی او را عرضه کنند به معصوم؛ ببینیم که او اگر تصدیق کرد، مکاشفه ی او درست است؛ اگر نکرد، نخیر.
و لذا جناب ابن ترکه می فرماید که :
ما هم القائات شیطانی داریم، هم القائات رحمانی.
برای تشخیص القائات رحمانی از القائات شیطانی مجبوریم که به القائات معصومین پناه ببریم.
ولذا عارف آنچه که در عرفان دارد، از مکاشفات خودش می گیرد، اما نه از مکاشفات به نحو اطلاق.
بلکه از طریق آن مکاشفاتی که عرضه کند به معصوم، معصوم تأییدش کرد، از آن به بعد حرف آن عارف درست است.
پس از این لحاظ، عارف هم محتاج مقام عصمت است.
عارف در عرفان محتاج به معصوم است. باید عصمت باشد که عرفان را تصحیح کند.
و ما هم عرفانی که حرفش را می زنیم باید آن عرفانی باشد که معصومین پذیرفته باشند؛ در مسیر عصمت باشد. از خود متن قرآن و اهل بیت روایات برخیزد.
ما به غیر از این معیار نمی توانیم داشته باشیم.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی:
عزیز من، باید بدانی که:
عرفانی بشوی، عارف بشوی، صوفی بشوی؛
در مسیر، هرچه راه بیفتی،
باید بدانی که تا آخرین لحظه ی عمر شریفت ، احکام شرعیه از تو دست بردار نیست.
حلال، حلال است؛ حرام حرام است.
این که به ما فرمودند اینها باید انجام بشود.
و می بینیم چه حلالها حرام می شود
تحت اینگونه از گروهها و رشته ها
و کارهایی که انجام می شود. __________________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-عرفانوشریعت.mp3
408.9K
🍀🍁 #استادصمدی_آملی
🍀🍁 #عرفان_وشریعت
⌛️زمان: 3:23 دقیقه
___________________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍀🍁 #استادصمدی_آملی
🍀🍁 #عرفان_وشریعت
👈 گویا واقعا دشمن هم الآن متوجه این بُعد ما هم شده که عموم کشور ما، در جو اجتماعی عموم، بخصوص دانشگاهیان، آنطوری که می شنویم رو آوردن به مسائل عرفانی و مسائل سیر و سلوکی خیلی فراوان شده. یعنی عموم جوّ اجتماع ما الآن عجیب در این بخش خواسته دارد و طلب می کند. این طلب شما، طلب بسیار محترمی است. اما باید دانست که خود همین این هم موجب گمراهی ها می شود. و لذا در طول تاریخ کم تشکیل نشده خانقاههای کذایی و... و ... و... چه کارهای عجیبی.
که به چه اشکال و صوری در آوردند و به کجاها کشانده اند کار را.
عزیز من،
باید بدانی که: عرفانی بشوی، عارف بشوی، صوفی بشوی؛ در مسیر، هرچه راه بیفتی، باید بدانی که تا آخرین لحظه ی عمر شریفت ، احکام شرعیه از تو دست بردار نیست.
« حلالُ محمّدٍ صلّی الله علیه و آله و سلّم حلالٌ إلی یوم القیامة و حرامُه حرامٌ إلی یوم القیامة »
حلال، حلال است؛ حرام حرام است.
این که به ما فرمودند اینها باید انجام بشود. و می بینیم چه حلالها حرام می شود تحت اینگونه از گروهها و رشته ها و کارهایی که انجام می شود.
و چه حرام ها حلال می شود به صرف اینکه بله آقا وادی عرفان کاری به این حرفها ندارد. انسانی که به حقیقت رسیده است دیگر کاری به شریعت ندارد، کاری با طریقت ندارد و از این فرمایشات، فراوان.
و جناب سید حیدر آملی علیه الرّحمة کتابی نوشته اند به نام « انوار الحقیقة و اطوار الطریقة و اسرار الشریعة » و در آنجا در تمام امور اصول عقاید بحث فرمود که اینها در شرع چطور است؟ در طریقت چطور است؟ در حقیقت چطور است؟ و این سه را از هم جدایی نیست. اینها باید در هر مرتبه ای مطابق با آن مرتبه باشد، تا در نشئه ی طبیعتیم باید بر اساس احکام شریعت، تا آخرین لحظات عمرمان.
حتی کسی که در دریا دارد غرق می شود، اگر نمازش را نخوانده است، همین مقدار به ذهنش آمده که نماز را نخوانده، ولو می رود زیر موج و با موج می آید بالا و می رود زیر آب و می آید بالا، به همان مقدار که می آید بالای آب و توجه هم دارد، ولو به یک چشم زدن، به یک سر تکان دادن، ولو به هر نحوی گفته اند نمازش را بخواند.
اینها همینجور عادی که نیست آقا.
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌟🌙 #استادصمدیآملی :
خیلی عزیزان حواستان را جمع بفرمایید؛
متوجه باشید که خدای ناکرده هر کسی
در اجتماع ما وارد نشود به اسم عرفان،
به اسم فلسفه، به اسم سیر و سلوک؛
شکارتان نکند که به گرفتاری هایی بیفتید
و خیلی ها هم افتاده اند و چه کنیم که
آنچنان برایشان باور هم شده که راه این است
و هرچه هم بخواهی به آنها بگویی
برگشتنی هم نیستند.
خیلی باید حواستان را جمع کنید.
__________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0