eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فتو اولین ضیافت واره عظیم ملی جهانی بیش از 10.000 شهید گمنام سراسر کشور ایران انقلابی و شهیدان زینبی مشرب مدافع حرم جبهه مقاومت ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🏴 مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبد الحسین (ع) با افاضات حضرت استاد صمدی آملی 📆تاریخ یک شنبه 10 شهریور به مدت 8 روز 🕰ساعت: 07:30 صبح 🕌مکان: ساری، میدان امام، خیابان جام جم، خسینیه بلال صدا و سیما ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
📕 معرفی کتاب: تألیف: در دو جلد ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ ✍🏼 صفت پایدار و ثابت برای ابی عبدالله، کشته شدن برای اشک ریختن است. در زیارت مخصوص حضرت وارد است: { صلّ علی الحسین المظلوم الشهید قتیل العبرات } لفظ عبرات... یعنی نه یک بار اشک ریختن بلکه به مرّات و کرّات اشک ریزان باشد. از خصوصیات و ویژگی های جناب سیدالشهدا آن است که شهید شد تا اشک ها در رثای او ریزان باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
2️⃣ ✍🏼 ای جوان عزیزی که علَم حسین را به دست می گیری! آبروی این علم که نمادی از علَم اباالفضل است و به آن ارادت نشان می دهی به رعایت کردن واجبات و ترک محرمات است. باید کاری کنی که این کار تو نعوذ بالله مستهجن نباشد. هرکسی شما را ببیند با خاطر خوش بگوید: واقعاً اینها طرف دار حسین و طرف دار عباس و طرف دار زینب علیهم السلام اند. چنین نباشد که امروز مثلاً علم به دست باشی و فردایت در محل کار به خیانت و دزدی بگذرد. اگر در ایام محرم « یا لثارات الحسین » گو هستیم، باید در محل کار و کوی و برزن بدین شعار پای بند باشیم و کار خود را به درستی انجام دهیم و پیوسته بگوییم: « یا لثارات الحسین؛ یا لثارات عليّ؛ یا لثارات الحسن؛ یا لثارات السّجّاد؛ یا لثارات الباقر و .... » اگر کسی اهل سجده است، بگوید: « یا لثارات السّجاد »؛ اگر اهل تحصیل و علم و تدریس و تعلیم است؛ بگوید: « یا لثارات الباقر و الصادق»؛ و چون خواهد اهل رضایت مندی و تعامل باشد؛ « یا لثارات الرّضا » ندا دهد و نیز چون خواهد اهل رأفت باشد و سنگ دلی را کنار گذارد و به وقتش رؤوف باشد؛ « یا لثارات الرضا » بگوید. و اگر می خواهد بخشنده و جواد باشد؛ « یا لثارات الجواد» بگوید؛ و چون خواهد به وقتش هدایت کند و پاک و مطهر باشد؛ « یا لثارات النّقی » بگوید. وگرنه هر کجا به گناه آلوده باشد و از محرمات خودداری نکند، نه تنها در زمره ی کسانی که برای ابی عبدالله انتقام جویی کردند قرار نمی گیرد، بلکه باید عالَم از او انتقام بگیرد... ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🏴السلام علی الحسین🏴 🔰برنامه 🔰 📡شبکه تبرستان صدا و سیمای مازندران 🔶بیانات حضرت استاد صمدی آملی ♦️پخش جلسات مسجد بلال صدا و سیمای مرکز مازندران 🕰ساعت: ۱۹:۵۸ ⭕️این سلسله برنامه معرفت عاشورایی با بیانات حضرت استاد صمدی آملی هر روز غروب از صدا و سیمای مرکز استان مازندران پخش خواهد شد. ◀️نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_6010531341743949319.mp3
18.66M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر ✅ جلسه اول 🔸 09 شهریور 98 ⌛️ زمان: 51:21 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_6010531341743949320.mp3
27.53M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر ✅ جلسه دوم 🔸 10 شهریور 98 ⌛️ زمان: 65:07 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
3️⃣ ✍🏼 باید خیلی حسینی باشید. خیلی فاطمی باشید. باید تمام شؤون ما حسینی باشد. نه چنین باشد که وقتی ایام محرم یا ماه مبارک رمضان فرا می رسد جرم ها به حداقل یا به صفر برسد و پس از سپری شدن روز عاشورا و اتمام ماه مبارک دوباره اعمال ناشایست گذشته از سر گرفته شود. اگر سیره ی ما این گونه باشد هنوز نتوانستیم از قاتلان امام حسین انتقام بگیریم. زیرا همان صفات رذیله ای که در قاتلان امام حسین بود درون ما پابرجاست. عزادار واقعی کسی است که صفت های پلید و پست را از خود دور کند و دور بریزد و چون به محل کار رفت، افعی های درونش که چند روزی خمود شد و به حالت بی هوشی درآمد، از نو سر بلند نکنند و به آزار و اذیت دیگران نپردازند. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات استاد صمدی آملی در پاسخ به سوال یکی از زائران اربعین راجع به بیانات آیت الله خوشوقت درباره حضرت رقیه (س) در بین الحرمین سال ۱۳۹۳ @shakhehtoba
4_6014810078358537891.mp3
26.31M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر ✅ جلسه سوم 🔸 11 شهریور 98 ⌛️ زمان: 62:15 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4️⃣ 👈 وقتی راوی از امام در هنگام یادآوری اباعبدالله علیه السلام دستور خواست، حضرت فرمود: « بگو: { صلّی الله علیک یا أبا عبدالله }» و سه بار تکرار کن. گاهی انسان مستقیماً به حضرت خطاب می کند که: « ألسلام علیک یا أبا عبدالله »؛ یعنی من به شما سلام می کنم. و گاهی اینگونه می گوید: « أللهم صلّ علی أبی عبدالله » یا « صلّ علی محمد و آل محمد » یعنی من از شما ( خداوند متعال ) خواهانم که بر ابی عبدالله یا بر پیغمبر و آل او درود بفرستید. و گاهی می گوید: « صلّی الله علیک » خداوند بر تو ( یا أبا عبدالله ) درود فرستاد. این نحوه سلام و صلوات دادن بهتر از « ألسلام علیک » و « أللهم صلّ » است. هرچند اینگونه سلام دادن نیز نیکوست. « صلّی الله علیک یا أبا عبدالله » گویا که در محضر حضرت هستیم و آقا مقابل چشمان ما قرار دارد و بر ما شاهد است و در این حال می خواهیم به آقا خبر دهیم که آقا جان! خداوند متعال بر تو صلوات فرستاد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
5️⃣ 👈 اینکه حیوانات و ماهی ها گریان اند، گریه ی آنها را چگونه گریه ای بدانیم؟ این جا معلوم می شود گریه ی هر موجودی به حسب شاکله ی وجودی خود اوست. اگر یک ماهی، ماهی دیگر را زخمی کند، چگونه دچار ناراحتی و درد است و یا اگر ماهی بزرگ تری به او حمله کند و بچه ها یا تخم های او را ببلعد چگونه او اندوهگین است، راجع به قضیه ی عاشورا نیز بدان نحو ناراحت خواهد بود. واقعه ی عاشورا بسیار سنگین است و حزنی عظیم دارد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-کیفیت‌دعابرای‌طلب‌فرزند.mp3
3.04M
#چکیده ای از سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 ✅ جلسه سوم ⌛️ زمان: 7:13 🌸 #کیفیت_دعابرای_طلب_فرزند 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فایل صوتی استاد👆👆👆👆👆 تقریر فایل صوتی👇👇👇👇👇
👈 امام صادق علیه الصلوة و السلام فرمود: مشکل شما در دعا کردن می دانید چیست؟ شما وقتی چیزی از خدا می خواهید مستقیماً می گویید خدایا این را به من بده. مضمون روایت. می گوید اینجوری نکن. اینجوری نکن. مستقیماً خدایا به من بچه بده؛ نه. مقدمه بگیر. بیا خودت را عرضه کن. ذات اقدس الهی را هم در محضرش عرضه کن. او را از باب اینکه چه حقیقتی است، بستای. و خودت را از باب اینکه چقدر دارای نقصی مذمت کن؛ خودت را فقیر نشان بده؛ اسیر نشان بده؛ هیچی نشان بده. از او بخواه گناهانت را بیامرزد. اول طلب بخشش گناهانت بکن. او را به بزرگی یاد کن. در مثل دعای ابوحمزه یا دعای عرفه بارها خوانده اید: بارالها اگر ببخشی که جای دوری نمی رود، برای اینکه تو اصلاً مقامت بخشش است. اگر نبخشی هم نه اینکه کم کرده باشی؛ این بخاطر نقص من است نه بخاطر کمال تو. ببینید چگونه در مقام حرف زدن ادب را مراعات می کنم؟ ولذا امام فرمود اول به بزرگی حق متعال او را یادش کنید. تو چه بزرگواری هستی؟ اینهمه نعمت داده ای؛ اینهمه نظام هستی عطا کرده ای؛ وجود داده ای به من؛ چه داده ای؛ چه داده ای. بعد شما چه لطفها در حق من کردی ولی من در ازای اینهمه الطاف تو چه کرده ام؟ پس حالا که این است گناه مرا ببخش؛ بعد، بعد از اینها حالا می بینی چقدر مثل دعای مشلول، آمده در مقابل جناب رسول الله از آقا دستور می خواهد که چکار کنم از دست این گناهی که کرده ام آزاد شوم، شل شده؛ مشلول. به او چه دعایی داده آقا؟ از اول تا آخر این دعا اسماء الله است. نشمرده ام متاسفانه چند تا اسم در این دعا آمده؟ در یک بخش این دعا می بینید هفت بار کلمه ی « بِهِ »، « بهِ»، « بِهِ»، آمده. آن آخر آخر اینهمه توسل از اول اسمای این دعا تا آخر اسما شاید بیش از دویست اسماء الله در آن آمده باشد، در آخر می گوید: « أن تصلّی علی محمّد و آل محمد و أن تغفرلی کذا و کذا» مرا ببخش. مثل دعای کمیل. از اول شروع می کنیم در دعای کمیل: « أللهم إنّي أسئلک برحمتک الّتي وسعَت کلّ شیء و بقدرتک، بعظمتک، بعزّتک، بنورک، بنور وجهک، بعلمک» و امثال اینها. « أللهم اغفر، أللهم اغفر ». تا آخر. همینطور تا آخر : « یا سابغ النّعم یا دافعَ النّقم یا نور المستوحشین في الظُّلَم یا عالِماً لا یُعَلَّم صلّ علی محمد و آل محمد» چون این دعا خیلی سنگین است: « وافعل بي ما أنت أهلُه ». جمله ی بعدی اش را امام اینجا نفرمود، فرزند و نوه ی امام حضرت زین العابدین در دعای ابوحمزه فرمود: « و لا تفعل بي ما أنا أهلُهُ » آنی که من اهلش هستم، من دلم می خواهد با من برخورد نکن. « وافعل بي ما أنت أهله » آنی که تو اهلش هستی بده. آنی که تو اهلش هستی با من برخورد کن نه آنی که من اهلش هستم. من اهلش هستم؛ من بیچاره ام؛ هیچ چیزی ندارم؛ جایگاهی ندارم اصلاً. من بودنِ من ، من ِ فقری است؛ من ِ ربطی است؛ من ِ عین الرّبط است؛ من که منی ندارم. من ِ بیچارگی است؛ من ِ عجز است. « أنا » ی من « أنا » ی عجزی است. نه « أنا» ی ایجادی. « أنا » ی من « أنا » ی استدعایی است؛ نه « أنا » ی استعلایی. اما « أنا » ی تو چه؟ « أنا » ی تو « أنا » ی ألله است. « ألرّحمن » است؛ « ألرّحیم » است. از اول تا آخر دعا رحمت است؛ عزت است؛ آنهم رحمتی که « وَسِعَت کلّ شیء » است. ذرّیه می خواهم در محضرت. « ربّ هب لي » به من ذریه عطا بفرما. هبه ای باشد. « ربّ هب لي من لدنکَ ذرّیّةً طیّبة » بعد برای اینکه، اگر استدلال بکنید یا بعنوان اشکال یا سوال که چرا از من می خواهی: « ربّ هب لي » ؟ می گویم برای اینکه « إنّک سمیعُ الدُّعاء » تو یکی از اسماء ت ، اسم شریف « سمیع الدّعاء » است. این بمنزله ی برهان است در ذیل این جمله ی آیه. به چه دلیل از ذات اقدس الهی می خواهد: « ربّ هب لي من لدنک ذرّیّةً طیّبة »؟ به برهان اینکه : « إنّک سمیع الدّعاء » با کلمه ی « إنّ » هم آورده. با « کاف » خطاب مخاطب ذات آورده است؛ یعنی عین ذات را مخاطب قرار داده است. نه اسماء را. نفرمود توی الله سمیع الدعایی. نگفت توی رحمان سمیع الدعایی؛ بلکه « إنّک »؛ خطاب، خطاب به ذات است، نه به اسماء. « إنّک سمیع الدّعا » چون شما دعا را می شنوی. اصلا شنیدن دعا، وصف ثبوتی و ذاتی و وصف ثابت در ذات توست. اصلاً ذات تو عین وصف سمیع و سامع بودن است. برای این است. به این استدلال عرض می کنم: « ربّ هب لي من لدنک ذرّیَّةً طیّبةً ». ✍🏼 _____________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
شب چهارم.mp3
27.93M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر ✅ جلسه چهارم 🔸 12 شهریور 98 ⌛️ زمان: 66:05 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
شب پنجم.mp3
29.8M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر ✅ جلسه پنجم 🔸 13 شهریور 98 ⌛️ زمان: 70:32 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-بقای‌بقیة‌الله.mp3
1.87M
#نکته ناب از سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ آمل حسینیه کوثر 🔸 12 شهریور 98 ⌛️ زمان: 4:26 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 شاید هیچ قومی مثل قوم پیغمبر اینگونه عزم و اراده ی سنگین و مصمّم بر این نکرده که از پیغمبر خودش هر چه نسل هست بکشد. مهم ترین نسل کشی پیغمبر تعلق گرفته است به صاحبان عصمت. امیرالمؤمنین کشته شد؛ امام حسن کشته شد؛ امام حسین کشته شد؛ امام زین العابدین بالاخره کشته؛ امام باقر همینطور؛ تا امام عسکری علیهم السلام و الصلوة، همه را کشتند. دیگر فقط یک دانه مانده آقا. در حقیقت از نسل پیغمبر، آن که نسل حقیقی خاتم انبیاست، صاحبان عصمت اند؛ در نسل پیغمبر تمام معصومین همه کشته شدند. فاطمه زهرا به شهادت رسید؛ امیرالمؤمنین همینطور؛ امام حسن تا امام عسکری علیه الصلوة و السلام همه کشته شدند فقط یک دانه ماند. و وقتی نسل پیغمبر باقی بماند معنایش این است خدا باقی مانده است؛ وگرنه اگر این یک دانه هم از دست می رفت، خدا نابود می شد. ولذا اسمش شد: « بقیّة الله » یکی از لطائف القاب حضرت، « بقیّة الله » است، این است که اگر نسل پیغمبر در عصمت هیچ چیز باقی نمی ماند، پس در حقیقت عصمت منقطع می شد؛ ولایت منقطع می شد؛ همانطوری که نبوت تشریعی منقطع شد، عصمت هم منقطع می شد؛ نبوت تشریعی یک سِمَت است، اگر منقطع شد مهم نیست؛ جایگزینی دارد؛ گرچه مهم است؛ ما برای انقطاع نبوت، می گوییم : { إنّا لله و إنّا إلیه راجعون } در زیارت روز شنبه جناب رسول الله این را می گوییم. اما بالاخره ولایت ماند؛ عصمت ماند؛ امامت ماند؛ نبوت انبائیه مانده است؛ اگر امام زمان علیه الصلوة و السلام هم کشته می شد، امامت منقطع می شد؛ ولایت منقطع می شد؛ عصمت منقطع می شد؛ آنوقت خدای متعال منقطع می شد. فعلا می گوییم نه آقا، خدا هم باقی است. چرا باقی است؟ چون عصمت الله باقی است؛ چون معصوم الهی باقی است؛ چون خلیفة الله باقی است؛ اگر خلیفة الله باقی نباشد الله هم باقی نیست. { لولا الحجة لساخت الأرض بأهلها } یکی از لطائف این حدیث شریف این است که چون صاحب عصمت باقی است و زنده است و بقا دارد، پس معلوم است خدا باقی است؛ عصمت الله باقی است؛ خلیفة الله بقا دارد؛ امامت باقی است؛ ولایت باقی است؛ { فالله هو الوليّ باقی است} { فالله هو العاصم} باقی است. اگر معصوم از بین برود خدا دیگر عاصم نخواهد بود. عاصمیت مطلقه ی حق متعال زائل می شود؛ در حالی که عاصمیّت از اسماء الله است و اسماء الله زوال ندارد؛ زائل شدنی نیستند؛ این جزو اسرار حکمت آمیز نظام هستی است. ✍🏼 __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ روضه حضرت علی اصغر علیه السلام 💠 استاد علامه حسن زاده آملی ▪️مسجد سبزه میدان آمل ▪️محرم الحرام ۱۳۵۳ شمسی کانال تلگرام وبلاگ علامه دهر؛ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی‌-روضه‌حضرت‌رقیه.mp3
1.93M
#مرثیه_ناب از سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 ⌛️ زمان: 4:35 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا