#استادصمدیآملی
#مباحثهنامحرماندرفضایمجازی
👈 آمل بودم یک آقایی به من نامه نوشته، که در این #فضایمجازی یک سایتی راه انداخته اند تحت عنوان #مباحثه ی دختران و پسران با همدیگر، و بعد این هم منتهی شد به اینکه همدیگر را #صیغه کنند و بگویند با هم #محرم بشویم تا بیاییم در فضای مجازی با همدیگر #مباحثهمعرفتنفس کنیم و فلانی هم نظرشان این است.
من ذهنم به یک جایی رفته بود آن را زنگ زدم گفتم آقا این قضیه برای شماست؟ گفتند نه ما اصلا در این قضیه نیستیم تازه یک بحثی هم بود تعطیل شد.
علی أیّ حال این کارها را انجام ندهند که خوب نیست. صحیح نیست. برخلاف #شرعالهی عمل نفرمایند.
بارها به عرض عزیزان رساندیم آقا، میزانتان در راه معرفت نفس، در راه تعالی نفس انسانی تان مهم ترین میزانتان که اقلّ قضیه هست، #مسائلشرعی باشد. #واجبات را آدم باید انجام بدهد؛ #محرمات را ترک بکند؛ و اینها دیگر جزو ضروری ترین دینداری یک انسان متدین به دین اسلام است. خب حالا بله، طالب مراتب بالاتر هم هست؛ آنها سرجای خودش.
اصلا شرع مقدس آمده برای اینکه با این دستورات خودش ما را بطرف بالا ببرد که اگر ما اینجا را رعایت نکنیم انگار که کسی پایه ی نردبان را بشکند، پله های اولش را پوسیده بکند بعد حالا بگوید من می خواهم به آن پله های بالا راه پیدا بکنم؛ خب این نمی شود. این اقلش است. ما که پیغمبر را، اهل بیت علیهم السلام را تا آخرین لحظه متشرع می بینیم و آنها که تازه انسان کامل صاحب عصمت بودند؛ و لذا تشریعیات از دل #تکوینیات بر می خیزید، #تشریعیات امر اعتباری نیستند که؛ تشریعیات در حقیقت یکسری برنامه های انسان سازی است که به وفق #نظامتکوین و به وفق خلقت انسان است.
حالا می گوید که مثلاً محرم و نامحرم و می گوید که دختر و پسر طبق روال عادی شرعی عرفی که در بین ما مرسوم هست خب ازدواج می کنند؛ آن بحث دیگری است؛ اما اینکه ما بیاییم به حساب اینکه ما می خواهیم مباحثه بکنیم إن شاء الله برادر خواهر می شویم؛ کارهایی انجام نشود که نه در شأن ما هست نه کسی حالا من نمی دانیم این کیست که چنین نقشه هایی می کشد؟ لابد این هم از دسیسه هایی است که بالاخره انگلیسی ها، #سرویسهایجاسوسی دشمن، در بین ما مسلمانها به وجود می آورند؛ از هر عنوانی، از هر طیفی چه بسا بتوانند صحنه های گرفتاری زیاد درست بکنند مثل اینکه بالاخره کلاً آقا عالم جهان اسلام را با هم درگیر کرده اند.
✍🏼 #پیاده_شده_از_فایل_صوتی
_______
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
نجم الدین
#استادصمدیآملی #یادداشتهاییازکتابمعراجاشک 5️⃣ #گریههمهچیزحتیوحوشبرسیدالشهدا 👈 اینکه حیوانات
#استادصمدیآملی
#یادداشتهاییازکتابمعراجاشک 6️⃣
#عظمتشهادتسیدالشهدا
👈 گاهی گناه محدود به احوال یک شخص است و آن چنان آسیب ندارد؛ مثل آن که کسی در منزل خود از دیگری غیبت کند و یا خدای ناخواسته مرتکب منافی عفت شود یا شراب بخورد. این غلط ها چون در گوشه ای واقع می شود فسادش دامن گیر عامل بدانهاست. این غیر از آن است که نعوذ بالله کل اجتماع بطور علنی بی عفتی کنند. این جا سنگینی گناه به مراتب بیش تر است و تأثیر خاصی روی عالم در پی دارد تا چه رسد به قتل کسی که واسطه ی فیض الهی است.
باید دید جایگاه امام حسین و دیگر ائمه علیهم السلام در نظام هستی چیست؟ این یک آدم کشی عادی نیست. بحث از کشته شدن یک مؤمن عادی نیست گرچه عالم به سبب کشته شدن مؤمن نیز ناراحت می شود ولی بدان پایه فضای نظام هستی ملتهب نمی شود که در کشته شدن یک حجة الله متغیر می شود.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#یادداشتهاییازکتابمعراجاشک 7️⃣
#معنایخورشیدگرفتگیدرعاشورا
👈 این که وارد شد در دهم ماه، کسوف اتفاق افتاد، مراد بدان چیست؟
آیا کسوف به نظم طبیعی است با این که می دانیم آن هنگام وقت کسوف نیست؟
آیا روایتی که حاوی این مطلب است درست است؟
پاسخ آن که:
البته روایت درست است و در دهم محرم، یعنی روز عاشورا خورشید گرفتگی رخ داد، جز آن که این پدیده مربوط به روند تکوینی نیست.... ما باید به دنبال عاملی خارج از عوامل عادی متعارف باشیم...
و اکنون که حالتی شبیه گرفتگی آفتاب در روز دهم رخ داد آن را مربوط به عامل طبیعی ندانیم بلکه مرتبط با قتل حضرت به حساب آوریم.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
💠 سخنرانی استاد صمدی آملی
🔷 ایام آخر صفر
🔷 مکان: مشهد، حسینیه قزوینی ها
🔷 زمان: شنبه 4 الی سه شنبه 7 آبان
🕘 ساعت: 07:30
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
🔰 در روایت دارد که اگر شما این دهان را ببندید،
ما به شما اسرار می دهیم،
ما اسرار را به کسی می دهیم که اسرار ما را مخفی نگه دارد،
چون یکی از اسماءالله، اسم شریف ستار است.
خدا نمی خواهد، دوست ندارد.
آنهایی هم که می فهمند، دهانشان بسته است.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-دلابایددهانرابستهداری.mp3
684.7K
🍁☘️ #استادصمدیآملی
🍁☘️ #دلابایددهانرابستهداری
⌛️زمان: 5:41 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🍁☘️ #استادصمدیآملی
🍁☘️ #دلابایددهانرابستهداری
👈 در اصول کافی حدیثی داریم؛ این حدیث می گوید که:
هرچه این دهن،
قدیم در مشک آب می ریختند، بعد می خواستند طرف از این طرف رودخانه مشک را به دوش بگیرد ببرد تا خانه اش، محله اش. بعد سر مشک را با یک بندی می بستند؛ بندی که با آن سر مشک را می بندند که از آن آب نریزد عرب به آن می گوید وکاء.
جان ما مثل یک مشک است؛ آنچه که از گوش ما شنیده شده می رود درون این مشک. تنها جایی که می تواند آنرا ابراز کند دهان است؛ این را اگر بدوزند؛ گوش که حرفی نمی زند؛ چشم هم که حرف نمی زند؛ تمام اسرار این جا می ماند؛ تنها جایی که می تواند این آبها این چشیده ها، این رسیده ها در برود اینجاست. در روایت دارد که اگر شما این دهن را ببندید، دهان وکاء داشته باشد ما به شما اسرار می دهیم.اینجا باز می شود.
این یکی باید بسته بشود؛ این یکی نگوید؛ چیزهایی که به او داده اند نباید بگوید. حق ندارد. نمی دانم چه هست که عالم برنامه ای دارد که این یکی تا گفت، آن یکی نمی شنود؛ آن گوش درون نمی شنود. خواب خوش نمی تواند ببیند؛ به او اسرار نمی دهند؛ می گوید چرا؟ می گویند برای اینکه مشک جان تو دهن بند ندارد؛ دهنش بسته نیست و ما اسرار را به کسی می دهیم که اسرار ما را مخفی نگه دارد؛ چون یکی از اسماء الله اسم شریف ستّار است؛ خدا نمی خواهد. دوست ندارد.
آنهایی هم که می فهمند دهانشان بسته است؛ که به تعبیر آقا در دیوان می فرمایند که: دلا باید دهن را بسته داری. دلا باید تنت را خسته داری.
دهن اگر بسته باشد تن خیلی خسته می شود. اصلا جان به لب می آید. چون می بیند این همه را ولی نباید حرفی بزند.
دلا باید دهن را بسته داری
دلا باید تنت را خسته داری
که سالک را، کسی که می خواهد به سوی خدا برود، که سالک را دهان بسته باید؛ باید دهانش را ببندند؛
تن خسته دل بشکسته باید.
مثلا یک وقتی خود حضرت آقا دهن باز کرده بودند در بعضی از منبرها، جلساتشان، بعضی از اسرار را به مطابق جلسه هم فرمودند شب، شب در منزل خودشان همینطوری نشسته بودند؛ ناگهانی دیدند چهار پنج نفر درون آمدند. درون آمدند و حالا پیش می آید درون آمدند؛ درون منزل. با اینکه در را بسته بودند؛ قفل هم کرده بودند کسی مزاحمشان نشود؛ کاری به او نداشته باشند.
به محض اینکه نشستند دیدند چند نفر داخل آمدند؛ آمدند داخل و سه چهار نفر محکم کتفهای او و سر و بدن او را محکم گرفتند؛ دیگر تکان نمی تواند بخورد. یکی با این سوزنهای لحاف دوزی با نخ شروع کرد لبهای ایشان را دارد می دوزد. فرمود آنقدر زجر می کشیدم؛ آنقدر بر من سخت گذشت آن حادثه، نه می توانستم حرف بزنم؛ نه می توانستم بگویم شما که هستید این چه کاری است دارید می کنید؟ بعد که قشنگ لب را دوختند فرمود این سزای این است که این دهن را باز کردی و حرف زدی.
اینطوری است.
آنهایی که می دانند که نمی توانند دهن باز کنند. چون دهن باز کنند تمام ما باید فراری بشویم برای ما چیزی باقی نمی ماند که. چکار می شود کرد؟
دلا باید دهن را بسته داری
و الا اگر نبندی، می بندند.
آنها چون آقا را دوست داشتند دهنش را بستند. اگر کسی را دوست نداشته باشند دیگر به او نمی دهند.
شما یک وقتی یکی دو تا سرّ خودت را به کسی گفتی؛ اگر ایشان رفت دهن را باز کرد به دیگری گفت شما نسبت به او دو حال داری: یا از بس که او را دوست داری یک کاری می کنی دهانش را می بندی، می گویی آقا من واقعاً تو را دوست دارم؛ اما اگر می خواهی دوستی ات با من ادامه پیدا کند تو باید دهن بسته بشوی که من بتوانم بعضی از اسرار را به تو بگویم؛ وگرنه اگر دهانت باز باشد...
یک وقتی نخیر دوستش ندارند، می گویند نخیر آقا ما یک وقتی نعمتی را به او دادیم؛ ایشان کفر نعمت کرده مثلا این نعمت را به هم زده، سرّ ما را لو داده دیگر با او رفیق هم نیستم، دست از او بر می دارم، رهایش می کنم؛ اما اینجا چون او را دوست داشتند، رها نکردند آمدند دهانش را بستند؛ گفتند چون دوستت داریم دهانت را می بندیم تا حرف نزنی. و اگر باز بخواهی حرف بزنی باز از این برنامه هاست. این دفعه با سوزن لحاف دوزی نمی آییم با گالوج می آییم.
_______________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-نیشابوروکربلا.mp3
1.57M
#استادصمدیآملی
#نیشابوروکربلا
⌛️زمان: 4:21 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#نیشابوروکربلا
👈 رسید به نیشابور. در نیشابور جناب ابو زرعه و جناب اسلم می آیند خدمت آقا، چون آقاجان در داخل کجاوه است؛ خودشان را ظاهر نمی کنند، نشان نمی دهند؛ این دو بزرگوار در نیشابور آمدند، رفتند نزدیک کجاوه آقاجان: آقا ببینیمتان، ما دلمان که پاره شده ببینیمتان آقا. اجازه بدهید حرفی از شما بشنویم؛ یک حدیثی به ما بگویید.
می گویند آقا در همین حال، افسار شتر خودشان را کشیدند توقف کردند؛ پرده ی این محمل عزیزشان را بالا زدند؛ وقتی چهره ی مبارک امام هشتم ظاهر شد نوشته اند در تاریخ، گفته اند آن روز حالا در چه ساعتی آقاجان وارد نیشابور شد، تشریف فرما شدند؛ تا نزدیکیهای ظهر مردم فقط گریه می کردند؛ به خاک افتاده بودند؛ یعنی کسی اصلا نمی توانست خودش را کنترل کند. که جناب مرحوم محدّث قمی می گوید: من اینجا را وقتی که خواستم نقل کنم به یاد حضرت امام حسین افتادم در کربلا، که اینهم فرزند اوست؛ تا مردم چهره اش را می بینند اینجور به چهره ی او یک صبح تا ظهر گریه کردند؛ به سر و سینه زدند؛ به خاک افتادند؛ خاک روی سر می ریختند؛ اصلاً آقا دیدنی است.
شتر ایستاد. این کجا و کربلا حسین هی می آید چهره نشان می دهد برمی گردد. این کجا و آن کجا؟ نه تنها حسین چهره نشان می دهد، زینب او را می بینند حیا نمی کنند؛ آفرین بر مردم ایران. آفرین بر مردم نیشابور. آفرین. آفرین. آفرین بر مردم خراسان.
گفت تا ظهر نزدیکیهای ظهر، ابو زرعه می گوید من و محمد بن اسلم به مردم خطاب کردیم بابا خاموش باشید؛ آقا می خواهد فرمایش بفرماید. در حدود بیست و چهار هزار قلم به دست در نیشابور. اینها تشنگی مردم است؛ 24 هزار قلم به دست در نیشابور؛ سی هزار نیزه به دست در کربلا.
تفاوت ره از کجا تا به کجا؟
دیگر من نگویم گریه کنید.
اینها صدا می زنند: خاموش باشید که آقا می خواهد فرمایش بفرماید؛ کربلا آقا فرمایش می کند، هورا می کشند. کجا به کجا؟
عجباً عجبا. عجباً عجبا.
اینجا مردم وقتی ساکت می شوند آقا کلمه به کلمه به ابو زرعه و محمد بن اسلم می گوید اینها داد می کشند به مردم می گویند، 24 هزار نفر می نویسند؛ اما آنجا حسین بن علی وقتی می خواهد ساکت کند که حرف بزند همه هورا می کشند حسین ما نمی شنویم چه می گویی. ما نمی دانیم چه می گویی. این مردم ایرانند.
رزمندگان هشت سال جنگ، اگر من و شما رزمنده بودیم یک چنین اجداد خوبی داریم؛ خدا رحمتشان کند.
___________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
▪️انا لله و انا الیه راجعون:
▪️درگذشت عالم عامل فاضل، آیتالله شیخ جلال الدین لطیفی گنبدی از علمای بزرگوار استان همدان، شهرستان ملایر را به محضر و پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)تسلیت میگوییم.
________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-امامرضاحصناست.mp3
447.5K
#استادصمدیآملی
#امامرضاحصناست
____________________________
⌛️زمان: 2:28 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#امامرضاحصناست
👈 ما آمده ایم به محضر امام رضا، به محضر کسی که خودش به ابو زرعه فرمود:
کلمة لاإله إلّا اللّه حصن خدای متعال است. که این حصنیّت کلمه، شرطش آن است که باید به امام رضا حصن بشود.
لا إله إلّا اللّه بدون امام رضا حصن نیست.
لا إله إلّا اللّه بدون علي بن أبي طالب حصن نیست.
« بِشُروطِها » یا « بِشَرطِها »
« وَ أنا مِن شَرطِها » یا « أنا مِن شروطِها».
که من هم از شرط این کلمه هستم. یعنی خود کلمه مشروط است، وقتی اصل کلمه مشروط شد، طبیعتاً حصن بودن آن کلمه هم به تبع کلمه مشروط است.
وقتی « کلمة لا إله إلّا اللّه حِصني » شد، و این حصن بودن به این کلمه برگشت، و این کلمه شد،
به شرطی این کلمه حصن است که امام رضا یکی از آن شرطها باشد، پس ما در پیشگاه یک کسی، یک حقیقتی، یک انسانی داریم تشرف پیدا می کنیم که او شرط لا إله إلا الله است. و لذا مقام ما یک چنین مقامی است، خیلی مقام سنگینی در این حال داریم پیدا می کنیم.
بیخود نبود که از منزل به عشق آقا داریم راه می افتیم از همانجا غسل می کنیم تطهیر بشویم.
هر چه را که غیر آقاست بریزیم، غسل بشویم.
___________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-نسلساداتطباطبایی.mp3
1.97M
#استادصمدیآملی
#نسلساداتطباطبایی
#برگرفتهازجلسهسخنرانی
#شبچهارممحرمسال98
________________________
⌛️زمان: 4:40 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدیآملی
#نسلساداتطباطبایی
#برگرفتهازجلسهسخنرانیشبچهارممحرمسال98
👈 در روز عاشورا حسن مثنّی مجروح می شود، او را می برند پیش عمر سعد؛ چون فرزند #امام_حسن علیه الصلوة و السلام هم در روز عاشورا ، حسن مثنی هم بودند؛ مثل حضرت قاسم، مثل برادرش عبدالله ، حسن مثنی هم بود؛ فقط قید در کربلا نیامد که الآن سادات حسنی، از دو تا فرزندان امام حسن ما داریم؛ یا از ناحیه ی زید بن حسن اند؛ یا از ناحیه ی حسن بن حسن اند. که امام حسن فرزند بلافصل خودش یکی از این ها را اسمش را گذاشته حسن که آقا حسن اول است، این حسن مثنی است؛ و آن حسن فرزندی از خودش به اسم پدر گذاشت بنام حسن، که او می شود حسن مثلّث.
حسن مثنی که فرزند امام حسن برادر حضرت قاسم بود در کربلا هم بود.
این حسن مثنی مجروح می شود؛ او را می برند پیش عمر سعد تحویل می دهند، به یک تعبیر اسیر می شود. مجروح شد؛ در میدان کشته نشد؛ از آن طرف خاص نگذاشتند که از این طرف بیایند جسد مجروح او را به عقبه برگردانند. بلکه او را اسیر کردند بردند پیش عمر سعد.
نه اینکه مادر حسن مثنی از اهل کوفه بود، یک عده از سربازان عمر سعد که پیش او حاضر بودند از اهل کوفه بودند؛ جزو فامیلهای مادری حسن مثنی بودند؛ آمدند پیش عمر سعد گفتند آقا خواهش می کنیم ایشان را بخاطر اینکه از فامیلهای مادری ما هستند ایشان را باید به ما ببخشی، که او را بخشیدند ، او را بردند در کوفه، مداوا کردند در طی حدود شش ماه، بعد حسن مثنی را برگرداندند به مدینه، و بعدها از نسل حسن مثنی علیه الصلوة و السلام که از فرزندان امام حسن است، نسل امام حسن مجتبی امتداد یافت. تمام سادات طباطبائیه، مثل علامه طباطبایی ها همه از نسل همین حسن مثنّایند.
می بینید یک نفر از کربلا مجروح شد؛ او را نجاتش دادند، آمده به مدینه، شد الآن هزاران و شاید ملیونها نفر از نسل امام حسن مجتبی. یک نفر....
یک حسن مثنی از کربلا برگشت، برگشت به مدینه. بعداً در نسل او از امام حسن مجتبی هزاران سید در روی کره زمین پدید آمدند؛ اما در روز عاشورا فقط تا کوه جوشن پنج فرزند ابی عبدالله علیه الصلوة و السلام خردسال فقط کشته شدند.
صبورا کشته شد؛ طهورا کشته شد؛ صفورا کشته شد؛ رقیه کشته شد؛ محسن بن حسین کشته شد؛ پنج تا.
علی اکبر کشته شد؛ علی اصغر کشته شد؛ یعنی حساب بفرمایید اگر اینها زنده می ماندند چقدر ما از نسل امام حسین فرزند داشتیم؟ چقدر سادات باید الان روی زمین را پر می کردند؟
✍🏼 #پیاده_شده_از_فایل_صوتی
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد.
◀️کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدیآملی-عیدالزهراء۱.mp3
791.1K
#استادصمدی_آملی
#عیدالزهراء 1️⃣
______________________
⌛️زمان: 3:02 دقیقه
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#عیدالزهراء 1️⃣
👈 سه تا عید مهم را در این ایام داشته است یکی عید به امامت رسیدن حضرت بقیة الله عجّل الله تعالی فرجه الشریف است و یکی هم شب ولادت پیامبر اکرم و ولادت امام صادق علیه الصلوة و السلام که واقعا به تعبیری این ایام، ایام عید الزهراست.
عیدی هست که به یک تعبیری انتظار تمام انبیا به سر آمد.
و انتظار بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها هم به نتیجه رسید و همچنین انتظار همه ی ائمه علیهم السلام که در مسیر این همه دشمنی های سنگدلان با اهل بیت پیغمبر خلاصه آخرین حجت الهی به نام بقیة الله به مسند شریف امامت رسیده است.
چون برای اینکه امامت حضرت بقیة الله به عنوان خاتمه ی کار شروع شده ی امامت و خلافت از حضرت آدم تا به امتدادش به همه ی انبیای عظام و تا به همه ی ائمه ی معصومین این در حقیقت ختم تمام مقامات انبیا و ائمه علیهم الصلوة و السلام است که اگر این امامت محقق نمی شد، به یک تعبیری تمام نبوت انبیا عقیم می ماند.
___________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🌹☘️ #استادصمدی_آملی
حضرت بقیّة الله به مقام امامت رسید،
آن بقیّه و باقی مانده ی خدای متعال به عنوان نتیجه نهایی کمال انسانی به ثمر نشست و مقام امامت به إکمال رسید؛
مقام ولایت، تامّه شد؛
به نهایت خودش رسیده است.
____________________________
🌿کانال نجم الدین🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0