هدایت شده از کانال شاخه طوبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات استاد صمدی آملی در پاسخ به سوال یکی از زائران اربعین راجع به بیانات آیت الله خوشوقت درباره حضرت رقیه (س) در بین الحرمین سال ۱۳۹۳
@shakhehtoba
4_6014810078358537891.mp3
26.31M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر
✅ جلسه سوم
🔸 11 شهریور 98
⌛️ زمان: 62:15 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#یادداشتهاییازکتابمعراجاشک 4️⃣
#بهترینسلاموصلواتبراباعبدالله
👈 وقتی راوی از امام در هنگام یادآوری اباعبدالله علیه السلام دستور خواست، حضرت فرمود:
« بگو: { صلّی الله علیک یا أبا عبدالله }»
و سه بار تکرار کن.
گاهی انسان مستقیماً به حضرت خطاب می کند که: « ألسلام علیک یا أبا عبدالله »؛ یعنی من به شما سلام می کنم.
و گاهی اینگونه می گوید: « أللهم صلّ علی أبی عبدالله » یا « صلّ علی محمد و آل محمد » یعنی من از شما ( خداوند متعال ) خواهانم که بر ابی عبدالله یا بر پیغمبر و آل او درود بفرستید. و گاهی می گوید: « صلّی الله علیک » خداوند بر تو ( یا أبا عبدالله ) درود فرستاد.
این نحوه سلام و صلوات دادن بهتر از « ألسلام علیک » و « أللهم صلّ » است. هرچند اینگونه سلام دادن نیز نیکوست.
« صلّی الله علیک یا أبا عبدالله » گویا که در محضر حضرت هستیم و آقا مقابل چشمان ما قرار دارد و بر ما شاهد است و در این حال می خواهیم به آقا خبر دهیم که آقا جان! خداوند متعال بر تو صلوات فرستاد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#یادداشتهاییازکتابمعراجاشک 5️⃣
#گریههمهچیزحتیوحوشبرسیدالشهدا
👈 اینکه حیوانات و ماهی ها گریان اند، گریه ی آنها را چگونه گریه ای بدانیم؟ این جا معلوم می شود گریه ی هر موجودی به حسب شاکله ی وجودی خود اوست. اگر یک ماهی، ماهی دیگر را زخمی کند، چگونه دچار ناراحتی و درد است و یا اگر ماهی بزرگ تری به او حمله کند و بچه ها یا تخم های او را ببلعد چگونه او اندوهگین است، راجع به قضیه ی عاشورا نیز بدان نحو ناراحت خواهد بود.
واقعه ی عاشورا بسیار سنگین است و حزنی عظیم دارد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-کیفیتدعابرایطلبفرزند.mp3
3.04M
#چکیده ای از سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98
✅ جلسه سوم
⌛️ زمان: 7:13
🌸 #کیفیت_دعابرای_طلب_فرزند
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#کیفیتدعابرایطلبفرزند
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبسوممحرمسال98
👈 امام صادق علیه الصلوة و السلام فرمود: مشکل شما در دعا کردن می دانید چیست؟ شما وقتی چیزی از خدا می خواهید مستقیماً می گویید خدایا این را به من بده. مضمون روایت. می گوید اینجوری نکن. اینجوری نکن. مستقیماً خدایا به من بچه بده؛ نه. مقدمه بگیر.
بیا خودت را عرضه کن.
ذات اقدس الهی را هم در محضرش عرضه کن.
او را از باب اینکه چه حقیقتی است، بستای. و خودت را از باب اینکه چقدر دارای نقصی مذمت کن؛ خودت را فقیر نشان بده؛ اسیر نشان بده؛ هیچی نشان بده. از او بخواه گناهانت را بیامرزد. اول طلب بخشش گناهانت بکن. او را به بزرگی یاد کن.
در مثل دعای ابوحمزه یا دعای عرفه بارها خوانده اید: بارالها اگر ببخشی که جای دوری نمی رود، برای اینکه تو اصلاً مقامت بخشش است. اگر نبخشی هم نه اینکه کم کرده باشی؛ این بخاطر نقص من است نه بخاطر کمال تو.
ببینید چگونه در مقام حرف زدن ادب را مراعات می کنم؟
ولذا امام فرمود اول به بزرگی حق متعال او را یادش کنید. تو چه بزرگواری هستی؟ اینهمه نعمت داده ای؛ اینهمه نظام هستی عطا کرده ای؛ وجود داده ای به من؛ چه داده ای؛ چه داده ای. بعد شما چه لطفها در حق من کردی ولی من در ازای اینهمه الطاف تو چه کرده ام؟
پس حالا که این است گناه مرا ببخش؛ بعد، بعد از اینها حالا می بینی چقدر مثل دعای مشلول، آمده در مقابل جناب رسول الله از آقا دستور می خواهد که چکار کنم از دست این گناهی که کرده ام آزاد شوم، شل شده؛ مشلول. به او چه دعایی داده آقا؟ از اول تا آخر این دعا اسماء الله است. نشمرده ام متاسفانه چند تا اسم در این دعا آمده؟
در یک بخش این دعا می بینید هفت بار کلمه ی « بِهِ »، « بهِ»، « بِهِ»، آمده. آن آخر آخر اینهمه توسل از اول اسمای این دعا تا آخر اسما شاید بیش از دویست اسماء الله در آن آمده باشد، در آخر می گوید: « أن تصلّی علی محمّد و آل محمد و أن تغفرلی کذا و کذا» مرا ببخش. مثل دعای کمیل.
از اول شروع می کنیم در دعای کمیل:
« أللهم إنّي أسئلک برحمتک الّتي وسعَت کلّ شیء و بقدرتک، بعظمتک، بعزّتک، بنورک، بنور وجهک، بعلمک» و امثال اینها.
« أللهم اغفر، أللهم اغفر ». تا آخر.
همینطور تا آخر : « یا سابغ النّعم یا دافعَ النّقم یا نور المستوحشین في الظُّلَم یا عالِماً لا یُعَلَّم صلّ علی محمد و آل محمد» چون این دعا خیلی سنگین است: « وافعل بي ما أنت أهلُه ».
جمله ی بعدی اش را امام اینجا نفرمود، فرزند و نوه ی امام حضرت زین العابدین در دعای ابوحمزه فرمود: « و لا تفعل بي ما أنا أهلُهُ » آنی که من اهلش هستم، من دلم می خواهد با من برخورد نکن. « وافعل بي ما أنت أهله » آنی که تو اهلش هستی بده. آنی که تو اهلش هستی با من برخورد کن نه آنی که من اهلش هستم.
من اهلش هستم؛ من بیچاره ام؛ هیچ چیزی ندارم؛ جایگاهی ندارم اصلاً. من بودنِ من ، من ِ فقری است؛ من ِ ربطی است؛ من ِ عین الرّبط است؛ من که منی ندارم. من ِ بیچارگی است؛ من ِ عجز است.
« أنا » ی من « أنا » ی عجزی است. نه « أنا» ی ایجادی.
« أنا » ی من « أنا » ی استدعایی است؛ نه « أنا » ی استعلایی.
اما « أنا » ی تو چه؟ « أنا » ی تو « أنا » ی ألله است. « ألرّحمن » است؛ « ألرّحیم » است. از اول تا آخر دعا رحمت است؛ عزت است؛ آنهم رحمتی که « وَسِعَت کلّ شیء » است.
ذرّیه می خواهم در محضرت.
« ربّ هب لي » به من ذریه عطا بفرما. هبه ای باشد.
« ربّ هب لي من لدنکَ ذرّیّةً طیّبة »
بعد برای اینکه، اگر استدلال بکنید یا بعنوان اشکال یا سوال که چرا از من می خواهی: « ربّ هب لي » ؟
می گویم برای اینکه « إنّک سمیعُ الدُّعاء »
تو یکی از اسماء ت ، اسم شریف « سمیع الدّعاء » است. این بمنزله ی برهان است در ذیل این جمله ی آیه.
به چه دلیل از ذات اقدس الهی می خواهد: « ربّ هب لي من لدنک ذرّیّةً طیّبة »؟ به برهان اینکه : « إنّک سمیع الدّعاء »
با کلمه ی « إنّ » هم آورده. با « کاف » خطاب مخاطب ذات آورده است؛ یعنی عین ذات را مخاطب قرار داده است. نه اسماء را.
نفرمود توی الله سمیع الدعایی. نگفت توی رحمان سمیع الدعایی؛ بلکه « إنّک »؛ خطاب، خطاب به ذات است، نه به اسماء. « إنّک سمیع الدّعا » چون شما دعا را می شنوی. اصلا شنیدن دعا، وصف ثبوتی و ذاتی و وصف ثابت در ذات توست. اصلاً ذات تو عین وصف سمیع و سامع بودن است. برای این است. به این استدلال عرض می کنم:
« ربّ هب لي من لدنک ذرّیَّةً طیّبةً ».
✍🏼 #پیاده_شده_از_فایل_صوتی
_____________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
شب چهارم.mp3
27.93M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر
✅ جلسه چهارم
🔸 12 شهریور 98
⌛️ زمان: 66:05 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
شب پنجم.mp3
29.8M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر
✅ جلسه پنجم
🔸 13 شهریور 98
⌛️ زمان: 70:32 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-بقایبقیةالله.mp3
1.87M
#نکته ناب از سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر
🔸 12 شهریور 98
⌛️ زمان: 4:26 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#بقایبقیةالله
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبچهارممحرمسال98
👈 شاید هیچ قومی مثل قوم پیغمبر اینگونه عزم و اراده ی سنگین و مصمّم بر این نکرده که از پیغمبر خودش هر چه نسل هست بکشد.
مهم ترین نسل کشی پیغمبر تعلق گرفته است به صاحبان عصمت. امیرالمؤمنین کشته شد؛ امام حسن کشته شد؛ امام حسین کشته شد؛ امام زین العابدین بالاخره کشته؛ امام باقر همینطور؛ تا امام عسکری علیهم السلام و الصلوة، همه را کشتند. دیگر فقط یک دانه مانده آقا. در حقیقت از نسل پیغمبر، آن که نسل حقیقی خاتم انبیاست، صاحبان عصمت اند؛ در نسل پیغمبر تمام معصومین همه کشته شدند. فاطمه زهرا به شهادت رسید؛ امیرالمؤمنین همینطور؛ امام حسن تا امام عسکری علیه الصلوة و السلام همه کشته شدند فقط یک دانه ماند. و وقتی نسل پیغمبر باقی بماند معنایش این است خدا باقی مانده است؛ وگرنه اگر این یک دانه هم از دست می رفت، خدا نابود می شد. ولذا اسمش شد: « بقیّة الله »
یکی از لطائف القاب حضرت، « بقیّة الله » است، این است که اگر نسل پیغمبر در عصمت هیچ چیز باقی نمی ماند، پس در حقیقت عصمت منقطع می شد؛ ولایت منقطع می شد؛ همانطوری که نبوت تشریعی منقطع شد، عصمت هم منقطع می شد؛ نبوت تشریعی یک سِمَت است، اگر منقطع شد مهم نیست؛ جایگزینی دارد؛ گرچه مهم است؛ ما برای انقطاع نبوت، می گوییم :
{ إنّا لله و إنّا إلیه راجعون }
در زیارت روز شنبه جناب رسول الله این را می گوییم. اما بالاخره ولایت ماند؛ عصمت ماند؛ امامت ماند؛ نبوت انبائیه مانده است؛ اگر امام زمان علیه الصلوة و السلام هم کشته می شد، امامت منقطع می شد؛ ولایت منقطع می شد؛ عصمت منقطع می شد؛ آنوقت خدای متعال منقطع می شد.
فعلا می گوییم نه آقا، خدا هم باقی است. چرا باقی است؟ چون عصمت الله باقی است؛ چون معصوم الهی باقی است؛ چون خلیفة الله باقی است؛ اگر خلیفة الله باقی نباشد الله هم باقی نیست.
{ لولا الحجة لساخت الأرض بأهلها }
یکی از لطائف این حدیث شریف این است که چون صاحب عصمت باقی است و زنده است و بقا دارد، پس معلوم است خدا باقی است؛ عصمت الله باقی است؛ خلیفة الله بقا دارد؛ امامت باقی است؛ ولایت باقی است؛ { فالله هو الوليّ باقی است} { فالله هو العاصم} باقی است. اگر معصوم از بین برود خدا دیگر عاصم نخواهد بود. عاصمیت مطلقه ی حق متعال زائل می شود؛ در حالی که عاصمیّت از اسماء الله است و اسماء الله زوال ندارد؛ زائل شدنی نیستند؛ این جزو اسرار حکمت آمیز نظام هستی است.
✍🏼 #پیاده_شده_از_فایل_صوتی
__________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ روضه حضرت علی اصغر علیه السلام
💠 استاد علامه حسن زاده آملی
▪️مسجد سبزه میدان آمل
▪️محرم الحرام ۱۳۵۳ شمسی
کانال تلگرام وبلاگ علامه دهر؛
@shakhehtoba
استادصمدی-روضهحضرترقیه.mp3
1.93M
#مرثیه_ناب از سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98
⌛️ زمان: 4:35 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#روضهحضرترقیه
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبسوممحرمسال98
👈 چرا آقا به داد نرسیده؟
لابد می گویید بابا این لحظه ها لحظه ای بوده سر بریده شده رو به سوی کوفه می رود.
بدن بی سر ، تن بی سر در قتلگاه آنچنان ریز ریز شده که وقتی زینب نگاه می کرد جناب رسول الله تشریف فرما شدند نکند زینب من جان دهد.
حسین
یکی هم در خرابه ی شام رفته،
یکی در کوه جوشن حلب رفته؛
دیگر پنج تا از فرزندان آقا در این مسیرها و کربلا شهید شدند.
شبی دختر عزیز در خرابه ی شام به خواب رفته، پدر را در خواب زیارت می کند، از خواب بیدار می شود بابا ندارد. بهانه ی بابا گرفته؛ الآن پیش بابایم بودم.
حسین
بابا چه عجب یاد یاران کردی؟
چون روز ِمنور شب هجران کردی
از برگ گل عارض و از غنچه ی لب
ویرانه ی ما رشکِ گلستان کردی
بابا ز غم هجر تو خون شد دل ما
رفتی و تو ویرانه شده منزل ما
بابا بنگر بی سر و سامانی ما
این حال غریبی و پریشانی ما
زبان حالش این است:
دلم برای عمه جانم می سوزد.
بابا سرت اینجاست چه شد پیکر تو؟
آغشته به خون چرا رخ انور تو؟
تنها ز چه یاد ز بی کسان فرمودی
کو قاسم و عباس و علی اکبر تو؟
حسین
حسین
حسین
✍🏼 #پیاده_شده_از_فایل_صوتی
________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
جلسه ششم حسینیه آمل-محرم98.mp3
30.79M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر
✅ جلسه ششم
🔸 14 شهریور 98
⌛️ زمان: 72:54 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-صبورادخترامامحسین.mp3
1.52M
#استادصمدیآملی
#صبورادخترامامحسیندرکربلا
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبچهارممحرمسال98
⌛️زمان:3:37دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#صبورادخترامامحسیندرکربلا
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبچهارممحرمسال98
👈 سه تا دختر جان آقا، صبورا، صفورا، طهورا.
این هر سه اسم را عالم شهرتان، حضرت آقا روحی فداه استخراج فرمودند از عالم.
در همین سالهایی که در محضرتان درس تفسیر بود در مسجد آقا، که ایام تفسیری آن ایام ، بحث علوم قرآنی بحث می شد؛ یکی از عزیزان بعد از آن، حالا یا همان جلسه یا بعداً، به من گفت که (یا همان روز یا روز بعدش) گفت ما جلسه تفسیر که شروع شد، در هنگام ابتدای شروع جلسه ی تفسیر، من نشسته بودم توی جلسه، توی مسجد آقا جان، مسجد سبزه میدان قبلی و علامه ی فعلی، گفت یکدفعه دیدم صحنه ی کربلا مجسم شد؛ آن صحنه ی ورود اسبها به درون خیمه گاه ابی عبدالله. یک دفعه، یک لحظه بدون اینکه هیچ سابقه ای توی این فضا نبودم. یک دفعه دیدم اسبها هجوم آوردند سوی خیمه های آقا و یک دختر کوچولویی زیر اسبها افتاد و کشته شد. همین برای چند لحظه ای دوباره پرده و فیلم تمام شد. لحظه ی فیلمش همین مقدار مجسم شد.
بعد دوسال بعدش، یکسال بعدش، حالا، نمی دانم؛ باید تاریخ را مجدداً مراجعه کنم خاطراتم را که ما مشرف شدیم ماه رمضانی، دو سه سال قبل به کربلا، خبر حضرت صبورا این دختر عزیز امام حسین که در هنگام حمله ی نیروهای سواره نظام دشمن به درون خیمه های ابی عبدالله که از یک دهنه ی خاص وارد شدند این دختر عزیز به نام صبورا زیر دست و پای اسبهای این مهاجمین افتاد و کشته شد؛ عرض کردم این واقعه حدود یکسال، دوسال قبل از آن خبری که در حرم ابوالفضل علیه الصلوة و السلام مشرف بودیم؛ آنجا به ما رسید. از ناحیه ی آقاجان عزیز خودمان که این دختر اسمش بود صبورا.
چقدر اسامی هم وزن. موزون. خب این صفورا اگر بود؛ این طهورا بود، این صبورا بود، الآن ما چقدر باید از امام حسین نسل دختری داشتیم؟
مگر پیغمبر اینهمه نسل او فقط از یک دختر او بنام حضرت فاطمه زهرا نیست:
{ إنّا أعطیناک الکوثر}
فاطمه ها در کربلا کشتند.
فاطمه ها کشتند.
✍🏼 #پیاده_شده_از_فایل_صوتی
______________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
07-Moharam Amol Hoseynie Kowsar 98-06-15 @samadi_amoli.mp3
35.56M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر
✅ جلسه هفتم
🔸 15 شهریور 98
⌛️زمان: 84؛15دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
زیارت عاشورااستادصمدی.mp3
3.11M
#استادصمدیآملی
#زیارت.عاشورا
⌛️زمان:24:31 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-نسلابالفضل.mp3
1.61M
#استادصمدیآملی
#نسل.حضرت.ابالفضل
#برگرفتهازجلسهسخنرانی
#شبچهارممحرمسال98
⌛️زمان: 3:49 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#نسلحضرتابالفضل
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبچهارممحرمسال98
👈 در یک روز از امام امیرالمؤمنین علیه الصلوة و السلام شش تا یا هشت تا فرزند در کربلا کشته شدند.
از ابوالفضل گرفته، سه تا برادران او گرفته اند، چهار نفر؛ امام حسین، پنج نفر؛ بعد فرزندان دیگر آقا هم بودند، آنها را هم سه تا آمار دادند؛ آنها هم شهید شدند؛ خب اگر اینها می ماندند در کربلا.
ما الآن از حضرت ابا الفضل علیه الصلوة و السلام در روی زمین سادات زیاد داریم؛ من جمله از آنها سادات های دراز گیسو، اصطلاح شان است از قدیم، دراز گیسو. معلوم بود که برای خودشان گیسوهای بلند می گذاشتند. یک کمی قدیمی ترها، ما هم دیده بودیم گیسوهای بلند می گذاشتند؛ حالا جدیداً دیگر مدل دار شده اند دیگر آنها را منتفی کرده اند؛ غرض در همین شهر آمل خودمان هم اگر نگاه بفرمایید توی تاریخ از سادات نسل حضرت ابوا الفضل علیه الصلوة و السلام در آمل سادات زیاد داشتیم. و الآن هم هستند سادات از نسل. سادات شهان دشتی نوعاً از نسل ابا الفضل العباس اند. اینها بودند.
خب پس ببینید، اگر حضرت ابو الفضل یکی دو سه تا یا چهار تا یا چند تا پسر دارد به نام فضل و بنام چه، از اینها الآن ما تا بیست و دو تا نسل در تاریخ آمار داریم.
یعنی از ابوالفضل، فرزند او، فرزند فرزند او تا بیست و دو نسل در کتابهای علم انساب ما آمار فرزندان ابوا الفضل علیه الصلوة و السلام داریم. تا حدود بیست و دو سه نسل هم از امام حسن داریم؛ حدود سی و پنج نسل، سی و چهار نسل از امام موسی بن جعفر داریم.
ببینید چه شده؟
و لذا در یک روز هشت فرزند امیرالمؤمنین در کربلا شهید شدند.
حدود پنج فرزند خردسال امام حسین، حالا سه ساله، مثل حضرت رقیه، چهارساله، سه ساله. محسن که در رحم است او هم سقط شده، که اگر به تعبیری به دنیا می آمد از نسل او هم ما الآن چقدر باید از سادات حسینی باید در روی زمین داشتیم. ببینید چکار کردند.
از نسل عقیل هم که تقریباً منقطع شد در کربلا. مسلم کشته شد. برادرانش آمدند اینها آمار را بعدها هم به عرض شما می رسانیم چه اینکه حدیث امام رضا علیه الصلوة و السلام آقا می فرماید که این محرم یا عاشورا روزی است که در این روز هجده نفر از بنی هاشم با حسین بن علی جدّ ما به شهادت رسیدند.
همه ی اینها می توانستند در آینده یک عالمی از نسل امیرالمؤمنین تحویل عالم بدهند. یک دنیایی از سادات ناب و پاک را می توانستند در عالم به منصه ی ظهور برسانند اما همه ریشه کن شدند.
✍🏼 #پیاده_شده_از_فایل_صوتی
______________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0