eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه 👆👇 تو پشتوانه نداری؟ تو معتقدِ به خدا و پیغمبر و امام زمان و اهلبیت و این همه معنویات نیستی؟ تو بین نفس و با بدن چه نحوه رابطه‌ای قائلی؟ تو اصلاً روح و نفس را مجرد می دانی؟ یا مادی می دانی؟ تو قائل به عالم آخرت هستی یا نیستی؟ تو قائلِ به عالمِ غیب هستی یا نیستی؟ تو عالمِ غیب را به عنوانِ اصلِ عالمِ شهادت ، قبول داری یا نداری؟ باید دهها سوالِ علمی سنگینِ معرفتی را تو جواب بدهی. در این رابطه ها، چه حرفی داری؟ رابطه، بین نفس و بدن ، چه نحوه رابطه ای است؟ حکومت و حاکمیتِ نفس ، و احکامِ نفس بر بدن ، چه نحوِ حاکمیتی است؟ نفس،از چه جنسی است؟ مادی است یا غیر مادی؟ آیا در ابتدا هم مادی است ؟ و در انتها هم مادی است، یا غیر مادی است؟ غیب چه نحوِ حقیقتی است؟ آیا از غیب ، حقیقت بر می خیزد؟ یا رقیقت؟ آیا عالمِ طبیعت، تفویض شده است به تمامِ ظالمانِ عالم ، که هر کاری می خواهند، بکنند؟ شما در بحثِ جبر و اختیار، تفویضی هستید؟ یا جبری هستید؟ یا الامر بین الامرین می بینید؟ الامر بین الامرین ات چه جوری است؟ آقای وزیر بهداشت، آقایان دیگر ، شما اگر معتقداتِ علمی ، اسلامی، شیعی؛ الهی، غیبی دارید یا ندارید؟ اگر دارید ، عالمِ ماده اصل است ، یا عالمِ غیب اصل است؟ تدریج اصل است یا دفعی اصل است؟ آیا عالمِ امر اصل است؟ یا عالمِ خلق اصل است؟ در مقامِ توحید چی قائل هستید؟ چرا روی این معارف کار نمی کنید؟ اینها بحثهاست. اینها را باید ما سالیانی کار می کردیم. اینکه ، این همه در این جلسات ، این سالیانی ، عجز و ناله می کردیم که در مورد معارف بشینیم، محقق باشیم. فقط دایره تقلید، طی نکنیم. مقلد نباشید. مقلد بودن هنر نیست. محقق بودن هنر است. این کارهای تحقیقی را نکردید و موردِ هجمهِ دشمن هستید. ولی آنجاهایی که آمدیم، واقعاً ، راه قوی را در پیش گرفتیم، ما در بابِ ، جهاد خیلی قوی شدیم. ما در بابِ تقابلِ با دشمن ، خیلی قوی شدیم. حاج قاسم ها، نمادِ قوتِ ما هستند. اما در مسائلِ علمی، علمیِ تجربی، متأسفانه، نگذاشتید. شما تمامِ مغزهای ما را فراری دادید. مسئولین، باید شما روز قیامت ، جوابِ خدا و پیغمبر و این مردم را بدهید. تمامِ مغز جوانانِ ما را شما فراری دادید. همه را. بارها همه رفتند شرق؛ همه جا رفتند. چون دیدند اینجا فقط دارند ضایع می شوند. @samad10001 بعد نباید بنشینید، حالا بنشینید، در مثل ویروس کرونا، بیائید گدای سر سفره ترامپ شدید. رفتید را آوردید دارید افتخاراً. میلیاردها دلار است چقدر هست؟ خرج کردید ، پول این کشور را دادید. دارید می آیید که مردم را درمان کنید. اینها را نباید جواب بدهید شما؟ آن وقت مجالسِ امام حسین، این جور؟ شما باید تمامِ مجالسِ امام حسین، کلی جمعیت، توکل نکردید. توسل نکردید به امام حسین. یا امام حسین، دستِ ما را بگیر. ما می خواهیم تا محرم، این ویروس را حل کنیم. و راه برای حل، وجود داشت. شما راهها را بستید. و باید فردایِ قیامت ، جوابِ امام حسین را بدهید. جوابِ مردم را باید بدهید. جوابِ مردم را باید بدهید. الان هم به احترام این که ، رهبرِ بزرگوار ، فرمودند، به هر حال هر چه تصمیم شما گرفتید. ما در مقابلِ تصمیم خاضع هستیم. به احترامِ ایشان الان مردم، دست از شما ، فعلاً کشیده اند. اما هم در این دنیا باید شما مواخذه بشوید. و هم در آخرت. باید مواخذه بشوید. باید در پیشگاهِ الهی جواب بدهید. که شش ماه دارد می گذرد. و می دانیم هم که دشمن داشت، محرم را می خواست بزند. دشمن می خواست اربعینِ ما را بزند. چون اربعینِ امام حسین ما، شده بود، دشمن شکن. تمامِ مکاتبِ جهان، همه داشتند، در مقابلِ اریعین، سر کرنش ، فرود می آوردند. حالا امیدوارم ، که به حقِ امام حسین، تا اربعین، ان شاءالله، اگر لیاقت داشته باشند اینهایی که در مصادر امورند؛ اگر لایق باشند. ان شاء الله خداوند این مشکل را، بر طرف بکند. و اربعینِ امام حسین، به همان شکوه، بلکه بیشتر، به مراتب از آنچه که قبلاً بود. با شکوه بیشتر برقرار بشود. 👈[[ پیاده شده از فایل جلسه شب اول محرم سال جاری توسط گروه کهف معرفتی صمدیون (کاف میم صاد ) ]] __________________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
برای خانواده بررسی حقوق زن در اجتماع و بررسی مبانی محکم خانواده به بیان در کانال ریحانه بهشتی 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
در حقیقت از دست همدیگر خسته ایم. خسته ایم. آنهایی که قلیل اند، کمالی دارند، از دست بی کمال ها خسته اند. آنهایی که کمال ندارند، از دست صفات بد خودشان. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 حدیث دوم همین چهل حدیث در ابتدای فصل دوم باب اول کتاب نفس المهموم که مربوط است به آقای هارون بن مکفوف که امام صادق به او گفته است و فرمود که آن اشعاری که برای جدّم انشا فرموده ای انشاد کرده ای، آنها را بخوان. که آن اشعار معروف است: « أمرُر علی جَدَثِ الحسین و قل لأعظُمِهِ الزّکیّة یا أعظُما » این حرف جناب ابی هارون مکفوف است، می گوید که: « وقتی به کربلا داری می روی ، أمرُر علی جدث الحسین، برو ، « جدَث » یعنی آن قبر. برو روی قبر حسین، « أمرُر » از آنجا عبور کن؛ حالا مسیرت افتاده می خواهی این وری بروی، برو از کربلا برو. حالا شاید تعبیر امام، راه قدس از کربلا می گذرد، می گوید حالا اگر قصد دارید احیاناً قدس را از دست دشمن آزاد بکنید، خب راهش را از کربلا بروید چرا از راههای دیگر بروید؟ از اینجا برو. « أمرُر علی جدث الحسین » برو به این استخوانهای پاک حسین خطاب کن. معلوم میشه در قبر آقا جز تکه استخوانهایی چیزی آنجا وارد نشده، چون همه تان بارها شنیده اید که وقتی رسیدند آقا را إرباً إرباً کردند دیگر. تکه تکه کردند. اینکه داعشی ها تکه تکه می کردند این همان روش داعشی های کربلا از بنی امیه است دیگر؛ اینها از نسل بنی امیه اند، از نسل عمر سعد و یزید و ابن زیاد و شمر و امثال اینهایند دیگر. همینجور که آنها تکه تکه می کردند اینها هم می کنند. اینها چیزی غیر از همانی که آنها کردند یاد نگرفته اند. ولذا بدن تکه تکه شد. بنا بر نصّ آنچه که معتبر است در کتب تاریخی، بعد هم بدن مبارک زیر سمّ ستوران قرار گرفت، ده تا حرامزاده که در فیلم مختار هم آنها را ترسیم کردند، نمادین ساختند، ده تا حرامزاده با اسبهای نعل بسته ی تازه بر روی بدن تاختند طوری که خودشان آمدند گفتند عمر سعد باید تا رکاب اسب ما را باید پر از طلا و زر کند. چرا؟ برای اینکه ما انقدر این بدن را با رفت و آمد رویش در هم کوبیدیم که استخوانهای سینه ی حسین را با استخوانهای پشت حسین را با هم دیگر « رَضَّ »، این را قشنگ کوبیده ایم. « رضّ » کوبیدن است. شما اگر یک کارد را بگیرید اینطوری دست را ببرید این قطع است، بریدن است. اینرا عرب نمی گوید « رضّ »؛ اما وقتی بکوبید یک چیزی را، می شود « رضّ». اینها هم، بعد این شمر لعین آمد سر آقا را برید نمی گویند « رضّ»؛ می گویند « قطع»، سر بریده. اما اینها آمدند با سمّ اسب، مثل یک گوشتکوبی شما چطور بکوبی، اینرا می گویند « رضّ ». ولذا شما وقتی با گوشتکوب گوشت را می کوبی نمی گویی گوشت را بریدم؛ می گویی گوشت را کوبیدم. ادامه👇👇👇👇
« قد رضضنَ الصّدر بظهری »؛ ما سینه و پشت حسین را به هم کوفتیم. کوفتیم. سمّ های اسب کلا بدن حسین را کوفتند. و همینجور با شدت، نه اینکه می آمدند و می رفتند، کلّ این بدن قطعه قطعه شده ی قبلی، بله به وسیله ی شمشیر بدن را قطعه قطعه کردند؛ این مال اول. بعد از اینکه قطعه قطعه شد اسبها با پایشان، با سمّ شان، آنهم با نعل تازه، ماها همه اکثراً چار بیداری کرده ایم می دانیم که نعل تازه بستن اسب یعنی چه؟ با نعل تازه قشنگ کوبیده اند این بدن را. طوری این بدن کوبیده شد که زیر سمّ اسبها همینجور تکه تکه این گوشتها توی اطراف پراکنده است. حالا در اینجا باید به کتاب « المزار شیخ مفید » مراجعه کرد، هفت هشت تا حدیث هست اینها را سلسله بحث کرد. ببینیم چه بلایی به سر این بدن آمده. گویا این بدن نه فقط در یک نقطه، بلکه در یک محدوده ای که اسبهای ده گانه با سرعت از روی این بدن می رفتند و می آمدند در جوانب مختلف باید گفت بدن توی همه جا پخش شده ، هست. بنی اسد هم که وقتی آمدند فقط تنها چیزی که توانستند اثری از جناب ابی عبدالله پیدا کنند یک تکه پاره استخوان های پراکنده از ایشان پیدا کردند. اینها را ریخته اند در درون یک حصیری،بعد یک چاله کنده اند، چاله به اندازه ی یک ذراع. « المزار» شیخ مفید را زیارت کنید، به اندازه ی یک ذراع. یک چاله ای به اندازه ی یک ذراع کندند بعد این استخوانهای تکه تکه شده را درون یک حصیری که ما محلی می گوییم « کوب»، درون یک حصیری گذاشتند، توی این چاله گذاشتند. همین اندازه. وگرنه چیزی در قبر ابی عبدالله باقی نمانده. این حرف امام صادق به ابی هارون مکفوف خودش تقریر است. اگر سند حدیث قطعی باشد که تقریباً مرحوم جناب محدث قمی رضوان الله علیه در نقل این حدیث و چهل حدیث این را بعنوان مُسند نقل کرده، تازه مسندش هم مسند متصل است، عبارت این است: « و بالسند المتصل إلی الشیخ الاجل الموفق السعید محمد بن محمد بن نعمان المفید» معلوم می شود سندی که دارد در این حدیث نقل می کند سند اتصال دارد به شیخ مفید. اینها اصطلاحات علم رجال و درایه است. پس حدیث، حدیث مسند است؛ این حدیث مسند و سند دار، سند متصل است؛ هیچ جای از این سند حدیث از جناب شیخ محدث قمی تا به شیخ مفید هزار سال قبل هیچ چیز انقطاعی ندارد بلکه به نحو اتصال است، تا می رسد به امام صادق علیه الصلوة و السلام که به ابی هارون مکفوف فرموده اند آن اشعاری را که برای جدم سروده ای آن را بخوان. ایشان در محضر آقا اشعاری را سرود و اشعارش این بود و آقا همین اشعار را تأیید کرده. وقتی به او می گوید بخوان،می شود تقریر معصوم، ولذا تقریر معصوم حجت است. اشعارش این است : « أمرر علی جدث الحسین فقل لأعظمه الزّکیّة: یا أعظما لا ضرت من وطفاء ساکبة رویّة و إذا مررتَ بقبره فأتل به و قف المطیّة و ابک المطهر للمطهر و المطهرة النقیة کبکاء معولة أتت یوما لواحدها المنیّة » یعنی وقتی که بر قبر حسین گذر می کنی، آنجا توقف کن به استخوانهای حسین بگو، پس معلوم می شود در قبر چیزی جز استخوان وجود ندارد. توی قبر آقا، حالا الآن قبر در چه حالی است، نمی دانیم. آنهم قبری که در فاصله ی ده سال دو مرتبه در زمان متوکل عباسی کلا این محدوده ی سرزمین کربلا بخصوص اطراف قبر امام حسین و خود قبر را بطور کلی آب بستند، در « المزار » شیخ مفید آمده آن قبری را که بنی اسد برای آقا درست کردند به اندازه ی یک ذراع است که ظاهراً یک ذراع، طولی است و یک ذراع هم عمقی است. یعنی به تعبیری محلی می گوییم دستچال. یعنی یک چاله ای که آدم با دست بکند یک چاله درست کند این بود، کسی بیاید اینجا قبر بکَند اینجوری برای آقا نبود چون چیزی نبود که. عرض کردم یک تکه پاره استخوانها فقط گیر آوردند. که این را ابی هارون مکفوف شنیده بود؛ چون شنیده بود این را به شعر در آورد. می گوید وقتی می خواهی بروی از این مسیر رد شوی: « أمرُر علی جدث الحسین، برو از روی قبر حسین عبور کن از مسیرهای دیگر نرو، برو از اینجا فیض بگیر. برو روی قبر حسین به استخوانهای پاکش، « نقیّة »، به استخوانهای زکیّه و پاکش خطاب بکن یا استخوانها، « یا أعظما » نمی گوید بگو یا حسین. چون در درون قبر بدنی نیست که. تکه پاره استخوان است؛ بعد تازه ابی هارون مکفوف در جمله نمی گوید که وقتی می خواهی آنجا بایستی به حسین خطاب بکن یا حسین، نه نه. بگو: « یا أعظما » ای استخوانها. « أعظم» جمع « عظم » است؛ یعنی استخوان. به استخوانهای پاک آقا خطاب کن که ای استخوانهای پاک، از اشکهای ریزان اشک چشم عاشقانت سیراب هستی. ادامه👇👇👇👇
این هم دیگر یکی از آن چیزهای عجیب است. و لذا ابی هارون مکفوف می گوید وقتی این شعر را، این بیت را شروع کردم؛ خب عرب بودند؛ زنانی هم که در آنجا در محضر آقا، آقا فامیلهای خودش را جمع کرد، برادر زاده هایش را، خواهر زاده هایش را، فرزندانش را، عشیره اش را آقا جمع کرده به ابی هارون مکفوف پیغام داده بیا برای ما مداحی کن. بیا برای ما شعر بخوان. ایشان می گوید وقتی این شعر را خواندم آنچنان ضجه بلند شد، ضجه از امام صادق برخواست، دیگر نزدیک بود جان بدهد من قطع کردم. یک بیت را خواندم دیدم وضع آقا خیلی بهم خورده قطع کردم؛ دیدم آقا فرمود: نه ادامه بده. ادامه بده. ✍🏼 ______________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
بارگزاری مراسم دهه اول محرم سال ۱۳۹۹ استاد صمدی آملی هم اکنون در بزرگترین کانال صوت 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
🔰👈 : خدایا، به توسط این آقا که دوازدهمین جانشین خاتم انبیاست، حضرت بقیة الله، به واسطه ی این آقا دین خودت را اظهار کن. __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-خستگی بشریت ازدین.mp3
1.49M
⌛️زمان: ۳:۴۷ دقیقه _________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0